Hop til indhold
Gæst

Drikkepenge, en klar fordel

Recommended Posts

Gæst

Med risiko for at temaet har været vendt før (Jeg er her ikke så tit)

Læser man herinde er der mange som har skuffende oplevelser, hun var ikke hvad hun gav sig ud for, hun skulle bare have det overstået, hun var ikke nærværende osv.

Jeg har rejst en hel del i mange lande i østen, og i de lande hvor det er normal praksis at give drikkepenge, er det helt tydeligt at pigerne gør sig mere umage, meget mere nærværende.

Men jeg kan jo ikke være den enlige soldat i Danmark og give drikkepenge, så ved pigerne jo ikke hvad der venter hvis de gør noget extra godt 

Eller skal jeg sige det på forhånd når jeg betaler - "der er 300 kr her, som du kan få del i alt efter hvor god en oplevelse jeg får"

Er der andre som har prøvet noget i den retning - nogen smarte ideer ?? 

Redigeret af legesyg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som udgangspunkt bør prisen ligge fast. Så hvis hun reklamere med noget som koster 1000,- ja så skal man ha fuld valuta for pengene, altså en god oplevelse, nærværende osv..

Så er det til at finde ud af for alle.

Jeg har da selv givet drikkepenge, både fordi det var en dejlig omgang men også fordi planen var at komme igen så det var også en form for investering.

Men det er jo bare min mening :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love

Drikkepenge skal da ikke aftales på forhånd. Hvis du sagde sådan til mig, så ville du få lige præcis den samme service som de andre mænd. Tænk, hvis det hed sig ude i byen at man kan snyde en pige til ekstra ydelser bare ved at love hende drikkepenge?

Næh du, hvis du føler en oplevelse ved mig har været ekstraordinær fantastisk, så kan du lægge drikkepenge hvis det er det du føler for.. Eller du kan tage en flaske Bailey/Barolo med næste gang du kommer :) Det er meget mere mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har også tænkt på om drikkepenge ville være en fordel, men prisen er i forvejen ret høj, så jeg har ikke råd til de normale procentsatser. :D 

Så skal man også til at have flere kontanter med end man forventede at bruge (hvilket mange advarer imod), og man skal afholde sig fra ikke at bruge dem på en ekstraydelse inden start.

hm, jeg hælder mest til at rose pigen verbalt hvis hun har lagt en uovertruffen præstation. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
legesyg skrev, for 2 timer siden:

 

Eller skal jeg sige det på forhånd når jeg betaler - "der er 300 kr her, som du kan få del i alt efter hvor god en oplevelse jeg får"

 

Det her virker lidt.. øhm.. arrogant?

Jeg tror den måde man får den bedste oplevelse på er at lede efter en pige man har en god kemi med og så blive stamkunde. Det kan godt være man så skal kysse et par frøer inden man finder prinsessen, men det er jo en del af gamet. Personligt giver jeg kun gaver til piger jeg er glad for og har besøgt mange gange, og det er aldrig som del af en handel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg modtager ikke drikkepenge... jeg modtager kun det aftalte beløb... 

føler mig ærlig talt lidt stødt når det bliver foreslået... nok mest fordi det får mig til at føle st han tror jeg er en stakkel uden midler der vil have glæde af ekstra betaling.. 

NOT the case... 

jeg er jo ikke en fastlønnet tjener på en restaurant hvor service ud over det sædvanlige er belønningsværdigt... jeg forsøger at gøre noget særligt for alle... det skal ikke belønnes monetært

hvis manden synes det har været noget helt særligt - så håber jeg han siger det til mig... det er meget mere værd end 500 kr i drikkepenge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Personligt giver jeg hellere en lille gave. Det kan være en wienerbrødsstang til kaffestuen (Hvem kan ikke lide kage?), et smykke, et gavekort til en spaoplevelse etc..

Jeg synes, det er normal høflighed at komme med en lille gave og så elsker jeg at give gaver og se glæden hos modtageren.

Jeg forventer dog intet til gengæld og jeg tror heller ikke jeg får det.

Drikkepenge som tak for et godt knald føles dog lidt tacky.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 17 minutter siden:

Personligt giver jeg hellere en lille gave. Det kan være en wienerbrødsstang til kaffestuen (Hvem kan ikke lide kage?), et smykke, et gavekort til en spaoplevelse etc..

Jeg synes, det er normal høflighed at komme med en lille gave og så elsker jeg at give gaver og se glæden hos modtageren.

Jeg forventer dog intet til gengæld og jeg tror heller ikke jeg får det.

Drikkepenge som tak for et godt knald føles dog lidt tacky.

Render du rundt med gaven klar i inderlommen, også til nye piger ? 

Jeg giver indimellem gaver til piger jeg kender i forvejen...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 7 minutter siden:

Render du rundt med gaven klar i inderlommen, også til nye piger ? 

Jeg giver indimellem gaver til piger jeg kender i forvejen...

Det er måske lidt creepy at nævne hende her, men min mor har altid sagt, at skal du på besøg hos nogen, skal du altid have noget med. Om det så bare er en buket blomster.

Det er tanken, der tæller.

Når jeg besøger venner, hjemme hos dem, har jeg også noget med til deres bedre halvdel, hvis de er i forhold eller en sixpack, hvis de ikke er.

For mig, og jeg dømmer ingen, er det respektfuldt at have en lille ting med, som tak for de ville se mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen

En courtisane skulle velsagtens ikkemangle penge såfremt der er nok mænd som besøger hende.

Havnebumsen plejer at rose de gode ting både visuelt og på servicen. Hvis hun er helt i toppen bliver det meget gerne til genbesøg og ofte også flere af dem. Det burde sende et signal om hun har været vellidt :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ville blive tør som Sahara, hvis man viftede med 300 kr foran næsen på mig og sagde at dem kunne jeg få hvis jeg blev vurderet god nok. Ja, faktisk ville jeg nok ikke engang orke at anstrenge mig synderligt. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, 1 time siden:

Det er måske lidt creepy at nævne hende her, men min mor har altid sagt, at skal du på besøg hos nogen, skal du altid have noget med. Om det så bare er en buket blomster.

Det er tanken, der tæller.

Når jeg besøger venner, hjemme hos dem, har jeg også noget med til deres bedre halvdel, hvis de er i forhold eller en sixpack, hvis de ikke er.

For mig, og jeg dømmer ingen, er det respektfuldt at have en lille ting med, som tak for de ville se mig.

Så burde du også tage en gave med til chefen, receptionisten hver gang du går på arbejde :D

Værtindegaver til fester med familie og venner er helt naturligt. Men tage en gave med til alle GP'er, også dem man ikke kende i forvejen, er nok lidt overkill.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er min egen chef, og chefen har ikke brug for mere kage. Derimod er han røget på slankekur.

Da jeg var ansat, kom jeg dog tit med kage og morgenbrød, da det giver en god start på dagen.

Om det er overkill? Ja måske er det.

Personligt kan jeg bare godt lide at give en gave væk og se smilet den skaber.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 4 timer siden:

Det her virker lidt.. øhm.. arrogant?

Jeg tror den måde man får den bedste oplevelse på er at lede efter en pige man har en god kemi med og så blive stamkunde. Det kan godt være man så skal kysse et par frøer inden man finder prinsessen, men det er jo en del af gamet. Personligt giver jeg kun gaver til piger jeg er glad for og har besøgt mange gange, og det er aldrig som del af en handel.

Kære tiger:)

- en rigtigt god indgang du har til vores alles helt almindelige sunde færden mellem andre mennesker og det gælder både K + M   - at kunne omgås andre på en ordentlig måde = lig med både ens egen og andres succes  -  den empatiske medmenneskelige adfærd  - osv - osv - - - 

Og i det hører også, evnen at give udtryk for, at man værdsætter vedkommende K - M     -   det være sig i ord eller en lille erkendtlighed ( men for guds skyld aldrig overdrevet, ellers er der risiko for : hmm hvad stikker under her?!?! )

Jeg bruger selv erkendtlighed overfor både M + K     -    overfor mænd kan det være en god kammerat - en god kollega - en forretningsforbindelse - en "god modpart" i forhandlings situation med modstridende interesser, og disse erkendtligheder er alt fra imellem en god flaske vin og til at byde på en Gajol etc. eller bare et "lift" på vejen hjem.

Mine erkendtligheder overfor kvinder er generelt af anden karakter og ind imellem af økonomisk højere karakter ( man skal IKKE være en ulidelig fedtsyl men mere i retning af generøs) - det være sig f.eks - komplimenter og overfor den rette, komplimenter med seksuelle undertoner - "holde lidt øje" med deres bil og det er dem her : kviiiinder! og biler = husker de olieskift/dæktrykket/tyverisikre nummerpladerne /skifte pærer/etc. - små reparationer i singlepigernes hjem - på date betale middag m.m. = næsten fissegaranti - og den der virkelig rører kvinder, en lille æske chokolade/buket blomster/røde roser - husk det skal være dyrt. Overfor kvinderne - lad penge sidde løst i lommen og uden at være blærerøv - og man får så meget igen - de er guds gave til mændene.

Erkendtlighed er både med til at "nurse" mine gode pigevenner og i den modsatte ende bane vejen ned til fi.... 

Mange hilsner

Nyder livet

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, 1 time siden:

Det er måske lidt creepy at nævne hende her, men min mor har altid sagt, at skal du på besøg hos nogen, skal du altid have noget med. Om det så bare er en buket blomster.

Det er tanken, der tæller.

Når jeg besøger venner, hjemme hos dem, har jeg også noget med til deres bedre halvdel, hvis de er i forhold eller en sixpack, hvis de ikke er.

For mig, og jeg dømmer ingen, er det respektfuldt at have en lille ting med, som tak for de ville se mig.

Kære PrinceCharming

- en god og sød ballast du fik med på vejen af din mor:)    -    har du sagt tak til hende med en buket røde roser ?????????? 

Mange hilsner

Nyder livet

- - -  du lyder som et rigtigt RART menneske ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nyder livet skrev, for 12 minutter siden:

Kære PrinceCharming

- en god og sød ballast du fik med på vejen af din mor:)    -    har du sagt tak til hende med en buket røde roser ?????????? 

Mange hilsner

Nyder livet

- - -  du lyder som et rigtigt RART menneske ;)

Tak <3

Ja, jeg giver hende tit blomster og et par gange om måneden, hygger vi og barnebarnet med smørrebrød eller hvad vi nu finder på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 10 timer siden:

Det er måske lidt creepy at nævne hende her, men min mor har altid sagt, at skal du på besøg hos nogen, skal du altid have noget med. Om det så bare er en buket blomster.

Det er tanken, der tæller.

Når jeg besøger venner, hjemme hos dem, har jeg også noget med til deres bedre halvdel, hvis de er i forhold eller en sixpack, hvis de ikke er.

For mig, og jeg dømmer ingen, er det respektfuldt at have en lille ting med, som tak for de ville se mig.

Har du så også gaver med til din frisør og din optiker, hvis du bruger det?

Jeg hører selv til dem der altid har noget med, hvis jeg er inviteret hjem hos folk, men ikke til folk, som jeg køber en service af - heller ikke selv om den service ydes et sted, som fremstår som et hjem med en seng og en bordlampe. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 18 timer siden:

Jeg ville blive tør som Sahara, hvis man viftede med 300 kr foran næsen på mig og sagde at dem kunne jeg få hvis jeg blev vurderet god nok. Ja, faktisk ville jeg nok ikke engang orke at anstrenge mig synderligt. :D 

Hvad nu hvis det var en plade Marabou...? :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Eyes Only skrev, for 9 timer siden:

Har du så også gaver med til din frisør og din optiker, hvis du bruger det?

Jeg hører selv til dem der altid har noget med, hvis jeg er inviteret hjem hos folk, men ikke til folk, som jeg køber en service af - heller ikke selv om den service ydes et sted, som fremstår som et hjem med en seng og en bordlampe. :)

Frisør går jeg aldrig til, og optiker har jeg endnu ikke brug for.

Min tandlæge får dog en lille håndfuld hjemmebundede fluer (til at fiske med), når jeg ser ham på jobbet en-to gange om året, og så fisker vi med denm i ny og næ i privaten.

Det er ogsås fair nok :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Tip toe skrev, for 2 timer siden:

Hvad nu hvis det var en plade Marabou...? :D 

Jeg skulle klart overveje det, forudsat at han havde anstrengt sig og fundet den helt rigtig smag! :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, for 21 timer siden:

Jeg ville blive tør som Sahara, hvis man viftede med 300 kr foran næsen på mig og sagde at dem kunne jeg få hvis jeg blev vurderet god nok. Ja, faktisk ville jeg nok ikke engang orke at anstrenge mig synderligt. :D 

Jeg ville bede ham om at gå igen hvis han viftede med pengene INDEN vi gik i gang... :)  Det ville jeg blive stødt over og den ville ikke kunne reddes bagefter uanset hvad han gjorde, så sådan en mand ville jeg bare smide ud igen 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis glædespigen derimod viftede med en hundredeseddel og sagde, at hvis jeg gav hende en orgasme, fik jeg den tilbage... ja, så ville jeg nok gøre mig ualmindeligt umage. :D

Sådan er kønnene så relative.

Redigeret af Tip toe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, den ‎16‎-‎03‎-‎2016 at 12:33:

Jeg ville blive tør som Sahara, hvis man viftede med 300 kr foran næsen på mig og sagde at dem kunne jeg få hvis jeg blev vurderet god nok. Ja, faktisk ville jeg nok ikke engang orke at anstrenge mig synderligt. :D 

Som tjener oplevet jeg den situasjon fortalte vedkommende gæst at finde et andet sted og spise hvis drikkepenge kommer efter fuldført arbejde som tjener er det et tegn på værdsettelse af de man har lavet

til GP så har det forekommet gaver men så har det været nogle besøg først så man ved hvad der fenger det kan jo være en flaske med noget eller noget frækt at tage på

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Ja jeg ville da ikke sige nej tak til en 1000 lap i tip, hvis den GP jeg besøgte var glad og tilfreds med besøget :)

 

Nå til den seriøse kommentar, nej ikke drikke penge, deriomod som men anden skriver - genbesøg, og der kan man(d) da sagtens tage en blomst, chokolade, baily eller noget med, bare fordi man er glad for at kunne komme (i mere en en forstand :) ) på besøg...

 

Alko 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...