Hop til indhold
ZEUS

Pattaya - Hotel med udsigt til masser af Q´er

Recommended Posts

Bbullersen skrev, den ‎05‎-‎01‎-‎2016 at 20:15:

Det er helt uansvarligt at anbefale nogen at leje sig ind i noget som helst transportmiddel og selv føre fartøjet.

Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er cykel, vandscooter, scooter, motorcykel, bil eller noget andet på hjul.

Hvis man har erfaring med Thailand og/eller en rigtig god kontakt/kæreste, så kan vi begynde at tale om det. Som talt om i en anden tråd, så skal det helt og aldeles frarådes :)

 

BB

Jeg er helt enig med dig i at det er uansvarligt og farligt selv at bevæge sig ud i trafikken.

Vil man, som jeg, absolut ud og køre selv fordi det giver en stor frihed, så glem ALT om biler og motorcykler men højst cykel eller scooter og kør meget forsigtigt. En væsentlig ting hvis man absolut vil leje scooter er, at sikre sig en ordentlig hjelm! de der Magretheskåle man får udleveret sammen med scooteren er ikke mere sikre end en nissehue, Jeg har en dansk pilothjelm med, bare en af de billige fra T-Hansen til 500 kr, den fylder ikke meget i bunden af rygsækken men den øger overlevelseschancen væsentligt.

BEMÆRK!!! Dette er IKKE en anbefaling af at leje scooter, men blot en anbefaling om at bruge en ordentlig hjelm hvis man er så dum at man absolut skal ud og køre - altså fjolser som mig :-)

Redigeret af FKK4Ever

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, den ‎17‎-‎12‎-‎2015 at 21:26:

-----

Hmm måske lettere når man er dernede og kigge fra gaderne og så derfra vælge hotel...  

Jeg tror det vil være en god plan at tage derned først. jeg har utroligt dårlige erfaringer med at få opfyldt specielle ønsker ved booking hjemme fra. beder man om værelse højt opp får man et ved jorden og vil man have på bagsiden får man et mod gaden... Det er thaier altså ikke gode til...

Gå i stedet ned ad gaden og kig op - er der noget der frister, så gå ind og spørg...

Området ved Soi Buakhao er ikke værst, Jeg foretrækker dog at bo på en Soi mellem Beach Road og 2. Road da det gør det let at komme omkring- op/ned til nærmeste bathbus og så er man 2 minutter efter ved Walking Street, Beer bar, Soi 6 eller hvad der nu lige frister, fra Soi Buakhao skal man altid skifte bus o.s.v... Med mindre man lejer scooter, men det har jeg forholdt mig til i et andet indlæg i denne tråd...

Del dette indlæg


Link til indlæg
FKK4Ever skrev, for 22 minutter siden:

Jeg er helt enig med dig i at det er uansvarligt og farligt selv at bevæge sig ud i trafikken.

Vil man, som jeg, absolut ud og køre selv fordi det giver en stor frihed, så glem ALT om biler og motorcykler men højst cykel eller scooter og kør meget forsigtigt. En væsentlig ting hvis man absolut vil leje scooter er, at sikre sig en ordentlig hjelm! de der Magretheskåle man får udleveret sammen med scooteren er ikke mere sikre end en nissehue, Jeg har en dansk pilothjelm med, bare en af de billige fra T-Hansen til 500 kr, den fylder ikke meget i bunden af rygsækken men den øger overlevelseschancen væsentligt.

BEMÆRK!!! Dette er IKKE en anbefaling af at leje scooter, men blot en anbefaling om at bruge en ordentlig hjelm hvis man er så dum at man absolut skal ud og køre - altså fjolser som mig :-)

Jeg føler mig nu noget mere sikker bag rattet i en bil, fremfor på scooter og har du ikke kortet til scooter, så bliver man flået at politiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaikurt skrev, for 13 minutter siden:

Jeg føler mig nu noget mere sikker bag rattet i en bil, fremfor på scooter og har du ikke kortet til scooter, så bliver man flået at politiet.

Det gør jeg også sådan rent fysisk, men de lokale kører som gale på deres scootere og kommer du til at skade nogen er du helt på skideren. Det er jo også de færreste danskere der er eksperter i at køre i venstre side - det går fint nor der er ro på, men sker der noget uventet og reflekserne tager over er det en anden sag.

Og jo, jeg har kørekortet til det MC, også internationalt kørekort, det er vigtigt. I Pattaya er det særdeles vigtigt at have det i orden da man er nærmest 100% sikker på at blive stoppet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
FKK4Ever skrev, for 4 minutter siden:

Det gør jeg også sådan rent fysisk, men de lokale kører som gale på deres scootere og kommer du til at skade nogen er du helt på skideren. Det er jo også de færreste danskere der er eksperter i at køre i venstre side - det går fint nor der er ro på, men sker der noget uventet og reflekserne tager over er det en anden sag.

Og jo, jeg har kørekortet til det MC, også internationalt kørekort, det er vigtigt. I Pattaya er det særdeles vigtigt at have det i orden da man er nærmest 100% sikker på at blive stoppet!

Jeg har så ikke kort til MC, så derfor er jeg forvist til bilen og rigtigt nok i Pattaya, ved de præcist hvilket kort, man skal være i besiddelse af. 

Jeg har efterhånden kørt mange km i bil, i Thailand, men trafikken i Bangkok kan stadigvæk give mig sved på panden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaikurt skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har så ikke kort til MC, så derfor er jeg forvist til bilen og rigtigt nok i Pattaya, ved de præcist hvilket kort, man skal være i besiddelse af. 

Jeg har efterhånden kørt mange km i bil, i Thailand, men trafikken i Bangkok kan stadigvæk give mig sved på panden.

Ja, Bangkok er forfærdelig, men det er ved at løse sig selv, man holder jo stort set i kø hele tiden. Jeg har efterhånden opgivet taxi i de travle tider da det er umuligt at komme frem, så hellere overfyldt Skytrain eller MRT

Det var transport - vi skal nok til at holde os til udsigt, det er jo det tråden handler om :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 9 timer siden:

Koster 500 bt for en dag. Rabat hvis man lejer flere dage I træk. Depositum 5000 bt. Flinke vesterlændinge som er meget afslappede. Jeg tror også deres guidede ture er hyggelige. Klar anbefaling. 

 

Jeg var også rundt andre steder. Det var typisk thai. Så hvis man ikke absolut vil have en racercykel, så benyt dem jeg linker til. Racercyklen fandt jeg, men thai pigen sagde "no good" og trykkede på et flat dæk. Ellers var der fine racercykler inde bagved. Den udlejning lå bag 2nd road på højde med cirka Hilton hotelllet. Jeg kan sikkert google det frem engang, hvis nogen efterspørger drt. 

Mange tak.

Jeg kommer til at tænke på http://bangkokbybike.com/da

som er en svensk fyr der kører rundt med turister i Bangkok på tur. Det tager en formiddag eller en eftermiddag. Jeg havde en virkelig fed eftermiddag og så nogle helt andre sider af Thailand og Bangkok. 18km i 30 grader+, men fordelt over en del timer ;) Vi så templer, baghaver, villakvarterer, bananmarker, sumpe, floder, alt muligt. Det var super!

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump
ZEUS skrev, den 12/18/2015 at 07:31:

Ja det her sted du hentyder til ikke ? :) : http://www.viewtalay6.com/

Så jeg du havde linket i andet indlæg og virker bestemt også lækre...   

Det er i Jomtien, tror jeg nok

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
stump skrev, for 6 timer siden:

Det er i Jomtien, tror jeg nok

 

View Talay 6 ligger i South Pattaya, lige ved siden af Central Festival og hotel Hilton.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bbullersen skrev, for 3 timer siden:

View Talay 6 ligger i South Pattaya, lige ved siden af Central Festival og hotel Hilton.

 

BB

View Talay 6 var godt da de byggede det i 2008, men efter Central Festival er bygget meget tæt op ad nordsiden er hele den side meget kedelig.

Hvis du ser på sattelit på Google Maps er View Talay 6 den aflange blok med grå top og Central festival den store bygning med hvid top.

https://www.google.dk/maps/place/Pattaya,+Bang+Lamung,+Chon+Buri,+Thailand/@12.9340956,100.8833129,546m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x310295924d31d7e3:0xa97ff301a9bd10ff!6m1!1e1

Booker du i Talay 6 skal du sikre at du får sydsiden eller i gavlen mod vest (seaview)

 

Jeg har boet i View Talay 7 i Jomtien, det er et fantastisk sted med seaview fra alle værelser og god varm pool og meget tæt på strand - Jomtien er lidt mere kedelig, hvad piger angår, end Pattaya, men Bathbussen til/fra Pattaya holder lige uden for indkørslen så det er let og billigt at komme til og fra.

Redigeret af FKK4Ever

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...