Hop til indhold
Findus

Erindringer om en bogbus

Recommended Posts

Forleden så jeg et efterhånden usædvanligt syn, en bogbus.

Som opvokset i det yderste udkants Danmark i 70´erne er det noget der vækker minder. Den kom to gange i ugen, onsdag aften foran idrætshallen, og lørdag formiddag foran plejehjemmet. 

I den times tid bogbussen gjorde holdt i vores by plejede vi drenge at klumpe os sammen på sædet nede ved kassen med tegneserier. Her var de allesammen, alle de klassikere vi stadigt elsker: Tintin, Lucky Luke, Linda og Valentin. Indianerdrengen Yakiri, Smølferne.

Nogle gange når jeg tænker tilbage på denne nu så fjerne uskyldig tid undrer jeg mig over hvad der har bragt mig ind i EG´s rå, sex-fikserede verden?

.Pjat-porb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hehe, Findus godt skriv. Vi havde et rigtigt bibliotek, men jeg kan også huske magien ved bogbussen, der holdt ude ved min veninde :-) 

Jeg vidste der var noget skummelt ved de smølfer :shock: ;-)

Redigeret af Liv

Del dette indlæg

Link til indlæg

99 smølfer og en Smølfine, små blå og foruroligende overnuttede, styret af en skummel skægget kultleder :? - og alle de svampe :-o

... og hvad sker der egentlig i Gammelsmølfs kælder? - der er noget galt, helt, helt galt :shock:

Redigeret af Findus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan også godt huske vores bogbus, der kom en gang om ugen. Men erindre slet ikke de der tegneserier da. Gad vide om de var censureret væk. Det jo en skandale da. :lol:

Og min sølle illusion blev lige bristet. Kom til at tænke på Johnny Reimar og smølferne. Gad vide hvilke ting. Han har gjort imod stakkels Smølfine da. Ja og nu ved jeg, så hvorfor han hedder Lucky Luke. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Kan også godt huske vores bogbus, der kom en gang om ugen. Men erindre slet ikke de der tegneserier da. Gad vide om de var censureret væk. Det jo en skandale da. :lol:

Og min sølle illusion blev lige bristet. Kom til at tænke på Johnny Reimar og smølferne. Gad vide hvilke ting. Han har gjort imod stakkels Smølfine da. Ja og nu ved jeg, så hvorfor han hedder Lucky Luke. :lol:

Ja hurtigere end sin egen skygge...det er vist alligevel ikke noget at prale med så :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 3 minutter siden:

Ja hurtigere end sin egen skygge...det er vist alligevel ikke noget at prale med så :D 

LOOOOOL :lol: Nej der har du en god pointe da :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, 1 time siden:

Hvordan kan I være tvivl? 

Har I aldrig set på bagsiden af et Lucky Luke album?

Couv_217440.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Findus skrev, for 15 minutter siden:

Hvordan kan I være tvivl? 

Har I aldrig set på bagsiden af et Lucky Luke album?

Couv_217440.jpg

Nå, den findes jo :D sådan så den ikke ud da jeg var barn :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
holstebronx skrev, for 44 minutter siden:

Nå, den findes jo :D sådan så den ikke ud da jeg var barn :ph34r:

Sådan har den da altid set ud :o

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...