Hop til indhold
Gæst

Thailands konge er død

Recommended Posts

Gæst

Det er sket idag, at Thailands konge er død - og er der nogen af brødrene her som skal til Thailand i den kommende måned, så er der visse forholdsregler som kan anbefales at følge, også over for de lokale babes, hvis man skal fastholde den gode kemi.

Der er ikke noget fortilfælde for denne situation, så vi kan ikke helt vide hvordan sorgprocessen vil udvikle sig, så lad os sammen samle op hvilke informationer vi hver især får derudefra.

En af de første informationer jeg nu har er at ALLE bør være klædt i sort eller hvidt tøj. Det er ikke et MUST for os turister, men det skaber stor respekt hvis vi gør det, og dermed bedre kemi

- Jeg vil nu undersøge med mine kontakter derude, om man siger "jeg kondulerer" når man møder Thailændere - og hvordan man siger det

Er der nogen som kan byde ind med mere ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal du ikke mere spekulere på et statskup? Militæret mod oprørerne... 

Det har ulmet længe...  

Kongen er død! 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Legesyg

Her er lidt info om det der vil ske i den 30 dages sørge periode i Thailand http://www.bt.dk/udland/thailand-vil-gaa-i-sort-efter-kongens-doed-det-skal-turister-vaere-opmaerksomme-paa

Og mener jeg hørte Stig Elling fortælle at farven lyserød er sorgens farve. Den gule farve har altid tilhørt kongens farve.

God aften til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
holstebronx skrev, for 9 minutter siden:

Skal du ikke mere spekulere på et statskup? Militæret mod oprørerne... 

Det har ulmet længe...  

Kongen er død! 

Jeg lover dig at der ikke sker noget den næste måned - i respekt for den afdøde konge

Hvad der sker på sigt er svært at sige - militæret har faktisk stor respekt hos folket (utroligt nok). Men den nye konge har meget lidt respekt hos den velstillede del af folket - hos mange fattige er der stadig respekt over for den nye konge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det jeg har fået melding om fra Thailand er at der er erklæret 1 måneds generel landesorg - og 1 års sorg i alle statsinstitusioner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gad vide om de forbyder spiritus i barerne :-D

Tvivler dog.. skal selv ikke derned, men lidt surt for dem der ar planlagt tur derned nu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ralphwiggumdk skrev, for 11 minutter siden:

http://pattayaone.news/en/entertainment-thailand-suspended-30-days/

 

Trist dag for Thaierne :( 

De næste 7 dage vil der nok være meget stille. 

Kronprinsen vist ikke så populær.. Men virker til at være en fin en :) 

Godt lide hans levestil og godt lide han kan lide hunde og også hans humor med at gære en af dem til General i flyvevåbnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 4 minutter siden:

Gad vide om de forbyder spiritus i barerne :-D

Tvivler dog.. skal selv ikke derned, men lidt surt for dem der ar planlagt tur derned nu

Jeg var meget tæt på at ligge 14 dage i starten af november for et par måneder siden. De blev heldigvis rykket til slutningen af februar dengang. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ralphwiggumdk skrev, for 6 minutter siden:

Jeg var meget tæt på at ligge 14 dage i starten af november for et par måneder siden. De blev heldigvis rykket til slutningen af februar dengang. 

Ja held :) 

Vil så måske være nogle der har åbent men bliver så helt andet forhold med antal kunder og udbydere. Samt hel anden stemning.

Respekt til kongen.. Han har vitterligt gjort meget for de fattige og Thailand som han slet ikkehavde  behøvet.  Men meget af deres idylisering hænger nok også sammen med den altid positive omtale af ham og strenge straffe hvis nogle fornærmede ham.

Man tænker jo ikke ligefrem over at det faktisk er en diktaturstat når man er dernede.  Men er det og ligger og ulmer.. Spændende hvordan det udvikler sig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alså den bar jeg opholdt mig i lukkede ned efter 10-20 min... 

fandt dog en af mine lokale stam bar nær holtel der stadig havde åben - nok fordi de havde køkken i hjørnet og de er undtaget.. men disko lys og den høje musik var slukket

og lady drink var uden alkohol.

jeg tog en pige med ud og spiste derfra - hun var noget bekymret om der var noget arbejde - hun blev også ringet op af en ven fra working street - der var også lukket ned.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Super at høre fra man om location, jeg har alledere bllket en tur i midten af November - så det bliver lidt "spændende" at høre mere

Del dette indlæg


Link til indlæg

Barerne er åbne igen. Der må ikke være musik og fest, men man må gerne sælge Alkohol. Soi 6 åbnede kl. 18.00 lokal tid.

Det med 1 års lande sorg gælder for statsansatte omkring påklædning, bygningerne osv.

Om maksimalt 30 dage vil hele Pattaya være oppe og køre på fuld skrue igen. Nogle mener at det kun bliver om 5-7 dage, men det vil jeg nok lige vente og se før jeg tror det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Imorgen mandag , skulle det være muligt igen at købe alkohol osv i Tesco BIG C , 7/11 osv.

Har så også været ( tørlagt ) i 3 dage i LOS , så mon ikke resten kommer af sig selv.

Kan også leve med at musikken ikke er så høj fra div.bærer ☺

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
butterfly skrev, for 1 time siden:

Bærer ?

Sorry mente barer :-D

SKÅL 

SKÅL - og rigtig god fornøjelse... (og tak for update )

Husk lige at efterlade noget til at vi andre ankommer (snart ;-) )

Hvordan er pigerne - virker de meget påvirket af situationen, eller er de for professionelle til det ??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det skal jeg nok min ven ☺

Ang. Pigerne, de er professionelle udadtil, men de har vel også en mening om kongen og det der sker i LOS 

Mén show must go on så....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
butterfly skrev, for 45 minutter siden:

Det skal jeg nok min ven ☺

Ang. Pigerne, de er professionelle udadtil, men de har vel også en mening om kongen og det der sker i LOS 

Mén show must go on så....

Ja - alle de Thailændere jeg kender føler stadig en dyb sorg og bekymring for fremtiden - Kong Bhomipol 9 var bestemt en samlende figur for alle i landet.

Men ok at pigerne er så prof at de holder showet kørende

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige en update, alkohol forbudet er forlænget med en dag til, var i Tesco i dag

Og der stod der 14 - 17 oktober igår 14 - 16 oktober 

Spændende om der står 14 - 18 imorgen :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 8 timer siden:

Lige en update, alkohol forbudet er forlænget med en dag til, var i Tesco i dag

Og der stod der 14 - 17 oktober igår 14 - 16 oktober 

Spændende om der står 14 - 18 imorgen :-D

Det gør der nok :-D

Typisk thai metode for at få folk til at møde op hver dag :) Og når de så står der, så lokker de lige lidt og mange tænker,- argg okay da, nu jeg alligevel er gået herhen..Og nøjes med en sodavand,- sammen med en GP på skødet :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...