Hop til indhold
Nille

Avisartikel fra information

Recommended Posts

For nogle uger siden søgte journalisten Maja Funch fra Information EG brugere til baggrundsviden og interviews.

Jeg blev selv kontaktet, men jeg deltog ikke pga. manglende tid. Jeg synes igen synsvinklen er drejet over i stigmatisering, menneskehandel og rufferi.

Maja fortalt mig at hun vil skrive om tendenser med GB, hvilken jeg mener ikke er en tendens, GB har eksisteret i swinger- og privatkredse i mange år, dog er der sæsoner hvor GB tilbydes mere som købesex ydelse end alm købesex, fx. op til jul og sommerferien. Men artiklen handler mere om at prostitutionen er gået under jorden og at der er udbredt rufferi og menneskehandel involveret.

Der er for meget moralsk indignation i denne artikel, som insinuerer at noget måske er kriminelt (rufferi) uden at det kan dokumenteres, jeg er ikke sikkert på jeg har lyst til at medvirke i et interview næste gang, det man udtaler sig om kan bliver brugt forkert eller imod en. "Martin" som er GB Louises "ven", som vi også kender herindefra, beskrives som usympatisk og "tjener" penge mellem linerne på at arrangere disse GBs. Hvis pigen kun fik 7000kr for et det første GB i Mariager, kan I selv regne ud hvor meget der er gået til "udgifterne", nogle herinde fra var med til dette GB i Mariager og ved hvor mange der deltog....  

Her er resultatet læs og døm selv:

http://www.information.dk/551932

PS. Bundstokken har oprettet en anden tråd om samme artikel, men mit fokus her er om GB.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det sker jo hver eneste gang. Der er kun en ting at gøre: Afvis disse bladsmørere allerede i døren, ligegyldigt hvor gyldne løfter de har om, at "det her bliver helt anderledes end de andre artikler".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 12 minutter siden:

For nogle uger siden søgte journalisten Maja Funch fra Information EG brugere til baggrundsviden og interviews.

Jeg blev selv kontaktet, men jeg deltog ikke pga. manglende tid. Jeg synes igen synsvinklen er drejet over i stigmatisering, menneskehandel og rufferi.

Maja fortalt mig at hun vil skrive om tendenser med GB, hvilken jeg mener ikke er en tendens, GB har eksisteret i swinger- og privatkredse i mange år, dog er der sæsoner hvor GB tilbydes mere som købesex ydelse end alm købesex, fx. op til jul og sommerferien. Men artiklen handler mere om at prostitutionen er gået under jorden og at der er udbredt rufferi og menneskehandel involveret.

Der er for meget moralsk indignation i denne artikel, som insinuerer at noget måske er kriminelt (rufferi) uden at det kan dokumenteres, jeg er ikke sikkert på jeg har lyst til at medvirke i et interview næste gang, det man udtaler sig om kan bliver brugt forkert eller imod en. "Martin" som er GB Louises "ven", som vi også kender herindefra, beskrives som usympatisk og "tjener" penge mellem linerne på at arrangere disse GBs. Hvis pigen kun fik 7000kr for et det første GB i Mariager, kan I selv regne ud hvor meget der er gået til "udgifterne", nogle herinde fra var med til dette GB i Mariager og ved hvor mange der deltog....  

Her er resultatet læs og døm selv:

http://www.information.dk/551932

PS. Bundstokken har oprettet en anden tråd om samme artikel, men mit fokus her er om GB.

Jeg tror du blander Martin og Louises ny "ven" sammen. Jeg læser ikke artiklen på en måde, så Martin bliver fremstillet usympatisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 52 minutter siden:

"Martin" som er GB Louises "ven", som vi også kender herindefra, beskrives som usympatisk og "tjener" penge mellem linerne på at arrangere disse GBs.

Det kan jeg da ikke se? Der bliver antydet at det måske er lidt ufint at han har hjulpet en så ung pige, fordi det ville være strafbart for få år siden. Men derudover fremstår han da ikke usympatisk på nogen måde, og det bliver heller ikke udfordret, når han siger at han ikke tjente penge på det?

warmgun skrev, for 41 minutter siden:

Jeg tror du blander Martin og Louises ny "ven" sammen. Jeg læser ikke artiklen på en måde, så Martin bliver fremstillet usympatisk.

Enig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, Lige nu:

Det kan jeg da ikke se? Der bliver antydet at det måske er lidt ufint at han har hjulpet en så ung pige, fordi det ville være strafbart for få år siden. Men derudover fremstår han da ikke usympatisk på nogen måde, og det bliver heller ikke udfordret, når han siger at han ikke tjente penge på det?

Enig.

Selvfølgelig fik han ikke penge for at arrangere det, hvad tror du selv hvis pigerne fik 7000 kr., nogle fyre som var med ved hvor mange der deltog...lidt naivt Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 14 minutter siden:

Selvfølgelig fik han ikke penge for at arrangere det, hvad tror du selv hvis pigerne fik 7000 kr., nogle fyre som var med ved hvor mange der deltog...lidt naivt Bebop

Jo, men det er jo dit ræsonnement. Den gennemsnitlige Informationslæser får ikke det indtryk. Du skriver:

Nille skrev, 1 time siden:

"Martin" som er GB Louises "ven", som vi også kender herindefra, beskrives som usympatisk og "tjener" penge mellem linerne på at arrangere disse GBs.

Jeg kan ikke rigtigt se, hvad der står i artiklen som fremstiller ham som usympatisk - udover evt. det allerede nævnte, som også vil gøre at mange af Inf's læsere vil opfatte ham som usympatisk. Men der er jo to tolkninger: Hvis ikke han havde "hjulpet" Louise i starten, så ville hun ikke være endt med ham med hund og gabestok. Eller: Hvis ikke han havde hjulpet var hun måske startet med en med hund og gabestok ...

Som sagt: Det med om Martin har tjent eller ej kræver en udregning, som gennemsnitslæseren ikke har jordisk chance for. Du bruger selv de forkerte tal her, da der står at de to piger i Mariager fik 8.600 (hver, går jeg ud fra?). Det er 17.200 i alt. Jeg ser prisen annonceret til 1.000 og deltagertal står til "ca.16-20." 
I Aalborg, hvor Louise angiveligt fik 7.000 deltog 7 mænd - jeg har ikke lige set prisen?

Svært at vurdere udgifter, men ved det ene arrangement ser det ud som om "Martin" har tjent max 2.000?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad os sige på den måde de har lavet mere end 2 GBs. Om man tjener 100kr eller 2.000kr er det stadig rufferi, hvis han udtaler sig at ikke har tjent penge, har han løjet for avisen ?

Jeg er ikke ude efter at hænge nogen ud... min pointe er ens udtalelse bliver brugt i mod en i medierne. Jeg var lige ved selv at falde i fælden med et interview om GB.

Jeg kan læse på udfaldet af artiklen og motivet, at det var godt at jeg ikke medvirkede. Læserne står tilbage med en grim tanke om mænd som deltager i GB med unge piger. Piger som har en "beskytter/arrangør" på. Krydret med emner om menneskehandel og stigmatisering af pigerne (udtalelserne fra politiet og myndighederne)

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 10 minutter siden:

Jeg kan se på udfaldet af artiklen og motivet, at det var godt at jeg ikke medvirkede. Læserne står tilbage med en grim tanke om GB med unge piger, som har en "beskytter/arrangør" på. Krydret med emner om menneskehandel og stigmatisering af pigerne (udtalelserne fra politiet og myndighederne)

Ja, jeg er ikke uenig i, hvad der er bundlinjen i artiklen. Den affødte også straks politiker-reaktioner i radioen i går eller i forgårs. Men jeg synes ikke det lader til at Martin ligefrem "misbruges." Han fremstår relativt "lys" i kontrast til nogle af de mere "mørke" skikkelser i artiklen.

Må indrømme jeg synes det er o.k. med den vinkel og de reaktioner, når man læser de par tråde der er om hundesex og den nuværende bagmands styring og stil. Og også den anden historie om en 18-årig der selv føler sig så udnyttet at hun går til politiet ... Der skal alligevel noget til!

 

EDIT: Nå, jeg kan se historierne i radioen skyldes at der er sat øremærkede penge af til at optrevle privat/diskret-rufferi o.lign.:

http://www.information.dk/551969

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Ja, jeg er ikke uenig i, hvad der er bundlinjen i artiklen. Den affødte også straks politiker-reaktioner i radioen i går eller i forgårs. Men jeg synes ikke det lader til at Martin ligefrem "misbruges." Han fremstår relativt "lys" i kontrast til nogle af de mere "mørke" skikkelser i artiklen.

Må indrømme jeg synes det er o.k. med den vinkel og de reaktioner, når man læser de par tråde der er om hundesex og den nuværende bagmands styring og stil. Og også den anden historie om en 18-årig der selv føler sig så udnyttet at hun går til politiet ... Der skal alligevel noget til!

Man kan spørge sig selv hvorfor hun fik en ny bagmand ? Martin var åbenbart ikke god nok ?

Som Martin udtaler sig hvis det ikke var ham som var beskytteren, så ville der være en anden... det er sørgeligt at pigerne ikke kan selv og bestemme selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 13 timer siden:

Som Martin udtaler sig hvis det ikke var ham som var beskytteren, så ville der være en anden... det er sørgeligt at pigerne ikke kan selv og bestemme selv.

Du roder lidt rundt mellem "beskytter" og "bestemmer." Pigen kan da sagtens selv bestemme og alligevel have en beskytter. Hvis jeg inviterede 5-10 mænd til at komme og kneppe mig, så ville jeg sgu da også have en hjælper med som beskyttelse mod overgreb. Det ville da stadig være mig der bestemte.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg synes faktisk det er en velafbalanceret artikel. Og - hvis jeg skal være helt ærlig - så synes jeg også det er betænkeligt med udviklingen indenfor ydelserne og især GB-delen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

det jo også nogle svin som tjener så meget på de her piger, som bliver bolle af så mange mænd, og kun har 7000 kr med hjem.

det er udnyttelse...

glad for politiet har fange ham fra Århus af..

det noget andet hvis pigen ikke tager pengene for det, så det jo af lyst....

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 2 timer siden:

Du roder lidt rundt mellem "beskytter" og "bestemmer." Pigen kan da sagtens selv bestemme og alligevel have en beskytter. Hvis jeg inviterede 5-10 mænd til at komme og kneppe mig, så ville jeg sgu da også have en hjælper med som beskyttelse mod overgreb. Det ville da stadig være mig der bestemte.

Så man balancerer på kanten af overgreb i GB eller ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bluejacket skrev, for 2 timer siden:

Så man balancerer på kanten af overgreb i GB eller ?

Næ, men du balancerer på kanten af trolleri ...
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 11 minutter siden:

Næ, men du balancerer på kanten af trolleri ...
 

Det er da fair nok, hvis du ikke har lyst til at uddybe, hvorfor der kræves en person til beskyttelse. Et eller andet sted har jeg da svært ved, at tolke det anderledes end, at hvis denne person ikke findes, så risikere kvinden at blive udsat for overgreb.

Nu jeg så nævne, at jeg absolut ingen erfaring har med GB, men umiddelbart kunne jeg forstille mig, at den særlige mand, hvad man ellers vil kalde ham, primære funktion måske bare handler om, at styre begivenhederne, sørge for at alle komme til, således at alle føler at tiden m.v. disponeres retfærdigt.

Jeg har umiddelbart svært ved at tro, at der er behov for beskyttelse, specielt ikke hvis der er flere mænd tilstede, de kan vel næppe være slemme alle sammen. Så hvis en har lidt problemer med at respektere pigens grænser, ville jeg da mene at resten klarer den situation.

Så…..reelt og uden at have det i noget vil jeg da formode, at behovet for beskyttelse i GB-rummet burde være mindre end i klinikrummet ved traditionel en til en sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bluejacket skrev, for 7 minutter siden:

Det er da fair nok, hvis du ikke har lyst til at uddybe, hvorfor der kræves en person til beskyttelse. Et eller andet sted har jeg da svært ved, at tolke det anderledes end, at hvis denne person ikke findes, så risikere kvinden at blive udsat for overgreb.

Du har svært ved at sætte dig ind i, at det set fra en kvindes synspunkt kan føles mere utrygt at indbyde 5-10 fremmede mænd på en gang, frem for en ad gangen?  Hvis du har svært ved at tolke det anderledes end at der "balanceres på kanten af overgreb" ved GB, så siger det vist primært noget om kalibreringen af dit tolkningsinstrument.

En rationel analyse vil muligvis tilsige, at det faktisk nok er mere trygt med mange mænd, medmindre de alle sammen enten er psykopater eller typen der bliver medløbere på psykopat-adfærd. Når man er alene med en enkelt er risikoen nok reelt større - sådan som du er inde på. Men sandsynlighedsregning og lange rationelle argumenter virker ikke så beroligende på de fleste, hvis de først har fået et indre billede af "den værst tænkelige situation."

Og hvis vi endelig skal bevæge os ned ad den glidebane så er det et reelt fænomen, at grænser fungerer anderledes i grupper, men det vil nok føre for vidt at diskutere her.

Derfor er der gode både irrationelle og rationelle grunde for at have en allieret, man har tillid til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 6 timer siden:

Du har svært ved at sætte dig ind i, at det set fra en kvindes synspunkt kan føles mere utrygt at indbyde 5-10 fremmede mænd på en gang, frem for en ad gangen?  Hvis du har svært ved at tolke det anderledes end at der "balanceres på kanten af overgreb" ved GB, så siger det vist primært noget om kalibreringen af dit tolkningsinstrument.

En rationel analyse vil muligvis tilsige, at det faktisk nok er mere trygt med mange mænd, medmindre de alle sammen enten er psykopater eller typen der bliver medløbere på psykopat-adfærd. Når man er alene med en enkelt er risikoen nok reelt større - sådan som du er inde på. Men sandsynlighedsregning og lange rationelle argumenter virker ikke så beroligende på de fleste, hvis de først har fået et indre billede af "den værst tænkelige situation."

Og hvis vi endelig skal bevæge os ned ad den glidebane så er det et reelt fænomen, at grænser fungerer anderledes i grupper, men det vil nok føre for vidt at diskutere her.

Derfor er der gode både irrationelle og rationelle grunde for at have en allieret, man har tillid til.

Så efter lidt moden overvejelse, så er vi måske alligevel enige om, at det nok mere handler om at have tryghed omkring styrringen, og ikke så meget, at skabe tryghed for overgreb ikke forekommer eller ? :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bluejacket skrev, for 11 timer siden:

Så efter lidt moden overvejelse, så er vi måske alligevel enige om, at det nok mere handler om at have tryghed omkring styrringen, og ikke så meget, at skabe tryghed for overgreb ikke forekommer eller ? :)

 

Jeg forstår ikke hvad du mener med den skelnen. Styring handler om at undgå at tingene bevæger sig i forkert retning, herunder intenderede og uintenderede overgreb.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har først i dag fået øje på artiklen, og har derfor svært ved at fordøje den helt endnu.

Men som en af dem, der har "promoveret" Louises helt ekstraordinære seksuelle udstråling og energi, så føler jeg mig måske en lille smule stolt over at hendes bedrifter har fundet vej til Informations spalter.

Stolt er måske også et forkert ord, for dybest set ønsker jeg egentlig bare, at så mange EG-gentlemen som muligt kunne få en oplevelse sammen med hende.

Hun er en stjerne udover det helt sædvanlige. Sødmefyldt prinsesse og uhæmmet sexfreak på en og samme gang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, den 16/11/2015 16.56.19:

For nogle uger siden søgte journalisten Maja Funch fra Information EG brugere til baggrundsviden og interviews.

Jeg blev selv kontaktet, men jeg deltog ikke pga. manglende tid. Jeg synes igen synsvinklen er drejet over i stigmatisering, menneskehandel og rufferi.

Maja fortalt mig at hun vil skrive om tendenser med GB, hvilken jeg mener ikke er en tendens, GB har eksisteret i swinger- og privatkredse i mange år, dog er der sæsoner hvor GB tilbydes mere som købesex ydelse end alm købesex, fx. op til jul og sommerferien. Men artiklen handler mere om at prostitutionen er gået under jorden og at der er udbredt rufferi og menneskehandel involveret.

Der er for meget moralsk indignation i denne artikel, som insinuerer at noget måske er kriminelt (rufferi) uden at det kan dokumenteres, jeg er ikke sikkert på jeg har lyst til at medvirke i et interview næste gang, det man udtaler sig om kan bliver brugt forkert eller imod en. "Martin" som er GB Louises "ven", som vi også kender herindefra, beskrives som usympatisk og "tjener" penge mellem linerne på at arrangere disse GBs. Hvis pigen kun fik 7000kr for et det første GB i Mariager, kan I selv regne ud hvor meget der er gået til "udgifterne", nogle herinde fra var med til dette GB i Mariager og ved hvor mange der deltog....  

Her er resultatet læs og døm selv:

http://www.information.dk/551932

PS. Bundstokken har oprettet en anden tråd om samme artikel, men mit fokus her er om GB.

Jeg læste artiklen forleden og synes, det er en gange udmærket artikel. Og jeg mener ikke, at din kritik er rimelig overhovedet.

Jeg synes, der er en tendens herinde til at rakke ned på alle journalister, som ikke skriver præcis det, som folk herinde ønsker - i stedet for at være åben over for, at der kunne tænkes at være andre legitime vinkler end de herskende herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
  1. FrankJ skrev, den ‎23‎-‎11‎-‎2015‎ ‎22‎:‎28‎:‎06:

    Jeg læste artiklen forleden og synes, det er en gange udmærket artikel. Og jeg mener ikke, at din kritik er rimelig overhovedet.

    .

    Jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal mene om artiklen. Man kunne måske have håbet på, at Information som den frisindede avis den er kendt som, havde beskrevet GB-fænomenet på en mere forfriskende måde. Husker et gammelt Rapport-blad som jeg læste i min ungdom, hvor overskriften hed: "Sexorgier på Thulebasen"

  2. Og jeg mindes heller ikke at have set noget i bogform på dansk, hvor man beskriver GB-fænomenet objektivt..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Din subjektive mening er altså, at du ikke har set nogen objektiv beskrivelse  :-P

Hvis du vil have GB-fænomenet beskrevet på en mere forfriskende måde, er det måske BT eller Ugens Rapport, du skal lede i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
FrankJ skrev, for 2 minutter siden:

Din subjektive mening er altså, at du ikke har set nogen objektiv beskrivelse  :-P

Hvis du vil have GB-fænomenet beskrevet på en mere forfriskende måde, er det måske BT eller Ugens Rapport, du skal lede i.

Hvad er der galt med GB, jeg mener stadig ikke det er en tendens.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...