Hop til indhold
Gæst

Trusler om billeder/afpresning

Recommended Posts

Gæst

Jeg modtager i disse dage trusler fra en bestemt fyr, der tilsyneladende synes at det er hans job at være min diskretions-vogter.

Hver gang jeg slår en annonce op er han der prompte med gode råd til hvordan jeg skal passe på med at der ikke bliver taget billeder af mig til brug som afpresning.

Når han så synes at jeg ikke lever op til hans råd, så sender han mig mails, hvor han truer mig med at han vil møde op og tage billeder af mig i det skjulte og udtalelser om der må være en syg person bag mine opslag. Jeg har aldrig mødt manden! Og det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Skal jeg tage dette alvorligt synes i?

Kærligst en frustreret

Naja

Del dette indlæg


Link til indlæg
NajaP75 skrev, for 7 minutter siden:

Jeg modtager i disse dage trusler fra en bestemt fyr, der tilsyneladende synes at det er hans job at være min diskretions-vogter.

Hver gang jeg slår en annonce op er han der prompte med gode råd til hvordan jeg skal passe på med at der ikke bliver taget billeder af mig til brug som afpresning.

Når han så synes at jeg ikke lever op til hans råd, så sender han mig mails, hvor han truer mig med at han vil møde op og tage billeder af mig i det skjulte og udtalelser om der må være en syg person bag mine opslag. Jeg har aldrig mødt manden! Og det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Skal jeg tage dette alvorligt synes i?

Kærligst en frustreret

Naja

Jeg ville anmelde ham til politiet. Så har du gjort opmærksom på der er et problem, og hvornår det startede. 

Stalkere er som regel ikke farlige, men pisse irriterende. Jeg tror det bedste er bare at ignorere ham, Men der er piger herinde som efterhånden er ret rutinerede i at håndtere denne situation, mon ikke de skriver til dig :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sikke en ubehagelig og ynkelig stodder!

Jeg forstår udmærket din situation.

Det er dybt frustrerende og ubehageligt at blive udsat for trusler og afpresning. 

Du skal sørge for at gemme alle mails fra ham som dokumentation og så skal du huske at indgive en politianmeldelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:

Jeg ville anmelde ham til politiet.

For hvad?

Dårligt råd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, for 4 minutter siden:

Jeg ville anmelde ham til politiet. Så har du gjort opmærksom på der er et problem, og hvornår det startede. 

Stalkere er som regel ikke farlige, men pisse irriterende. Jeg tror det bedste er bare at ignorere ham, Men der er piger herinde som efterhånden er ret rutinerede i at håndtere denne situation, mon ikke de skriver til dig :) 

Så tænker jeg jo....

HVIS jeg anmelder ham så giver det vel bagslag ift at jeg dermed er nødt til at afsløre min identitet i al fald for politiet og dermed er min mand så også pludseligt involveret? Det er jo den fantastiske klemme han har på mig...

Jeg forstår ikke at folk har trang til at smadre andres liv, mennesker de aldrig har mødt. Jeg tror jeg vil tage rådet om at gemme mails til mig og så håbe på at han damper af og forsvinder. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
NajaP75 skrev, for 14 minutter siden:

Jeg modtager i disse dage trusler fra en bestemt fyr, der tilsyneladende synes at det er hans job at være min diskretions-vogter.

Hver gang jeg slår en annonce op er han der prompte med gode råd til hvordan jeg skal passe på med at der ikke bliver taget billeder af mig til brug som afpresning.

Når han så synes at jeg ikke lever op til hans råd, så sender han mig mails, hvor han truer mig med at han vil møde op og tage billeder af mig i det skjulte og udtalelser om der må være en syg person bag mine opslag. Jeg har aldrig mødt manden! Og det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Skal jeg tage dette alvorligt synes i?

Kærligst en frustreret

Naja

Du skal selvfølgelig tage det alvorligt, men melde ham til politiet hjælper sgu nok ikke noget. Politiet er for sløve/langsomme og for tunge i røven, og du kan være sten sikker på at politiet ikke tar stalkere alvorligt,  de har jo andre vigtige opgaver at tage sig til ?   som at forhindre folk i at vifte med det tibetanske flag ?

hurra for demokratiet

Del dette indlæg


Link til indlæg
NajaP75 skrev, Lige nu:

Så tænker jeg jo....

HVIS jeg anmelder ham så giver det vel bagslag ift at jeg dermed er nødt til at afsløre min identitet i al fald for politiet og dermed er min mand så også pludseligt involveret? Det er jo den fantastiske klemme han har på mig...

Jeg forstår ikke at folk har trang til at smadre andres liv, mennesker de aldrig har mødt. Jeg tror jeg vil tage rådet om at gemme mails til mig og så håbe på at han damper af og forsvinder. ;)

 

Ja det er korrekt, så ryger din anonymitet. 

Som skrevet, så melder der sig nok et par piger på banen som kan give dig gode råd. 

Sålænge hans trusler ikke går på vold eller afsløring må du så nok leve med det. 

Men hans trussel om at tage billeder i det skjulte, er måske netop en trussel om afsløring? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Ja det er korrekt, så ryger din anonymitet. 

Som skrevet, så melder der sig nok et par piger på banen som kan give dig gode råd. 

Sålænge hans trusler ikke går på vold eller afsløring må du så nok leve med det. 

Men hans trussel om at tage billeder i det skjulte, er måske netop en trussel om afsløring? 

 

Præcis er det det ...en trussel om afsløring ...

Han beskriver det som en konkurrence imellem sex-besøgende. At man nærmest angiver en dusør for at få et billede af en bestemt person og dermed vinder en eller anden form for præmie. Jeg tænker selvfølgelig at det siger mere om ham end om mig ...Men alene tanken om det han beskriver...uuuhh 

Jeg venter spændt for at se om nogle af pigerne kan give mig lidt fif ;)

Tak for jeres svar 

Del dette indlæg


Link til indlæg
NajaP75 skrev, 1 time siden:

det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Dansk Stalking Center.

Ring ind til dem, og få gode råd og vejledning til at tackle situationen.

Se deres hjemmeside her: http://www.danskstalkingcenter.dk/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NajaP75 skrev, for 4 timer siden:

Jeg modtager i disse dage trusler fra en bestemt fyr, der tilsyneladende synes at det er hans job at være min diskretions-vogter.

Hver gang jeg slår en annonce op er han der prompte med gode råd til hvordan jeg skal passe på med at der ikke bliver taget billeder af mig til brug som afpresning.

Når han så synes at jeg ikke lever op til hans råd, så sender han mig mails, hvor han truer mig med at han vil møde op og tage billeder af mig i det skjulte og udtalelser om der må være en syg person bag mine opslag. Jeg har aldrig mødt manden! Og det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Skal jeg tage dette alvorligt synes i?

Kærligst en frustreret

Naja

Ja du skal tage den slags alvorligt. Ikke en panisk måde, der gør at du skal gå rundt i evig angst for, at den slags trusler ender med, at han en dag kommer og dræber dig. Det vil næppe ske, men forskellige former for stalking, chikane, afpresning eller en særlig lyst til at afsløre dig, kan det sagtens udvikle sig til. Det betyder også, at man skal tænke sig lidt om, hvordan man ønsker at reagere på hans henvendelser m.v.

Det følgende skal ikke opfattes som fordømmelse af dine valg, det handler derimod om et sikkert meget sårbart punkt, som af forkerte kan udnyttes til at skabe en meget meget ubehagelig situation. Hva tænker sig så ? Jeg læste lige et andet opslag du har lavet på EG. Her oplyser du at du har en mand, og som jeg læser det, at han ikke må få kendskab til dit virke som GP eller finde billeder m.v.

Hvis man har onde hensigter, så kan den slags info jo nærmest virke som en lille magnet. Jeg håber det ikke, men tror desværre, at hvis sådan en fætter, pludselig blive sur, så tænker de desværre ofte i "Hvad kan skade dig mest".

Jeg håber sgu ikke, at det udvikler sig til noget rigtigt grimt. Det med at anmelde ham til  politiet, tror jeg du skal vente lidt med, at forsøge med andre løsninger først.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bluejacket skrev, for 35 minutter siden:

Her oplyser du at du har en mand, og som jeg læser det, at han ikke må få kendskab til dit virke som GP eller finde billeder m.v.

Hvis man har onde hensigter, så kan den slags info jo nærmest virke som en lille magnet.

Jeps, jeg har tænkt det samme. Men ingen af os ved jo, om Naja faktisk har en mand :-)

Men pointen om at man gør klogt i at holde info om ens private forhold tæt til kroppen er vigtig. Derfor er jeg enig i at tage det alvorligt, men undgå at gå i panik. Hvis idioten faktisk havde i sinde at føre sit forehavende ud i livet, så havde han ikke skrevet om det først. For nu har han gjort det sværere for sig selv ved at Naja er på vagt. Derfor er det åbenlyst, at hans primære sigte er at skabe utryghed, fordi det gør, at han føler sig magtfuld. Naja er et let offer, fordi hun skriver hun har en mand, og fordi hun skriver hun nogle gange vil mødes med en mand, hvor hun ikke ser ham (vil jo gøre det lettere for stalkeren at tage billeder af hende). Det er helt klart en magnet for den slags typer. Men husk på, at deres primære ønske er at føle sig magtfulde.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

Jeps, jeg har tænkt det samme. Men ingen af os ved jo, om Naja faktisk har en mand :-)

.

Øh det har hun oplyst hun har. Prøv at læs tråden inden du kommenterer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden:

Øh det har hun oplyst hun har. Prøv at læs tråden inden du kommenterer. 

Ja, den fiktive person "NajaP75" har en ægtemand. Men det er en del af hendes forretningsgrundlag. Om bagkvinden har er en anden sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Ja, den fiktive person "NajaP75" har en ægtemand. Men det er en del af hendes forretningsgrundlag. Om bagkvinden har er en anden sag.

Og det ved du så?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Og det ved du så?

Er du tungnem?

Bebop skrev, for 18 minutter siden:

Men ingen af os ved jo, om Naja faktisk har en mand :-)

Hvad var det nu du skrev:

Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden:

Prøv at læs[e] tråden inden du kommenterer. 

Jeg svarer ikke på yderligere afsporing fra dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

 

Jeg svarer ikke på yderligere afsporing fra dig.

Næ, det er også sådan en nem måde at komme ud af en klemme på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Naja.

Jeg er ked af, at du er udsat for en ubehagelig netstalker. Jeg har desværre ikke en opskrift på, hvad du kan gøre for blive fra for ham, men glædelig vis har flere fornuftige bud på det. Men jeg tænker, at det nok er en god ide slet ikke at svare på hans henvendelser. Forhåbentlig bliver han træt af sit forehavende på et eller andet tidspunkt.

Men er der tale om trusler på en eller anden måde, så vil jeg ikke tøve med at gå til politiet. Det kunne være næsten, og jeg skriver altså kun næsten, skønt, hvis nogle hackertyper kunne opspore hans fysiske adresse, og så bare lige sige hej til ham på gaden og tilføje, at han bør holde op med at chikanere dig. 

Al held og lykke til dig!

Venlig hilsen

Dani

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kære allesammen ;)

Tusinde tak for at tage Jer tid til at svare og give mig råd. Jeg har været i kontakt med denne fyr, som pænt undskyldte og ikke var klar over at jeg tog sådan på vej. Vi har nu aftalt at han lader mig være og at jeg til gengæld ikke skriver ydeligere om ham her på EG.

Jeg må bare håbe på at han mener det, det lyder sådan og så op på hesten igen ;)

Både den fiktive Naja og den "anden" Naja har en mand og familie , det er ikke et stunt, men derimod guf for den slags afpresning/trusler.

Hav en dejlig aften allesammen og rigtig god weekend til Jer søde mennesker :)

Kærligst

Naja

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Naja,

 

det første, du skal gøre, er at samle al den dokumentation, du har omkring manden og hans ageren.

Med den i hånden tager du kontakt til en på området kyndig advokat og forelægger ham situationen.

Hvis han finder, at der er kød på sagen, så lad ham foretage en politianmeldelse på vegne af dig selv, du kan bide spids på, at når en anmeldelse kommer ad den vej, så tager HIPO folkene det seriøst, ellers skal vedkommende advokat nok gøre dem helvede hedt.

Held og lykke med at slippe af med svinet, hvis han er et sådant.

Har selv kontaktet en pige herinde med henblik på at gøre hende opmærksom på hendes sårbarhed i forbindelse med annoncering.

Det blev kun taget positivt op af hende, og jeg har da heller ikke henvendt mig til hende igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
NajaP75 skrev, for 20 timer siden:

Både den fiktive Naja og den "anden" Naja har en mand og familie , det er ikke et stunt, men derimod guf for den slags afpresning/trusler.

Ja, desværre - derfor er det altid en god idé ikke at oplyse det, selvom det netop i dit koncept er ekstra "Kinky" - og derfor antog jeg i første omgang, at det bare måtte være noget, du havde fundet på til lejligheden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NajaP75 skrev, den 27/11/2015 09.19.18:

Jeg modtager i disse dage trusler fra en bestemt fyr, der tilsyneladende synes at det er hans job at være min diskretions-vogter.

Hver gang jeg slår en annonce op er han der prompte med gode råd til hvordan jeg skal passe på med at der ikke bliver taget billeder af mig til brug som afpresning.

Når han så synes at jeg ikke lever op til hans råd, så sender han mig mails, hvor han truer mig med at han vil møde op og tage billeder af mig i det skjulte og udtalelser om der må være en syg person bag mine opslag. Jeg har aldrig mødt manden! Og det er jo tydeligt at han stalker mig på nettet ved at fange mine annoncer i det øjeblik de bliver slået op....

Skal jeg tage dette alvorligt synes i?

Kærligst en frustreret

Naja

Det er SÅ trist. 

Jeg og de fleste tager afstand fra personligheder og adfærd med den karakter. Der findes faktisk intet råd udover din mavefornemmelse, du må lytte og føle efter. Du skal bevare dit gode humør og aldrig lade ham påvirke din dag. Mærker han først den indflydelse benytter hans sig af den. 

Gå til politiet hvis det tager overhånd og dine grænser bliver trådt mere på. Du skal aldrig finde dig i andres dagsorden af den karakter. 

Tanker herfra. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hej 

du skal lade være med at svare ham og så skal du bare glemme alt om ham. Gør som du plejer og lad som igen ting du kan "falge" hans mails også ryger de i skraldespanden. 

Du må ikke lade ham sætte dagsordenen og det du plejer og lad som igen ting. 

Jeg har haft mine "tilbedere" den ene mere ihærdig end den anden :)

MH 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
NajaP75 skrev, den 27/11/2015 16.04.35:

Kære allesammen ;)

Tusinde tak for at tage Jer tid til at svare og give mig råd. Jeg har været i kontakt med denne fyr, som pænt undskyldte og ikke var klar over at jeg tog sådan på vej. Vi har nu aftalt at han lader mig være og at jeg til gengæld ikke skriver ydeligere om ham her på EG.

Jeg må bare håbe på at han mener det, det lyder sådan og så op på hesten igen ;)

Både den fiktive Naja og den "anden" Naja har en mand og familie , det er ikke et stunt, men derimod guf for den slags afpresning/trusler.

Hav en dejlig aften allesammen og rigtig god weekend til Jer søde mennesker :)

Kærligst

Naja

Fint og positivt indlæg og jeg håber ligesom dig, at du ikke har fejlbedømt situationen, så problemet er løst. ;).

Jeg undrer mig måske nok lidt over, at der stadig kommer indlæg med forslag til at afhjælpe dit (tidligere) problem. Selvfølgelig positivt, men virker måske som om at ikke alle har læst dit seneste indlæg.  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...