Hop til indhold
migmanden

Når man nu skal vælge

Recommended Posts

Borende X skrev, for 22 minutter siden:

Her på plejehjemmet har vi ikke rettet vrede mod dit indlæg.

Ved en rundbordsdiskussion under peddigrørsfletningen blev vi dog enige om, at vi er uenige i det sidste afsnit: Det er værre at blive kaldt nazist, for at være kommunist har jo til tider været helt salonfæhigt.

Hahaha. Tak Borende X. 

Det var lige præcis hvad jeg mente.... objektive set er det værre at blive kaldt kommunist. I Danmark er det til gengæld mere stuerent med en kommunist. Så jeg er egentlig også enig med dig.... 

Men det jeg mente ældre medborgere kunne bringes til oprør over, var at nazisment egentlig bare er en historisk bagatel. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 time siden:

Måske ikke, men har du ikke refereret til "Der Stürmer" og lignende?

Jo, når der fremføres propaganda og fordrejede historier, men det er sgu da ikke at kalde nogen for nazist, vel?

Hvis det bliver tabu at referere til de ting der foregik i Tyskland i 30'erne, så kan men jo ikke forhindre at det sker igen. Så derfor vil jeg til enhver tid blive ved med at påpege når jeg mener at de samme retoriske metoder bliver brugt i dag. Og der ER en del ligheder mellem den måde nazisterne dehumaniserede jøderne og den retorik der bliver brugt af højrenationalisterne mod muslimer og indvandrere i dag. Så længe jeg kan se de ligheder vil jeg ikke lade mig kyse af højrenationalisternes brug af "nazi/offer kortet" i deres forsøg på at lukke argumentationen ned.

Og så bare "for the record" er det ret bemærkelsesværdigt at se dig pludselig være ømskindet over at din retorik bliver mødt med sammenligning til "Der Stürmer" når man tager i betragtning hvordan hovedparten af din argumentation er baseret på skældsord og øgenavne. 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...