Hop til indhold
Guest Beelzeb8b

Trafikal foto overvågning????

Recommended Posts

Guest Beelzeb8b

Her til aften så jeg en kortage af biler, køre højlydt dyttende ned af Nørrebrogade, 12- 14 biler, måske lidt flere .

10 af dem kørte overfor fuldt rødt, den ene , kørte indenom en holdende bus, dvs. han kørte på cykelsti / fortorv.

Egentligt er jeg modstander af video overvågning, men i mit kvarter ser man politiet lidt oftere end, end en lille grøn mand med en gryde med guldmønter.

Hvis politiet, fremover vil være ligeså fraværende som de har været de sidste mange år.

Er det så ikke nødvendigt at udvide videoovervågning betragteligt?

10711921-lucky-leprechaun-with-shamrock-and-treasure-Stock-Vector-leprechaun-cartoon-irish.jpg 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er helt enig.

Tilbage i 2015, oplevede jeg stort set det samme. Det var dog på Hulgårdvej/Tomgårdsvej(O2) i NV. En masse biler kom kørene i kortegne med hornene i bund. Lysreguleringer blev ignoreret, og flere farlige situationer opstod. Personerne i bilerne opførte sig meget aggressivt og truende overfor de andre trafikkanter. Meget ubehageligt.

Permanent videoovervågning af alle større veje på Nørrebro og i NV, ala den de har i London, vil formentlig sætte en dæmper for "løjerne".

Men grundliggende er det en meget trist udvikling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Filosoffen skrev, for 3 minutter siden:

Jeg er helt enig.

Tilbage i 2015, oplevede jeg stort set det samme. Det var dog på Hulgårdvej/Tomgårdsvej(O2) i NV. En masse biler kom kørene i kortegne med hornene i bund. Lysreguleringer blev ignoreret, og flere farlige situationer opstod. Personerne i bilerne opførte sig meget aggressivt og truende overfor de andre trafikkanter. Meget ubehageligt.

Permanent videoovervågning af alle større veje på Nørrebro og i NV, ala den de har i London, vil formentlig sætte en dæmper for "løjerne".

Men grundliggende er det en meget trist udvikling.

Idag var det særligt farligt, men har oplevet det ofte.

Parkerings forseelser, glem alt om parkerings bøder, Parkerings vagter, dukker op til jul og påske.

Københavns kommune, kunne tjene formuer herude, og selv tydelige fotos af bil og nummerplade,af biler der holder på fortorve og på cykelstier, reagerer kommunen ikke på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det der dytteri i korteger over for rødt lys, er de på vej til/fra famile fest? Eller noget bande relateret? Noget som ved noget om denne kultur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dane skrev, for 9 minutter siden:

Det der dytteri i korteger over for rødt lys, er de på vej til/fra famile fest? Eller noget bande relateret? Noget som ved noget om denne kultur?

Det kunne jo være noget så glædeligt som et bryllup har set det i USA Frankrig og Spanien ..synes det er fint nok med hold tilbage det korte øjeblik det varer. glæd jer på deres veje ..hvis det skulle være gangster streger. hjælper videoovervågning nok ikke .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er også mit indtryk at dytteriet forkommer i forbindelse med bryllupper og måske andre fester. I Mellemøsten er der gerne festlig affyring af Kalasnikov geværer op i luften, det er vi dog ikke nået til. Det er næppe en bande der fejrer den seneste nedskydning af en konkurrent, men det kan da være at de fejrer at politiet er taget til Sønderjylland..

Mvh Dr X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Mon ikke det er bryllupper ? Og så har man vist nok lov til at køre i korteger (hvis man kører tæt nok) også selvom de sidste kører over for rødt. Man har aldrig lov at bringe andres liv i fare.

Foto overvågning virker nok ikke på den værste bandekriminalitet. Det virker nok kun præventivt på ellers ærlige borgere. Men en god ide alligevel, for det kan sikkert bruges i retssager osv. Både fotovogne og gadekameraer er egentlig nødvendige, når hele KBH's (og sikkert også andre kredse) Politi står ved grænsen i Jylland, vogter den jødiske skole, slagter og synagoge, samt mandsopdækker Østerbro når der er fodbold. Resten er nedprioriteret, forfærdeligt, men sandt. Sådan går det når politikere udvider hvad der skal gøres, uden at budgettet følger med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Og så har man vist nok lov til at køre i korteger (hvis man kører tæt nok) også selvom de sidste kører over for rødt. Man har aldrig lov at bringe andres liv i fare.

Politiet, byretten og landsretten mener ikke det er lovligt: https://www.politi.dk/Midtvestjylland/da/lokalnyt/Nyheder/03_nyheder_080709.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...