Hop til indhold
StudineMILF

Hjælp til sikkerhed ved nye billleder

Recommended Posts

PrinceCharming skrev, for 18 minutter siden:

Dette foto har 100% min computers navn stående under egenskaber.
Download det til Jeres skrivebord og se, hvad der står. Står der Jeres computernavn eller mit?
*Og ja, det er et selvportræt ;)

Prince_Charming_-_Dreams_Come_True.jpg

Flot portræt af dig :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmatørMILF skrev, for 1 minut siden:

Det lykkedes ved at jeg fik lagt det på et USB stik....hold da op det tager tid for sådan noget....men tak for hjælpen.

 

Du kan nu se at det ændre sig alt efter placeringen, så hvis du rykker dem tilbage står dit navn der igen :)

Andre vil ikke kunne se det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jabaduba skrev, for 9 minutter siden:

Du kan nu se at det ændre sig alt efter placeringen, så hvis du rykker dem tilbage står dit navn der igen :)

Andre vil ikke kunne se det.

Du kan da ik se mit navn på det her nye billede vel ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
TordenSkjold skrev, for 13 minutter siden:

Men burde du ikke tilføje "amatørMILF" og lignende som metadata. Og evt noget vandmærke i selve billedet, så det ikke bliver så let at genbruge af andre.

Skjold.

Aiii jeg er altså ik god til IT min ven.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Markild skrev, for 24 minutter siden:

AmatørMILF skal vi så se dine smukke nye billeder ??

Har du ikke øjne i hovedet ? haha

Jeg har da lige taget røvbilledet jeg har på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Normalt plejer man ellers også at kunne fjerne metadata fra billeder blot ved at højreklikke på det vælge egenskaber, gå til fanen detaljer og så nederst i dette billede kan man trykke på "Fjern egenskaber og personlige oplysninger". Det virker i hvert fald i Windows 10. Man kan endda markerer flere billeder på samme tid og så gøre ovenstående.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jesperdjensen skrev, for 25 minutter siden:

Normalt plejer man ellers også at kunne fjerne metadata fra billeder blot ved at højreklikke på det vælge egenskaber, gå til fanen detaljer og så nederst i dette billede kan man trykke på "Fjern egenskaber og personlige oplysninger". Det virker i hvert fald i Windows 10. Man kan endda markerer flere billeder på samme tid og så gøre ovenstående.

Ja men det virker kun hvis du gemmer til et USB stik ikke hvis du lægger billedet inde på skrivebordet f.eks. Her ku jeg ikke slette mig navn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

- Fjern metadata og andre personlige data (hvis det er taget med en smartphone, er mange som standard sat til at smide GPS koordinater i billedets data)
- Beskær + juster farver
- Trim størrelsen til webbrug
- Indsæt vandmærke med dit "brand"
= great succes :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik en gang at vide af en med forstand på de dele, at filen viser det navn, som computeren er registreret i, uanset hvilket program du bruger. Så måske kan du gå ind i opsætning og skrive et andet navn end tit eget. Du kan jo også prøve at sende billedet til en ven og spørge, om den viser dit navn på vedkommendes maskine - eller prøve med et andet billede, hvis du vil være diskret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
AmatørMILF skrev, den 16/4/2016 at 20:02:

Ja men det virker kun hvis du gemmer til et USB stik ikke hvis du lægger billedet inde på skrivebordet f.eks. Her ku jeg ikke slette mig navn.

Det er fordi nogle "egenskaber" handler om en fils aktuelle placering. De fleste af disse ændres ved upload:
 

metadata.JPG

Del dette indlæg


Link til indlæg

Billedets metadata och billedets plads på computeren (eller USB-stik eller noget tredje) er forskellige størrelser. Metadata fjerner du simpelt gennem at højreklikke og klikke på egenskaper. Derefter fanen "information". Der finder du et aktivt felt "Fjern egenskaber og personlige oplysninger" eller hvad det nu kan hede på dansk. Dette er nødvendigt hvis du skal uploade billeder, eftersom metadata ellers følger med billedet.

Billedets plads, eller søgevej, følger derimod ikke med. Det er kun en oplysning om hvorhenne lige præcis den fil jeg klikker på, befinder sig i det øjeblik når jeg klikker på den. Når du har den på din computer, kommer den at sige det. Men kun  når den er på din computer. Når jeg eller nogen anden klikker på den, er det jo en kopi som ikke ligger på din computer som vi klikker på. Skal jeg kunne se dit navn i søgevejen, skal jeg altså være hjemme hos dig og klikke. Og før det kan ske, skal det jo klikke mellem dig og mig på helt andre måder ;-)

So no worries.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...