JonasP 37 Skrevet 22. Maj, 2017 Har selv denne: https://www.elgiganten.dk/product/husholdning/espressomaskiner/ECAM23460S/delonghi-espressomaskine-ecam-23-460-s Kan anbefale den Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 22. Maj, 2017 Hvad er forskellen på semi, automatiske og fuldautomatiske espressomaskiner? 06/04 2016 http://www.rigtigkaffe.dk/blog/78-hvad-er-forskellen-pa-semi-automatiske-og-fuldautomatiske-espressomaskiner Meget informativ artikel, god til at blive klogere på hvilken type brygger man bør købe. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 22. Maj, 2017 Tja når jeg vil have kaffe går jeg på cafe, når jeg vil have mad går jeg på restaurant, når jeg bruger et glas herhjemme til at drikke vand af sætter jeg det i opvaskemaskinen, sådan kan du også tilrettelægge dit liv mageligt rejse.... vh Alko... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 23. Maj, 2017 (edited) @Alkoholikeren Graden af magelighed i ens tilværelse, begrænses nu en gang af ens evne til at kunne betale herfor. Sådan som du lever, lever jeg en gang imellem, men absolut ikke hver dag og hele tiden. Det forekommer mig også at de mennesker der kan leve som du, de som regel også arbejder frygteligt meget og længe for at kunne tjene så mange penge som de gør, for at kunne leve som du gør. Og gør de så det, har de så i grunden tid til ret meget andet end at købe sig til de lettere løsninger, som giver dem tiden til at arbejde mere og tjene flere penge. Det er næppe borgere på overførselsindkomst med god tid, der lever som du gør, og det skal de selvfølgelig heller ikke kunne for andres penge. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 23. Maj, 2017 af Rejsenetvaerk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 23. Maj, 2017 (edited) Både pga. sparsommelig- og magelighed bruger jeg en Phillips filterkaffemaskine, som har en indbygget vægt, så man altid kan lave kaffe i samme styrke - så laver jeg næsten en hel kandefuld af gangen, fordi jeg gider ikke bruge så mange filtre og tid på det. Den tilhørende termokande kunne dog godt være bedre, men en tur i mikrobølgeovnen på ca. 45 sek., så har jeg et krus frisklavet kaffe - og jeg hælder stort set aldrig kaffe der er lavet ud - så hos mig går ingen bønne til spilde Af og til har jeg så råd til at købe en kop kaffe ude i byen - men det er godt sjældent at jeg får en kop kaffe, der smager så godt, som den jeg selv varmer i mikrobølgeovnen Redigeret 23. Maj, 2017 af Jernsvinet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 23. Maj, 2017 @Jernsvinet Hvis ikke jeg sad lysvågen og læste det som du skriver, kunne dit indlæg have været et natligt mareridt i stedet Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slaven_Randers 605 Skrevet 23. Maj, 2017 Jernsvinet skrev, for 3 timer siden: Både pga. sparsommelig- og magelighed bruger jeg en Phillips filterkaffemaskine, som har en indbygget vægt, så man altid kan lave kaffe i samme styrke - så laver jeg næsten en hel kandefuld af gangen, fordi jeg gider ikke bruge så mange filtre og tid på det. Den tilhørende termokande kunne dog godt være bedre, men en tur i mikrobølgeovnen på ca. 45 sek., så har jeg et krus frisklavet kaffe - og jeg hælder stort set aldrig kaffe der er lavet ud - så hos mig går ingen bønne til spilde Af og til har jeg så råd til at købe en kop kaffe ude i byen - men det er godt sjældent at jeg får en kop kaffe, der smager så godt, som den jeg selv varmer i mikrobølgeovnen Mind mig venligst om jeg er optaget af vigtige aftaler den dag du byder på kaffe Jeg drikker ikke så meget kaffe mere som jeg gjorde og derfor nyder jeg en god kop kaffe og har også selv overvejet en semi pro maskine udover min filterbrygger, men jeg er ikke nået så langt i processen at jeg er begyndt at kikke på de enkelte maskiner så følger opmærksomt med i denne tråd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 23. Maj, 2017 Jernsvinet skrev, for 4 timer siden: Både pga. sparsommelig- og magelighed bruger jeg en Phillips filterkaffemaskine, som har en indbygget vægt, så man altid kan lave kaffe i samme styrke - så laver jeg næsten en hel kandefuld af gangen, fordi jeg gider ikke bruge så mange filtre og tid på det. Den tilhørende termokande kunne dog godt være bedre, men en tur i mikrobølgeovnen på ca. 45 sek., så har jeg et krus frisklavet kaffe - og jeg hælder stort set aldrig kaffe der er lavet ud - så hos mig går ingen bønne til spilde Af og til har jeg så råd til at købe en kop kaffe ude i byen - men det er godt sjældent at jeg får en kop kaffe, der smager så godt, som den jeg selv varmer i mikrobølgeovnen Jeg ku li' dig i forvejen - du skriver gode relevante indlæg og har evne for at fatte dig i korthed. Ikke en af mine egne spidskompetencer, så jeg er lidt imponeret. Jeg er også lettere miljø-ekstremistisk til tider. Stop Madspild-bølgen er jo også moderne. Du er både en trendy og klog mand. Hvad der ikke bruges på unødige udgifter til kaffeslabberas kan jo overføres direkte til dulle-kontoen. I like it! Komposterer du så også filtre og grums? Jeg synes der mangler detaljer God sommedag! /AB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 23. Maj, 2017 Jeg kan godt bo på et billigt hotel sammen med Jernsvinet, men jeg går sgu ikke til bageren sammen med ham efter morgenbrød, for at spare hotellets morgenbuffet. Tror ikke at han og jeg vil være ret meget sammen udenfor alt, hvor ikke mad og drikke er inkluderet under klub besøg Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 23. Maj, 2017 Rejsenetvaerk skrev, for 12 timer siden: Jeg kan godt bo på et billigt hotel sammen med Jernsvinet, men jeg går sgu ikke til bageren sammen med ham efter morgenbrød, for at spare hotellets morgenbuffet. Det drejer sig ikke altid om at spare på udgiften til hotellets morgenbuffet - måske foretrækker jeg bare un croissant med marcipan, fremfor hotellets tørre boller og synet af indtørrede servictricer, der vimser rundt og en masse overvægtige, der sidder og fylder sækken til resten af dagen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 23. Maj, 2017 (edited) Anne-Birgitte skrev, for 13 timer siden: Komposterer du så også filtre og grums? Jeg synes der mangler detaljer Nej, det gør jeg ikke, da jeg sådan set ellers ikke har noget madaffald - og så bliver, der ligesom for lidt at kompostere. Desuden har jeg tidligere haft problemer med rotter pga. madaffald - og så er det sådant set næsten ligeså miljøvenligt at brænde affald af i affaldsfyrede kraftvarmeværker, som at bruge kul, olie eller naturgas Man kan godt indsamle madaffald centralt - men mange forbrugere forstår ikke at separere affaldet - og så er der efter min mening mange andre steder i samfundet, hvor vi kunne få en langt større miljømæssig gevinst, end ved at stå og fedte med om leverpostej og plasticposer kommer i den ene eller den anden fraktion. Men metaller, pap, hård plast, flasker, glas, gummi, flamingo, elektronik, mm. sorterer jeg omhyggeligt og afleverer på genbrugspladsen - hvor jeg trods klunsning er forbudt - næsten altid kan snige mig til at finde et eller andet jeg kan genanvende - sidst fandt jeg 2 hvide plastkasser og en virkelig fin og dyr kabeltromle, mens de ansatte vendte ryggen til Hvorfor klunsning er forbudt på genbrugspladserne er mig ubegribeligt, da det jo 1. er med til nedbringe affaldsmængderne 2. er direkte genbrug - fremfor at tingene først skal igennem flere energi- og tidskrævende processer: sortering, knusning, omsmeltning mm. til nye produkter, som så skal emballeres, transporteres og annonceres, før de kan sælges i en butik igen - og når kunden så kommer hjem, bliver emballagen jo som regel bare til affald Klunsning på genbrugspladser = civil ulydighed Redigeret 23. Maj, 2017 af Jernsvinet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 (edited) @Jernsvinet Haha... Herligt! Nu må jeg hellere stoppe med at bede dig uddybe, for hvis du fortsætter ender jeg da med både at ville overtage dit kaffegrums til min egen lille kompost-løsning OG blive cyber-forelsket... og så skal jeg stå dér på den ene genbrugsplads efter den anden og vente på at stalke en jeg tror der kunne være dig. Det bliver noget værre rod... rotter eller ej Redigeret 24. Maj, 2017 af Anne-Birgitte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 24. Maj, 2017 Anne-Birgitte skrev, for 28 minutter siden: og så skal jeg stå dér på den ene genbrugsplads efter den anden og vente på at stalke en jeg tror der kunne være dig Du skal bare komme med en trailer fyldt med "gode sager", holde udkig efter en moden herre med briller, skæg og kasket og bede mig om at hjælpe dig med at læsse af - dvs. flytte de mest interessante ting over på min egen trailer - det er nemlig et godt fif - idet det må man godt - sålænge tingene ikke er kommet i en container, er det i orden at klunse på den måde og man risikerer ikke at blive fotograferet og truet med politianmeldelse mm. for tyveri 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 Jernsvinet skrev, for 37 minutter siden: Du skal bare komme med en trailer fyldt med "gode sager", holde udkig efter en moden herre med briller, skæg og kasket og bede mig om at hjælpe dig med at læsse af - dvs. flytte de mest interessante ting over på min egen trailer - det er nemlig et godt fif - idet det må man godt - sålænge tingene ikke er kommet i en container, er det i orden at klunse på den måde og man risikerer ikke at blive fotograferet og truet med politianmeldelse mm. for tyveri Haha... jeg vil fluks gå i gang med at planlægge en sær genbrugs-stalker-turné rundt i landet... Jeg kunne oprette en annonce herinde med overskriften "Kassevogn med jydekrog søges" og se om nogen byder sig til... eller måske det var et egnet projekt for @Rejsenetvaerk Hvem vil med? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 (edited) @Rejsenetvaerk Jeg er lidt af en mad-snob og går aldrig ned på udstyr hverken i mit køkken eller andre steder, især hvad elektronik angår. Jeg er næsten lige så glad for køkkenmaskiner som jeg er for mænd og sko. Efter mange år som verdensborger har jeg fået kaffe på mange hundrede måder. Jeg har også været kronprinsesse til et familiedynasti der tjente penge på at sælge kaffeslabberas to go, eksklusigt køkkenudstyr til kræsne koner og mænd, og dyre nips til hjemmet, så jeg kan mit kram hvad dette angår. Vi skal op på niveau med Tesla, Stelton, Apple og Arne Jacobsen designmæssigt hvis jeg skal lade mig dupere hvad angår æstetik, funktionalitet, komfort, kvalitet og brugervenlighed som for mig skal gå op i en højere enhed. Jeg er SUPER nørdet hvad industrielt design angår. I den klasse hører Bialetti til når det kommer til kaffebrygning til hjemmebrug hvis man ikke vil helt op at ringe i den alt for dyre ende. Til hjemmebrug for en til to kaffedrikkere i samme husstand og et par gæster i ny og næ er for mig at se det perfekte setup følgende: Bialetti espressomaskine til el (eller komfur hvis du foretrækker old school modellen) Old school modellen til komfur kan du få helt ned til 249kr. F.eks. her:https://absolutkaffe.dk/shop/19-bialetti/130-bialetti-moka-express-6-kopper-espressokande/?gclid=CjwKEAjw3pTJBRChgZ3e7s_YhAkSJAASG9VrZK5p9kNI0WtE5_Dl73rTmDXCrUMahMME4bNMkM4GdRoCShDw_wcB http://www.rigtigkaffe.dk/espressokander-elektriske/8495-bialetti-moka-elettrika-2-kop.html er den jeg selv har og koster 5-800kr. Den nye model har timer-funktion og koster lidt mere men er grimmere... synes jeg. Den fåes som 3- eller 6-kop og kan ses her:http://bialettishop.dk/produkt-kategori/espressomaskiner/ Maskinerne ovenfor laver kaffe på fuldstændigt samme måde hvad vand og bønner angår. Det er brugervenligheden der er forskel på. Kaffen smager fuldstændigt ens uanset om det er med eller uden el-ledning, timer eller den originale som er Bialettis flagskib. Skal du også have mulighed for at varme mælk til når du får dame-besøg og de vil imponeres med en fancy café latte, får du også brug for en mælkevarmer og evt. mælke-skummer. En mikroovn er bare ikke cool nok *kaster med håret og misser med øjnene og ser vigtig ud* Jeg bruger selv denne:https://absolutkaffe.dk/shop/24-kaffebryggere/196-bialetti-mukka-express-cappuccinokande/ Men ønsker mig denne:http://www.rigtigkaffe.dk/maelkeskummer/7366-bialetti-tuttocrema-induktion-maelkeskummer.html?gclid=CjwKEAjw3pTJBRChgZ3e7s_YhAkSJAASG9Vru6wLLqZ6I_ii9Ot5329tsJ1YUha51Y9GhCRfVZcpMxoCKV3w_wcB Jeg har ikke købt den endnu men det varer ikke længe før den får sneget sig langt nok op på min ønskeliste til at overhale nye sko og dulle-outfits. Det var mit indspark hvad kaffeslabberas angår i denne omgang. Kh. AB Redigeret 24. Maj, 2017 af Anne-Birgitte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17685 Skrevet 24. Maj, 2017 Anne-Birgitte skrev, for 9 minutter siden: @Rejsenetvaerk Jeg er lidt af en mad-snob og går aldrig ned på udstyr hverken i mit køkken eller andre steder, især hvad elektronik angår. Jeg er næsten lige så glad for køkkenmaskiner som jeg er for mænd og sko. Efter mange år som verdensborger har jeg fået kaffe på mange hundrede måder. Jeg har også været kronprinsesse til et familiedynasti der tjente penge på at sælge kaffeslabberas to go, eksklusigt køkkenudstyr til kræsne koner og mænd, og dyre nips til hjemmet, så jeg kan mit kram hvad dette angår. Vi skal op på niveau med Tesla, Stelton, Apple og Arne Jacobsen designmæssigt hvis jeg skal lade mig dupere hvad angår æstetik, funktionalitet, komfort, kvalitet og brugervenlighed som for mig skal gå op i en højere enhed. Jeg er SUPER nørdet hvad industrielt design angår. I den klasse hører Bialetti til når det kommer til kaffebrygning til hjemmebrug hvis man ikke vil helt op at ringe i den alt for dyre ende. Til hjemmebrug for en til to kaffedrikkere i samme husstand og et par gæster i ny og næ er for mig at se det perfekte setup følgende: Bialetti espressomaskine til el (eller komfur hvis du foretrækker old school modellen) Old school modellen til komfur kan du få helt ned til 249kr. F.eks. her:https://absolutkaffe.dk/shop/19-bialetti/130-bialetti-moka-express-6-kopper-espressokande/?gclid=CjwKEAjw3pTJBRChgZ3e7s_YhAkSJAASG9VrZK5p9kNI0WtE5_Dl73rTmDXCrUMahMME4bNMkM4GdRoCShDw_wcB http://www.rigtigkaffe.dk/espressokander-elektriske/8495-bialetti-moka-elettrika-2-kop.html er den jeg selv har og koster 5-800kr. Den nye model har timer-funktion og koster lidt mere men er grimmere... synes jeg. Den fåes som 3- eller 6-kop og kan ses her:http://bialettishop.dk/produkt-kategori/espressomaskiner/ Maskinerne ovenfor laver kaffe på fuldstændigt samme måde hvad vand og bønner angår. Det er brugervenligheden der er forskel på. Kaffen smager fuldstændigt ens uanset om det er med eller uden el-ledning, timer eller den originale som er Bialettis flagskib. Skal du også have mulighed for at varme mælk til når du får dame-besøg og de vil imponeres med en fancy café latte, får du også brug for en mælkevarmer og evt. mælke-skummer. En mikroovn er bare ikke cool nok *kaster med håret og misser med øjnene og ser vigtig ud* Jeg bruger selv denne:https://absolutkaffe.dk/shop/24-kaffebryggere/196-bialetti-mukka-express-cappuccinokande/ Men ønsker mig denne:http://www.rigtigkaffe.dk/maelkeskummer/7366-bialetti-tuttocrema-induktion-maelkeskummer.html?gclid=CjwKEAjw3pTJBRChgZ3e7s_YhAkSJAASG9Vru6wLLqZ6I_ii9Ot5329tsJ1YUha51Y9GhCRfVZcpMxoCKV3w_wcB Jeg har ikke købt den endnu men det varer ikke længe før den får sneget sig langt nok op på min ønskeliste til at overhale nye sko og dulle-outfits. Det var mit indspark hvad kaffeslabberas angår i denne omgang. Kh. AB Right on babe. Jeg havde ikke kunnet sige det bedre, muligtvis kortere... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 Bananas skrev, for 4 minutter siden: Right on babe. Jeg havde ikke kunnet sige det bedre, muligtvis kortere... Haha... jeg har aldrig pralet af mine evner for at fatte mig i korthed Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 24. Maj, 2017 Er jeg den eneste der foretrækker instant kaffe? En god kop Nescafé skal man ikke undervurdere 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9466 Skrevet 24. Maj, 2017 gerog skrev, for 1 minut siden: Er jeg den eneste der foretrækker instant kaffe? En god kop Nescafé skal man ikke undervurdere Næ, jeg har lige lavet en kop. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9739 Skrevet 24. Maj, 2017 @Anne-Birgitte Helt overordnet, så er jeg tilhænger af "tryk på en knap" løsninger, når jeg i hjemmet skal have fast føde, kolde og varme drikke. Et langt stykke kan jeg stille mig tilfreds med det bedste til prisen, om det er færdigretter på frost til mikroovnen, kaffe kapsler/espressomaskine, friskpresset frugt på flaske. Bare det er nemt, og smager godt er det ok. Det lever jeg så ikke af hver dag, men alternativt er jeg til thai og indisk take away, eller bare det at sætte sig til bords ude for at nyde fagfolks frembringelser i køkkenet. Jeg kommer aldrig til at brillere overfor en date med egne ikke eksisterende evner i et køkken, her inviterer jeg ud, eller bestiller ude og får leveret. Jeg køber så hellere hos Lagkagehuset, end i Føtex bageri, og i den klasse i andre sammenhænge også, uden at gå discount. Får så håbe at kunne kompensere med et acceptabelt ydre, ved at være pæn i tøjet, beleven, give indtryk af at være i besiddelse af en fornuftig intelligens, og interessant at konversere? Altså når jeg en dag går på Sugardaters.dk, score har jeg aldrig kunnet ellers, og på bordeller har de været nogenlunde ligeglade bare jeg har betalt det forlangte, og har forladt dem igen efter endt tid Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 (edited) gerog skrev, for 28 minutter siden: Er jeg den eneste der foretrækker instant kaffe? En god kop Nescafé skal man ikke undervurdere Nej da... sommetider trumfer tidspres og/eller motoriske udfordringer pga. manglende vågenhed jo kræs og kaffe-ritualet. Jeg foretrækker 100% ren Colombia når det kommer til frysetørret kaffe, som der ellers bliver set lidt skævt til blandt kaffe-snobber. Jeg købte i mange år en skidedyr fancy een i glitret pose fra en kaffeimportør i et dusin ad gangen som var minimumsordren og tilmed krævede CVR-nummer. Besværlig kaffe til en besværlig kaffedrikker En dag ved en tilfældighed fik jeg serveret en der smagte fuldstændigt ligesådan til et forretningsmøde. En kaffesnob kan smage hvilken sort og evt. hvilken blanding der er talte om på lige fod med en vin-kender... pral pral pral. Jeg spurgte sekretæren om det mon var den samme? Hun svarer "Den hedder Amora og er fra Netto og koster cirka 25kr for et glas". Jeg drikker ikke længere andet hjemme hvis jeg ikke har tid eller lyst til at starte Bialetti-kafferiet op. Et godt tip til instant kaffe er i øvrigt at tilføre et enkelt gryn groft salt eller tre hvis man bor et sted med hårdt vand især. Dette er et trick jeg har lært af en barista i verdensklasse der sidenhen har vundet op til flere internationale konkurrencer og hvis navn i visse kredse er lige så kendt som Thomas Eje eller Medina er det i underholdningsbranchen i Danmark. Prøv det! /AB Redigeret 24. Maj, 2017 af Anne-Birgitte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 (edited) @Rejsenetvaerk Det handler heldigvis ikke om evnerne til at lave en god café latte alligevel, men det trækker jo ikke ned. Du kender jo heldigvis dig selv bedst, og er det en en-knaps-maskine i stedet for to en-knapsmaskiner der skal til, så er det jo sådan een du skal ha' da da. Jeg hepper på dig på alle måder Redigeret 24. Maj, 2017 af Anne-Birgitte Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 24. Maj, 2017 gerog skrev, for 2 timer siden: Er jeg den eneste der foretrækker instant kaffe? En god kop Nescafé skal man ikke undervurdere Sådant noget drikker jeg kun af nød Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 24. Maj, 2017 Anne-Birgitte skrev, for 4 timer siden: går aldrig ned på udstyr hverken i mit køkken eller andre steder, især hvad elektronik angår. Det er tit man kan være heldig at finde sådant noget helt gratis i elektronik-skrot - så skifter man en ledning, fikser lidt her og der og man er kørende Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anne-Birgitte Skrevet 24. Maj, 2017 Jernsvinet skrev, for 1 minut siden: Det er tit man kan være heldig at finde sådant noget helt gratis i elektronik-skrot - så skifter man en ledning, fikser lidt her og der og man er kørende Er det sådan du får penge til din egen dulle-konto? Ved at klunse, sætte i stand og sælge i Den Blå Avis? Det lyder mere effektivt end at samle flasker - og det er miljøvenligt... du er snu er hvad du er Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg