Hop til indhold
Guest Mester75

Blowjob uden kondom - hvor stor er risikoen?

Recommended Posts

Guest Mester75

Jeg har modtaget et blowjob uden kondom fra en gp. Egentlig ikke planen, men lysten tog over i et øjeblik. Nu har jeg bondeanger. Hvor stor er risikoen for at jeg har fået "noget med hjem" 

Jeg regner med at at besøge en sex klinik på mandag og vil under alle omstændigheder tænke mig bedre om en anden gang.

Det skal siges at der intet var at se på pigen, som indikerer at hun fejler noget. Men det er jo ikke alt man kan se. 

/en nervøs Mester.. 

Redigeret af Mester75
Ord..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ville jeg godt nok slet ikke være nervøs for. Har tidligere boet i asien og modtaget hundredevis af øko blowjobs derude på diverse snuskede beværtninger. Har aldrig fået noget med hjem. Der er ellers mere sygdom derude og hygiejnen er generelt lavere. Har flere venner der har gjort det samme. Aldrig nogen problemer. Snakker vi penetration uden kondom er det selvfølgelig en helt anden sag, og det ville jeg aldrig begive mig ud i. Træk du bare vejret og nyd din weekend :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Mester75

Jeg har lavet denne bruger alene for at besvare dit spørgsmål, da jeg tænker at frygten for at fejle noget må være ulidelig. Jeg er biomediciner, og arbejder blandt andet med virologi. Jeg er derfor rimelig kvalificeret til at besvare dit spørgsmål, omend en mikrobiolog med speciale i kønssygdomme ville være det bedste.

Jeg kan informere dig at sandsynligheden for at få sygdomme via oralsex, er betydelig lavere end via regulær sex. Forskere fra University of California lavede et studie for at undersøge smitte frekvensen af HIV-virussen. I dette studie, blev det at modtage oralsex klassificeret som "extremely low risk", altså ekstrem lav sandsynlighed. Dette estimerede forskerne var gældende for alle former for seksuelt transmitterede sygdomme. Eksempelvis er sandsynligheden for at få HIV ved analsex 0.82% mens det for oralsex er 0.04%. Det betyder at 4 ud af 10.000 får HIV efter at have modtaget oralsex.  

Det er således usandsynligt at du er smittet med noget, selv hvis hun fejler noget.

Det skal dog pointeres at det er muligt at få kønssygdomme som HIV, Gonoré, Herpes osv, og man skal derfor altid tænke sig om når man har oralsex.

Mvh

Carnalwolf 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mester75
spritsaillateen skrev, for 1 minut siden:

Det ville jeg godt nok slet ikke være nervøs for. Har tidligere boet i asien og modtaget hundredevis af øko blowjobs derude på diverse snuskede beværtninger. Har aldrig fået noget med hjem. Der er ellers mere sygdom derude og hygiejnen er generelt lavere. Har flere venner der har gjort det samme. Aldrig nogen problemer. Snakker vi penetration uden kondom er det selvfølgelig en helt anden sag, og det ville jeg aldrig begive mig ud i. Træk du bare vejret og nyd din weekend :-)

Tak, du har lige gjort min weekend lidt bedre. Tror jeg alligevel bliver tjekket for en sikkerheds skyld. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorvidt sandsynligheder for HIv er korrekte kan jeg ikke afgøre. Men det er bevist mnage gange at f.eks. klamydia smitter væsentligt nemmere end HIV. 

Og så skal det også tages i betragtning, at den givende part får væsentlig mere kontakt med potentielle virus og bakterier end den modtagende part. Så de 0,04% kan ikke være gældende for både den modtagende og givende part. Er det 0,04% for pigen der giver et blow, så er risikoen mindre for manden der får et blowjob.

og endelig, hvis pigen har flere sygdomme øges risikoen også væsentligt, da det så vil være 0.04% for HIV + risikoen for hver af de andre sygdomme.

Det nævnt, så ville jeg ikke være så bekymret. Du kan eventuelt tage en tabletkur mod klamydia og gonere, og så undlade sex derhjemme den næste uge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sugardaddycph skrev, for 2 minutter siden:

Er det 0,04% for pigen der giver et blow, så er risikoen mindre for manden der får et blowjob.

Det er naturligvis 0,04% for den modtagende part, ellers ville statistikken jo være ubrugelig.

Du har dog ganske ret i at sandsynligheden for andre sygdomme er større (dog stadig lave). Fremhævede bevidst HIV da det er den folk frygter. Der er ingen grund til at frygte sygdomme som Gonoré og Klamydia, da de er nemme at opdage og helbrede.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Mester.

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, men hvis du får det bedre ved at blive undersøgt, så er det, det du skal gøre.

Som nævnt tidligere, så er chancen minimal ved oral-sex. Dog er der en risiko, hvis du har modtaget deep throat uden kondom, da f.eks gonokok-bakterien kan sidde i slimhinderne i svælget. Men hvis du bare har modtaget et almindeligt blow job, så tror jeg ikke du er blevet smittet. har selv modtaget ubeskyttet blow job fra over mindst 100 forskellige kvinder uden at blive smittet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pops
Carnalwolf skrev, for 3 timer siden:

Det er naturligvis 0,04% for den modtagende part, ellers ville statistikken jo være ubrugelig.

Du har dog ganske ret i at sandsynligheden for andre sygdomme er større (dog stadig lave). Fremhævede bevidst HIV da det er den folk frygter. Der er ingen grund til at frygte sygdomme som Gonoré og Klamydia, da de er nemme at opdage og helbrede.  

Jeg ville også være bekymret for hepatitis og andre af de meget smitsomme sygdomme, der er i omløb. Man skal også være opmærksom, at mange importerede kvinder kommer fra områder, hvor tuberkolose stadig er aktiv, og hvor man endnu ikke har syfilis helt under kontrol.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest anders Jensen
Pops skrev, 1 time siden:

Jeg ville også være bekymret for hepatitis og andre af de meget smitsomme sygdomme, der er i omløb. Man skal også være opmærksom, at mange importerede kvinder kommer fra områder, hvor tuberkolose stadig er aktiv, og hvor man endnu ikke har syfilis helt under kontrol.

Tuberkulose smitter altså ikke via blow job :) Det er ved kys 

men der er jo en lille risiko der kommer lidt med især ved DT 

tag at blive testet så er du sikker - det giver ro 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Mester75
Carnalwolf skrev, for 5 timer siden:

Hej Mester75

Jeg har lavet denne bruger alene for at besvare dit spørgsmål, da jeg tænker at frygten for at fejle noget må være ulidelig. Jeg er biomediciner, og arbejder blandt andet med virologi. Jeg er derfor rimelig kvalificeret til at besvare dit spørgsmål, omend en mikrobiolog med speciale i kønssygdomme ville være det bedste.

Jeg kan informere dig at sandsynligheden for at få sygdomme via oralsex, er betydelig lavere end via regulær sex. Forskere fra University of California lavede et studie for at undersøge smitte frekvensen af HIV-virussen. I dette studie, blev det at modtage oralsex klassificeret som "extremely low risk", altså ekstrem lav sandsynlighed. Dette estimerede forskerne var gældende for alle former for seksuelt transmitterede sygdomme. Eksempelvis er sandsynligheden for at få HIV ved analsex 0.82% mens det for oralsex er 0.04%. Det betyder at 4 ud af 10.000 får HIV efter at have modtaget oralsex.  

Det er således usandsynligt at du er smittet med noget, selv hvis hun fejler noget.

Det skal dog pointeres at det er muligt at få kønssygdomme som HIV, Gonoré, Herpes osv, og man skal derfor altid tænke sig om når man har oralsex.

Mvh

Carnalwolf 

Tak for et super svar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mester75 skrev, for 6 timer siden:

Jeg har modtaget et blowjob uden kondom fra en gp. Egentlig ikke planen, men lysten tog over i et øjeblik. Nu har jeg bondeanger. Hvor stor er risikoen for at jeg har fået "noget med hjem" 

Forsvindende lille.

Carnalwolf skrev, for 6 timer siden:

Eksempelvis er sandsynligheden for at få HIV ved analsex 0.82% mens det for oralsex er 0.04%. Det betyder at 4 ud af 10.000 får HIV efter at have modtaget oralsex.  

1. Hiv er ikke ligefrem verdens mest smitsomme seksuelt overførte sygdom ...
2. De procenter må forudsætte at partneren er smittet og ikke i behandling - hvad er sandsynligheden for det (de to skal multipliceres)?

Carnalwolf skrev, for 5 timer siden:

Klamydia, da de er nemme at opdage og helbrede.  

Klamydia er ofte symptomfri - især for mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, 1 time siden:

1. Hiv er ikke ligefrem verdens mest smitsomme seksuelt overførte sygdom ...

Korrekt, men som nævnt, den mest bekymrende.
 

Bebop skrev, 1 time siden:

2. De procenter må forudsætte at partneren er smittet og ikke i behandling - hvad er sandsynligheden for det (de to skal multipliceres)?

 Naturligvis, hvilket gør sandsynligheden for smitte forsvindende lille.
 

Bebop skrev, 1 time siden:

Klamydia er ofte symptomfri - især for mænd.

Ikke nødvendigvis ofte symptomfri. Hvis man har klamydia i længere tid, er det sjældent at man undgår svie, irritation eller gene i urinrøret. Det er dog mærkbart værre for kvinder.
Når jeg skriver at de er nemme at opdage og behandle er det fordi det er en bakteriel smitte som er nem at pode og derefter undersøge i laboratorium, hvorefter man blot behandler det med antibiotika, som regel Azithromycin.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carnalwolf skrev, den 30/7/2016 at 17:43:

Ikke nødvendigvis ofte symptomfri. 

Jo.

"Ofte" og "sjældent" er ikke entydigt kvantificerbare. Men det er "ofte" når man tænker på at det medfører den risiko, at patienten tror sig rask og derfor spreder smitten lystigt.

Sundhedsguiden.dk siger "i mange tilfælde."

Sundhedsstyrelsen omtaler "et ikke ubetydeligt smittereservoir" blandt unge mænd. For nogle år siden vurderede de, at op mod 50 % af smittede var symptomfrie.

Sundhed.dk skriver "Klamydiainfektion er asymptomatisk hos 50 % af mænd og hos op til 75 % af kvinder."

 

Alt i alt, er det nok rimeligt at skrive "ofte," men nogle mener altså at det hyppigere er kvinder, der har det uden symptomer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Jo.

"Ofte" og "sjældent" er ikke entydigt kvantificerbare. Men det er "ofte" når man tænker på at det medfører den risiko, at patienten tror sig rask og derfor spreder smitten lystigt.

Sundhedsguiden.dk siger "i mange tilfælde."

Sundhedsstyrelsen omtaler "et ikke ubetydeligt smittereservoir" blandt unge mænd. For nogle år siden vurderede de, at op mod 50 % af smittede var symptomfrie.

Sundhed.dk skriver "Klamydiainfektion er asymptomatisk hos 50 % af mænd og hos op til 75 % af kvinder."

 

Alt i alt, er det nok rimeligt at skrive "ofte," men nogle mener altså at det hyppigere er kvinder, der har det uden symptomer.

Ganske rigtigt. Men asymptomatisk, eller hvad vi i faget kalder subkliniske infektioner, er klassificeret således når infektionen ikke viser de mest typiske symptomer, eller de kun viser meget svage eller ingen symptomer. Desuden vil asymptomatiske tilfælde ofte udvikle symptomer på et senere tidspunkt. Det er sjældent at personer render rundt i over ét år med klamydia uden at mærke nogle symptomer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest anders Jensen
Carnalwolf skrev, for 1 time siden:

Ganske rigtigt. Men asymptomatisk, eller hvad vi i faget kalder subkliniske infektioner, er klassificeret således når infektionen ikke viser de mest typiske symptomer, eller de kun viser meget svage eller ingen symptomer. Desuden vil asymptomatiske tilfælde ofte udvikle symptomer på et senere tidspunkt. Det er sjældent at personer render rundt i over ét år med klamydia uden at mærke nogle symptomer. 

Nej det er ikke så sjældent - det er bare sjældent lægen høre om en infektion der ikke giver problemer

i mange tilfælde bekæmper man selv klamydla over et par år

sjældent er selvfølgeligt meget subjektivt - klinisk set - men man må sige at de fleste danskere no kender en der har haft en sub-klinisk klamydia infektion 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den Sunday, July 31, 2016 at 17:57:

Jo.

"Ofte" og "sjældent" er ikke entydigt kvantificerbare. Men det er "ofte" når man tænker på at det medfører den risiko, at patienten tror sig rask og derfor spreder smitten lystigt.

Sundhedsguiden.dk siger "i mange tilfælde."

Sundhedsstyrelsen omtaler "et ikke ubetydeligt smittereservoir" blandt unge mænd. For nogle år siden vurderede de, at op mod 50 % af smittede var symptomfrie.

Sundhed.dk skriver "Klamydiainfektion er asymptomatisk hos 50 % af mænd og hos op til 75 % af kvinder."

 

Alt i alt, er det nok rimeligt at skrive "ofte," men nogle mener altså at det hyppigere er kvinder, der har det uden symptomer.

 

Så altså der går en masse rundt og tror at de er nogle fandens karle :shock:

Jeg mener at jeg så... eller også hørte jeg i radioen en statistik over smittede, men hvilken sex sygdom kan jeg ikke huske. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carnalwolf skrev, den 30/7/2016 at 17:43:

Korrekt, men som nævnt, den mest bekymrende.
 

 Naturligvis, hvilket gør sandsynligheden for smitte forsvindende lille.
 

Ikke nødvendigvis ofte symptomfri. Hvis man har klamydia i længere tid, er det sjældent at man undgår svie, irritation eller gene i urinrøret. Det er dog mærkbart værre for kvinder.
Når jeg skriver at de er nemme at opdage og behandle er det fordi det er en bakteriel smitte som er nem at pode og derefter undersøge i laboratorium, hvorefter man blot behandler det med antibiotika, som regel Azithromycin.

Hvor stor er chancen for at få herpes?

Del dette indlæg


Link til indlæg
TahitiGuy skrev, for 14 minutter siden:

Hvor stor er chancen for at få herpes?

I hvilken situation?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
spritsaillateen skrev, den 30. juli 2016 at 10:17:

Det ville jeg godt nok slet ikke være nervøs for. Har tidligere boet i asien og modtaget hundredevis af øko blowjobs derude på diverse snuskede beværtninger. Har aldrig fået noget med hjem. Der er ellers mere sygdom derude og hygiejnen er generelt lavere. Har flere venner der har gjort det samme. Aldrig nogen problemer. Snakker vi penetration uden kondom er det selvfølgelig en helt anden sag, og det ville jeg aldrig begive mig ud i. Træk du bare vejret og nyd din weekend :-)

Grineflip og tak! 

...øko blowjobs....?!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Juliemuse9 skrev, for 11 minutter siden:

Grineflip og tak! 

...øko blowjobs....?!?

Jep - men vel ikke helt rigtigt?

Øko, der sprøjtes vel ikke?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jojo de sprøjter da.....men ingen overfladebehandling....! Undskyld den useriøse tone:? kunne ikke dy mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Carnalwolf skrev, den 30. juli 2016 at 10:19:

Hej Mester75

Jeg har lavet denne bruger alene for at besvare dit spørgsmål, da jeg tænker at frygten for at fejle noget må være ulidelig. Jeg er biomediciner, og arbejder blandt andet med virologi. Jeg er derfor rimelig kvalificeret til at besvare dit spørgsmål, omend en mikrobiolog med speciale i kønssygdomme ville være det bedste.

Jeg kan informere dig at sandsynligheden for at få sygdomme via oralsex, er betydelig lavere end via regulær sex. Forskere fra University of California lavede et studie for at undersøge smitte frekvensen af HIV-virussen. I dette studie, blev det at modtage oralsex klassificeret som "extremely low risk", altså ekstrem lav sandsynlighed. Dette estimerede forskerne var gældende for alle former for seksuelt transmitterede sygdomme. Eksempelvis er sandsynligheden for at få HIV ved analsex 0.82% mens det for oralsex er 0.04%. Det betyder at 4 ud af 10.000 får HIV efter at have modtaget oralsex.  

Det er således usandsynligt at du er smittet med noget, selv hvis hun fejler noget.

Det skal dog pointeres at det er muligt at få kønssygdomme som HIV, Gonoré, Herpes osv, og man skal derfor altid tænke sig om når man har oralsex.

Mvh

Carnalwolf 

Jeg håber da ikke at du seriøst mener at 4 ud af 10.000 blowjobs resulterer i HIV. Jeg vil mene jeg har modtaget en del BJ og derfor ud fra din tese har leget med ilden. 

Du mener at i 0,04% af BJ hvor kvinden har hiv er der risiko for at blive smittet - lad os lege med tanken om at 1-1000 Kvinder har hiv (i branchen) så er risikoen 4 ud af 10.000.000

I 2014 fik 39 kvinder konstateret hiv og størstedelen var misbrugere eller indvandrer/flygtninge. Hold dig fra de to grupper også er risikoen meget lille. 

Redigeret af Dezmodevil

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...