Hop til indhold
Niki Geisha

Hvornår er man en professionel luder?

Recommended Posts

Niki Geisha skrev, for 12 timer siden:

Amatør:
Har det som bierhverv.
Betaler ikke skat.
Har ikke stopur.
Er dårligt til sit arbejde.
Arbejder gratis.

Kommer af fransk amateur, dvs. "en der elsker noget." En amatør udøver altså fx kunst af kærlighed til det (i modsætning til at have det som levevej). Det kunne også bruges om en der nyder kunst uden at have "forstand" på det ...

Professionel:
Er fuldtid.
Betaler skat.
Smider gæsten ud på minuttet.
Er dygtig til sit arbejde.
En rutineret knalder

Professionel betyder så mange forskellige ting. Som du selv er inde på:

Hvis man får udført et stykke arbejde på sit hus, og man til sidst ser resultatet, så kan man sige, det er professionel lavet

-  kan det fx bruges om en der dygtig til det han gør. Det er en afsmitning fra professionsbegrebet, der handler om at man skal være uddannet (på den ene eller anden måde) til et særligt erhverv (en profession). Fx skal en læge have en bestemt uddannelse, og ellers er hun kvaksalver.

En professionel vil som hovedregel udøve professionen som levevej i en eller anden grad, men ikke nødvendigvis fuld tid (man kan jo leve af mindre, afhængigt af hvordan man indretter sig). For mig er en "professionel" GP en, der har nogle basale sex-teknikker på plads og er i stand til at aflæse/kommunikere med sin kunde for at finde ud af, hvad der virker for ham, sådan at han får det han kommer efter. Det skal nemlig til for at kunne fungere i erhvervet. Det kan også indebære screening og afvisning af kunder, som GP'en ved hun ikke kan levere tilstrækkelig minimumsservice og mange andre ting.

Derimod handler det mindre om fx at holde styr på aftaler - det ser jeg ikke som kernekompetencen for en professionel GP, selvom nogle herinde ser ud til at gå mere op i den del end noget andet. Det er selvfølgelig også rart, når det fungerer, men det er ikke det vigtigste for mig, at jeg får suttet pik på klokkeslet - det er vigtigere at den bliver suttet dygtigt, når det sker.

EDIT: At tage penge for sine tjenester er ikke diskvalificerende for at være amatør. Der er jo fx udgifter forbundet med det på den ene og den anden måde. Og det har vist aldrig været forbudt at blande business and pleasure?

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
kontant skrev, for 4 timer siden:

Hvis man ikke betaler skat er man ikke amatør, men en svindler ;-) 

Dem er der vidst mange af så. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

øøøø...proff kan nok defineres på mange måder i denne branche, min første tanke er en pige der kun gør det for pengenes skyld, og så er vi ude i noget samlebånds/maskinsex, og hvor det skal gå stærkt...om det er negativt, hmmmm duno.

er man amatør når man ikke betaler sin skat...naaaaa mon dog :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 16 timer siden:

Men...Men....
Hvis man får udført et stykke arbejde på sit hus, og man til sidst ser resultatet, så kan man sige, det er professionel lavet, eller også er det lavet af en amatør.
Og her har personen eller firmaet fået penge for udført arbejde.

Men hvis man binder alle jeres svar sammen kommer følgende udsagn:

Amatør:
Har det som bierhverv.
Betaler ikke skat.
Har ikke stopur.
Er dårligt til sit arbejde.
Arbejder gratis.

Professionel:
Er fuldtid.
Betaler skat.
Smider gæsten ud på minuttet.
Er dygtig til sit arbejde.
En rutineret knalder

:)

He he og godt skrevet smukke :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror nu at der er lidt flere nuancer i det at være professionel luder i en positiv forstand, samt at det ikke nødvendigvis i alle forhold er det modsatte af at være amatør, en amatør kan f.eks. godt være god til arbejdet vil jeg mene baseret på egne oplevelser. Så min definition har tre elementer som skal være opfyldt:

1) Professionel i en pekuniær forstand, altså det er et job man lever af eller som i hvert fald er en væsentlig del af ens økonomi over længere tid, dvs år.

2) Professionel i en kvalitetsforstand, altså det at man yder en professionel service som indbærer at man leverer det lovede hver gang og på en måde så kunderne, nogle af dem i det mindste, kommer tilbage. Det inkluderer også en vis forstillelse, altså at kunden tror på at GP er glad for at se ham, glæder sig til samværet og ser ud til at nyde det undervejs (nyder det eventuelt også i virkeligheden). Desuden at der er styr på forretningen, ingen telefoner og dørklokker der bimler og bamler undervejs og da slet ikke nogen man tager, rimelige faciliteter osv.

3) Professionel i ens forhold til arbejdet, altså at dette er et arbejde, at man har et afklaret forhold til det og er rimeligt tilfreds med arbejdet osv, har rimeligt styr på sit liv.

mvh Dr X

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheMann69 skrev, den 23. april 2016 at 18:15:

Der er klart forskel på sort arbejde og professionel arbejde. , indkomsten er relativ.. for der er ingen tvivl om at når nogen kalder en pige professionel luder ikke har noget som helst med indkomsten at gøre..

Hvis andre tjener på en person som arbejder ulovligt er det rufferi. Arbejder personen selv og får betaling som ikke opgives til skat er det sort arbejde.. alt dette er pr. definition ulovligt. og intet med professionel at gøre.

Men holdningen til at kalde en pige, professionel luder er som beskrevet før, nok mest et ord der er brugt af mænd der ikke har rent mel i posen.. og bruger det som nedladende beskrivelse til at sige jeg ikke er utro, og vil have sex med en anden pige end konen.... 

Det kan realt kun kaldes "professionel" hvis personen angiver indkomsten til skat, og betaler skat af den indkomst i dette tilfælde han/hun tjener udøve et erhverv.

alt andet med personlig holdninger om hvornår man tillader sig at kalde en person professionel luder, er virkelig noget ævl -

Det er jeg ikke enig i: Der er eksempelvis utallige profesionelle sportsudøvere der ikke betaler skat ved at flytte til Monaco (Wozniacki og tror det var Søren Hansen der blev dømt for alligevel at bo i DK) eller flytte pengene til skattely - Messi, Brian Steen Nielsen, men du mener måske Messi er amatør fodboldspiller :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dr X skrev, for 9 timer siden:

Jeg tror nu at der er lidt flere nuancer i det at være professionel luder i en positiv forstand, samt at det ikke nødvendigvis i alle forhold er det modsatte af at være amatør, en amatør kan f.eks. godt være god til arbejdet vil jeg mene baseret på egne oplevelser. Så min definition har tre elementer som skal være opfyldt:

1) Professionel i en pekuniær forstand, altså det er et job man lever af eller som i hvert fald er en væsentlig del af ens økonomi over længere tid, dvs år.

2) Professionel i en kvalitetsforstand, altså det at man yder en professionel service som indbærer at man leverer det lovede hver gang og på en måde så kunderne, nogle af dem i det mindste, kommer tilbage. Det inkluderer også en vis forstillelse, altså at kunden tror på at GP er glad for at se ham, glæder sig til samværet og ser ud til at nyde det undervejs (nyder det eventuelt også i virkeligheden). Desuden at der er styr på forretningen, ingen telefoner og dørklokker der bimler og bamler undervejs og da slet ikke nogen man tager, rimelige faciliteter osv.

3) Professionel i ens forhold til arbejdet, altså at dette er et arbejde, at man har et afklaret forhold til det og er rimeligt tilfreds med arbejdet osv, har rimeligt styr på sit liv.

mvh Dr X

Efter lidt nærmere eftertanke glemte jeg følgende under pkt 3: Kender sine grænser og holder fast i dem mht tilbudte services, kondom osv.

mvh Dr X

Del dette indlæg

Link til indlæg

i min optik :)  - den er let nok

Man er luder/glædespige i det øjeblik man tager penge/gaver for det...  uanset beløbets størrelse

Man er professionel i det øjeblik man forholder sig professionelt til det - dvs tager det seriøst ifht det serviceerhverv det er og dermed sikrer alle kunder så lige, så ensartet og så god en behandling som man nu formår

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cagetheelephant skrev, for 11 timer siden:

Må tilslutte mig kontants udlægning. Man er pro. når man tager sig betalt.

Så har du bare gjort "pro" indholdstomt, for det ligger i sagen at en luder tager penge for det, jf Jasmin. (Og om lidt kommer Erasmus Montanus og siger at alle kvinder tager penge for det på en eller anden måde (det er et populært synspunkt herinde), hvorved de alle er  ...)

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cagetheelephant skrev, for 5 timer siden:

Ha ha ha - kære Bebop - det nærmer sig citatfusk, når du sådan tager tingene ud af kontekst. Tror du må tilbage og læse alt jeg skriver om emnet :-)

Der er da ingen fusk. Du skriver du tilslutter dig kontant, som skriver:

kontant skrev, den 4/23/2016 at 17:58:

Det er man vel dybest set, når man tager penge for det. Modsat en amatør, der ikke modtager penge for sine præstationer. 

Det er det samme jeg citerer dig for. Senere har du skrevet det igen:

Cagetheelephant skrev, for 13 timer siden:

en påstand, som der kan argumenteres for, som bl.a. Kontant gør det med belæg og hjemmel fra eksempelvis sportens verden - hvor den "inddeling" altid har været fremherskende.

Du skriver også noget andet, som sammenblander tingene (nu bruger jeg dig som eksempel, men flere gør det samme i tråden):

Cagetheelephant skrev, for 13 timer siden:

fordi en prof. sådan set sagtens kan lave et stykke "amatør produkt".

Det er logisk set vrøvl. En prof kan sjuske, lave fejl, komme ud for uheld osv. Men aldrig lave et amatørprodukt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cagetheelephant skrev, for 9 timer siden:

Kære bebop. 

Den semantiske leg er meningsløs. Du bygger bare videre på netop de påstande/fortolkning af de to begreber,

Nej. Jeg gør dig opmærksom på, at du (og andre) har argumenteret for vrøvl. Du siger at "pro" betyder at man tager betaling. Da luder også betyder man tager betaling så giver "pro luder" ingen mening. Længere er den såmænd ikke - helt uafhængigt af, hvad jeg mener "pro" kan betyde ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Cagetheelephant skrev, for 27 minutter siden:

OK Bebop - jeg giver op. Du er velkommen tilbage, når du ved hvad et argument er. Ting bliver ikke til argumenter, fordi man øser holdninger ud over dem.

Der er ingen holdning i det jeg har skrevet, kun logisk deduktion. Derimod har du bare tomt påstået, at det alligevel giver mening. Du er velkommen til at prøve at argumentere for din "holdning," jeg har bare demonstreret at det ikke kan lade sig gøre uden at du er nødt til at omdefinere "luder."

Det er i øvrigt uklædeligt at kalde et logisk argument for en holdning, men selvfølgelig fair, hvis man ikke kan genkende det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så snart du tager penge for sex er du luder/prostitueret/glædespige. Prof er jo bare et tillægsord, og et godt et i min verden:)

En prof er en det ved hvad hun gør og hvordan hun skal gøre det, det tilpasser sig kunden og er 100% afklaret med sit virke. Om hun kan lide sit arbejde eller ej leverer hun ydelsen hver gang - det er en prof og det betaler jeg gerne for:) Amatører kan jeg knalde ganske gratis

Del dette indlæg

Link til indlæg
linda skrev, for 19 timer siden:

Er der forskel på at være profesionel luder og luder ? 

Ja, en luder tager penge for sex, mens en professionel luder tager penge for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...