Hop til indhold
Rejsenetværk

Bilkas opskrifter på and

Recommended Posts

Ser sørme lækkert ud  :wub:

Bilkas Ande brochure

Forside_15uge43_Andebrochure.jpg

https://secure.viewer.zmags.com/publication/fc18feaa#/fc18feaa/1

Hvis nogen inviterer mig til and med Bilka i hovedstaden, tropper jeg op med en bedre flaske rødvin til 2, jeg splejser også gerne til anden :rolleyes:

Jeg kan ikke selv lave mad, og har aldrig gjort det, men jeg hjælper gerne med opvasken :oops:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En kvalitets and, der har haft et anstændigt liv, koster let 400 - 500, øv!

Steg dig et par ande-patter, det er let og overskueligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er rigtigt, ænder koster hurtigt en del - men de dyre af dem er tit pengene værd, synes jeg.

Hvis du har mod på at spise ude, serverer restaurant Vita (http://restaurantvita.dk/) en glimrende gammeldags andesteg, uden at det er svinedyrt. 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Aner ikke hvad de ænder koster, men splejser gerne til oplevelsen.

Skule det samlet koste 500 kr +/- pr person er sådan en aften da givet godt ud, hjemme hos og sammen med en der kan det der med and i et køkken.

Beregnet mængde pr. person

Fjerkræ og vildt rækker til:

And 3000-3500 g.  4 pers. 
Fasan 1 stk.  2 pers. 
Gås 4000-5000 g.  5-6 pers. 
Hare 3000-4000 g..  4-5 pers. 
Høne 1500-2000 g.  4-5 pers. 
Kalkun 2000 g.  4-5 pers. 
Kalkun 5000-6000 g.  8-10 pers. 
Kylling 1200-1400 g.  3-4 pers. 
Viland 1000-1500 g.  2-3 pers. 

http://www.dk-kogebogen.dk/teknik/teknik-beregn-mangde.php

Men det var nu også halvt i sjovt, men skulle en eller anden single herinde få lyst til at invitere nogle som han har tillid til, er bolden hermed givet op.

Jeg kommer ikke juleaften, der har jeg meldt mig til at arbejde, og også nytårsaften, så der er jeg optaget :wink:

PS

Tak tvr, nu nåede jeg lig at rette den dumme fejl i overskriften

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse, jeg er bortrejst det meste af december, men ellers ville jeg faktisk gerne invitere dig..... vi lader til at være uenige om det meste, og det kunne være helt sjovt at mødes over en and og en vin ;)    Hvis gamle sure Onslow, og de 2 røde hunde Bear og "Mc-hvad er det nu han hedder" også kom, ville diskussionerne være både højlydte og spændende......

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak tvr

Men du har vistnok familie, da i hvert fald børn, så mon ikke det er udelukket af den grund.

Har du nogensinde skrevet en anmeldelse, har undret mig over at du er her?

Mødes vi, kan du vel ikke tale med om købesex oplevelser og samme på Eroguide, som vi andre nok vil forfalde til.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 time siden:

Rejse, jeg er bortrejst det meste af december, men ellers ville jeg faktisk gerne invitere dig..... vi lader til at være uenige om det meste, og det kunne være helt sjovt at mødes over en and og en vin ;)    Hvis gamle sure Onslow, og de 2 røde hunde Bear og "Mc-hvad er det nu han hedder" også kom, ville diskussionerne være både højlydte og spændende......

Vistnok en afsporing, og den slags skal man vogte sig for i disse tider!

Men hvorom alting er, så er det skønt og velgørende at læse, at substantielle modstandere i den grad kan finde sammen. Og det endda over en and, som ikke er en "and".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Rejse.

Ja du da velkommen til Jylland. Skal da gerne stege and. Godt nok drikker jeg ikke vin. Men så er der da mere til dig. Det er da win win. :lol:

God torsdag Rejse

KK

holstebronx skrev, for 7 minutter siden:

And smager bare kanon godt :P 

Og det har du fuldstændig ret i :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

And er noget som Bilka sælger, og så prøver de bakke salget op med nogle fine opskrifter :)

Det er fint med Restaurant Vita, men jeg fisker lidt efter at prøve en af de mere utraditionelle opskrifter i Bilkas brochure.

En ting er sikkert, jeg skal ikke selv kaste mig ud i tilberedningen :???:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...