Hop til indhold
Soothingone

Mødes op trods sygdom?

Recommended Posts

Vi burde jo lave en top 100 liste over "undskyldninger":

Jeg hænger fast i trafikken

Jeg har kørt Bambi ned

Jeg sidder på skadestuen med min søn/datter

Jeg skal arbejde over

Min mor er kommet på Hospitalet

Min kone er kommet hjem

Jeg skal hente børn i børnehaven

Jeg kan ikke finde mit Dankort

Mit dankort ligger måske på mit arbejde

Jeg skal til møde

Mit fly blev forsinket

Min bil gik i stykker

Jeg kørte galt

Jeg kan ikke finde det og lyset er gået på min bil!

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ñej så når folk bliver syge....så lyder vi helt almindelige....vi er vant til aflysninger af den ene eller den anden art :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 18 minutter siden:

Vi burde jo lave en top 100 liste over "undskyldninger":

Jeg hænger fast i trafikken

Jeg har kørt Bambi ned

Jeg sidder på skadestuen med min søn/datter

Jeg skal arbejde over

Min mor er kommet på Hospitalet

Min kone er kommet hjem

Jeg skal hente børn i børnehaven

Jeg kan ikke finde mit Dankort

Mit dankort ligger måske på mit arbejde

Jeg skal til møde

Mit fly blev forsinket

Min bil gik i stykker

Jeg kørte galt

Jeg kan ikke finde det og lyset er gået på min bil!

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ñej så når folk bliver syge....så lyder vi helt almindelige....vi er vant til aflysninger af den ene eller den anden art :D 

.... jeg har skoldet mig på havregrøden.

.... min træsko er punkteret.

Jeg lurer lidt på, hvad der kan ligge bag sådan en adfærd. Selv er jeg fra en tidsalder, hvor man tog aftaler alvorligt og kun aflyste noget af tvingende grunde.

Kan det have noget at gøre med, at branchen måske ikke har så høj en status? Altså, at man tænker noget i retning af: "Nå, skidt, hun er jo alligevel bare en lille l...."? Lidt ligesom en, der med store pladderstøvler ligegyldigt træder hen over de trapper, som rengøringsmanden er ved at vaske.

Mon de samme udviste denne adfærd, hvis de f.eks skulle modtage en pris eller i audiens? Næppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At aflyse nogen 36 timer før aftalen, bør resultere i et.... tak fordi du ringede og god bedring!

og intet andet - det er vel et service fag? i lever vel af, at folk får lyst til at komme igen?

uanset om det så skulle være fordi "havregrøden var for varm"

Fuld opbakning til trådstarter herfra

_____________________________

At i så begynder at liste dårlige undskyldninger, det er sq dårlig stil! og ren afsporing
i ligger jo op til at trådstarter bruger dårlige undskyldinger, hvilket han ikke gør i min optik

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 2 timer siden:

Jeg tror at i undervurdere hvor mange mænd der kan maile os blå i hovedet....lave en aftale....spørge spørge og spørge i et væk....for så at aflyse.

Måske den pågældende pige har prøvet det mange gange og har derfor en lav tolerance for aflysninger.

Åhhh hvor er det bare sandt det du skriver !!! Kender det kun alt for godt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest thomasonly64

Jeg har aldrig haft behov for at aflyse. Men husker stadig ansigtsudtrykket på en gp'er da jeg sagde at jeg lige måtte ned i bilen for at hente ekstra til de tillægsydelser hun lige havde tilbudt. Det er åbenbart en klassisk undskyldning for at smutte hvis pigen ikke ser ud som forventet. Jeg var dog tilbage 3 min efter ;)

 

aflysning dagen før børe være ok. Er der ikke nok bookinger på selve dagen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for alle jeres input! Der er selvfølgelig delt mening med hvor en undskyldning er kun en dårlig undskyldning eller fakta.

Men jeg tror stærkt på at vare ærlig, og med det sagt føles det nu lidt bedre at det ikke er mig der gjort noget forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes du har handlet rigtigt med at aflyse pga sygdom. Der hvor jeg synes du handler forkert, er når du blokerer pigen, fordi du ikke vil have hun skal forsvare sig. Nu er det bare såååå ofte set før herinde, at der er 2 sider af samme sag, som oftest giver et helt andet billede af den hændte situation. Stemmer jeres oplevelse ikke overens, siden hun skal blokeres??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg ved at blive lidt forvirret. Jeg opfattede trådstarters indlæg som et spørgsmål om reel forkølelse, men flere indlæg handler om "diplomatisk" forkølelse. For god ordens skyld svarede i mit første indlæg på reel forkølelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man besøger en GP'er som ikke har et fast sted, men som skaffer det fra gang til gang. Så ville jeg nok spørge om hun havde haft nogle udgifter forbundet med mit planlagte besøg.

Hvis hun har haft det, så ville jeg selvfølgelig betale for de udgifter.

Præcis på samme måde som hvis jeg f.eks bestiller et nyt vindue og så dagen før levering fortryder. Så skal jeg også betale for de udgifter som håndværkeren har haft.

For mig er det forkert at hun skal have udgifter fordi vi bliver forhindret eller for kolde fødder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sanne skrev, for 1 time siden:

Jeg synes du har handlet rigtigt med at aflyse pga sygdom. Der hvor jeg synes du handler forkert, er når du blokerer pigen, fordi du ikke vil have hun skal forsvare sig. Nu er det bare såååå ofte set før herinde, at der er 2 sider af samme sag, som oftest giver et helt andet billede af den hændte situation. Stemmer jeres oplevelse ikke overens, siden hun skal blokeres??

Jeg skrev jo lidt tidligere i tråden om at det var hun der bad mig holde mig langt væk, så det gjorde jeg. At jeg har blokeret hende stopper hende ikke fra at læse den her, eller for den slags kommentere, det er kun for at jeg ikke ska se noget hun skriver eller prøver at sende. Jeg vil ikke sige mere om det, fordi det er jo mulig jeg så afslører hende, og som jeg sagt tidligere så vil jeg ikke det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Soothingone skrev, 1 time siden:

Jeg skrev jo lidt tidligere i tråden om at det var hun der bad mig holde mig langt væk, så det gjorde jeg. At jeg har blokeret hende stopper hende ikke fra at læse den her, eller for den slags kommentere, det er kun for at jeg ikke ska se noget hun skriver eller prøver at sende. Jeg vil ikke sige mere om det, fordi det er jo mulig jeg så afslører hende, og som jeg sagt tidligere så vil jeg ikke det

Det ville nok også sige lidt mere om dig end om hende. Mit råd til dig er "Glem hende". :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kan vel godt ske at man må aflyse med kort varsel...jeg går fra frisk til syg på ½-1 dag.

Men folk må have mange skøre afbud, siden at man direkte kan blive sur, og det kunne vel også tyde på at der ikke lige er en venteliste på 5-10 mand stærk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomasonly64 skrev, for 5 timer siden:

Jeg har aldrig haft behov for at aflyse. Men husker stadig ansigtsudtrykket på en gp'er da jeg sagde at jeg lige måtte ned i bilen for at hente ekstra til de tillægsydelser hun lige havde tilbudt. Det er åbenbart en klassisk undskyldning for at smutte hvis pigen ikke ser ud som forventet ...

Skulle jeg komme i den situation, ville jeg tilbyde at lægge mit Rolex i pant hos pigen, mens jeg var nede om hjørnet og "trække i automaten" ... nååårh nej, det er, når jeg nu kigger nærmere på det, kun et Omega-ur ... men det ville alligevel signalere over for pigen, at jeg var seriøs og kom tilbage – og jeg er ret sikker på, at jeg ville få en ekstra god 1,5 time ud af det:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Skulle jeg komme i den situation, ville jeg tilbyde at lægge mit Rolex i pant hos pigen, mens jeg var nede om hjørnet og "trække i automaten" ... nååårh nej, det er, når jeg nu kigger nærmere på det, kun et Omega-ur ... men det ville alligevel signalere over for pigen, at jeg var seriøs og kom tilbage – og jeg er ret sikker på, at jeg ville få en ekstra god 1,5 time ud af det:)

Den slags kan du få til 100 kr på den Spanske solkyst :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, Lige nu:

Den slags kan du få til 100 kr på den Spanske solkyst :D 

For uret eller velviljen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Soothingone skrev, den 10/2/2017 at 11:34:

Ja, meget skriverier, men det var begge vejer og ikke kun spørgsmål, der var og telefon samtaler med mere.

Det er ikke min mening at holde den her tråde hemmelig, den er så åben den kan blive, men jeg valgte kun at blokere pigen. Er rimelig klar over hun kan, og kommer til, at læse den her, men jeg ønsker ikke en debat med hende

Hvorfor ønsker du ikke debat med hende? For mig lyder det som om, du ikke har helt rent mel i posen..

Undskyld, hvis jeg tager fejl! :) Samtidig vil jeg give dig ret i, at man melder afbud, hvis der er fare for at smitte med enten forkølelse eller andet :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest sydfyr43
Lady Cherie skrev, den Friday, February 10, 2017 at 13:26:

Vi burde jo ha en top 100 liste over "undskyldninger":

Jeg hænger fast i  trafikken

Jeg har kørt Bambi ned

Jeg sidder på skadestuen med min søn/datter

Jeg skal arbejde over

Min mor er kommet på Hospitalet

Min kone er kommet hjem

Jeg skal hente børn i børnehaven

Jeg kan ikke finde mit Dankort

Mit dankort ligger måske på mit arbejde

Jeg skal til møde

Mit fly blev forsinket

Min bil gik i stykker

Jeg kørte galt

Jeg kan ikke finde det og lyset er gået på min bil!

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ñej så når folk bliver syge....så lyder vi helt almindelige....vi er vant til aflysninger af den ene eller den anden art :D 

 

Den med en forælder er kommet på sygehuset er der faktisk GP der, har brutt.... har brugt overfor mig, kom til en lukket dør eft

Redigeret af sydfyr43
Min pc gik helt i kaput mode...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest sydfyr43

Forsætter lige.. kom til en lukket dør og ringer hende så op og hendes undskyldning er at hendes far er kommet på Hospitalet for et par timer siden ,ok det er iorden, havde så bare lige 80 km hjem... men jeg tror jo på folk da jeg selv er ærlig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det nu ikke er velset at hverken pigen eller gæsten er skæv under besøget, så er det trods alt bedre at begge parter kommer med skæve undskyldninger :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sara25

Man kan godt nå at misse andre aftaler, hvis fyren har beslaglagt en tid. Det er jo lidt irriterende. Nogle fyre tror at man er til rådighed hele tiden, men sådan er det jo ikke.

På den anden side er det virkeligt ulækkert med dryppende næser og hoste.

Jeg kører med ca tider, da jeg ikke gider vente på en eller anden diva.. Så tager det ikke super tungt- med mindre at jeg udelukkende har booket et sted pga den ene aftale - derfor booker jeg også først nu, når jeg står sammen med fyren..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...