Hop til indhold
Martindrengen

Bør man anmelde en GP, hvis man er blevet smittet med kønssygdom?

Recommended Posts

Kamilla K skrev, den 4/10/2016 at 14:12:

Seriøst ? Du har ligget syg i 5-6 uger med influenza , uden at gå til læge kan jeg forstå, siden du ikke engang fik lægetjek omkring, hvilken slags influenza du havde efter 1 uges sygdom ?? 

Du virker bestemt ikke ret ansvarlig. 

Hvor længe gik du med dit kløen og kradsen, før du gik til læge og fik konstateret fnat ? 

Eller lavede du den klassiske mandeudgave af " jeg -er- lige -så klog- som- lægen,- så- jeg- behøver- ikke- blive- tjekket- af -en -professionel - med- over- 6- års- uddannelse- bag -sig - det- kan -jeg- fint- klare -selv -på -10 -minutter -jeg- tjekker- det- lige- via -netdoktor.dk"  ?

Til orientering, så VAR jeg til lægen efter 3 ugers tid. Men fordi sygdommen havde toppet og jeg var i bedring, så blev der ikke gjort andet end at se tiden an.

Fnatten tog jeg til lægen med 2 dage efter konstateringen af røde pletter.

Kamilla K skrev, den 4/10/2016 at 13:37:

Så mand dig lidt op. Og lad vær med at være en tøs. Gå til kilden direkte og tag den med hende. For jeg synes du virker til at lægge al ansvar fra dig og jeg bryder mig ikke om din facon med,at du ikke engang mander dig op og kontakter pigen selv. 

Det er ikke pænt af dig

I de 2 konkrete tilfælde gav det ingen mening at kontakte pigen: Den første pige var nok godt klar over, at hun havde influenza. Hvis ikke - så var det næppe hende, der havde smittet mig.

Den anden pige havde helt sikkert - 3 uger efter - selv konstateret fnat. Alt andet ville være mærkeligt.

 

Jeg fornemmer generelt en meget anklagende tone - især fra Jer piger. Jeg har ikke anmeldt nogen, men skrev primært indlægget for at høre andres tanker, da jeg generelt synes at det er interessant at diskuterer moralske og etiske emner ;)

 

Men nu skal jeg komme med min egen holdning til det: Hvis jeg blev smittet med en af de sygdomme, som kan være svære at opdage (HIV, klamydia, hepatitis, syfilis m.fl.), ville jeg kontakte pigen. Hvis jeg konstaterede, at hun efterfølgende alligevel var aktiv på en uansvarlig måde, inden hun kunne nå at være helbredt, så kunne jeg godt finde på at anmelde hende. Men her er det meget hypotetisk og vil næppe ske, for jeg ville ikke gide opsøge hende for at kontrollere hende.

Ellers ville jeg ikke anmelde en sygdom på Eroguide (og har derfor heller ikke gjort det).

Som jeg skrev tidligere, så tror jeg ikke, at det ødelægger en piges karriere mere, hvis en fyr skriver, at hun har fnat, end hvis en fyr skriver, at hun er "totalt uengageret og intetsigende", som man af og til kan læse. En pige, som har fået fnat, og jeg ikke selv kan se det på hendes krop, ved det formentlig ikke selv og kan derfor ikke klandres for det. Og sandsynligvis vil sygdommen være væk næste gang jeg overvejede at besøge hende. Hvorimod en pige som bliver anmeldt som værende ligeglad med kunden og jobbet, vil ALDRIG få mit besøg.

Så det er ikke derfor, at jeg ikke vil anmelde en sygdom hos en GP. Men derimod fordi jeg generelt taler pænt til og om folk. Jeg giver saglige anmeldelser og skriver kun dårligt om folk, hvis jeg mener, at de bevidst har handlet i "ond tro" (vurder selv ved at læse mine anmeldelser). Har folk handlet egoistisk eller ondskabsfuldt, så har jeg ikke så mange skrubler mht at anmelde dem;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K

Som jeg læser det , så har du ingen garanti for at du er blevet smittet fra den pige .Desuden så er fnat sindssygt smitsomt , så gad vide om du har formået at smitte nogen , uden at du selv er klar over det ?  

Søde dig , du kommer med en påstand der ikke er baseret på andet, end en formodning,fordi du ikke har gjort din pligt som menneske og kontaktet  den pige , som du mener  har smittet dig 

Det er for mig at se, ikke et holdbart argument at basere noget på en formodning og det tror jeg ikke,at det er for ret mange ? 

Måske er det derfor, at du møder lidt modstand fra de fornuftige borger herinde? 

Dem som faktisk formår at gøre deres pligt som menneske når sådan noget sker : at kontakte dem man har smittet /mener, at man er blevet smittet af . 

Så længe du ikke har haft kontakt med pigen, siden du var sammen med hende, så er det jo ikke andet end luftkasteller/ formodninger og påstande. 

 

Vi er enige om, at det var fnat som du mener,at  hun havde smittet dig med, ik ? 

Og ikke HIV eller klamydia . Eller ? 

Fnat kan man altså også få på arbejdspladser , daginstitutioner , idræts centrer, svømmehaller - og you name it.

Og du har forhåbentlig et liv , når du ikke knalder med Gpèr ?

Eller hvordan fungerer du, frække ? :wub::) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Martindrengen skrev, 1 time siden:

en pige som bliver anmeldt som værende ligeglad med kunden og jobbet, vil ALDRIG få mit besøg.

Hun ville nok også være ligeglad med at få besøg, hvis hun var ligeglad med kunden og jobbet ??? :lol:

Bortset fra det, så skal man  altså ikke tror på alt hvad folk herinde skriver i anmeldelser .  Heller ikke selvom det er en dårlig anmeldelse. Folk er forskellige. Jeg har gode anmeldelser, Men det betyder da ikke at alle ville finde mig som en god oplevelse. Og dem med knap så gode anmeldelser er måske langt bedre for nogen, end jeg er. 

 

Så jeg kan slet ikke følge ´din tankegang, Sorry jeg er stået helt af. 

men det er nok bare mig der ikke forstår mig på din uselvstændighed.., det beklager jeg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Martindrengen skrev, for 11 timer siden:

så tror jeg ikke, at det ødelægger en piges karriere mere, hvis en fyr skriver, at hun har fnat, end hvis en fyr skriver, at hun er "totalt uengageret og intetsigende"

 

Jeg ville nok afskrækkes mere af en pige med fnat end af en pige, som er beskrevet som uengageret og intetsigende. 

Forudsat, at pigen virkelig har fnat, er det jo en faktuel oplysning, hvorimod "uengageret og intetsigende" er en individuel vurdering, som ikke bør afskrække folk, som selv danner sig deres egen mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Martindrengen skrev, den 10/2/2016 at 21:54:

Hvis man er blevet smittet med noget efter et besøg hos en GP, bør man så advare sine brødre herinde?

Jeg er med på, at man selvfølgelig skal være 100% sikker på, at man er blevet smittet af den pågældende pige.

Jeg har selv et par gange været uheldig. For 2-3 år siden havde jeg en skøn seance med 2 piger. Den ene pige (som jeg havde set 3-4 gange tidligere) hostede en del under besøget. Normalt kyssede vi, men det gjorde vi ikke denne gang. Men der var masser af øko-fransk begge veje.

Et par dage senere blev jeg selv syg, som startede med samme hoste. Efterfølgende blev jeg rigtig syg og først 5-6 uger senere var jeg nogenlunde frisk (og jeg plejer ellers ikke at blive rant af influenza og den slags). Jeg fandt aldrig ud af, hvad det var, men jeg har ikke besøgt pigen siden. Jeg er med på, at der ikke er noget endegyldigt bevis for at jeg fik virussen (eller hvad det var?) af hende. Så det ville jeg aldrig anmelde her. Men hvis en ven kom og sagde, at han ville besøge hende dengang, så ville jeg bestemt advare ham.

 

For ikke så længe siden fik jeg så en gang fnat :( Jeg havde 3 uger tidligere besøgt en GP (inkubationstiden for fnat er netop 3 uger) og ikke haft tæt kontakt med andre siden. Jeg er derfor 99% sikker på, at jeg fik det fra hende.

Inden jeg opdagede det, så har hun nok selv opdaget det og har fået behandling. Så en anmeldelse ville derfor ikke have den store effekt - udover at skræmme kunderne væk fra den stakkels pige.

Det var 2 ret harmløse eksempler, som det aldrig ville være rimeligt at anmelde, da pigen formentlig er blevet rask, inden jeg fik skrevet en anmeldelse. Men hvad mener andre? Og hvad hvis sygdommen var mere alvorlig? Gonorre? Syfilis? HIV? Eller blot nogle af de sygdomme som kan tage længere tid at opdage, men som f.eks. smitter via oralsex: Hepatitis, kønsvorter, klamydia?

 

Hilsen Martin

JA ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Pikken skrev, for 8 minutter siden:

JA ! 

Ej nu er du jo helt Øøøhm væk ?

Du ynder at dele piger, huler og kropsvæsker i flæng med andre mænd....uden gummi. Men hvis du bliver syg af det skal pigen hænges ud ?

Hvad nu hvis du får det under et af dine gummiløse GB's er det så pigens skyld????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 5 minutter siden:

 

Du ynder at dele piger, huler og kropsvæsker i flæng med andre mænd....uden gummi.

Nyt for mig, hvor har jeg sagt det ??? Igen påstande uden hold i virkeligheden !! Jeg er KUN til sikker sex. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Pikken skrev, for 1 minut siden:

Nyt for mig, hvor har jeg sagt det ??? Igen påstande uden hold i virkeligheden !! Jeg er KUN til sikker sex. 

Du kæmper ellers en brav kamp for at 'normalisere' sex uden gummi.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, Lige nu:

Du kæmper ellers en brav kamp for at 'normalisere' sex uden gummi.... 

Du tager fejl igen, igen. Hvis jeg kæmper en kamp, så er det at debat omkring f.eks. sex uden gummi, skal foregå under debat. Det gør den ikke altid. Du vil ikke kunne finde noget som helst sted herinde, hvor jeg har forsvaret sex uden gummi !! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...