Hop til indhold
Fick

Det kan jeg li fra Tyskland

Recommended Posts

I tyskland må man tage hund med på resturant,første gang jeg oplevede det ,studsede jeg noget over det ,

Et  par kom ind på resturanten med 2 hunde,jeg tænkte ,at de bliver da bedt om at gå igen,men nej .tjenerpigerne kom med vandskåle og klappede hundene,der lå roligt ved bordet ,mens parret spiste.Jeg har set det mange gange siden hen,at folk tager deres hund med på resturant,og jeg syntes ,at det er super at de må det i tyskland.

Kan huske at der var en sag i Danmark for nogle år siden,hvor en mand med førerhund blev nægtet adgang til et jensen bøfhus,fordi han havde hund med.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg mener det skal være op til den enkelte virksomhed.  Personligt ville jeg ikke spise et sted hvor de tilladte hunde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er simpelthen for sejt - For man i dk vælger jeg altid udendørs Cafe når jeg har min lille hund med. Jeg ville aldrig turde stille hende uden for et spisested. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel heller ikke ulovligt i Danmark, er det ?

Er det ikke bare noget med at det er politivedtægten i København, men ikke loven som sådan, der forbyder det?

Så i provinsen (eller de steder hvor det ikke står i politivedtægten) er det vist op til ejeren af etablissementet om man må eller ikke. Jeg er ikke helt sikker, men mener jeg fik det forklaret sådan engang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har altid min hund med på restaurant.  Når jeg er i Tyskland.  

Har kun oplevet en gang . Hvor jeg blev bedt om at hun skulle stå ude. 

Så der spiste jeg ikke . 

Men ellers har Tyskland et andet afslappet forhold til dyr.  Som vi kunne lære noget af .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sådan står der:

Er det rigtigt at loven forbyder hunde på restauranter?
Nej - i lovgivningen er der lavet en lovtekst der omtaler kæle- og servicedyrs adgang til såkaldte fødevarevirksomheder. Her gives der direkte tilladelse til, at kæle- og servicedyr kan få adgang til f.eks. restauranter, hvis restauranten sikrer, at en sådan adgang ikke giver anledning til forurening af de madvarer der arbejdes med. Denne lov er meget vigtig for f.eks. blinde personer er der afhængige af deres servicehund. Servicehunde er hunde der er specielt trænet til at udføre en eller flere nytteopgaver for personer med fysisk funktionsnedsættelse og / eller blinde personer. Loven siger med andre ord, at kæle- og servicedyrs adgang ikke er ulovlig, hvis dyrene ikke forurener de madvarer der f.eks. arbejdes med ude i køkkenet.
Hvis en restaurant nægter din hund adgang, er det således ikke fordi loven forbyder dette. I sådanne tilfælde er det et valg der er truffet af restauranten selv. Hvis du således vil ud at spise og have hunden med, bør du først spørge restaurantens personale, om det er muligt. Hvis restauranten har udendørs servering plejer de fleste restauranter at tillade hunde, det er dog langt færre restauranter der tillader hunde ved indendørs servering. Hvis hunden skal med ind i selve restauranten er det derfor en god idé at informere dig, inden du bestiller bord.

Men generelt er vi i Danmark meget mere restriktive på mange områder, en ting jeg altid tænker på når jeg er i et tysk supermarked er, at æg altid står frit fremme. Her i landet skal de være under køl, er der nogen der har tænkt over hvor meget CO2 udledning det koster ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det bare mig, men hvorfor vil man have sin hund med på restaurant? Har den det ikke bedre hjemme i sin kurv mens man er i byen og spise?

 

PS: Har ikke selv hund :) 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 20 timer siden:

Er det bare mig, men hvorfor vil man have sin hund med på restaurant? Har den det ikke bedre hjemme i sin kurv mens man er i byen og spise?

 

PS: Har ikke selv hund :) 

Hunde er flokdyr, de har det bedst når de er sammen med flokken= ejeren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I DK og S er æg salmonella frie. Det er de ikke i Tyskland. I Tyskland findes ikke en smiley-ordning for fødevarebranchen som i DK. Bydelen Pankow i Berlin prøvede at indføre den efter dansk forbillede; men det blev blokkeret af højere myndigheder. I hele taget har erhvervslivets organisationer (lobby) meget større indflydelse i Tyskland end i DK og Norden (se diselskandalen). Der er ikke så meget vi kan lære af Tyskland. Det er dumpinglønninger, der gør, at de er "Export-Weltmeister". 40% af den tyske befolkning har kun den samme købekraft som i midten af 1990'erne. Hvordan klarer de sig så? Jo, de kan gå til "Job-Center" og få tilskud. Det kaldes i min optik: Skjult statsstøtte! Jeg klagede til EU for to år siden. Jeg fik følgende svar: Man kunne godt se problematikken; men da jeg ikke havde en virksomhed, kunne man ikke tage imod min klage. (Bonus info: I Tyskland dør i gennemsnit 3 børn om dagen på grund af vold i hjemmet.) Jeg skriver dette, fordi så mange i dette forum er så henryk over de tyske forhold. Der er altid to sider af medlajen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, den 4/5/2017 at 16:36:

Er det bare mig, men hvorfor vil man have sin hund med på restaurant? Har den det ikke bedre hjemme i sin kurv mens man er i byen og spise?

 

PS: Har ikke selv hund :) 

Hvis man bor i Kbh og vil ud at spise i Silkeborg hvor skal man så anbringe den?
I øvrigt har jeg altid min hund med, uanset hvor jeg går, og hun skaber stort set altid glæde - hvis der ikke er personer som Romeo tilstede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, den 4/5/2017 at 07:53:

Det er vel heller ikke ulovligt i Danmark, er det ?

Er det ikke bare noget med at det er politivedtægten i København, men ikke loven som sådan, der forbyder det?

Så i provinsen (eller de steder hvor det ikke står i politivedtægten) er det vist op til ejeren af etablissementet om man må eller ikke. Jeg er ikke helt sikker, men mener jeg fik det forklaret sådan engang.

Der er INTET i Danmark, der forbyder det - og politivedtægten gælder vist ikke indendøre :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Taurus skrev, for 13 timer siden:

I DK og S er æg salmonella frie. Det er de ikke i Tyskland. I Tyskland findes ikke en smiley-ordning for fødevarebranchen som i DK. Bydelen Pankow i Berlin prøvede at indføre den efter dansk forbillede; men det blev blokkeret af højere myndigheder. I hele taget har erhvervslivets organisationer (lobby) meget større indflydelse i Tyskland end i DK og Norden (se diselskandalen). Der er ikke så meget vi kan lære af Tyskland. Det er dumpinglønninger, der gør, at de er "Export-Weltmeister". 40% af den tyske befolkning har kun den samme købekraft som i midten af 1990'erne. Hvordan klarer de sig så? Jo, de kan gå til "Job-Center" og få tilskud. Det kaldes i min optik: Skjult statsstøtte! Jeg klagede til EU for to år siden. Jeg fik følgende svar: Man kunne godt se problematikken; men da jeg ikke havde en virksomhed, kunne man ikke tage imod min klage. (Bonus info: I Tyskland dør i gennemsnit 3 børn om dagen på grund af vold i hjemmet.) Jeg skriver dette, fordi så mange i dette forum er så henryk over de tyske forhold. Der er altid to sider af medlajen.

Det var dog det mest fordomsfulde vrøvl, jeg længe har læst, udskift Tyskland med Muhammeddanien, så skal du se, at du får tørt på. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De oplysninger, jeg skriver om, er alle fra tyske tv-kanaler. Oplysningen om dræbte børn har jeg også fra tv og fra bogen "Deutschland misshandelt seine Kinder" af Michael Tsokos og Saskia Guddat. Tsokos er læge og har obduceret mange af de dræbte børn. - Hvis du havde modbevist det, jeg skriver, eller bare skrevet, at der også er meget godt ved og i Tyskland, så ville jeg have respekt for dit indlæg. Når man slet ikke ved, hvad man skal skrive, kan man jo altid trække "muslim-kortet". Men hvad det har at gøre med en delanalyse af det tyske samfund, bliver mig en gåde. Det eneste, jeg kan komme i tanker om, er, at det undrer os danske, at man i det gamle Vesttyskland (BRD) først i 1976 vedtog en lov om, at en gift kvinde måtte påtage sig et lønnet arbejde uden for hjemme uden at få lov af sin ægtemand. (Loven trådte i kraft 1.1.1977). - Der er mange ting, jeg godt kan lide ved og i Tyskland. Lad mig nævne to: 1) Den politiske satire i tv er langt bedre end den danske. De går virklig til stålet og har også god humor. 2) De har en meget bedre politidækning end i DK. Vi har cirka 10,500 i DK. Slesvig-Holsten med knap 3 mil. indbyggere har 8,000 plus "Bundespolizei", og Berlin har hele 21,000. Og de har flinke og hjælpsomme betjente. Det nyeste tiltag, som jeg kan li', er, at indbrud i et hus giver 1 års fængsel, og politiet må kigge i tyvens mobil for at finde hælerforbindelserne. (Jeg erkender, at tråden har udviklet sig, så den burde være i afdelingen "Politik". - Det er min skyld. Beklager.)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pik sprøjt
Pik sprøjt skrev, Lige nu:

Jeg kan lide Mercedes, BMW og Opel.

Jeg glemte Audi.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...