Hop til indhold
Brutus

Skriv dansk, din hund!

Recommended Posts

Det sker tit at ikke-dansk-sprogede skriver i dette forum. Ofte på engelsk - og det skal de være MEGET velkomne til. Men det generer mig at mange ofte svarer på engelsk. Der er måske hundrede, som læser strengen, nogle er sikkert nødt til at bruge "Google translate" for at forstå det. I stedet for at skrive på dansk, så er det kun én, som evt. skal bruge "translate".
Jeg ved godt at det er fristende at lufte sine sprogkunskaber, men også lidt unødvendigt, ikk'?
Og ja ja, jeg  er selv ofte blandt de første til at syn's at folk skal skrive som de føler for - dooh!:wacko:
Men dette her er i hvert fald et forslag ..

/Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, for 10 minutter siden:

Det sker tit at ikke-dansk-sprogede skriver i dette forum. Ofte på engelsk - og det skal de være MEGET velkomne til. Men det generer mig at mange ofte svarer på engelsk. Der er måske hundrede, som læser strengen, nogle er sikkert nødt til at bruge "Google translate" for at forstå det. I stedet for at skrive på dansk, så er det kun én, som evt. skal bruge "translate".
Jeg ved godt at det er fristende at lufte sine sprogkunskaber, men også lidt unødvendigt, ikk'?
Og ja ja, jeg  er selv ofte blandt de første til at syn's at folk skal skrive som de føler for - dooh!:wacko:
Men dette her er i hvert fald et forslag ..

/Brutus

Det var tidligere en del af regelsættet, at svar på udenbysk samtidig skulle indeholde en dansk version af svaret.

Jeg ved ikke, hvorfor den § er blevet slettet.

Men det irriterer også mig på et dansk site at skulle læse hele strenge på engelsk, eller et andet fremmedsprog for den sags skyld.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 11 minutter siden:

C'mon, that can't be a problem! 

Да это ein problem mon aimé.. ég skil ekki inglese...

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 14 minutter siden:

C'mon, that can't be a problem! 

Hold da op en fra Jylland der kan udenbys :-) så ka du osse oversætte fra dansk hvis du har det behov!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 7 minutter siden:

Да это ein problem mon aimé.. ég skil ekki inglese...

Det ender nok med at alle udlændinge også overtager EG :o

Jacob Haugaard blev valgt til Folketinget på et løfte om medvind på cykelstierne. Måske man skulle stille op med et løfte om mere sex til danskerne. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 3 minutter siden:

Det ender nok med at alle udlændinge også overtager EG :o

Jacob Haugaard blev valgt til Folketinget på et løfte om medvind på cykelstierne. Måske man skulle stille op med et løfte om mere sex til danskerne. 

ja ..ok.

Flygt! Fly hvad flygte kan. Polish PuSaY ezzz Cummin.

Redigeret af Claire
Kom til at voldtage Dansk kultur ved et uheld

Del dette indlæg


Link til indlæg

Es ist einmal durch die Führung festgestellt worden, daß es eine dänische Seite ist, und daher schreiben mal diejenigen, die der dänischen Sprache mächtig sind, selbstverständlich auf Dänisch.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 4 minutter siden:

ja ..ok.

Flygt! Fly hvad flygte kan. Polish PuSaY ezzz Cummin.

Jeg kan ikke skrive mere i aften da jeg skal se Falcons banke Packers.

Det er nogle udlændinge der spiller en form for udenlandsk fodbold med hånden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan ikke skrive mere i aften da jeg skal se Falcons banke Packers.

Det er nogle udlændinge der spiller en form for udenlandsk fodbold med hånden. 

 

sku hellere se pigerne..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 17 minutter siden:

sku hellere se pigerne..

Jeg vil også hellere se piger. Kigger faktisk lidt på en enkelt nu :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
StevenDK skrev, for 1 minut siden:

Jeg vil også hellere se piger. Kigger faktisk lidt på en enkelt nu :wub:

Pas på med det :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Burūtasu wa, otsukai no gengo ga kōgeki-tekidesu! Sugu ni sekken de o kuchi no naka o araimasu!

Undskyld, jeg kunne ikke lade være...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et eller andet sted er det vel ren høflighed at svare på engelsk, hvis der skrives på engelsk - det ku' jo være, at trådstarter ikke kan tale eller læse dansk - og google translate er ikke den bedste opfindelse.

Men jeg kan sagtens følge Onslow i, at der så osse bør postes en udgave af indlægget på dansk.

Ikke at jeg nok selv var kommet i tanker om det - men sådan bør det nok være. ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Mer seriöst än mitt inägg ovan.   Jag har inte den minsta svårighet att läsa vare sig Danska eller Engelska.  Förvisso har jag lite gratis eftersom en av mina föräldrar kom från Danmark.

Är det verkligen så svårt för en Dansk att läsa Svenska eller Engelska?

Jag är dock av den uppfattningen att om man kan skriva på begriplig Danska, så skall man göra det.

 

Lille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spider skrev, for 5 minutter siden:

Et eller andet sted er det vel ren høflighed at svare på engelsk, hvis der skrives på engelsk - det ku' jo være, at trådstarter ikke kan tale eller læse dansk - og google translate er ikke den bedste opfindelse.

Men jeg kan sagtens følge Onslow i, at der så osse bør postes en udgave af indlægget på dansk.

Ikke at jeg nok selv var kommet i tanker om det - men sådan bør det nok være. ;)

 

 

Jeg er enig i det første afsnit, men de sidste 2 forstår jeg ikke. 

Handler det om at tilfredsstille de national konservative på forummet? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Spider skrev, for 6 minutter siden:

Et eller andet sted er det vel ren høflighed at svare på engelsk, hvis der skrives på engelsk - det ku' jo være, at trådstarter ikke kan tale eller læse dansk - og google translate er ikke den bedste opfindelse.

Men jeg kan sagtens følge Onslow i, at der så osse bør postes en udgave af indlægget på dansk.

Ikke at jeg nok selv var kommet i tanker om det - men sådan bør det nok være. ;)

Nu synes jeg at have konstateret, at flere, der poster et indlæg på engelsk, udmærket forstår dansk. For ellers ville de ikke være i stand til at følge med en streng.

Det er altid betydeligt sværere at udtrykke sig på et fremmedsprog end at opfatte det. Derfor har jeg fuld forståelse for, at nogen vælger at skrive på engelsk.

Men jeg har det mærkeligt med, at danskere ude fra pløjemarken begynder at svare på et oftest mangelfuldt engelsk, og helt galt bliver det, når pløjemarksdanskere begynder at svare hinanden på engelsk.

Jeg kunne godt tænke mig at se reaktionen herinde, hvis der en dag dukkede et indlæg op på tysk, fransk eller italiensk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 16 minutter siden:

Burūtasu wa, otsukai no gengo ga kōgeki-tekidesu! Sugu ni sekken de o kuchi no naka o araimasu!

Er det fra en kogebog?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Jeg kunne godt tænke mig at se reaktionen herinde, hvis der en dag dukkede et indlæg op på tysk, fransk eller italiensk

Sollen wir beide anfangen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 12 minutter siden:

Handler det om at tilfredsstille de national konservative på forummet? 

Hvis du vil diskutere politik, så gør det i det forum!

Del dette indlæg


Link til indlæg
3Forever skrev, for 10 minutter siden:

 

Handler det om at tilfredsstille de national konservative på forummet? 

Det handler nok mere om at blive forstået af så mange som muligt - helst alle.

Normalt tænker jeg osse, at alle forstår engelsk - men det er altså ikke længere siden end tidligere i dag, at jeg overhørte en samtale mellem to unge mennesker, som tale om at rejse og om, at i hvert fald en ene af dem ikke kunne engelsk.

Og det var alså meget unge mennesker.

Så det...

Måske ikke alle har fulgt lige meget med i engelskundervsningen, da de gik i skole.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 11 minutter siden:

Mer seriöst än mitt inägg ovan.   Jag har inte den minsta svårighet att läsa vare sig Danska eller Engelska.  Förvisso har jag lite gratis eftersom en av mina föräldrar kom från Danmark.

Är det verkligen så svårt för en Dansk att läsa Svenska eller Engelska?

Jag är dock av den uppfattningen att om man kan skriva på begriplig Danska, så skall man göra det.

Hvis dit svenske bare er lige så godt, som det Bananas skriver ............. :D

Nå, spøg til side: Jeg mener, at danskere bør kunne læse de skandinaviske sprog uden problemer. Kan man ikke det, hører det efter min mening ind under dovenskab. Jeg har via mit job mange udenlandske berøringsflader, og jeg græmmes, hver gang jeg hører danske, svenske eller norske – især unge mennesker – samtale på engelsk.

Jeg kan forstå det med islandsk og finsk, men ikke med norsk og svensk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...