Hop til indhold
Jernsvinet

Rusland ramt af HIV-epidemi

Recommended Posts

Guest Kinky Jill

Tak, for du deler dette link, med en trist nyhed, som er vigtigt vi ved.
Vild at en ud af 50 personer er med Hiv derover. Tænk hvis man var til en rund fødselsdagfest, med 100 gæster, er de 2 af dem med hiv... 
Man skal heller ikke have samleje uden kondom 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Milfen Stella

Tak for info og vildt der er så mange der er ramt der men ja selv om kondom ikke er lige fedt er det bare en vigtigt ting at huske ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kinky Jill skrev, 1 time siden:

Vild at en ud af 50 personer er med Hiv derover. Tænk hvis man var til en rund fødselsdagfest, med 100 gæster, er de 2 af dem med hiv... 

Ja, og når man så trækker dem over 60 og under 15 fra - så er det måske 4 ud af 100 :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kinky Jill

Ha ha ja og sit eget køn, hvis man ikke er  biseksuel

Og personligt ville jeg nok været endnu hårdere med alderen, har ikke løst til at været sammen med en mellem 16 - 18 år 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Trist. Men er der nogen der har en idé om hvorfor HIV er så udbredt i Rusland?

Er det f.eks. noget kulturelt, f.eks. det er ikke smart at bruge kondom?

Eller har de ikke råd til kondomer (fattigdom) ?

Eller har de bare ikke adgang til kondomer (vare-mangel) ?

Eller noget helt andet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Filosoffen

Jeg er ret overbevist om, at en af de store synder er. Den forfejlede narkopolitik i de østeuropæiske lande Straffen er utrolig hård hvis de tages med narko. Og derfor tvinges de til, at dele nåle. Jeg hørte for nogle år tilbage. At op imod 80 % af stik narkomanerne bare i Rusland er HIV smittede. og det breder sig med lynets hast.

Og jeg kunne fristes til at postulere, at smitten kan spredes med lynets hast. Vi i europa interagere, jo som aldrig før. Derfor er det jo utrolig vigtigt at vi er påpasselige nå tallene er så store. 

Og så et program på nat GEO en weekend, at narkomanerne og de prostituerede i Rusland er jaget vildt. De har ingen adgang til behandling.  som vi fx. har her i Danmark og andre lande som fx.Metadon, rene sprøjter, nåle og ikke mindst behandling. Så jeg vil mene det måske er der man skal presse Rusland til, at indse de er nødt til, at iværksætte nogle foranstaltninger overfor de udsatte grupper. Men med de korrupte ting der sker i Rusland sker det næppe desværre. 

Men bremses på den eller anden måde skal det jo. Og her mener jeg de europæiske lande i den grad må presse Rusland. 

Ha en god dag 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at mange af smittekilderne er fra fælles brug af sprøjter i forbindelse med narkotika. Dette sammen med en afslappet holdning til brug af kondom i Østeuropa.

ser at kanonkongen kom med en fin forklaring mens at jeg skrev

Redigeret af Sailorman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Ja, og når man så trækker dem over 60 og under 15 fra - så er det måske 4 ud af 100 :shock:

Jf. andre kommentarer: Det kan du slet ikke konkludere. Fejl i sundhedsvæsenet kan også ligge bag, og derfor behøver det ikke handle om de meget seksuelt aktive/promiskuøse. Derudover er overskriften misvisende sammen med tallet, da det handler om en enkelt by. For hele Rusland er estimatet omkring 1 %, men det er selvfølgelig også helt vildt højt. Men det nærmer sig ikke visse afrikanske stater, fx Uganda der er oppe på omkring 7%!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pavekirken forbyder prævention. I Rusland er mange græsk-katolikker. Har de også forbud mod kondomer? Måske det så kunne være en årsag ..?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, Lige nu:

Pavekirken forbyder prævention. I Rusland er mange græsk-katolikker. Har de også forbud mod kondomer? Måske det så kunne være en årsag ..?

Godt bud (de er dog ikke græsk-ortodokse, men russisk-ortodokse ...) De fleste russere er dog ikke så religiøse, så det er næppe en væsentlig del af forklaringen. Ud over det allerede nævnte, så var hiv officielt tabu i mange år. Kirken har imidlertid indflydelse via Putin og det er gået ud over forebyggelsen:

http://kvinfo.dk/webmagasinet/russisk-aids-roulette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 26 minutter siden:

Godt bud (de er dog ikke græsk-ortodokse, men russisk-ortodokse ...) De fleste russere er dog ikke så religiøse, så det er næppe en væsentlig del af forklaringen. Ud over det allerede nævnte, så var hiv officielt tabu i mange år. Kirken har imidlertid indflydelse via Putin og det er gået ud over forebyggelsen:

http://kvinfo.dk/webmagasinet/russisk-aids-roulette

Som jeg husker det er den russisk-ortodokse kirke en  variant af den græsk-ortodokse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beelzeb8b skrev, for 8 timer siden:

Det er gakket, som diskussioner kan udvikle sig herinde, men for god ordens skyld: Dit link viser de har været selvstændige (autofekale) i over 700 år ... Derfor omtaler man dem normalt som "den ortodokse kirke" hvis man vil understrege trosgrundlaget, som er det samme. Men organisatorisk har de altså hver deres patriark og de har lidt forskellig trospraksis. Derfor er det lidt misvisende at sætte "en variant af græsk-" foran den ortodokse kirke i Rusland. Det er en variant af den ortodokse kirke. Skal vi kneppe flere fluer, eller hellere nogle HIV-negative russere, der måske tilbyder græsk? :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 4/11/2016 at 11:06:

Jf. andre kommentarer: Det kan du slet ikke konkludere.

Kom lige i tanke om en historie fra en by i Grønland, hvor man ikke kunne forstår, hvorfor man ikke kunne få bugt med kønssygdommene - da man ikke havde tænkt på også at undersøge de gamle på plejehjemmet :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...