Hop til indhold
Arne Jensen

Nabo har fået nok

Recommended Posts

Guest Andersen76

Ja hvis vi bare ku finde ud af at behandle vores gæster lidt bedre, med ordentlige boligforhold osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der skal 2 til godt naboskab, og når man går ud og hænger folk ud på den måde, har man nok ikke selv ønsket. 

Asylcentret har ikke ønsket hvis de ikke får beboerne til at spille med, og villa-ejeren har ikke ønsket, hvis han taler med pressen istedet for asylcentret.

Så de får alle som fortjent 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@tvr

Består muligheden i dit/jeres kvarter for at der ville kunne oprettes et asylcenter, hvor I vil være afgørende påvirket af, om naboskabet ikke forstyrrer jer i den hverdag, som I kender, som I sætter pris på, eller om I tværtimod bliver lignende udfordret som det omtalte ægtepar?

Hvis ja, og I ikke har et sådant naboskab, så synes jeg da at du/I, i den udstrækning dine naboer måtte dele dit synspunkt, skulle skynde jer at gøre det offentlige opmærksom på muligheden.

I så fald kunne du/I jo øve jer i at pudse glorien i et forsøg på dialog med jeres nye naboer, se om tålmodigheden er så grænseløs at I sandelig ikke involverer pressen.

Hvor teoretisk er det mon, det kunne jo være at dine klassefæller i kvarteret vil være bekymret for værdien af deres faste ejendom, og med rette,  men du er jo et godt, og ikke et småligt menneske, eller er du når det kommer til egen matrikel?

Nåh ja - København har jo 0 kvote, så du/I kan jo slet ikke få lov til at vise jer som disse uselviske mennesker, I så gerne er når bare I kan pege fingre af problemerne på den anden side af plankeværket - ude af syne ude af sind.

Eller mener du at du/I skam allerede deler multikulturen, jeres børn i privatskolen, og jeres kolleger på jobbet, der nok alle udgør en helt anden klasse af borgere, end der hvor naboskabet trykker ude i forstæderne og i provinsen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er for mig en vis mangel på proportioner her, vi står i en af de værste flygtningekatastrofer som verden har set, der er mennesker der bogstavelig talt er gået gennem ild og vand for at komme i sikkerhed fra en af de værste terrorregimer verden har set, og så har danskerne er problem med at nogle af deres børn larmer for meget!

Jeg mangler ord.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 1 minut siden:

@tvr

Består muligheden i dit/jeres kvarter for at der ville kunne oprettes et asylcenter, hvor I vil være afgørende påvirket af, om naboskabet ikke forstyrrer jer i den hverdag, som I kender, som I sætter pris, eller om I tværtimod bliver lignende udfordret som det omtalte ægtepar?

Hvis ja, og I ikke har et sådant naboskab, så synes jeg da at du/I, i den udstrækning dine naboer måtte dele dit synspunkt, skulle skynde jer at gøre det offentlige opmærksom på muligheden.

I så fald kunne du/I jo øve jer i at pudse glorien i et forsøg på dialog med jeres nye naboer, se om tålmodigheden er så grænseløs at I sandelig ikke involverer pressen.

Hvor teoretisk er det mon, det kunne jo være at dine klassefæller i kvarteret vil være bekymret for værdien af deres faste ejendom, og med rette,  men du er jo et godt, og ikke et småligt menneske, eller er du når det kommer til egen matrikel?

Nåh ja - København har jo 0 kvote, så du/I kan jo slet ikke få lov til at vise jer som disse uselviske mennesker, I så gerne er når bare I kan pege fingre af problemerne på den anden side af plankeværket - ude af syne ude af sind.

Eller mener du at du/I skam allerede deler multikulturen, jeres børn i privatskolen, og jeres kolleger på jobbet, der nok alle udgør en helt anden klasse af borgere, end der hvor naboskabet trykker ude i forstæderne og i provinsen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hahahaha. Jeg elsker dig Rejse. Alene det at du altid tænker det værste om mig.... Du kender mig åbenlyst ikke. 

Med hensyn til et asylcentre, må jeg blive dig svar skyldig. Jeg ved virkelig ikke om muligheden eksisterer. Men i København, kommer der jo en del færre asylansøgere end mange andre steder i landet, fordi København allerede har en ikke-dansk befolkning på over 10procent. Således også i mit kvarter, og i min ejendom, hvor ikke-vestlige beboere tæller 15pct + nogle EU-borgere. 

Når diskussionen om man skal hjælpe folk i nød lander på et niveau hvor der bliver diskuteret ejendomspriser må jeg indrømme jeg bliver vred. Der er folk der kan dø hvor de kommer fra, og danskere sidder og vil lade dem dø for hvis de hjælpes, falder prisen på deres ejendom..... Du kan have mig mistænkt for hvad du vil Rejse, bare rolig, jeg kan klare det, men jeg ved heldigvis med mig selv at jeg ikke ville kunne have den tankegang og se mig selv i spejlet. Jeg undres når andre har den. Mangel på respekt for andre menneskers liv, er noget jeg aldrig vænnes til. 

Rejse, jeg bor på et af brokvartererne i KBH, og her er befolkningssammensætningen vist mere multikulturel end i de fleste provinsbyer. Vi taler ikke Gentofte hvor multikulturen er begrænset til de filippinske au pairs. Men heller ikke Mjølnerparken. I mit firma har jeg omkring 30pct udlændinge ansat. Jeg ved ikke hvor mange udlændinge der er i børnenes skole. Sikkert ikke mange. Jeg kender til 3 (en kroat, en japaner og en araber) i den ene klasse på 18 elever, og vist nogenlunde det samme i den anden. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...