Hop til indhold
Dejlige Maria

Jaaa, Ny bil.... Men hvilken??

Recommended Posts

Jeg skal købe ny bil men er helt på bar bund med hensyn til hvilken model.

Måske nogen har et godt forslag?

Den skal helst køre langt på literen og ellers generelt være økonomisk at køre i, og der skal være plads til min 5 pers. inkl. chaufføren og så skal den være superlækker og komfortabel at køre i :) 

Regner med at der skal være plads i budgettet til at købe ekstraudstyr for 25 - 30.000 tjaeh +/-

Den må max koste 250.000 kr.

 

Håber i vil hjælpe

:) Maria

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Her er listen over de ti mindst tørstige benzin- og dieselbiler i AutoBild’s ”virkelighedstjek”. Først det forbrug, som AutoBild har målt, dernæst det forbrug, som bilfabrikken lover i parentes.

Benzinbiler: Forbrug i test, km/l (Normforbrug, km/l)

  1. Toyota Prius: 21,7 km/l (25,6 km/l.)
  2. Suzuki Alto 1.0: 21,3 km/l (22,7 km/l)
  3. Daihatsu Cuore 1.0: 20,8 km/l (22,2 km/l)
  4. Peugeot 107 1.0: 20,8 km/l (22,2 km/l)
  5. Smart ForTwo: 20,4 km/l (23.2 km(l)
  6. Citroën C1 1.0: 20,0 km/l (23,2 km/l)
  7. Fiat 500 TwinAir 0.9: 20,0 km/l (25,0 km/l)
  8. Fiat Panda 1.2: 19,6 km/l (20,4 km/l)
  9. VW Up! 60 hk: 19,6 km/l (22,2 km/l)
  10. Hyundai i10 1.1: 18,9 km/l (21,3 km/l)


Dieselbiler: Forbrug i test, km/l (Normforbrug, km/l)

  1. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic: 23,3 km/l (27,0 km/l)
  2. Mini Cooper D 112 hk: 22,2 km/l (26,3 km/l)
  3. VW Golf 1,6 TDi BlueMotion: 22,2 km/l (26,3 km/l)
  4. VW Polo 1,6 TDi BMT: 22,2 km/l (27,0 km/l)
  5. VW Jetta 1,6 TDi BMT: 21,7 km/l (23,8 km/l)
  6. Fiat 500C 1.3 MultiJet 95 hk: 21,7 km/l (25,6 km/l)
  7. Citroën C3 HDi 92 hk: 21,3 km/l (26,3 km/l)
  8. Seat Leon 1.6 TDi EcoMotive: 20,8 km/l (23,8 km/l)
  9. Peugeot 206+ HDi 68 hk: 20,8 km/l (25,0 km/l)
  10. BMW 116d (gl. model): 20,0 km/l (24,4 km/l)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den skal være spritny!

Ideen er at sælge den videre efter ca 5 år og så købe en ny, ny bil...

Holder den plan for øvrigt?

Altså jeg er godt klar over, at jeg ikke kan sælge til samme pris efter 5 år, haha

Redigeret af Dejlige Maria

Del dette indlæg


Link til indlæg

Renault Clio Diesel, lækker og velkørende samt meget økonomisk.

Og så er der tale om Renault/Nissans egen diesel, hvor der ikke skulle være fusket med data som hos en vis anden producent. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes du skal overveje at købe en brugt (2-3 år gammel). I min mening får du meget mere for pengene, og man kan sagtens finde biler som er i god stand. Faktisk som om at der slet ikke er kørt i dem. 

Hvis den skal være fabriksny kunne du kigge på en Ford Focus. Den er i den dyre ende af dit budget, men du får meget for pengene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er  der Opel Mokka,en Suv firehjulstrækker.kører ikke så langt på literen som Merivaen men er dejlig bil,prisen starter ved 229.000.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gå ned til din forhandler af det bilmærke du nu vælger, og spørg om de har nogen demobiler til salg.
De har som regel kørt meget få km, og så sælges de til en god pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Erikson

ja hvorfor 5 personer +  havd med en lille citroen c3 der er 1-2 år det vil jeg anbefale og den du har nu skal vel i bytte er det en lille bil

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nissan Note til 5 personer og starter ved 160,000 kører mega langt på literen men du skal være opmærksom at selvom de lover 30 på literen så er det en sandhed med modifikationer,bilernes litertal bliver målt under helt optimale omstændigheder men glemmer blandt andet kørsel i modvind og by kørsel men praler de med højt kilometertal så gå dem lidt på klingen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dr.klam skrev, for 4 minutter siden:

Så er  der Opel Mokka,en Suv firehjulstrækker.kører ikke så langt på literen som Merivaen men er dejlig bil,prisen starter ved 229.000.

Mokkaen har jeg faktisk været inde og se på deres hjemmeside...

Den kan jeg meget godt li...

Det blir spændende!

Jeg er nødt til at smutte nu, men vender tilbage senere og ser om der er kommet flere gode forslag:)

Tak for hjælpen til alle!

:) Maria

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas O'Malley skrev, for 12 minutter siden:

Jeg synes du skal overveje at købe en brugt (2-3 år gammel). I min mening får du meget mere for pengene, og man kan sagtens finde biler som er i god stand. Faktisk som om at der slet ikke er kørt i dem. 

Hvis den skal være fabriksny kunne du kigge på en Ford Focus. Den er i den dyre ende af dit budget, men du får meget for pengene.

Lige præcis, mokkaen og ford focus er de to biler jeg har haft mest kig på...

så det ender måske med at blive en af dem:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dejlige Maria skrev, for 44 minutter siden:

Jeg skal købe ny bil men er helt på bar bund med hensyn til hvilken model.

Måske nogen har et godt forslag?

Den skal helst køre langt på literen og ellers generelt være økonomisk at køre i, og der skal være plads til min 5 pers. inkl. chaufføren og så skal den være superlækker og komfortabel at køre i :) 

Regner med at der skal være plads i budgettet til at købe ekstraudstyr for 25 - 30.000 tjaeh +/-

Den må max koste 250.000 kr.

 

Håber i vil hjælpe

:) Maria

Jeg tænkte "Tessla", indtil jeg så dit forventede prisniveau.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mitsubishi ASX er også 4 hjulstrækker som Mocca, bare billigere. Har siddet i den og den er altså også lækker, kører også længere på literen end Mocca

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dr.klam skrev, for 28 minutter siden:

Så er  der Opel Mokka,en Suv firehjulstrækker.kører ikke så langt på literen som Merivaen men er dejlig bil,prisen starter ved 229.000.

Min chauffør fik sådan en Mokka, at køre hjem i fra Kassel, og retur et par dage senere, da hendes firmadyt var fixet.

Hun var/er helt forgabt i den :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har prøvet en Polo, med 7 trins triptronic - føj den er lækker - men den er ikke så stor - det plejer min kone også at sige, men det er en anden sag

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Leasing!! hvis det skal være en ny.. Ellers så fylder udgiften til brændstof uendeligt lidt i det totale bilbudget.

Jeg tror Renault har nogle gode aftaler rundt omkring på en Clio, kan i øvrigt anbefales. Ellers så tror jeg da også at Focus kan leases billigt. Men du må ikke køre mere end 15.000 årligt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Mette.

jeg vil holde mig fra franske biler pga for stort værditab.

med budget i betragtning ville jeg vælge en seat Leon, med aktiv fartpilot. Vil så selv fortrække deres 1,4 tsi med 150 HK det er en fantastisk motor. Men det er jo en smagssag om man vil have en sjov eller økonomisk motor.

men en bil med aktivfartpilot bør være et drøm for alle, kører selv nu på 4 år med aktivfartpilot og kunne ikke drømme om ikke at have det på den næste bil.

david a

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kørte op ad motorvejen her midt på dagen, da solen pludselig skinnede i bakspejlet.

En hollænder kom cruisende i den nye BMW 7'er, jeg har altid foretrukket Benz S-klasse, men det er nu en saga blot. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...