Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Januar, 2016 Blå blok og socialdemokratiet nye stramning er da latterlig nu vil man ryste kufferter for at finde værdier der kan sælges for at betale ophold. Nej hvor et fint guldur muhammed, har det tilhørt din familie i flere generationer. Nå men det kan vi sikkert godt få 1000-2000 kr for. Man kan sgu da ikke tage folks personlige ejendele. Selvfølgelig skal vi ikke modtage så mange fremadrettet. Men det bliver da ikke reduceret af du tager ejendele det kommer da kun til at fremstå latterligt og lavt lidt bedre og mere effektive løsninger, tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Phister 352 Skrevet 13. Januar, 2016 Du har åbenbart ikke fulgt ordentlig med. Det eksempel du bruger er ubrugeligt, gulduret bliver ikke taget fra ham. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Januar, 2016 (edited) Der heller ikke sådan nogle små ting de tager men hele guldbarrer osv ,, mange har meget guld med,har arbejdet på et asyl center ,du skulle lige vide hvad jeg har set af den slags så ville du nok se anderledes på sagen Redigeret 13. Januar, 2016 af Daisymann Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 13. Januar, 2016 Er i misundelige på dem og deres rigedom? Måske kan i skifte plads? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Januar, 2016 Bananas hvad snakker du om, er du helt skør alle skal behandles ens i denmark MÆRSK familien kan heller ikke få bistandshjælp Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 13. Januar, 2016 (edited) Hvis jeg er skør? Selvfølgelig. Jeg er svensk. Jeg er bruger på EG, Jeg køber sex. Jeg er dybt og inderligt skør. Flot at alle behandles ens i Danmark. Ønsker det var sådan noget andet sted i verdenen. Redigeret 13. Januar, 2016 af Bananas Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Phister 352 Skrevet 13. Januar, 2016 (edited) Vi burde lukke helt for flygtninge, der selv bringer sig hertil. Det er ekstremt dyrt for samfundet både på kort og på langt sigt. Det er i nærområdet vi skal hjælpe, og derfra vi selv finder de flygtninge, der har behov for at komme her. De der kommer nu er de mest velstillede; dem der kan betale i titusindvis af kr. til menneskesmuglere. De er reelt økonomiske immigranter og ikke på flugt når de kommer her, så de burde alle afvises ved grænsen. Redigeret 13. Januar, 2016 af Phister 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 13. Januar, 2016 (edited) ja sverige er et godt eksempel hvadan går lige for dem, --------og så skal alle jo lige familie sammenføres ,,, ex 1500 børn kommer alene til denmark i år deres familer består for de fleste vedkommende af mindst 5 personer så er vi på 9000 der skal have bolig osv plus ved familie sammenføring skal danmark betale for at få dem herop rimelig nej Redigeret 13. Januar, 2016 af Daisymann Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 13. Januar, 2016 Der er ingen flygtninge der får fjerne vielsesringe af fingre eller guldplumper fra tænderne - derimod skal de som alle i der råder over 10.000 kr selv bidrage til deres ophold..så hvis en kuffert er fuld af dollars så skal de betale - rimeligt nok, hvis jeg søger K/H så skal jeg sælge hus bil opsige pensionsopsparing og leve for de penge og der beregnes ud fra K/H satser hvor længe der går, før jeg får K/H Ja det er mennesker der flygter fra krig og andet skrammel i livet og de skal da hev hjælp, men på samme vilkår som danskere Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 13. Januar, 2016 (edited) Bananas skrev, 1 time siden: Er i misundelige på dem og deres rigedom? Måske kan i skifte plads? Det er sådan i Danmark at kommer du på kontanthjælp må du først bruge det du har selv. Har du en pensionsopsparing må du hæve den, selv om det meste da går til skattevæsenet. Har du hus, bil, båd ol. må du sælge. Først når alt er brugt kan du få hjælp. Migranter der kommer med store værdier bør ikke kunne få hjælp når de kan forsørge sig selv. Det er det det går ud på. Det er vel ikke urimeligt. Redigeret 13. Januar, 2016 af Gungner 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. Januar, 2016 Ok jeg havde forstået det som man ville tjekke for værdier i sl almindelighed. Hvis det er guldbarer eller tusindvis af dollars er det ikke meget anderledes end man skal bruge egne penge inden man modtager kontanthjælp Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3307 Skrevet 13. Januar, 2016 Jeg syntes man skulle finde et andet sted, at debattere den slags Pite 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 13. Januar, 2016 Alkoholikeren skrev, 1 time siden: Der er ingen flygtninge der får fjerne vielsesringe af fingre eller guldplumper fra tænderne - derimod skal de som alle i der råder over 10.000 kr selv bidrage til deres ophold..så hvis en kuffert er fuld af dollars så skal de betale - rimeligt nok, hvis jeg søger K/H så skal jeg sælge hus bil opsige pensionsopsparing og leve for de penge og der beregnes ud fra K/H satser hvor længe der går, før jeg får K/H Ja det er mennesker der flygter fra krig og andet skrammel i livet og de skal da hev hjælp, men på samme vilkår som danskere Ja de må sgu aflevere Bentleyen og minkpelsene.... Fordi så er målet i deres liv da sikkert en 2 vær. i Gjellerup og almisser fra danskerne .... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 13. Januar, 2016 Pite skrev, for 23 minutter siden: Jeg syntes man skulle finde et andet sted, at debattere den slags Pite Hvor? Talk2us?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3307 Skrevet 14. Januar, 2016 F.eks på facebook, eller på nogle af de blogs der er på b.la. avisernes hjemmesider. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 14. Januar, 2016 Det er fuldstændig overflødig signalpolitik, hvor mange flygtninge er det mon lige der kommer over grænsen med en kuffert fuld af guldbarrer eller diamanter, og så vil installere sig i et telt i en flygtningelejr. Mennesker med den slags penge tager sgu andre steder hen. Med regeringens nye stramninger har man sikret sig 2 ting, rige flygtninge tager til andre lande, og det samme gør flygtninge med familier i hjemlandet. Tilbage vil være fattige enlige mænd, ikke ligefrem den slags flygtninge som regeringen og DF normalt ønsker at få til Danmark. Man sidder lidt med fornemmelsen at Venstre og DF arbejder hen imod at der bliver så mange problemer så muligt med flygtninge og integration, for at få flere vælgere, men så kyniske kan de vel ikke være? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 14. Januar, 2016 Nu er det jo ikke de fattigste flygtninge der kommer her til, de har ikke råd. I de arabiske lande er der meget prestice i at eje guld. Har man set guldbasarer i de lande bliver man overrasket. Har man noget på kistebunden og rejser, er det vel ikke utænkeligt at veksle en del af formuen til guld. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lidenskabogvarme 865 Skrevet 14. Januar, 2016 Arh, det er jo en debat, som ikke mindst pressen har fået til at gå helt grassat. Oprindeligt - inden den nåede de store overskrifter - gik den jo på, at mange af flygtningene kom fra lande, hvor man p.g.a. ustabilitet i valutaen, typisk købte groft forarbejdede guldarmbånd, som man så hængte på lillemor indtil man skulle bruge dem til at betale med. Den slags "smykker" er reelt en valuta. Efter betragtningen om, at samfundet skal hjælpe de, der har behov er det jo så gældende for os selv, at hvis vi ikke selv har midler kan vi få kontanthjælp. Men hvis vi har væsentlige værdier, hus bil eller andre værdifulde ejendele - herunder smykker, skal de så realiseres før vi kan få hjælp. Man interesserer sig jo ikke for vielsesringe o.l., men hvis der stiller en rocker med en 300 grams guldlænke om halsen og beder om kontanthjælp får han også besked på at sælge den først. At det samme så skulle gælde for flygtninge må så være rimeligt. Men ret hurtigt i debatten fik ikke mindst Ekstrabladet det skruet op til at man så ville konfiskere vielsesringe o.l. og med vanlig manglende intelligens gik politikerne på begge sider af salen ind i debatten på mediernes præmisser. Grundideen var f.s.v. ikke principielt urimelig (yde efter evne og nyde efter behov), men den blev draget ud i yderpunkter, hvor man helt tilsidesatte sund fornuft. Noget helt andet er så, at ideen om at konfiskere smykker og andre værdier forekommer mig helt vanvittig. Vi konfiskerer jo ikke en kontanthjælpmodtagers smykker og værdier - man kan bare ikke få kontanthjælp før man ikke har værdier, man kan forsørge sig med. At konfiskere flygtningenes smykker forekommer mig helt vanvittigt (og usmageligt). Og hvad fanden har man tænkt sig at stille op med dem - afholde offentlige auktioner ? Jeg synes at politikerne i denne sag har overgået sig selv i uigennemtænkt tåbelighed 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Agent 007 415 Skrevet 14. Januar, 2016 Bear skrev, for 3 timer siden: Man sidder lidt med fornemmelsen at Venstre og DF arbejder hen imod at der bliver så mange problemer så muligt med flygtninge og integration, for at få flere vælgere, men så kyniske kan de vel ikke være? Nej. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 14. Januar, 2016 Agent 007 skrev, for 47 minutter siden: Nej. Jo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 14. Januar, 2016 Bear skrev, for 5 timer siden: Man sidder lidt med fornemmelsen at Venstre og DF arbejder hen imod at der bliver så mange problemer så muligt med flygtninge og integration, for at få flere vælgere, men så kyniske kan de vel ikke være? Det er lidt af de negative forventningernes glæde vi ser spredes nu. Her ovre danser SD på gaderne, i henrykkelse over at deres favorittproblemer blomstrer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mikaelch 1 Skrevet 14. Januar, 2016 man skal også vis er på kontanthjælp underskrive ikke har noget værdifuldt smykker med mere over 10.000 kroner , og jo mange må bruge sine værdier sælge bilen med mere http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE1517708/mange-danskere-kan-ikke-faa-kontanthjaelp/ jo der findes dansker der er uærlig og ikke angiver korrekt men husk de kan blive dømt med bøde og evt fængeles straf og tilbage kontanthjælpen så jeg synes det er helt fair loven er ens om man er flygtning eller på kontanthjælp Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 14. Januar, 2016 mikaelch skrev, for 5 minutter siden: man skal også vis er på kontanthjælp underskrive ikke har noget værdifuldt smykker med mere over 10.000 kroner , og jo mange må bruge sine værdier sælge bilen med mere http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE1517708/mange-danskere-kan-ikke-faa-kontanthjaelp/ jo der findes dansker der er uærlig og ikke angiver korrekt men husk de kan blive dømt med bøde og evt fængeles straf og tilbage kontanthjælpen så jeg synes det er helt fair loven er ens om man er flygtning eller på kontanthjælp Loven bliver også fuldstændig ens, hvis flygtningen kommer på kontanthjælp. Det som der blev vedtaget i går er at flygtninge skal aflevere alt af værdi, INDEN de ved om de får asyl. De kan i princippet blive sendt ud af landet igen, bare fattigere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mikaelch 1 Skrevet 14. Januar, 2016 Bear skrev, for 7 timer siden: Loven bliver også fuldstændig ens, hvis flygtningen kommer på kontanthjælp. Det som der blev vedtaget i går er at flygtninge skal aflevere alt af værdi, INDEN de ved om de får asyl. De kan i princippet blive sendt ud af landet igen, bare fattigere. det vidste jeg ikke , jeg håber de får værdierne igen , det er ikke fair så vis loven er som du beskriver det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 15. Januar, 2016 mikaelch skrev, for 10 timer siden: det vidste jeg ikke , jeg håber de får værdierne igen , det er ikke fair så vis loven er som du beskriver det Hvis de er grundløse asylsøgere er det vel ikke Danmarks opgave at forsørge dem. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg