Hop til indhold
Bebop

Æh? Advarsel?

Recommended Posts

Hej EG-team

Jeg har fået en advarsel:

" Personangreb

   Chikane fra M

Advarsel givet af Internalizer

for 2 timer siden

Straf

 Tildelt 1 points, som aldrig vil udløbe.

Notat for brugeren

For personangreb i tråden Chikane fra M, inkasserer du en advarsel."

 

Det er denne tråd:

Kan nogen forklare mig personangrebet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skriver da direkte at Ratata trænger til tæv (Tæv dig selv, du trænger). Kan du ikke se personangrebet i det?

Redigeret af Lange

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja @Bebop - som jeg læser din kommentar til en anden deltager i debatten er den i en gråzone for trusler.

Kom du over i min nye tråd, hvor vi skriver ukontroversielle ting, så vi for alt i verden ikke provokerer nogen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lange skrev, for 5 minutter siden:

Du skriver da direkte at Ratata trænger til tæv (Tæv dig selv, du trænger). Kan du ikke se personangrebet i det?

Nej, men det er sikkert sådan det er læst. Jeg spejlede bare Ratatas skriv - er kontekst nu ligegyldigt? Får han så også en advarsel for at "angribe" mig med den her:?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

EG har en klar holdning til selvtægt. Og ser man nogen opfordre til det i trådene, så anmelder man det, så reagerer vi. Derimod får man ingen pluspoint hos de hårdtarbejdende moderatorer ved selv at bidrage til eskalering af konflikterne.

Du er ikke den eneste der har fået en løftet pegefinger

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Bebop, pas på.

Du risikerer at få endnu en advarsel for at have citeret privat post hvis du ikke har afsenderens godkendelse til det. :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

@ Bebop: Kan nu godt forstå Ratata's respons. Den er da ganske menneskelig, når man får at vide at man trænger til tæv. Men jo - han burde ikke have svaret sådan tilbage. Burde nok bare have anmeldt din kommentar i stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmmm... Jeg ser ikke så meget selvtægt i Bebops kommentar  'tæsk dig selv, du trænger'.

Jeg opfatter det nærmere som humor. Tæsk dig selv, det er sgu da et sjovt udtryk, der ikke handler om opfordring til selvtægt i normal forstand.

Eller skal man tage den totalt kreative hat på og se det som selvtægt i alleryderste konsekvens at opfordre til ... at tæske sig selv... :-):-):-) 

Men måske advarslen, som oven i købet aldrig udløber, er et forsøg på at skræmme debattører.

Så kan vi 'endelig' få et forum uden skarp debat, uden anmeldelser (dem er der desværre meget få af pt.) og hvor annoncering og efterlysning er forummets hovedformål. (Humor kan være brugt i dette afsnit).

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
frenchlover1 skrev, for 14 minutter siden:

Hmmmm... Jeg ser ikke så meget selvtægt i Bebops kommentar  'tæsk dig selv, du trænger'.

Jeg opfatter det nærmere som humor. Tæsk dig selv, det er sgu da et sjovt udtryk, der ikke handler om opfordring til selvtægt i normal forstand.

Eller skal man tage den totalt kreative hat på og se det som selvtægt i alleryderste konsekvens at opfordre til ... at tæske sig selv... :-):-):-) 

Men måske advarslen, som oven i købet aldrig udløber, er et forsøg på at skræmme debattører.

Så kan vi 'endelig' få et forum uden skarp debat, uden anmeldelser (dem er der desværre meget få af pt.) og hvor annoncering og efterlysning er forummets hovedformål. (Humor kan være brugt i dette afsnit).

Venligst

French

Jeg tror egentlig også, at det mest er humoristisk ment fra @Bebop - men det er klart i gråzonen.

Jeg har længe tilhørt en gruppe af medlemmer, der synes, at modereringen på EG har holdt en høj standard med fin pragmatik . Det synes jeg ikke længere. 

Jeg er som sådan ikke uenig med dig i, hvad EG's primære formål må være (og jeg læste godt, at du mente det i sjov), men det er jo også derfor, man har lavet fora til alt det andet. Og i den korte tid jeg har været her, har jeg oplevet en stigende nidkærhed og tendens til at moderatorer, og andet godtfolk, tager ting personligt, og har dermed givet det pragmatiske trange vilkår - til trods for at man skulle mene, at de benævnte fora netop skulle være ventil for "alt det andet".

Jeg hører til dem, som nogle få medlemmer har kastet deres "kærlighed" på - med allemulige forsøg på at provokere mig og personlige tilsvininger til følge. De er lykkedes med, at få lukket 3 tråde jeg har startet - og de virkeligt få gange jeg har taget til genmæle overfor specifikke individers løgne, bedrag og udokumenteret vrøvl - er omtalte nidkærhed straks blevet effektueret. Og nej jeg er ikke uskyldig, nej jeg er ikke en farisæer for jeg vedgår gerne egne 'short comings', og nej jeg er sgu ikke hævet over at blive påvirket af disse individers idiosynkrasier. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uanset hvad, så er det nogle meeeeget følsomme mænd herinde. Dem der løber til Far så snart de får svar, er det jo svært at behandle som voksne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Krølle Bølle Jr. skrev, for 9 timer siden:

Jamen  halløj.

Når en turboskriver får en advarsel, så uha hvor er det uretfærdig og helt ude i hampen.

Når den almindelige bonderøv får en advarsel, så er det helt velfortjent.

:arrow:Jo jo jo da, sådan mener flere jo herinde, og derfor kastes det jo også ud i en tråd fremfor at spørge på dem på pm :!: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Uldjyden skrev, for 1 time siden:

:arrow:Jo jo jo da, sådan mener flere jo herinde, og derfor kastes det jo også ud i en tråd fremfor at spørge på dem på pm :!: 

Hvor tit har du så fået svar på en pm fra en moderator?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Extinguisher skrev, for 13 timer siden:

Du er ikke den eneste der har fået en løftet pegefinger

Måske en ide at informere alle involverede om omfanget at de sanktioner, der er givet i en specifik disputs så ingen (forhåbentlig) føler sig 'forfordelt'. :idea:
Det kan så også være med til at undgå at skabe myter med hvad deraf følger.

Redigeret af Søren Brun
Manglende ord

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Ganske retfærdig har jeg også fået en advarsel for mit meget meget sjove svar til Bebob...:-o :shock: :-D og heldigvis har mit svar spredt glæde...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er helt på linje med frenchlover1 her :huh: 

Forstår også godt at Bebop er noget overrasket over at have fået en advarsel, for et i mine øjne intelligent svar, der blot udstiller hvor primitivt det er at opfordre til voldelig selvtægt.

Der er et ordsprog der siger at overdrivelse fremmer forståelsen, og efter min bedste overbevisning, er det ikke andet end som så Bebop har bedrevet med et helt uskyldigt indlæg.

Med den argumentation moderationen her lægger for dagen, er vi efter min mening mere ovre i "Erdogan" terminologien, end at der som så ofte udtalt, er højt til loftet på Eroguide.dk

Bebop er jo et fornuftigt menneske, der vel er indenfor pædagogisk rækkevidde, havde man taget den pm med ham, i stedet for denne, synes jeg lidt drastiske og malplacerede advarsel.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Jooo...for forståelsens skyld vil det være at foretrække at der blev sendt en PM inden der blev udstedt advarsler så de implicerede havde mulighed for at forklare sig.....måske ikke alle situationer er egnet, men mener helt klart at disse bygger på misforståelser/fortolkninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I moderator-teamet ser vi frem mod den dag hvor vi kan skrive på vores interne board: 

Alle parter i sagen synes, at det er helt i orden at de selv får en advarsel, men anfører at modparternes advarsler er helt hen i vejret og lodret urimelige.

tilbage til virkeligheden for statistisk set er det desværre ikke sådan :) Ingen nævnt og ingen glemt, men der er ofte en forbløffende sammenhæng mellem de brugere der hyler over egne advarsler og som i tide og utide forlanger andre tildelt advarsler.  Oftest med de vanvittigt gode voksne argumenter  "Det var xxx der startede"  eller "Hvis jeg skal have så skal xxx også have"  Naturligvis kommer vi ikke til at diskutere med medlemmerne hvem der ellers skal have advarsler.

 

 

 

 

Redigeret af Extinguisher

Del dette indlæg


Link til indlæg
Extinguisher skrev, den 2/9/2016 at 09:53:

EG har en klar holdning til selvtægt. Og ser man nogen opfordre til det i trådene, så anmelder man det, så reagerer vi. Derimod får man ingen pluspoint hos de hårdtarbejdende moderatorer ved selv at bidrage til eskalering af konflikterne.

Du er ikke den eneste der har fået en løftet pegefinger

OK. Jeg vil blot opfordre til, at I skriver i tråden om, hvem I deler advarsler ud til. På den måde virker det mere adfærdsregulerende. Jeg forsøgte noget, som jeg synes jeg har set før, men havde jeg kunnet læse mig til, at det giver advarsler, så ville jeg måske ikke gøre det.

Generelt er den præventive effekt af straf jo, at andre end kun forbryderen lader sig skræmme. :-) Og jeg har intet imod at blive straffet, men jeg synes da jeg selv og andre bør tage ved lære, så tak for forklaringen. Men altså kom gerne med den slags i den sammenhæng hvor advarslen udløses.

Måske vil det få for mange til at hovere - men hvis I også kalder hovering over straf for personangreb, så dør det vel ud?

Lange skrev, den 2/9/2016 at 10:27:

Jo men hvis det er ment som humor kan man jo indsætte en smiley. 

Det var ikke smiley-humor :)

Tænk "Fight Club."

 

Krølle Bølle Jr. skrev, for 23 timer siden:

Når en turboskriver får en advarsel, så uha hvor er det uretfærdig og helt ude i hampen.

Jeg siger ikke det er uretfærdigt. Retfærdighed i et autokrati giver ikke rigtigt mening.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Extinguisher skrev, for 33 minutter siden:

I moderator-teamet ser vi frem mod den dag hvor vi kan skrive på vores interne board: 

Alle parter i sagen synes, at det er helt i orden at de selv får en advarsel, men anfører at modparternes advarsler er helt hen i vejret og lodret urimelige.

Jamen så er det ind til boardet med dig. For jeg kan da påvise, at have accepteret og undskyldt i 2 tilfælde af påtaler. Og jeg har ikke brokket mig over en advarsel I har tildelt mig ;)

Hvilket så overhovedet ikke ændrer på min opfattelse, som er beskrevet højere oppe i tråden her.

Måske det også var på tide, at moderatorteamet så lidt indad?

Redigeret af Cage

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik også en løftet pegefinger i en tråd hvor et medlem skrammer pigerne væk og chikanere dem i mails opkald mener jeg også har været tilfælde, jeg skrev en harmløs besked om at man burde logge personen frem, for det første er det jo umuligt når det bare er en psykopat der sidder og gemmer sig bag skærmen og for det andet er det temmelig sikkert et sølle skvat af en mandsperson der alligevel ikke bruger glædespiger så det er jo praktisk talt umuligt og selvfølgelig skrevet i vrede over sådan en tumpe. Nu skal jo passe på hvad man skriver elkers sidder der nogle folk med magten i tastaturet :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lange skrev, den 2. september 2016 at 10:11:

@ Bebop: Kan nu godt forstå Ratata's respons. Den er da ganske menneskelig, når man får at vide at man trænger til tæv. Men jo - han burde ikke have svaret sådan tilbage. Burde nok bare have anmeldt din kommentar i stedet.

Var det ikke Ratata der skrev, at den chikanerede mand burde få tæsk!

Det er støtte til selvtægt ... Dertil er det vel ok at svare "tæv dig selv", da det netop udstiller, hvor dumt opfordringer til selvtægt er!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...