Hop til indhold
thanos

Hotel i pattaya

Recommended Posts

Priser svinger meget i forhold til hvornår du skal afsted. Du kan finde mange gode steder til den pris. Jeg skal give omkring 220 kr pr nat ved mit besøg i maj lk renaissance. Nu ligger det på omkring de 290 i samme periode. Du vil nok komme til at betale det dobbelte i High season. Om dette hotel er godt ved jeg ikke, men lk hotellerne har rimelig høj standart efter min mening. Har tidligere brugt de lidt dyre intimate hotel og lk empress. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg tager til bangkok om 14 dage i 4 dage, så tænker jeg de næste 9 dage at bruge i pattaya :-) Har jo læst en masse herinde hvor man skal tage hen osv. rigtig gode beretninger må man sige :-) 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du berätta inte hur du vill ha de runt ditt hotell.

1. Skall de vara gångavstånd till de mesta tex. centrala nöjeslivet, shopping, stranden, grisbussen …..

2. Eller skall de vara lugnt så du inte störs när du sover.

Är de nummer 1: så skall du ta ett hotell längs gatorna Beach Rd, 2nd Rd, Soi Buakow eller någon av tvärgatorna längs de tre huvudgatorna. 

Är det 2 som gäller: Håll dig borta från de ovanstående gator.

 

Du hittar lätt hotell till de priset med pool under den här tiden du skall åka.

Att tänka på: Att de är Safety box på rummet, då kan du låsa in allt du är rädd om när du har besök.

Lycka till med din semester under Songkrang 13-19 april.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Loranga skrev, for 21 timer siden:

Du berätta inte hur du vill ha de runt ditt hotell.

1. Skall de vara gångavstånd till de mesta tex. centrala nöjeslivet, shopping, stranden, grisbussen …..

2. Eller skall de vara lugnt så du inte störs när du sover.

Är de nummer 1: så skall du ta ett hotell längs gatorna Beach Rd, 2nd Rd, Soi Buakow eller någon av tvärgatorna längs de tre huvudgatorna. 

Är det 2 som gäller: Håll dig borta från de ovanstående gator.

 

Du hittar lätt hotell till de priset med pool under den här tiden du skall åka.

Att tänka på: Att de är Safety box på rummet, då kan du låsa in allt du är rädd om när du har besök.

Lycka till med din semester under Songkrang 13-19 april.  

og husk regntøj, det bliver vådt :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

De är deras nyår, och de firar detta med att kasta vatten på allt och alla under dessa dagar.

Så skydda din telefon och plånbok med plastpåsar när du går ut, annars blir de blöta.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan sagtens finde hoteller til under kr 300,- /nat incl morgenmad og pool. Min erfaring er at agoda.com er et af de bedste og billigste steder at finde hoteller i Asien og Thailand. Har meget gode erfaringer dermed også i Bangkok. (husk at tillægge 10% + 7% til de oplyste priser - for bestillinger i Thailand)

Lidt tillægsinformation:

Hvis du vil have en taxa fra Pattaya til lufthavnen kan "Mr. T Pattaya" varmt anbefales - se facebook side: https://www.facebook.com/mrtpattaya/?fref=ts. Pris 1000 Bath. Man skriver blot en mail til firmaet og bestiller. De kan også bestilles til ture fra lufthavnen til Pattaya.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thai-nyder skrev, for 1 time siden:

Du kan sagtens finde hoteller til under kr 300,- /nat incl morgenmad og pool. Min erfaring er at agoda.com er et af de bedste og billigste steder at finde hoteller i Asien og Thailand. Har meget gode erfaringer dermed også i Bangkok. (husk at tillægge 10% + 7% til de oplyste priser - for bestillinger i Thailand)

Lidt tillægsinformation:

Hvis du vil have en taxa fra Pattaya til lufthavnen kan "Mr. T Pattaya" varmt anbefales - se facebook side: https://www.facebook.com/mrtpattaya/?fref=ts. Pris 1000 Bath. Man skriver blot en mail til firmaet og bestiller. De kan også bestilles til ture fra lufthavnen til Pattaya.

Ja for 300 der virkeligt finde meget godt og så snakker vi ofte 4 stjernet hotel og super centralt.. Vil man gå på kompromi med feks ikke have balkon så finde rimeligt fra næsten 100 kr pr nat..   200 kr der ihvertfald rimeligt....    

Hvad er egentlig reglen når man skal bruge taxi fra lufthavn og rundt i Bangkok ?

Overvejer jo nogle dage der... Er noget med at der er et sted i lufthavn man kan bestille og sikre de og bruger  taximetre ?

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu ved jeg godt at jeg total bryder pris-rammen, med dette hotel, http://www.asiahotel.co.th/asia_pattaya.htm

Men det er såååå fedt at tage en pige med hjem til overnatning, når man har privat udendørs Jucuzzi, så ugenert at man kan tillade sig næsten alt - bare at man ikke er alt for højlydt i spaen.....  

Skal jeg være i Pattaya - så er det rum bestemt min favorit

Ellers at tage en sugardate med op i bjergene i Nordthailand, og leje en hytte med privat ugenert pool.....  Elske i poolen i solnedgangen til junglens lyde - så findes der nok ikke noget større i denne verden

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Lite allmänna råd till er som åker till Thailand- Pattaya första gången.

 

Jetski: Att hyra en jetski i Thailand innebär bara problem för den som hyr. Uthyrarna har satt i system att hitta på skador som har uppståt under tiden som man har hyrt en jetski. Och de vill ha många 1000- tals THB för dessa påhittade skador. Polisen blir alltid inblandad, och ni får snällt betala. Mitt råd: Håll er väck från att hyra jetski, och ni har ett problem mindre på halsen.

 

Ladyboys: Där är gott om dessa i Thailand. Är ni inte till den här sortens ”Kvinnor” så är mitt råd att ni skall undvika dessa här personerna. Går du på en gata och du ser Ladyboys stå längre fram på gatan, så gå över på andra sidan gatan. Följer de efter dig så sätt upp båda händerna i luften och säg ”no no no”, och låt för fan inte de röra din kropp med deras händer…då är risken stor att de snor saker från dig. Går du in på en bar och där är Ladyboys, så vänd igen och gå ut därifrån så snabbt du kan.

 

Stranden: Köp ingen mat som är uppvärmd av dessa försäljare som vandra längs med stranden. Risken att du skall bli dålig imagen är mycket hög. Du har ingen koll på hur många gånger de har värmt upp den här maten eller hur många dagar de har gått runt med samma mat. Solstolen kostar att sitta i. Man förväntas att man handlar något av de personer som hyr ut dessa. handlar man något att dricka, så är hyran betald. Gör man inte de så får man betala för stolen när man går därifrån. Tänker man ta ett dop i havet, så se till att ha uppsikt över dina saker.

 

Grisbussen: Om man vill färdas billigt i centrala delarna av Pattaya, så är de ett enkelt sätt att ta sig runt på. De kostar 10 THB. Ha alltid några mynt i fickan av denna valör när ni skall betala. Då går de snabbt och enkelt, och ni blir inte lurade.

Till Jomtien kostar de 20 THB.

 

Hotell: Skall ni ta upp besök på ert rum, så se till att besöket registrera sig i receptionen för att detta är tryggast för dig. Och lås in allt av värde i Safety boxen.

 

Hyra motorcykel:  Om ni har MC-kort så kör inte full eller utan hjälm. Om olyckan är framme, så är de alltid ni som får betala för skadorna. Thai mentaliteten är att Falangen alltid har pengar, och skall betala. Här är de inte frågan om vad som är rätt eller fel.

Har ni inte MC-kort så hyr inte motorcykel. Vill ni ta er fram snabbt, så kan ni alltid ta en MC-taxi isåfall.

 

För övrigt är Thailand ett lugnt och riskfritt land att semestra i.  De flesta som dör/ skadar sig i Thailand på sin semester, är när de kör fulla.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Loranga skrev, for 13 timer siden:

 

Lite allmänna råd till er som åker till Thailand- Pattaya första gången.

 

Ladyboys: Där är gott om dessa i Thailand. Är ni inte till den här sortens ”Kvinnor” så är mitt råd att ni skall undvika dessa här personerna. Går du på en gata och du ser Ladyboys stå längre fram på gatan, så gå över på andra sidan gatan. Följer de efter dig så sätt upp båda händerna i luften och säg ”no no no”, och låt för fan inte de röra din kropp med deras händer…då är risken stor att de snor saker från dig. Går du in på en bar och där är Ladyboys, så vänd igen och gå ut därifrån så snabbt du kan.

Jaja, tag det lige lidt med ro.

Ladyboys har i visse kredse et rigtigt dårligt ry, men det er vist mere et spørgsmål om stigmatisering end et reelt problem med ladyboys.

Man kan blive udsat for lommetyveri og andre dårligdomme mange steder i Thailand, men det er lige så meget piger og fyre der udsætter dig for problemerne, som det kun skulle være ladyboys.

I Pattaya findes der stort set ingen barer uden at der er minimum en eller 2 ladyboys, så at undgå et sted med ladyboys ville være tåbeligt.

Har man ikke homofobiske tendenser, så lad dig forføre af hvem der nu er i baren. Tager man en pige/hvadsomhelst fra baren, så kan man sgu' altid gå tilbage og beklage sig dagen efter. Som jeg har skrevet mange gange før, brug din sunde fornuft og lås værdier inde, så har du ikke problemet.

Har man interesse i ladyboys kan jeg kun anbefale at besøge en af de mange ladyboy barer i Pattaya, helt specifikt vil jeg fremhæve Sensations, 69 ladyboy bar og La Bamba. Der er tale om veldrevne steder, der sætter god service i højsædet.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg

De eneste ladyboy man skal være på vagt overfor, er dem på Beach road ( freelancers )

da de kan være meget anmassende  og nogle gange kan de være flere sammen så...

hold på hat og briller og pungen i LOMMEN ! og evt mobilos

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 23 timer siden:

 

Hvad er egentlig reglen når man skal bruge taxi fra lufthavn og rundt i Bangkok ?

Det er nok en økonomisk god ide at tage toget ind til Bangkok. Om du så vil tage taxi videre derfra er op til dig. Priserne kan variere meget afhængig af hvornår på døgnet du kører rundt. Det er ikke meget ved at sidde i en taxi der kører langsomere end du kan gå pga. kø.

Der står Taximeter ovenpå taxier med taximeter. Startpris 35 bt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men ankommer man om morgenen med Thai ca  05,30 - 06,30 og er træt efter lang flyvetur,

og med for meget bagage, så er det at man tager den nemme løsning, Taxi ca. 400 - 500 bath

ellers toget billigt billigt ca. 40 bath for det langsomme tog, 30 minutter til BKK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
butterfly skrev, for 4 timer siden:

Men ankommer man om morgenen med Thai ca  05,30 - 06,30 og er træt efter lang flyvetur,

og med for meget bagage, så er det at man tager den nemme løsning, Taxi ca. 400 - 500 bath

ellers toget billigt billigt ca. 40 bath for det langsomme tog, 30 minutter til BKK

Eller en limo std med ordentlig Aircon (BMW eller Mercedes ) 700 - 100 Bath afhængig af hvor - og så bliver der virkelig taget hånd om din bagage i både lufthavn og ved hotellet 

jeg synes at det er pengene værd efter flyveturen hvor man ofte ikke har sovet godt

Del dette indlæg


Link til indlæg
legesyg skrev, for 1 time siden:

Eller en limo std med ordentlig Aircon (BMW eller Mercedes ) 700 - 100 Bath afhængig af hvor - og så bliver der virkelig taget hånd om din bagage i både lufthavn og ved hotellet 

jeg synes at det er pengene værd efter flyveturen hvor man ofte ikke har sovet godt

Hvem booker du det hos til den pris ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Kesor skrev, for 50 minutter siden:

Hvem booker du det hos til den pris ?

der skulle stå 700-1.000 Bath

Den booker jeg i ankomsthallen ved Domestic arival "Limosine service" (door 3 mener jeg) - men jeg mener også at der er booking ved bagagebåndet ca mint på vægen modsat emegration 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Bbullersen!

Jag var tvungen att ta till den stora slägga för att skrämma upp nybörjarna…..man får ha lite roligt här i livet!!!

Ladyboys barer är inte många, men de finns ett par stycken på Soi Buakow och soi 6.

Du har helt rätt i att man kan bli rånad av både tjejer och andra män…..men de är inte lika roligt att köra med dem, när man har den stora stygga vargen”ladyboys” som får klä skott för allt skit här i livet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...