Hop til indhold
Guest Caveman

Så er ekstrabladet blevet træt af addblockere

Recommended Posts

Guest Caveman

Det er godt nok belastende, at nogle sider ikke vil have man benytter dem. Hvis man kan blokere de fleste af deres ligegyldige annoncer.

Jeg har addblock plus installeret på min browser, for at slippe for de reklamer og at det fylder så meget at pc´en bliver ekstremt langsom.

Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig, at åbne for reklamer på deres side. For at kunne benytte mig af den, så deres side er for mit vedkommende lukket. Så længe de vil have man skal kunne se deres annoncer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har total ret, hvad fanden sker der. jeg er ikke inde for at søge efter reklamer.. hvis de må tvinge kunden til at se reklamer må vi som kunden fandme også bruge retten til at blokke lortet hvis de vil sælge noget, jeg bliver aldrig kunde der. det kan ikke passe alt skal være som en berygtet TV station i danmark fra via***. at man skal fyldes op med lort hver i over halvdelen af sende tiden. så må de sgu tage noget mere tingene eller reducere top chefens løn.. sider der kræver at man skal se reklamer bruger jeg ikke. hvordan fanden boykotter man den slags lort.. jeg gør, men det hjælper ikke generelt.

Den undskyldning at så koster det mere for kunden.. NEJ, det er så en manipuleret løgn(sandhed) vendt som du vil. fordi nu om dage har kunden ikke ret, kunden er nærmest set som en belastning ifølge producenterne, hvad sker der lige i den moral. det er fandme sket et skred i virksomhederne nu om dage, og for at gøre det helt klart det er ment negativt. det er blevet amerikaniseret desværre-.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Den dag ekstabladet kan GARANTERA att deras annonsörer inte infekterar min dator med skadlig kod eller spionprogram, den dagen skall jag läsa EB utad ad-blocker.

Under ferien skall jag utspionera hur deras ad-blocker detektor fungerar så får vi se.  Som militärhistoriker säger "i tävligen mellan granaten och pansaret, vinner granaren alltid i längden".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 8 minutter siden:

Den dag ekstabladet kan GARANTERA att deras annonsörer inte infekterar min dator med skadlig kod eller spionprogram, den dagen skall jag läsa EB utad ad-blocker.

Under ferien skall jag utspionera hur deras ad-blocker detektor fungerar så får vi se.  Som militärhistoriker säger "i tävligen mellan granaten och pansaret, vinner granaren alltid i längden".

Jeg håber, at din datter er ok. Kan du lige forklare det sidste med granat, pessar og gran? Det forstår jeg ikke helt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fisseslikkeren skrev, for 40 minutter siden:

Jeg håber, at din datter er ok. Kan du lige forklare det sidste med granat, pessar og gran? Det forstår jeg ikke helt!

Granat / panser

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fisseslikkeren skrev, for 43 minutter siden:

Jeg håber, at din datter er ok. Kan du lige forklare det sidste med granat, pessar og gran? Det forstår jeg ikke helt!

Ikampen mellem granaten og panseret, vil granaten altid vinde til sidst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er mit indtryk, at det er en tendens i mediebranchen, at flere og flere netmedier ikke vil acceptere adblockere. Har haft samme problem på JP.dk og Politiken.dk, og har været nødsaget til at slå min adblocker fra, hvis jeg ville læse de sider. Det er ikke gratis at producere nyheder og hvad faen har I forestillet jer de skulle leve af?

Hvis alle har adblockere, så kan de jo ikke tjene penge. :)  

Redigeret af Tristan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er ingen grund til at disable jeres adblocker :-) 

Politiken og Tipsbladet kan eksempelvis klares med følgende kode i jeres custom filter:

||tipsbladetcontentfiles.net$domain=tipsbladet.dk

||politiken.dk/static/Content/js/vendor/*

så er deres anti-adblock sat ud af spillet ;-) 

til de sladderbladinteresserede ka Aller Mediers anti-adblocker sættes ud af spillet med koden 

||allercdn.net

Redigeret af LukeShyWanker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
LukeShyWanker skrev, for 4 minutter siden:

Der er ingen grund til at disable jeres adblocker :-) 

Politiken og Tipsbladet kan eksempelvis klares med følgende kode i jeres custom filter:

||tipsbladetcontentfiles.net$domain=tipsbladet.dk

||politiken.dk/static/Content/js/vendor/*

så er deres anti-adblock sat ud af spillet ;-) 

til de sladderbladinteresserede ka Aller Mediers anti-adblocker sættes ud af spillet med koden 

||allercdn.net

Har du et link til en kilde, eller er det noget kode, du selv har brygget sammen?  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Caveman

Det burde stadig ikke være et krav, at man skal overdænges med reklamer. For at bruge besteme sider på nettet.

Men okay, postbudene her hvor jeg bor. Kan enten ikke læse for godt eller er bare ligeglade. Jeg får stadig en røvfuld reklamer hver gang der er et brev i postkassen, men dog ikke så ofte når der ikke brev underligt nok. Har ellers det nyeste klistermærke fra post dk på kassen, med jeg ikke vil have aviser og reklamer.

Men tvivler på det gør nogen forskel, at smide dem tilbage til den lokale postcentral og spørge dem, om deres bude ikke kan læse teksten på postkassen.

Havde jeg haft brændeovn, skulle jeg gerne tage deres affald og brænde en kold aften :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hos mig, bliver det fuldt ud respekteret at jeg har det nyeste klistermærke sat på postkassen, med at jeg ikke vil modtage reklamer.

Efter at jeg tilmeldte mig ordningen med at jeg ikke vil ringes op af sælgere, er de også ophørt med at ringe.

Men i mine øjne, der er det en forkælet og umoden holdning, at brokke sig over at nyhedsmedier, modblokerer når man blokerer for de reklamer som de lever af.

Jeg selv har et Premium abonnement til Jyllandsposten for 99 kr om måneden, samt pt et 3 måneders prøve abonnement på Information.dk for 185 kr.

Det er jo så rørende billigt, at enhver kan sige selv, at det ikke rækker til at dække produktionsomkostningerne, men ikke desto mindre udgør deres abonnementer de første spæde skridt, i transformeringen fra et print medie, for uddøende trofaste abonnenter, der betaler kassen for deres abonnement, til en bæredygtig digital forretningsmodel.

Mit råd er, tør øjnene, undvær de medier som I hverken vil betale for, eller acceptere deres annoncer, eller udvælg jer et eller flere af de digitale abonnementer, som I mindst af alle vil undvære adgang til at kunne læse.

Intet er gratis her i livet, vi kan ikke få både i pose og sæk, og alt for længe har de gamle flagskibs medier blødt til de nye sociale medier, der dybest set ikke ville have den position på nettet, som de har i dag, hvis ikke det var for deres succes med at få deres brugere til at linke til kvalitetsindhold på de gamle medier, produceret og betalt i dyre domme af eksempelvis Jyllandsposten og Information.

Brugere på de sociale medier, og links af dem til de gamle medier, der har bragt de gamle medier i den fortvivlende situation, at nu kan de ikke undvære klik fra brugerne på de sociale medier - det er i mine øjne på længere sigt uholdbart for de gamle medier.

For hvad er det i grunden værd for de gamle medier, når det kun gavner deres digitale satsning, som de har så svært ved at tjene penge på, fordi stadigt færre vil købe avisen på print, som stadig er det medie de tjener pengene på.

Efter min mening burde de gamle medier kollektivt boykotte, og lukke for adgangen til Google, Facebook og alle andre såkaldte gratis sociale medier.

Javel, det vil på den korte bane gøre nas, men blød det det koster 1 års tid, for nok er danskerne gode til engelsk, men jeg tvivler på at det store flertal vil skifte til fremmedsproglige medier, med samme selvfølgelighed som at de skifter fra DR til TV2.

Sørg for at danskerne kan mærke at de ikke uden at betale for det, på den ene eller den anden måde kan få adgang til de gode gamle medier, som de er vant til at læse, og som de gerne vil kunne fortsætte med at læse - mon ikke de så nok skal åbne tegnebogen før eller siden.

I øvrigt så prøver de bedste, og dermed de mest omkostningstunge udenlandske medier, også at begrænse gratis adgangen, så det ender alligevel på sigt med, at enten går de gamle medier konkurs, eller også så må alle de fornærede gratister nøjes med de mest fladpandede gratis sladder medier - nuvel det er dit og mit valg, men brok dig ikke hvis du for at forblive gratist aktivt vælger sidstnævnte.

Tænk på at ca 50 % af de gamle mediers omkostninger, går til trykning og distribution af avisen på print!

Tænk på hvor bæredygtig aviserne kunne blive, hvis blot mange flere ville betale 100 - 150 kr om måneden for en ren digital udgave, uden at avisen fortsat var nødt til at udkomme på print, for stadig at kunne tjene penge.

Noget der alligevel har en naturlig udløbs dato med deres eksisterende midaldrende kernelæsere, som betaler 4000 kr + om året for avisen, men som det aldrig vil lykkes at få nutidens digitale generationer, til også at gøre.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Caveman

Jeg har absolut ingen interesse i, diverse reklamer nyhedsmedier eller tv på nogen som helst måde.

De nyheder jeg skal have, dem skal jeg nok spørge efter.

Og vil jeg vide hvad en butik har af tilbud, så går jeg da ned i den butik og forhører mig på det jeg er ude efter.

Jeg har ikke behov for at høre om en masse ting, som ikke har den ringeste betydning for mig.

Alt skal ikke være så moderne, at man glemmer gammeldags kundeservice :)  Selv om det næsten er ved at være uddødt desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg forstår godt at nyhedsmedierne forsøger at blokere besøgende, der bruger en adblocker. De kan jo ikke tjene penge på folk, der ikke ser deres skod reklamer.

Men jeg fatter ikke at folk gider at bruge deres hårdt tjente penge på et abonnement på en net-avis. 

99 kroner om måneden er meget for noget man kan få gratis andre steder. Brugerbetaling på tjenester, der førhen har været gratis giver ingen mening. Børsen var en af de første aviser herhjemme, som indførte brugerbetaling og siden har andre netmedier ukritisk adopteret den praksis. 

Jeg håber at alt det her pjat med brugerbetaling giver bagslag. Ellers ender det med at man snart kun kan læse nyheder på DDR gratis. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tristan skrev, for 5 timer siden:

Har du et link til en kilde, eller er det noget kode, du selv har brygget sammen?  

Det er hjemmebrygget ;-)

prøver at kigge på EB.dk og poster kodenherinde, hvis det lykkes at knække deres anti-adblock

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
Lillemand skrev, for 13 timer siden:

Den dag ekstabladet kan GARANTERA att deras annonsörer inte infekterar min dator med skadlig kod eller spionprogram, den dagen skall jag läsa EB utad ad-blocker.

Under ferien skall jag utspionera hur deras ad-blocker detektor fungerar så får vi se.  Som militärhistoriker säger "i tävligen mellan granaten och pansaret, vinner granaren alltid i längden".

Masser af offentlige og private hjemmesider, kan ikke redegøre for hvilke Cookies, deres hjemme sider, efterlader på din kom-puter!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amerikansk-data-koebmand-har-oplysninger-om-over-300000-danskere 

"Også på flere af landets 98 kommuners hjemmesider kigger data-købmændene med, viser undersøgelsen. "

 

Prøv evt. https://chrome.google.com/webstore/detail/ghostery/mlomiejdfkolichcflejclcbmpeaniij og se hvem der holder øje med dig.

CC-cleaner, https://www.piriform.com/ccleaner/download kan købes til at slette alt, automatisk, når du lukker browseren ned.

Brug evt Tor-browser, hvis du vil forvirrer, dine tracking cookies. 

7b187142f7de9ed59b79c64f6d6cc494.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tristan hvis du kan få det samme gratis, som jeg betaler 99 kr for andre steder, så er det jo kun fordi at nogle for en omkostning har produceret det, som du og jeg kan læse gratis.

I høj grad bygger alt det indhold som brugerne af de sociale medier lægger op på deres platforme, på indhold skabt i dyre domme af seriøse kommercielle medier.

Førstnævnte tjener tykt på at give gratis adgang til deres platforme, samtidig med at deres gratister ikke vil betale for at læse alt det stof, som de seriøse medier føder nettet med.

Den eneste grund til at jeg nu betaler, og gerne betaler Jyllandsposten 99 kr om  måneden, det er at de en dag skrev at nu går den ikke længere, og da jeg kunne konstatere at det gjorde det ikke længere, der valgte jeg at blive Premium abonnent, for jeg oplevede at jeg manglede muligheden for at kunne læse stoffet.

Jeg håber at flere og flere af de gamle medier tør gøre det samme, sådan at både facebook og Google, oplever at deres brugere får en stadig mere begrænset adgang til de gamle medier på nettet.

Samtidig bør Public Service begrebet omdefineres, til at udfylde en langt snævrere rolle som formidler af høj kvalitets produktioner, kultur, historie, drama og snæver nyhedsformidling, debat og politik.

Og gerne i forsinkede udgaver, sådan at de ikke konkurrerer parallelt med de kommercielle medier i realtid.

Indhold som vi er et for lille sprogområde til at det er kommercielt bæredygtigt, og som derfor ikke lader sig producere og formidle på dansk uden en solidarisk non profit licens.

Den licens betaler jeg til gengæld gerne, men DR bør ikke for 4 milliarder licenskroner årligt, bidrage sammen med de sociale medier, til de gamle kvalitets mediers langsomme død.

Dybest set kunne jeg undvære mit Premium abonnement på Jyllandsposten, og alle andre der tager penge for deres indhold på nettet, for i stedet at se DR2, DRK, eller høre P1.

For det er gode programmer for licensen, men også for gode, og der sendes i et omfang på bekostning af kommercielle medier, der ikke burde udgøre en opgave for DR.

Faktisk vil jeg stille spørgsmål ved det rimelige i at DR kører deres kampagne " Licens er noget vi giver til hinanden"?

For form og indhold, er ikke information, men reklame for, og holdningspåvirkning til fordel for licensen og DR!

Det er det for vores licensmidler, i unfair konkurrence med prisen for samme på det kommercielle mediemarked.

Det bør høre op på DR.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Løsning på EB's anti-adblock:

I kan omgå EB's anti-adblock ved at tilføje følgende linje til jeres custom filter i adblock-stilføjelsen

||ekstrabladet.dk/template/v5-6/shared/js/modules/usercommunication/usercommunication.js

Ønsker man at slippe for Annoncelightreklamen her på EG kan man benytte følgende kode 

www.eroguide.dk##DIV[class="ipsAreaBackground_light ipsPad_half ipsWidget_inner"]

 

Redigeret af LukeShyWanker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad nu hvis ejerne af Annoncelight.dk og Eroguide.dk, begynder at blokere for alle der blokerer for deres annoncer.

Forudsat at de kan se at I gør det, og dermed kan blokere for jer.

Hvis de kan, så synes jeg at det vil være rimeligt, hvis I afkobles adgang til deres websites.

Det er en forkælet indstilling, både at ville undgå annoncer, kræve gratis adgang, samt afvise enhver form for brugerbetaling.

Selvfølgelig skal alle jeres krumspring bekæmpes, af dem der har udgiften til at levere alt det indhold, som I hverken på den ene eller den anden måde vil betale for/eller yde noget for adgang til.

Har I teenagebørn nogen af jer, eller er I så unge at I ingen børn har?

Jer der har, opdrager I ikke jeres børn til at der kommer en dag, hvor de skal betale husleje, de ikke bare har et værelse hos mor og far, køleskabet på forunderlig vis altid er fuld, og de derfor hele deres barndom har kunnet gå mæt i seng, uden anelse om hvad det alt sammen koster mor og far.

Hvis I ikke gør, gør I jeres børn en bjørnetjeneste!

Der findes en barskere virkelighed på den anden side af det fyldte 18 år, og et internet med adblockere og disruptende sociale medier.

Den virkelighed at alting koster - på den ene eller den anden måde.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

AalborgLOOK  @

Jeg har aldrig fået et slag fisse, der er gratis.

På forunderlig vis, vil Gp'ere gerne have en modydelse for deres service.

Sjovt nok, så er det egentlig bare det samme, de gamle medier også gerne vil.

Det er kun de sorgløse teenageår der er gratis - på mors og fars regning ;-)

Hvem skal aviserne sende en regning til, den dag de ingen annoncører har længere?

Dem der blokerer der adblockere måske?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 21 minutter siden:

AalborgLOOK  @

Jeg har aldrig fået et slag fisse, der er gratis.

På forunderlig vis, vil Gp'ere gerne have en modydelse for deres service.

Sjovt nok, så er det egentlig bare det samme, de gamle medier også gerne vil.

Det er kun de sorgløse teenageår der er gratis - på mors og fars regning ;-)

Hvem skal aviserne sende en regning til, den dag de ingen annoncører har længere?

Dem der blokerer der adblockere måske?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg har aldrig nævnt at det skulle være gratis fisse, men bare et ordentligt slag fisse (købe eller gratis). Kan ellers godt anbefale gratis fisse.
Og så vil jeg rose dig for et dejligt kort indlæg... du kan jo godt :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så har EB igen opdateret deres anti-adblock script (giver de aldrig op?)

Man kan blokere deres anti-adblocking ved at tilføje følgende linje til jeres custom liste

||ekstrabladet.dk/template/v5-6/shared/js/build/every.page.min.js

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...