Rejsenetværk 9739 Skrevet 30. Maj, 2018 TheVoice skrev, for 42 minutter siden: Jeg ikke selv nogen af delene, men på et tidspunkt vil jeg have en espressomaskine, nok mest fordi "nørderiet" omkring det hele interesserer mig. Det er ikke sålænge siden, at jeg købte en Slowjuicer, det er jo ej heller specielt billigt og her handler det vel lidt om det samme, kan man lide "nørderiet" eller vil man bare hurtigt have juice eller kaffe Fremragende punktvis opstilling Jeg nyder også alt den nørden, når jeg køber ude i dyre domme, det gør jeg gerne, og relativt ofte. Altså når man bare kan sætte sig til rette for at følge fagfolks tilvirkning af ens bestilling, det være sig baristaen på kaffebaren, juiceren på juce baren, eller en for mit vedkommende alkoholfri cocktail på en cocktailbar, de bartendere er jo rene entertainere nogle af dem. Det er når det kommer til de daglige hjemlige gøremål jeg er huslig doven, og her kan det bare ikke blive nemt nok, samtidig med at det gerne skal være godt nok. Her er der altså lidt hjælp at hente, hvis bare man køber de rigtig produkter, så kan man komme tæt på at det er hjemmelavet fra bunden alt sammen. Men det er jo en fantastisk indkøbs oplevelse at handle i Nespresso's flagskibs butik i en sidegade til strøget i København, fantastisk personale, sublim service og produktkendskab, en gratis kop kaffe til kunderne når man handler. Jo det er lidt svært at give slip på når først man er begyndt på at handle hos Nespresso, men jeg har altså valgt at give slip. Kunne godt være blevet ved, da jeg hverken ryger, har kørekort eller bil, og huslejen er lav. Men når jeg tænker på at jeg brugte 6 - 8 % af mit månedlige rådighedsbeløb bare på den daglige kaffe, og nu efter at jeg har reduceret dette forbrug til en udgift til hele bønner på 100 kr +/- om måneden, så må jeg erkende at mit tidligere forbrug var ude af proportion med min indkomst, selvom jeg havde og har råd, hvis jeg vil. Alt er relativt, og et spørgsmål om prioritering, men når jeg tænker over det, så skal der også vær fornuft i de valg man foretager, og det synes jeg ikke der var før, men jeg nød det så længe det varede Godt man ikke er ryger, spiller lotto, eller shopper junk og søde sager, i et økonomisk uproportionelt omfang i hverdagen. Det er de små vaner man hver for sig tillægger sig, som til sammen løber op, og hvor det er sundt en gang imellem lige at stoppe op, skabe sig et overblik, og træffe valg om at ændre adfærd, hvis det er det man vil. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5182 Skrevet 30. Maj, 2018 Om morgenen bruger jeg stadig kapselkaffe, da det bare skal gå hurtigt. Men ja, jeg må indrømme at jeg også elsker alt nørderriet omkring selv at lave en kop kaffe - at kunne styre størrels, styrke, smag osv. Og så larmer og puster den så de ser ud af noget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 30. Maj, 2018 Interessant TheVoice Anede ikke at der var noget der hed en Slowjuicer, men lyder da som godt køb hvis man gider alt arbejdet med det: Boost din sundhed med en Slowjuicer Hvorfor købe en slow juicer? Sammenligning af resultater Her ses resultatet af juice lavet på en traditionel juicemaskine (tv.) sammenlignet med juicen lavet på en Witt by Kuvings (th.). https://www.elgiganten.dk/cms/witt-by-kuvings/slowjuicer/ Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9466 Skrevet 30. Maj, 2018 @Rejsenetværk Det er faktisk en Kuvings jeg købte. Hvorfor ? Det skyldes nok en kombination af sundhed og det spændende i selv at lave alverdens kombinationer. Dertil kommer at jeg generet ikke er specielt begejstret for brocolli og dens slags sunde ting. Har du en slowjuicer, smider du bare dens slags grønsager ned i kværnen, og herefter smider man nogle æbler m.v. derned, så bliver det pludseligt drikkeligt, uden at man får opkast fornemmelser. Det er også meget populært at købe ingefær shots - Dem laver jeg så bare selv, så alt i alt en kombination af noget sundhed og noget "nørderi" Det er faktisk ikke specielt billigt, det er helt vildt hvad jeg har købt af frugt og grønt og...… der er jo en stort spild i kraft af restproduktet, når saften er klemt ud. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nicolai97 7273 Skrevet 30. Maj, 2018 Rejsenetværk skrev, den 21/5/2017 at 18:25: Jeg er den glade ejer af: Nespresso U kaffemaskine http://feinschmeckeren.dk/begivenheder/nespresso-maskine/ Se nu er det med sådan en vidunder maskine, som med blækprintere. Indkøbet er den mindste udskrivning. Blækpatroner og kaffekapsler koster kassen i længden, og mit forbrug af originale Nespresso kapsler stak simpelthen af fra mig. Indtil det gik op for mig at jeg brugte 6 - 700 kr om måneden på de originale kapsler. Nu er jeg stort set gået over til at købe uoriginale kompatible kapsler, der koster mindre end det halve af prisen på Nespresso kapsler. De er gode nok til prisen, men jeg savner altså den ægte vare, men det er bare ikke holdbart økonomisk, selvom jeg sådan set har råd, hvis jeg absolut vil købe dem. 300 kr om måneden er vel også i overkanten til en husstand med en person, bare til kaffe, men var det prisen på de originale så blev jeg ved med at købe dem. Nu overvejer jeg at investere ca 6000 kr +/- i en professionel espresso maskine med kværn til hele bønner: Premiere på den nye EQ.3 - Netop nu 700 kr. i rabat! http://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/master_eq3_regular_r1117 Sponsorerede resultater Resultater for EQ.3 på Google Shopping https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=EQ.3&tbm=shop&spf=1495383144565 Tror I at jeg kan halvere udgiften til bønner til mellem 100 og 200 kr om måneden, samtidig med at jeg vil kunne brygge mig en kop kaffe der er mindst ligeså god som de originale Nespresso maskiner. Jeg er jo godt klar over at det vil tage 3 - 4 år at tjene indkøbsprisen hjem igen, men i længden vil det måske være en god investering. Instant, eller kaffe på kanden bliver aldrig godt nok til mig, uanset hvor billig i drift en almindelig kaffemaskine er. Venlig hilsen Rejsenetværk Hej Rejseplan. Jeg har læst tråden. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene. Jeg ved ikke så meget om espressomaskiner. Jeg håber, at dine bønner bliver hørt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 30. Maj, 2018 Nicolai97 skrev, for 25 minutter siden: Hej Rejseplan. Jeg har læst tråden. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene. Jeg ved ikke så meget om espressomaskiner. Jeg håber, at dine bønner bliver hørt. Det ser ikke ud til at du har læst tråden, for mine bønner e blevet hørt, og jeg har fundet løsningen på mit behov Læs fra side 3. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 31. Maj, 2018 AalborgLook skrev, for 22 timer siden: .........Og så larmer og puster den så de ser ud af noget. Som taget ud af scenen i mandags, da hende den søde gav mig lov..... 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nicolai97 7273 Skrevet 4. Juni, 2018 Rejsenetværk skrev, den 30/5/2018 at 19:59: Det ser ikke ud til at du har læst tråden, for mine bønner e blevet hørt, og jeg har fundet løsningen på mit behov Læs fra side 3. Venlig hilsen Rejsenetværk Touché. Jeg blev uopmærksom hen ad vejen i den lange tråd. Der gik for meget slægtsroman i det. Det er godt, at dine bønner blev både kværnet og hørt. Tillykke med det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 4. Juni, 2018 Lubovnik skrev, den 30/5/2018 at 08:57: Har du ud fra al din research af kaffemaskiner også et bud hvad der ville være et godt køb, hvis man søger en fuldautomatisk maskine som udover at kunne male bønner og brygge god espresso, også kan skumme eller varme mælk? Miele har det du har behov for og det et kram der virker...alt i min husholdning er Miele. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SnowmanDK 350 Skrevet 13. Juni, 2018 Jeg kan kun svarer for mig selv. Jeg er igang med at sparer op til Siemens EQ.9 Connect den koster lige under 13.000kr Jeg ville ikke købe EQ.3 til 5000kr Men butikken rigtig kaffe har ofte gode tilbud på maskiner. Simens eq9 Hvis du bor i en storby så som København eller lign. hvor der er meget kalk i vandet. Vil jeg råde dig til at bruge lidt penge på kalkfilter. Alt andet vil være synd for maskinen. Kalkfilter: https://www.rigtigkaffe.dk/vandfilterkander/9558-brita-optimax-85l.html Men køb det på amazon.de der er en del at sparer på beholder og filtere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SnowmanDK 350 Skrevet 13. Juni, 2018 Alkoholikeren skrev, den 4/6/2018 at 21:48: Miele har det du har behov for og det et kram der virker...alt i min husholdning er Miele. Jeg kan kun tilslutte mig at Miele er kram, men jeg kender kun deres kvalitet fra Vaskemaskiner, de er ikke til at slide op! Jeg har en og den er næsten 20 år gammel og køre fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 13. Juni, 2018 SnowmanKbh skrev, for 5 timer siden: Jeg kan kun tilslutte mig at Miele er kram, men jeg kender kun deres kvalitet fra Vaskemaskiner, de er ikke til at slide op! Jeg har en og den er næsten 20 år gammel og køre fint. Samme kvalitet i øvrige produkter min mors støvsuger er snart 40 år gammel, virker fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg