Hop til indhold
hungerfucker

Sverige

Recommended Posts

Swedish Erik skrev, for 16 timer siden:

Det finns inget politiskt parti som vågar ta ställning så det är som det är! När jag röstar finns det många faktorer som är viktiga för mitt val, skola, sjukvård mm. Prostitution kommer ganska långt ner på listan så det är inget jag är beredd att demonstrera för även om jag är för det :-)

Eriks analys är nog rätt korrekt; för närvarande är det ganska få svenska politiker som vågar ta ställning mot lagen. När den infördes så röstade Moderaterna, dåvarande Folkpartiet (numera Liberalerna) samt Centerpartiet emot om jag minns rätt. Några politiska ungdomsförbund har tagit ställning emot lagen så det är inte uteslutet att det kan ske en omsvängning någon gång i framtiden.

Jag får erkänna att jag själv har valt att inte öppet debattera frågan. En anledning är att det för min del inte är den viktigaste frågan i mitt liv eftersom det i praktiken är i stort sett riskfritt att köpa sex i Sverige. Med undantag av några få nitiska poliser så är det inte prioriterat av polisväsendet. Det fåtal personer som har åkt fast har i regel köpt sex av underåriga (prioriterat av polisen), gatuprostituerade (relativt lätt för en polispatrull att upptäcka) eller av offer för trafficking (prioriterat av polisen). Köper man sex av en eskort så är det för det första svårt för polisen att bedriva spaningsverksamhet och för det andra så är det svårt för polis och åklagare att bevisa sexköp om kunden nekar och eskorten inte vittnar emot kunden.

Om man ändå har oturen att åka fast så är straffet bland de mildaste i den svenska straffskalan; normalstraffet är 50 dagsböter vilket är ungefär samma straff som för snatteri. I pengar innebär det för en person helt utan inkomster 2 500 SEK, men för min del med relativt hög inkomst cirka 30 000 SEK.

Till skillnad från Erik har jag köpt sex rätt regelbundet i Sverige (och i många andra länder). Jag har träffat eskorter på hotell, i min egen lägenhet eller i eskortflickans eget hem. Efter en helnatt så har jag några gånger ätit frukost (morgenmad) tillsammans med flickan i hotellets matsal utan att det mig veterligen väckt några misstankar och andra gånger har eskortflickan stått bredvid mig vid receptionen vid in- eller utcheckning på hotellet (Jag tror att receptionisten trodde att eskortflickan var min dotter :-) ). Speciellt om eskorten kommer hem till en så är risken för upptäckt minimal förutsatt att eskorten iakttager diskretion; min högst privata gissning är att den svenska makteliten låter politikerna hållas eftersom det i praktiken är riskfritt för dem att köpa sex.

Tränger man lite djupare in i statistiken i de undersökningar som finns så verkar det som att sexköpandet i Sverige har ökat sedan lagen infördes och att de som köper sex också gör det oftare. Min gissning är att internet har gjort det relativt lätt att hitta eskorter och med e-mail och oregistrerade kontantkortsmobiltelefoner är det relativt lätt att göra upp om träffar.

Skillnaden mellan Sverige och till exempel Danmark eller Tyskland är att det ont om renodlade bordeller som de danska klinikerna eller de tyska FKK-klubbarna. Det är även ganska ont om flickor som erbjuder så kallad incall. Det innebär att i Sverige så krävs det i regel lite längre framförhållning. Om jag känner mig kåt så kan det vara rätt svårt att få till en träff samma dag. Vidare om jag är i Stockholm bara över dagen för ett möte så har jag inte något hotellrum att vara på och då kan det bli svårt att få till en träff eller det kan vara olämpligt med en träff på hotellet för att man reser med kollegor ... Dock har antalet Thaimassageställen vuxit kraftigt på senare tid i Sverige; många av dessa erbjuder också "extratjänster" men det finns inga garantier och jag har ingen personlig erfarenhet. Vidare så har det kommit rätt mycket annonser med utländska eskortflickor på senare tid; många av dessa erbjuder incall. Inte heller där har jag någon egen erfarenhet och i det sammanhanget är risken för spaning från polisens sida större ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, den 2015-12-15 at 14:43:

Jeg synes det er en sjov mentalitet, når svenskerne derhjemme er så korrekte og moralske. Men kommer de til fx Danmark drikker og horer de :P 

Mener du at enhver lov og bestemmelse i Danmark er du enig i? I øvrigt har vi et prostitutionsforbud, men ikke noget alkoholforbud. Personlig er jeg meget glad for Systembolaget der uden tvivl er verdens bedste alkoholbutik. Og deres størrelse gør også at de ved internationelle inkøb kan forhandle sig til meget gode priser.

Jeg ville aldrig skifte det ud mod et andet system.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Nille skrev, den 15. dec. 2015 at 12:52:

Svenskerne spørger os , er I ikke trætte af de høje danske bilafgifter haha... Man lever med de regler landet har ellers kan man bare flytte.

Bilafgifterne er fandeme også fesne! Men Sverige duer nu heller ikke! pisse dyr alkohol og ingen købe fisse

Måske Havnebumsen skulle stille op til Præsident….

- billig sprut

- let tilgængelig købefisse

- ingen afgift på biler

- meget lavere skat 

- moms…. der gør vi den jyske model landsdækkende

- broen gratis

finanseret af… ja det må klogeågerne lige finde ud af. Evt en nedsættelse af djøffernes løn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...