Hop til indhold
gerog

Afstemning: Hvilken dansk turistattraktion er den bedste?

Recommended Posts

Hvilken dansk turistattraktion er den bedste?

Link til afstemning: http://nyheder.tv2.dk/2017-03-17-stor-afstemning-hvilken-dansk-turistattraktion-er-den-bedste


Jeg har altid været glad for at besøge Tivoli, men også Kronborg Slot.
Når jeg har besøg fra udlandet og vejret er godt, så tager jeg dem med op i Rundetårn, så de kan se udsigten ud over byen og de københavnske tage. Og derefter en tur i kanalrundfarten, da man oplever København på en anden måde end når man bare går rundt.

 

Hvilke danske turistattraktioner synes du er gode? Har du nogen favoritter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Meget enige i dine betragtninger. Jeg plejer også at tage folk med en tur ind i den gamle by, forbi sømods bolcher og så en tur i botanisk have :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest autisten

Råbjerg mile får min stemme fordi jeg besøgte stedet i sommers. Det ligger tæt på Skagen og er Danmarks svar på Sahara ;) 

Har besøgt mange af de andre turistattraktioner på listen, men har ingen speciel erindring om dem. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, 1 time siden:

Trinerne mus og tease....

Helt enig i Trine Tease. Muzen kender jeg så ikke.

MEN skulle der være overbooked her hos den ene eller hos den anden, og skulle turisterne af den grund se slukøret ud, så er der kun ét svar: Frederiksborg Slot i Hillerød :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hej Gerog
 
Svært at råde?
 
For hvad vægter dine gæster.
 
Mere passive museumsbesøg, eller levende bymiljø og by kultur.
 
Personligt finder jeg at både Glyptoteket og Statens Museum for kunst, besidder en unik kombination af seværdige samlinger, og en bygninsgarkitektur som rammen ens besøg, der udgør en selvstændig grund til at besøge begge disse museer af højeste international klasse.
 
Der er mange måder at gå på museum på, man kan gøre det ret overfladisk, eller man kan fordybe sig i kunstværk efter kunstværk.
 
Begge måder har sine plusser og minusser, første når man kvantitativt meget, sidste færre kunstværker, men kvalitativt en bedre oplevelse.
 
Men det er også et spørgsmål om temperament, jeg selv har en tilbøjelighed til at vælge den mere overfladiske tilgang, for et besøg er en oplevelse uanset.
 
Så er der selvfølgelig alle audiguiderne, som man kan benytte efter behag.
 
Men den i mine øjne bedste måde at besøge et museum på, er at deltage i de guiedede rundvisninger, hvor prioriteringen undervejs er foretaget fagligt, og formidlingen sædvanligvis er dedikeret, passioneret, og ikke mindst fortælles der af akademiske kapaciteter til et lydhørt lægpublikum.
 
Så tag på guidede rundvisninger i særudstillingerne, og snyd ikke jer selv for et lettere eller tungere traktement i de 2 museers skønne cafeer.
Særligt cafeen i vinterhaven på Glyptoteket er et must, synes jeg.
 
I Helsingør er det nye søfartsmuseum en på alle måder mageløs oplevelse, indbygget som museet er i den gamle byggedok på Helsingør værft.
Her har man vægtet at de besøgende skal kunne få en så visuel, og lydmæssigt en stor oplevelse som muligt, uden at skulle bruge alt tiden på tekstplancher.
Til gengæld støttes formidlingen live, af en hjemmeside hvor man kan fordybe sig i alt den information, som man bevidst har valgt at underprioritere i selve udstillingen.
 
M/S Museet for Søfart
http://mfs.dk/ 
 
Jeg har det nye museum for kommunikation mm til gode, men glæder mig til at se det:
 
ENIGMA - museum for post, tele & kommunikation
http://www.enigma.dk/ 
 
 
Guide byvandringer er også en mulighed:
 
 
På Kultunaut.dk kan I finde seværdigheder, guide rundvisninger og eksempelvis byvandringer.
 
Altsammen temaopdelt og søgbart på datoer i kalenderen:
 
Kultunaut.dk
http://www.kultunaut.dk/ 
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk
Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis i vil vise turister noget unikt for DK, så vis dem hvor varierende en kyst strækning vi har. Lige fra de voldsomme "surfers paradise" bølger ved Hanstholm (Vorupør) til det (som oftest) blide vadehav til det smukke sydfynske øhav.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 12 minutter siden:

Jeg kunne ikke dy mig for at stemme på Christiania ;)

 

Jo skingrende skørt at det vel nok mest lovløse sted i landet kan være en attraktion....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 15 minutter siden:

Jo skingrende skørt at det vel nok mest lovløse sted i landet kan være en attraktion....

Jeg har en del internationale kontakter, og når de er i København, spørger de faktisk ofte om at få lov til at se – Christiania!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har en del internationale kontakter, og når de er i København, spørger de faktisk ofte om at få lov til at se – Christiania!

Derfor er det nu stadig skingrende skørt :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 14 minutter siden:

Derfor er det nu stadig skingrende skørt :P 

Det kan vi så diskutere.

Imidlertid ser jeg selv ikke noget særligt i Christiania udover, at det er et resultat af hippiebølleoptøjer i 1971. Men nu gik spørgsmålet jo på udlændinge (og, har jeg oplevet: Jyder), og de er til gengæld meget nysgerrige.

Selv har jeg måske været på Christiania i alt fem gange.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Det kan vi så diskutere.

Imidlertid ser jeg selv ikke noget særligt i Christiania udover, at det er et resultat af hippiebølleoptøjer i 1971. Men nu gik spørgsmålet jo på udlændinge (og, har jeg oplevet: Jyder), og de er til gengæld meget nysgerrige.

Selv har jeg måske været på Christiania i alt fem gange.

Jeg anfægter skam ikke at der er en attraktion. Siger bare at det er skingrende skørt at det er sådan :) 

Tænker at jeg har været i KBH ca 10 gange og aldrig sat mine ben i fristaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 12 minutter siden:

Tænker at jeg har været i KBH ca 10 gange og aldrig sat mine ben i fristade

Så har jeg været svag i kødet. Har boet i byen siden 1967 og har således statistisk set været på besøg en gang hvert 10. år. Højst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 2 timer siden:

Jeg kunne ikke dy mig for at stemme på Christiania ;)

 

Christiania har vel nogenlunde samme effekt, som når mange danske smutter til Amsterdam, så skal man da lige se red light district og kigge lidt på de mange Cafeshops

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 minut siden:

Christiania har vel nogenlunde samme effekt, som når mange danske smutter til Amsterdam, så skal man da lige se red light district og kigge lidt på de mange Cafeshops

Lige præcis!

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 10 minutter siden:

Christiania har vel nogenlunde samme effekt, som når mange danske smutter til Amsterdam, så skal man da lige se red light district og kigge lidt på de mange Cafeshops

Nu det ikke kun de cafeshops man kigger på i red light district... :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Nimbin i australinen, NSW.....i love that place,  men i Danmark er Trinerne de bedste attraktioner

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 4 timer siden:

Nimbin i australinen, NSW.....i love that place,  men i Danmark er Trinerne de bedste attraktioner

Enig, Nimbin er et dejligt sted samt Byron Bay.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest autisten
Prinz skrev, den 17/3/2017 at 15:39:

Hvis i vil vise turister noget unikt for DK, så vis dem hvor varierende en kyst strækning vi har. Lige fra de voldsomme "surfers paradise" bølger ved Hanstholm (Vorupør) til det (som oftest) blide vadehav til det smukke sydfynske øhav.

Enig. Dog vil jeg lige præcisere, at det som du kalder "surfers paradise" hedder Cold Hawaii og ligger i byen Klitmøller. ;)

Har dog ikke selv været der og har ikke specielt meget lyst til at surfe, men det er et dejligt område og der er især en vild og skøn natur i Thy, som turister også kunne få nogle spændende oplevelser ud af.

Jeg synes også, at vi har mange spændende øer. Selv har jeg været på Samsø og kunne godt tænke mig at besøge Læsø, da der er nogle salt- og kurbade, som jeg godt kunne tænke mig at prøve.     

Redigeret af autisten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...