Hop til indhold
KF

HIV kan nu kureres.

Recommended Posts

Forskere har med succes kureret mus for HIV.

Se publikationen her.

Forskerne bag mener, at behandlingen også kan foretages succesfuldt på mennesker – og at behandlingen bliver helt uden bivirkninger.

HIV og AIDS kan være fortid, inden for en meget kort årrække.

 

 

Redigeret af Qivitoq

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forskere kan nu kurere HIV
Genterapi:HIV og AIDS kan være fortid inden for en overskuelig årrække. Et tysk forskerhold har fjernet den frygtede virus fra smittede mus.
01.03.2016
/ Af Babak Arvanaghi
http://illvid.dk/medicin/genterapi/forskere-skaber-hiv-kur

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg havde en krone for hver gang man har kureret mus for kræft, AIDS, og andre sygomme, ville jeg være millionær. 

Og retteligt siger forskerne vel også kun at der er potentiale for en kur for mennesker

 

Jeg kan ikke lade være med at tænke på en gammel vits:

"forsøg på rotter har vist at mennesker formerer sig vildt hurtigt" :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 4 minutter siden:

Hvis jeg havde en krone for hver gang man har kureret mus for kræft, AIDS, og andre sygomme, ville jeg være millionær....

Nu skal du ikke komme der, og være jubelpessimistisk :P

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er en lidt farlig overskrift på tråden :-(

For det er Mus og ikke mennesker der er blevet kureret....endnu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil hellere bruge gummi og undgå at blive syg.

Det kan godt være, at det kan kureres, men sygdommen slipper man ikke for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 8 minutter siden:

Det er en lidt farlig overskrift på tråden :-(

For det er Mus og ikke mennesker der er blevet kureret....endnu. 

Der står ikke noget i overskriften, om at det skulle være mennesker ;)

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dragetæmmeren skrev, 1 time siden:

Så tøser så er det slut med gummi 

Nej men du behøver ingen gummi når du knepper en mus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lillemand

Kan vi inte skippa gummi-debatten för en gångs skull :-)

En kur för HIV skulle ju vara något fullständigt enastående för många utsatta människor i delar av världen, som kvinnor och flickor i Sydafrika som varken fick välja vem dom ville ha sex med, eller hur.   Det har länge gått olika skrönor där om att en man som har sex med (våldtar) en ung flicka (ett barn) blir fri från sin smitta....

Jag fruktar dock att om detta mirakel är sant, det finns en kur för HIV, så kommer läkemedelsbolagen att ta så bra betalt för den att sjuka i tredje världen blir blåsta ännu en gång...

Ett annat mirakel att be om är att forskarna hittar ett sätt att lösa problemet med antibiotikaresistens.

Redigeret af Lillemand
Slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lillemand skrev, for 26 minutter siden:

...så kommer läkemedelsbolagen att ta så bra betalt för den att sjuka i tredje världen blir blåsta ännu en gång.

Så kommer lægemiddelindustrien til at tage sig godt betalt, for at de syge i 3. verdenslande, får et blæs igen? :D

Ok, svensk er sværrer end man skulle tro..

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 19 timer siden:

Nej men du behøver ingen gummi når du knepper en mus.

Man skal godt nok have en meget lille pik hvis man skal kneppe en mus. Uanset i hvilket hul. Tør slet ikke tænke på DP

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Agent 007 skrev, for 41 minutter siden:

Man skal godt nok have en meget lille pik hvis man skal kneppe en mus. Uanset i hvilket hul. Tør slet ikke tænke på DP

Man skal bare husker at vikle masser af gaffatape rundt om musen...............Så den ikke flækker:grin:

Redigeret af dråben

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej derude

Lidt pudsig med denne artikel her i 2017, og hvorfor?

Jeg kan huske dengang i sommeren 1986 hvor det for alvor gik op danskerne at HIV var lig med svækkelse og en total nedsmeltning af immunforsvaret  = dødsdom - der var ingen medicin - ingenting. Alvoren galt for den sags skyld hele den civiliserede verden - hvis jeg altså kan tillade mig at bruge den betegnelse.

I de efterfølgende år var der panik - jamen det må da være muligt snart at få en vaccine - nej og atter nej - udmeldingen fra diverse "kloge hoveder" herom var, at HIV var meget kompliceret.

Det var også dengang Klaus Riskær sagde : " - danskerne keder sig - nu skal de kneppe med gummi"  - ja al det frække forsvandt med et HUG. 

Det pudsige : jeg husker også fra dengang omkring 1990  at en af " de kloge hoveder"  der i mellem tiden var blevet lidt klogere på HIV,  i TV udtale, at en kur/medicin til noget så kompliceret som HIV ville være mindst 25 år undervejs - ja det sagde han dengang - ja samme længde som at nå frem til et Sølvbryllup !!

25 år lagt til 1990 = 2015 - så det er da glædeligt at der forhåbentlig snart er nyheder i udsigt til glæde for klodens befolkning, og her tænker jeg først og fremmest på landene i Afrika - Asien - Østeuropa - Sydamerika hvor befolkning slet ikke har mulighed for at købe den medicin der trods alt over tid er tilgængelig til undertrykkelse af HIV. 

Mange hilsner

Nyder livet

- og den dag hvor der er en kur/medicin så tror jeg at mange kondom fabrikanter skal satse mere på kulørte fastelavns balloner og bildæk i en periode indtil "kønslivets underliv" igen bliver et helved pga af diverse drypperter og andet snask :P

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...