Bear 8098 Skrevet 11. Januar, 2016 at selv vores integrations minister ikke holder sig for god til at viderebringe falske "anekdoter" om manglende integration. http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk%2Fnationalt%2Fstoejberg-beklager-anekdote-om-hamburgerryg& Jeg er glad for at der var en blandt tilhørerne der ikke bare lod den fare, ellers så var historien med garanti dukket op på diverse fora og sociale medier som endnu et eksempel på hvor meget islam er ved at overtage Danmark. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1792 Skrevet 11. Januar, 2016 Det er meget beskæmmende for debatten (som jeg mener er vigtig) at en minister ikke kan holde sig til sande historier. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Januar, 2016 Elprebsi skrev, for 45 minutter siden: Det er meget beskæmmende for debatten (som jeg mener er vigtig) at en minister ikke kan holde sig til sande historier. Det der generer mig mest er at hun selv efter at hun erkender at det ikke er dokumenterbart, alligevel vedholder at historien er rigtig. >>Jeg har fået fortalt denne historie i et privat selskab af personer, som jeg stoler på. << <<Jeg har ikke haft grund til at betvivle, at den gengivelse, jeg har fået, er korrekt. << Så på trods af at SAMTLIGE af de personer der burde vide det, siger at det ikke har noget på sig, bliver Støjberg ved med at påstå at historien er sand, men blot ikke kan dokumenteres. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Januar, 2016 Bear skrev, Lige nu: Det der generer mig mest er at hun selv efter at hun erkender at det ikke er dokumenterbart, alligevel vedholder at historien er rigtig. >>Jeg har fået fortalt denne historie i et privat selskab af personer, som jeg stoler på. << <<Jeg har ikke haft grund til at betvivle, at den gengivelse, jeg har fået, er korrekt. << Så på trods af at SAMTLIGE af de personer der burde vide det, siger at det ikke har noget på sig, bliver Støjberg ved med at påstå at historien er sand, men blot ikke kan dokumenteres. Det har hun lært på div. VU og V seminarer gennem årene! David Trads skriver det ligeud i et indlæg, der ligger forud for den seneste "bommert": http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/davidtrads/ECE8356554/forpjusket-stoejberg-burde-fyres/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1792 Skrevet 11. Januar, 2016 McQueen skrev, for 11 minutter siden: Det har hun lært på div. VU og V seminarer gennem årene! David Trads skriver det ligeud i et indlæg, der ligger forud for den seneste "bommert": http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/davidtrads/ECE8356554/forpjusket-stoejberg-burde-fyres/ Lige Trads magter jeg ikke at høre på - han burde være politiker og ikke analytiker, for han er da så utroligt farvet af hans egne holdninger. Og jeg mistede alt for ham, da han mod bedre vidende og fakta påstod at flygtninge/indvandre ville være en gevinst for Danmark... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 11. Januar, 2016 Elprebsi skrev, for 2 minutter siden: Lige Trads magter jeg ikke at høre på - han burde være politiker og ikke analytiker, for han er da så utroligt farvet af hans egne holdninger. Og jeg mistede alt for ham, da han mod bedre vidende og fakta påstod at flygtninge/indvandre ville være en gevinst for Danmark... Men kan vi virkelig have en integrationsminister der aktivt modarbejder integration? Det er spørgsmålet. Mit svar er et klart nej, Støjberg har med denne handling tydeligt vist at hendes mål er en større polarisering mellem befolkningsgrupper i Danmark med deraf følgende RINGERE integration. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 11. Januar, 2016 Elprebsi skrev, for 8 minutter siden: Lige Trads magter jeg ikke at høre på - han burde være politiker og ikke analytiker, for han er da så utroligt farvet af hans egne holdninger. Og jeg mistede alt for ham, da han mod bedre vidende og fakta påstod at flygtninge/indvandre ville være en gevinst for Danmark... Tidligere har Saxo Bank udtalt følgende: Lars Jakobsen, Cheføkonom i Saxo Bank, udtaler i dag (før jul) til Radio24syv: (Der tales om økonomiske udsigter for Danmark og Europa, i 2016). "Europa er svagere end nogensinde, og der er ingen tvivl om at den her flygtningestrøm på schengen-siden er den største udfordring. Schengen bliver et enormt politisk problem i 2016 at definere, jeg skal ikke gøre mig til talsmand for det ene eller andet, men jeg vil sige som økonom, der er ingen tvivl for mig, og det er måske dér jeg hænger min hat på væksten i Europa. Du skal tænke på, i dag er der én million flere flygtninge i Tyskland, som skal køre med toget, med busserne, som skal i svømmehal, som skal have en skole, og alt muligt andet. Der kommer til at være en enorm, og jeg mener en enorm infrastrukturinvestering i Europa over de næste 2-3år. Uanset om folk vil politisk eller ej, så er du nødt til at akkommodere alle de nye mennesker der kommer. Så som økonom kan jeg garantere dig at væksten i Europa bliver markant højere, alene af de her flygtninge, og så skal jeg ikke på nogen måder sige hverken for eller imod, om det er rigtigt eller forkert, og alle de andre problemer der kommer i det forhold. Det bliver ikke noget problem at få finansiering, fordi Europa selvfølgelig så svagt som det er, vil acceptere at alle de her lande, på flygtningesiden kan bruge ligeså mange penge de vil for at få det her på plads. Og den Europæiske Centralbank får meget svært ved at bibeholde sin meget lempelige pengepolitik, fordi det her infrastrukturboom vil, når vi kommer ind i andet halvår af næste år, være så stort at ECB formodentligt bliver nødt til at stoppe deres program (kvantititativ lempelse), fordi både inflationen og væksten er betydeligt højere end det vi ser i dag. Folk får den her debat.. på den økonomiske del, får de den totalt galt i halsen. Der er ikke nogen tvivl om, der er ikke nogen måder hvorpå flygtninge kan være negativt for væksten i et land!. Det kan simpelthen ikke eksistere!. " Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 11. Januar, 2016 Ak ja, jeg har selv et vennepar, som har oplevet lidt af det samme i en anden børnehave. Det skal dog siges, at der i deres tilfælde ikke var tale om "officielle" regler fra institutionens side, men derimod om en uofficiel streng social kontrol blandt visse børn og deres forældre om, at deres børn ikke måtte lege med/indgå i fællesskaber med andre børn der spiste svinekød. De lille antal børn med etnisk dansk baggrund der var i institutionen havde - desværre - accepteret/indordnet sig denne sociale kontrol. For mit vennepar resulterede det i, at deres børn på et par måneder, blev frosset ud af fællesskabet, og de gik fra at være velfungerende, til at skulle have psykologhjælp og flytte institution. Mit vennepar er selv begge skolelærer og har selv undervist multikulturelle børn/unge, og har tidligere gået meget ind for accept af andre kultures dogmer mv., og man skulle respektere hinandens forskelligheder osv. Men nu er de blevet noget mere ambivalente... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 11. Januar, 2016 Bear skrev, for 3 timer siden: Men kan vi virkelig have en integrationsminister der aktivt modarbejder integration? Det er spørgsmålet. Mit svar er et klart nej, Støjberg har med denne handling tydeligt vist at hendes mål er en større polarisering mellem befolkningsgrupper i Danmark med deraf følgende RINGERE integration. Det er slet ikke nødvendigt at Inger gør sig den ulejlighed, det klarer "kultur berigerne" helt selv http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-01-10-haard-kritik-af-nyt-imam-besoeg-han-siger-kvinder-selv-er-skyld-i-voldtaegt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 12. Januar, 2016 Prinz skrev, for 11 timer siden: Det er slet ikke nødvendigt at Inger gør sig den ulejlighed, det klarer "kultur berigerne" helt selv http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-01-10-haard-kritik-af-nyt-imam-besoeg-han-siger-kvinder-selv-er-skyld-i-voldtaegt Og det mener du ikke er forkert ? Du mener ikke at det er udtryk for dårlig integration ?? Den slags holdning skal sådan en idiot da ikke have lov til at have, og det er da heeelt uacceptabelt at invitere sådan en tosse. Det viser bare at Trads har ret. Faktisk. Den er da helt gal.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 12. Januar, 2016 (edited) Prinz skrev, for 12 timer siden: Det er slet ikke nødvendigt at Inger gør sig den ulejlighed, det klarer "kultur berigerne" helt selv http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-01-10-haard-kritik-af-nyt-imam-besoeg-han-siger-kvinder-selv-er-skyld-i-voldtaegt Mener du virkelig at Støjbergs løgn og en fundamentalistisk imams rabiate synspunkter er sammenlignelige størrelser? Godt nok finder jeg det dybt kritisabelt at Støjberg lige skulle fyre lidt ekstra op under den indre svinehund med sin falske anekdote, men jeg synes nu godt nok imamen er noget mere rabiat. Men sammenligningen holder hvis du mener at de begge tilsyneladende forsøger at forhindre integrationen. Redigeret 12. Januar, 2016 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 12. Januar, 2016 tvr skrev, 1 time siden: Den slags holdning skal sådan en idiot da ikke have lov til at have, og det er da heeelt uacceptabelt at invitere sådan en tosse. Det viser bare at Trads har ret. Faktisk. Den er da helt gal.... Nu lever vi i et demokrati, med ytringsfrihed, så selvfølgelig skal den fundamentalistiske imam have lov til at ytre sine holdninger uanset hvor rabiate de end måtte være, så længe der ikke opfordres til vold. Til gengæld skal de også imødegåes på det skarpeste for deres ekstremistiske synspunkter, hvilket vist også er tilfældet. Der er jo også ekstremister på den anden side af spektret der mener at de er berettiget til at diktere hvordan kvinder skal gå klædt og som finder det OK at overfalde og spytte på muslimer, bla kvinder der bærer tørklæde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 12. Januar, 2016 Bear skrev, for 2 timer siden: Mener du virkelig at Støjbergs løgn og en fundamentalistisk imams rabiate synspunkter er sammenlignelige størrelser? Godt nok finder jeg det dybt kritisabelt at Støjberg lige skulle fyre lidt ekstra op under den indre svinehund med sin falske anekdote, men jeg synes nu godt nok imamen er noget mere rabiat. Men sammenligningen holder hvis du mener at de begge tilsyneladende forsøger at forhindre integrationen. Vi er enige. Støjbergs anekdote (som det ville klæde hende at beklage, når den ikke kan bevises) er upassende, mens det er dybt rystende at man kan finde på at afholde et foredrag med en person med de synspunkter.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 12. Januar, 2016 Bear skrev, for 2 timer siden: Nu lever vi i et demokrati, med ytringsfrihed, så selvfølgelig skal den fundamentalistiske imam have lov til at ytre sine holdninger uanset hvor rabiate de end måtte være, så længe der ikke opfordres til vold. Til gengæld skal de også imødegåes på det skarpeste for deres ekstremistiske synspunkter, hvilket vist også er tilfældet. Der er jo også ekstremister på den anden side af spektret der mener at de er berettiget til at diktere hvordan kvinder skal gå klædt og som finder det OK at overfalde og spytte på muslimer, bla kvinder der bærer tørklæde. At folk får en religiøs leders velsignelse/opfordring til at voldtage kvinder der ikke er tildækkede er vel en direkte opfordring til vold og lægger vel ud over ytringsfriheden? Uanset har jeg abselut ingen sympati for folk arrangere sådan et arrangement!!! Der er lovgivning imod det du beskriver i nederste afsnit. Selv om der er betydeligt flere "kartoffel" danskere i landet end muslimer, så samler imamen vist flest tilhører Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 12. Januar, 2016 Prinz skrev, Lige nu: Vi er enige. Støjbergs anekdote (som det ville klæde hende at beklage, når den ikke kan bevises) er upassende, mens det er dybt rystende at man kan finde på at afholde et foredrag med en person med de synspunkter.... Det er prisen for at leve i et demokrati med ytringsfrihed, at vi må finde os i at også personer med rabiate synspunkter kommer til orde. Og jeg venter også (nok forgæves) på at Støjberg reelt trækker historien tilbage og ikke blot beklager at hun har fortalt en historie der ikke kan dokumenteres. som minister, og især som integrations minister, bør man ikke rende rundt og bekæmpe integrationen ved at bringe forkerte historier der modvirker integrationen til torvs. Det er fuldt ud sammenligneligt med de historier som især DF'ere flittigt deler på de social medier om flygtninge der sviner ved rødekro (med bjerge i baggrunden på det ledsagende billede) eller flygtninge der overfaldt en gravid kvinde på Rødby Puttgarden færgen (uagtet at det var en amerikansk turist der var blevet gal), osv..osv.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 12. Januar, 2016 Prinz skrev, for 47 minutter siden: At folk får en religiøs leders velsignelse/opfordring til at voldtage kvinder der ikke er tildækkede er vel en direkte opfordring til vold og lægger vel ud over ytringsfriheden? Uanset har jeg abselut ingen sympati for folk arrangere sådan et arrangement!!! Der er lovgivning imod det du beskriver i nederste afsnit. Selv om der er betydeligt flere "kartoffel" danskere i landet end muslimer, så samler imamen vist flest tilhører Nu har imamen jo ikke sagt det i Danmark, men engang tilbage i 2004. Ikke at det gør det mere rigtigt, men det er nok svært at straffe ham for at opfordre til voldtægt på den baggrund. Jeg er ret enig med Lars Aslan Rasmussen i flg: >> - Ved at sige, at man selv er skyld i at blive voldtaget, hvis man ikke er ordentligt tildækket, skaber han splittelse og had. Det svarer til, at vi havde en anden forening, der inviterede en præst, der sagde, at man gerne må overfalde kvinder, der går med tørklæde. Der havde forhåbentligt også rejst sig et ramaskrig, siger Lars Aslan Rasmussen. << Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 12. Januar, 2016 Bear skrev, for 3 timer siden: Nu har imamen jo ikke sagt det i Danmark, men engang tilbage i 2004. Ikke at det gør det mere rigtigt, men det er nok svært at straffe ham for at opfordre til voldtægt på den baggrund. Jeg er ret enig med Lars Aslan Rasmussen i flg: >> - Ved at sige, at man selv er skyld i at blive voldtaget, hvis man ikke er ordentligt tildækket, skaber han splittelse og had. Det svarer til, at vi havde en anden forening, der inviterede en præst, der sagde, at man gerne må overfalde kvinder, der går med tørklæde. Der havde forhåbentligt også rejst sig et ramaskrig, siger Lars Aslan Rasmussen. << Tja jeg syntes nu ikke det klæder Lars Aslan Rasmussen at insinuere noget der ikke kan henvises til.... men han er jo rød og så er det ok, eller? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 12. Januar, 2016 Prinz skrev, for 40 minutter siden: Tja jeg syntes nu ikke det klæder Lars Aslan Rasmussen at insinuere noget der ikke kan henvises til.... men han er jo rød og så er det ok, eller? Hvad mener du han insinuerer, at Imamen ikke har sagt at man selv er skyld i at blive voldtaget hvis man ikke er ordentligt tildækket? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 12. Januar, 2016 Bear skrev, for 3 timer siden: Hvad mener du han insinuerer, at Imamen ikke har sagt at man selv er skyld i at blive voldtaget hvis man ikke er ordentligt tildækket? Imamans udtalelser er vist dokumenterede. Findes der foreninger der invitere til foredrag med præster, der udtaler at der er i orden at overfalde kvinder med tørklæde? Fremlæg gerne dokumentation Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 13. Januar, 2016 Prinz skrev, for 13 timer siden: Imamans udtalelser er vist dokumenterede. Findes der foreninger der invitere til foredrag med præster, der udtaler at der er i orden at overfalde kvinder med tørklæde? Fremlæg gerne dokumentation Nej, jeg opfatter det som at han siger hvis der havde været sådan en forening, ikke at der er sådan en forening. Med andre ord, et hypotetisk eksempel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 13. Januar, 2016 Bear skrev, for 17 minutter siden: Nej, jeg opfatter det som at han siger hvis der havde været sådan en forening, ikke at der er sådan en forening. Med andre ord, et hypotetisk eksempel Men hvorfor bruge det eksempel hvis man ikke har en direkte henvisning? Havde jeg før jul truet med bål og brand hvis asylansøgere i samlet flok ville forulempe kvinder, er ret overbevist om at du ville have dømt mig som en fordomsfuld racist 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 13. Januar, 2016 For at eksemplificere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 13. Januar, 2016 " Ved ikke om det er rigtigt, men jeg har hørt fra nogle venner at denne klump kød er forbudt for børn i Aalborg... " 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15848 Skrevet 13. Januar, 2016 Bear skrev, for 5 timer siden: " Ved ikke om det er rigtigt, men jeg har hørt fra nogle venner at denne klump kød er forbudt for børn i Aalborg... " Du er sjov, men ikke rar! Husk nu, at det er tonen i debatten, der er problemet. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 13. Januar, 2016 Onslow skrev, for 17 minutter siden: Du er sjov, men ikke rar! Husk nu, at det er tonen i debatten, der er problemet. Hvad mener du? Jeg troede at det var en del af ens demokratiske pligt at udsætte andre for "hån, spot og latterliggørelse" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg