Hop til indhold
lfl

kønssygdomme

Recommended Posts

Nu går debatten mest på at modtage fransk uden kondom hos glædespiger, og ikke nogen form for samleje uden kondom.

Den artikel beror på omfanget af alt hvad alle der får gonorre, har udsat sig for af ubeskyttet sex i alle de sammenhænge hvor de har gjort det.

Her er jeg ret overbevist om at fransk uden hos glædespiger, fylder meget lidt i den samlede statistik over gonorre tilfælde.

Vaginalt og analt samleje uden kondom er højrisiko sex, fransk uden er lavrisiko sex, og det som du primært udsætter dig for at kunne pådrage dig kan stadig kureres hvis uheldet er ude.

Når jeg læser svar efter svar på Aidslinjen til bekymrede spørgere, går det igen at HIV er så teoretisk en faktor ved fransk uden at dem der spørger bekymret alene til dette, alle får det svar at de ingen grund har til bekymring.

Men bortset fra at det sikreste er at modtage fransk med kondom, så kan vi der modtager uden begrænse de risici vi udsætter os for ved at betale selv for de vaccinationer, man kan få mod Hipatitis A+B, samt HPV, det har jeg selv gjort.

Jeg lader mig så teste for det hele på Bispebjerg Hospital når jeg har modtaget fransk uden, og til nu er jeg ikke blevet smittet med noget.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 29 minutter siden:

Jeg lader mig så teste for det hele på Bispebjerg Hospital når jeg har modtaget fransk uden, og til nu er jeg ikke blevet smittet med noget.

Gør du det hver gang? Enten må du gå meget sjældent i byen, eller også må du have en abonnementsordning, hvor du ikke skal sidde i kø.

Bortset fra det læser man jo, som du også anfører, at fransk er uden større risiko. Jeg ved ikke, om det er rigtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Borende X

Nu får jeg jo kun købesex, og det gør jeg så sjældent at der som regel går 3 måneder, eller mere mellem at jeg dyrker nogen form for sex.

Sker det af og til med et interval af kortere varighed end 3 måneder, udsætter jeg det næste besøg på Bispebjerg Hospital til der igen er gået 3 måneder siden jeg sidst ydede fransk til en pige, modtog fransk uden kondom af en pige, jeg er kommet i munden på piger.

Sker det, så har jeg rigtig nok ikke fuldstændig vished for at jeg intet har pådraget mig siden sidst.

På den anden side så er inkubationstiden væsentligt kortere end 3 måneder, på nogle af de vira man kan være så uheldig at pådrage sig.

Er man uheldig ved jeg fra nogle der har prøvet det, at så skal man nok mærke det, se at komme til lægen hvis det sker.

Hvis jeg havde været uheldig med et kondom i forbindelse med vaginalt eller analt samleje, ville jeg forholde mig med en anden alvor til den risiko jeg havde løbet, og sørge for at få vished for min status før jeg kaster mig ud i nogen former for lavrisiko sex igen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg hentyder til GP'ere som tilbyder sex uden kondom, og deres kunder, og gangbangs hvor der tilbydes uden for en merpris

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne det tænkes, at det faktum, at det de sidste par år nærmest er blevet normalen, at de udenlandske piger gerne giver fransk uden, har noget med de mange flere tilfælde at gonorre (og syfilis og klamydia) at gøre?

Og at en - godt nok mindre del - af de udenlandske piger og nogle af de danske sugarbabes også tilbyder samleje uden beskyttelse ?

Venligst

French

Redigeret af frenchlover1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som en GP sagde for et par år siden, til mig.

Hvis jeg vil have sex uden regnfrakke, skal andre ikke bestemme..

Vi havde det 2 gange, dejligt at slippe for dutten, når der skal puttes...

Men må indrømme, det er ikke særligt sjovt at være efterfølgeren, som måske har lyst til tungelir, i de nedre regioner..

Sexeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når der nu diskuteres kønssygdomme kan man ikke komme uden om denne undersøgelse fra 2010.

Prostitution på  massageklinik
– risici og fastholdende faktorer

http://redenung.dk/files/media/documents/Prostitution generelt/prostitution_pay_massageklinik_-_risici_og_fastholdende_faktorer_3.pdf

Undersøgelsen beskriver også en del andet end kønssygdomme.

Men her står det.

På side 45 står der:

"Kønssygdomme er ikke specielt udbredt blandt prostituerede 
Prostituerede smittes ikke umiddelbart med flere kønssygdomme end resten af befolkningen. Hvis de smittes, ser det ud til, at det fortrinsvis sker i forbindelse med deres private sexliv. De prostituerede bruger kondomer og/eller glidecreme samt parfumeret intimsæbe, der kan forstyrre pH-balancen i skeden, og derved øge risikoen for at udvikle svamp i skeden eller få forskellige bakterielle infektioner. Sygdommene, som er forholdsvis almindelige blandt kvinder generelt, kan være særdeles ubehagelige, men er oftest ufarlige, hvis de behandles korrekt.
Sammenhængen mellem underlivssygdomme (cyster, fibromer, underlivsbetændelse) og prostitutionsaktivitet er meget kompleks. Uanset at socialarbejdere såvel som sundhedspersonale inden for prostitutionsfeltet sjældent oplever at kvinderne lider af deciderede underlivssygdomme, kan det hverken påvises eller afvises, at der er en sammenhæng mellem sygdom og prostitutionsadfærd. En afdækning af hvorvidt der er en årsagssammenhæng mellem prostitution, som den foregår på de danske massageklinikker, og mere alvorlige underlivssygdomme, vil bl.a. kræve dybdegående lægeundersøgelser og ligger uden for denne undersøgelses rammer. "

Det viser det væsentlige i at bruge kondom for alle parter, også selv om det er bedre uden.

På side 27står der at de fleste prostituerede bruger komdom, men der er undtagelser. I kan selv slå op og læse.

Aktuelt ser jeg usædvanlig mange piger son tilbyder sex uden kondom. der er ingen tvivl om at dette forøger risikoen for kønssygdomme for begge parter. Men en inkubationstid på omkring 3 uger, kan den prostituerede nå at smitte en del kunder inden hun selv bliver klar over hvad hun gør. 

 

lfl skrev, for 4 timer siden:

Efter at have deltaget i adskillige debatter omkring brug af kondom, og have fået flere kommentarer om at det er næsten ufarligt hos en GP uden kondom, og at kønssygdomme er på retur, vil jeg bare kunne til denne artikel 

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/12530935?redirect=mobi&nocache=0.7401200558524579

Her ses at kønssygdomme er på vej frem.

Derfor er der ikke tvivl om kondomets betydning.

Selvom jeg foretrækker sex uden gør jeg det ikke. Hvad andre gør er op til en personlig vurdering af hvilken risiko man vil løbe.

Hvor stor risikoen reelt er vide ikke, men det ses at den er blevet større siden 2010, hvor omfanget blev undersøgt

Del dette indlæg


Link til indlæg
sleipnir skrev, for 14 minutter siden:

Ok,  jeg vil da lige lade mig teste.  Hvor går man hen hvis man bor i Aarhus eller Silkeborg? 

Til egen læge eventuelt? :D Eller her http://www.auh.dk/om-auh/afdelinger/hud-og-konssygdomme/konssygdomme/sadan-far-du-en-tid/ 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, Lige nu:

Til egen læge eventuelt? :D

Jo jo,  skulle måske have formuleret mig mere specifikt.  Tænkte på en læge klinik beregtet kun til de tests. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
frenchlover1 skrev, for 2 timer siden:

Kunne det tænkes, at det faktum, at det de sidste par år nærmest er blevet normalen, at de udenlandske piger gerne giver fransk uden, har noget med de mange flere tilfælde at gonorre (og syfilis og klamydia) at gøre?

Næppe

frenchlover1 skrev, for 2 timer siden:

Og at en - godt nok mindre del - af de udenlandske piger og nogle af de danske sugarbabes også tilbyder samleje uden beskyttelse ?

Der har du nok nærmere fat i noget :wacko:

som sammen med en generel alt for ringe brug af kondom og oplysning om at bruge dem korrekt - ja, så vil kønsygdomme hurtigt sprede sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
frenchlover1 skrev, for 3 timer siden:

Kunne det tænkes, at det faktum, at det de sidste par år nærmest er blevet normalen, at de udenlandske piger gerne giver fransk uden, har noget med de mange flere tilfælde at gonorre (og syfilis og klamydia) at gøre?

Helt usandsynligt.

frenchlover1 skrev, for 3 timer siden:

og nogle af de danske sugarbabes også tilbyder samleje uden beskyttelse ?

Ja. Men sammenhængen er at mange dyrker sex uden kondom. Punktum. SB'erne er bare et vidnesbyrd om det forhold. Købesex er i det samlede billede et alt for lille bidrag til at forklare det. Måske de GP, der kører med mange kunder og får "slidt" slimhinderne så der er flere rifter yder et bidrag, men mon ikke de fleste bruger glidecreme som forebyggelse?

Altså: sandsynligvis giver gummifri løbesedler et ekstra bidrag, men næppe i det omfang. Og slet ikke gummifri fransk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 1 time siden:

Når der nu diskuteres kønssygdomme kan man ikke komme uden om denne undersøgelse fra 2010.

Prostitution på  massageklinik
– risici og fastholdende faktorer

Den er knap så relevant, da den ikke omfatter dem der tilbyder gummifri ydelser andet end sporadisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det mest skræmmende i artiklen er at man ( ikke i DK endnu) har konstateret resistente gonoré-bakterier. Hvad det betyder tør jeg slet ikke tænke på.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sniper123
lfl skrev, for 8 timer siden:

Efter at have deltaget i adskillige debatter omkring brug af kondom, og have fået flere kommentarer om at det er næsten ufarligt hos en GP uden kondom, og at kønssygdomme er på retur, vil jeg bare kunne til denne artikel 

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/12530935?redirect=mobi&nocache=0.7401200558524579

Yep - det er vel også derfor der er stadig er nogen der spiller Lotto, man kan være heldig eller uheldig - mht. sex uden condom.

Redigeret af Sniper123

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er alt for chicken til ikke at bruge regnfrakke ha ha. Ved godt at kønssygdomme ofte hænger sammen med livsstil, emn tør sgu ikke satse helbred for et knald! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 13 timer siden:

Den er knap så relevant, da den ikke omfatter dem der tilbyder gummifri ydelser andet end sporadisk.

Der tager du helt fejl Bebop. Den er relevant, da den viser, at ved brug af gummi er der en meget lille risiko, derved at kønssygdomsfrekvensen hos glædespiger som bruger kondom er meget lille.

Del dette indlæg


Link til indlæg
migmanden skrev, for 1 time siden:

Der tager du helt fejl Bebop. Den er relevant, da den viser, at ved brug af gummi er der en meget lille risiko, derved at kønssygdomsfrekvensen hos glædespiger som bruger kondom er meget lille.

Æh? Du skrev den var relevant for diskussion af kønssygdomme? Det er den ikke. Ingen udfordrer jo, at kondom beskytter mod smitte. Ingen udfordrer, at gp'er, der (næsten) konsekvent kræver gummi, er bedre beskyttet? Så du løber åbne døre ind, så vidt jeg kan se?

Måske overser jeg noget, i givet fald beklager jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der andre end mig der har fantasi til at forstille sig, at når antallet af kønssygdomme stiger, så skal årsagen ikke findes i glædes branchen men derimod i den udbredte adfærd omkring ubeskyttet sex ude i resten af samfundet. Ja, ok det betyder selvfølgelig ikke, at glædes branchen er helt fri for kønssygdomme, men det er klar misforståelse, hvis man bilder sig ind, at det kun er ved købe sex, man skal huske at bruge kondom. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Jill

Man skal da huske gummi ved samleje og anal sex altid, både ved købe sex og privat date. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 33 minutter siden:

Er der andre end mig der har fantasi til at forstille sig, at når antallet af kønssygdomme stiger, så skal årsagen ikke findes i glædes branchen men derimod i den udbredte adfærd omkring ubeskyttet sex ude i resten af samfundet. 

Mig!

Fx når en Tinder-date udvikler sig har jeg endnu ikke selv stoppet, selvom der ikke lige var kondomer i nærheden (men dog spurgt om hun brugte andet). Jeg er selv mere "afslappet" ved gratis sex og det er adskillige andre tilsyneladende også. Objektivt set er risikoen også lavere i den situation end ved købesex uden gummi (altså hos en sælger, der sælger uden gummi), men til gengæld er hyppigheden jo astronomisk meget større.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Jill
Iscenesat Virkelighed skrev, for 26 minutter siden:

I virkeligheden også ved oralsex. :D 

Ja, mit forhold regel er der at, jeg styre det dybe fransk langsom, derved ikke skader på min hals og åben op for en evt smitte fare 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...