Hop til indhold
Tip toe

Er GP god kærestesorg-terapi?

Recommended Posts

Rent hypotetisk. Jeg er for længst ude af dating-gamet (med en blanding af "heldigvis" og fascination for de smarte online-tjeneste der er komme for at facilitere dating).

I en "er-blevet-dumpet" periode, kan jeg da stadig huske hvordan hjernen kan bestå af 100% vrede eller 100% sorg og frustration. Når der er plads til et par andre følelser, er det ofte "det skal kneppes væk" følelsen der kommer først.

Men hvem har held med at sidde patetisk i baren, snakke nedladende om sin lorte-eks og så få en kvinde med hjem i kanen?

Jeg har aldrig brugt glædespiger i "det skal kneppes væk" perioden - men måske kunne det have højnet livskvaliteten. Og måske slet ikke.

Nogen der har brugt GP til terapi for ekskærestesorgerne, og er det sundt ellet ekstremt usundt for sjælen? :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, 1 time siden:

Nogen der har brugt GP til terapi for ekskærestesorgerne, og er det sundt ellet ekstremt usundt for sjælen? :) 

alt efter hvor dybt smerten går og hvor slemt bruddet (eller tabet hvis vi snakker dødsfald)  har været - så vil jeg sige det kan være begge dele... 

hvis det er den totale ulykke - hvor sorg og angst og ensomhed er de dominerende følelser... så vil jeg sige vent - lad være...

giv lige sjælen en chance for et minimum af heling inden man forsøger sig....  jeg har oplevet den slags mænd komme til mig... og hvis de overhovedet kan, så er bondeangeren og andre skyldfølelser dominerende lige bagefter og der kommer ingen glæde ud af besøget.... ikke den glæde eller de lyspunkter der er behov for.... 

jeg har sågar oplevet ham der begyndte at græde og måtte trøstes i en times tid... det gør mig INTET - og jeg sad bare og holdt om ham i laaaaaang tid mens han græd... men at forsøge at komme videre før man er parat... lad være...

hvis i i virkeligheden har brug for forståelse, et knus, en samtale eller bare varme fra ensomheden... så er et knald ikke den primære faktor der får noget til at blive bedre... 

omvendt

hvis den dominerende følelse er frustration, vrede, irritation måske krydret med lidt bitterhed.... så go for it.... der er ganske enkelt ikke noget som det vildeste "det skal kneppes væk"knald der kan få en til at føle sig bedre tilpas...  så er det min opfattelse at det er det helt rigtige for mange... 

den slags mænd er fabelagtige at få ind af døren... for ikke alene tager de hvad de gerne vil have, de smider også alle hæmningerne overbord og lægger alle deres frustrationer i hvert stød.... det er PSE når det er bedst... 

sundere terapi kan jeg nu ikke komme i tanke om...  og i er så jublende glade bagefter.....  det er win win :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag det for hvad det er - et slag fisse. Du er næsten garanteret, at der ikke er hår på filetten, og du kan måske endda få prøvet mange af de ting, som en lidt snerpet kæreste ikke vil prøve. Det er da dejligt at få lidt fisse i ny og næ, og så slipper man også for spillet i baren, eller hvor man nu er. Nogle kvinder knepper for en håndfuld drinks og charmerende ord, og andre for cool cash. Forskellen er ikke den store, men de sidste kvinder er nok mere rutinerede i at få kanen til at rokke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg syntes nu man skal la være med at sige at det "bare er sex".. Det er ihvertfald min erfaring blandt mange gæster, at det er, eller ihvertfald kan være, mere end bare sex.
Og det syntes jeg er fint.
 

Om det hjælper på kærestesorger? Måske, det er nok meget forskelligt, jeg tror nu nok mit job har hjulpet mig tidligere,
måske mest med bare at slippe lidt væk fra alt det tunge
og bare kunne nyde et andet menneske (eller mig selv)
 

Jeg tror dog at man, eller ihvertfald jeg, ville være efterladt med en lidt tom fornemmelse, hvis jeg gjorde det fordi jeg var vred og bitter. Men handlinger baseret på vrede og bitterhed fører sjældent til mere end tomhed for mig..

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig så tror jeg at både baren og bordellet, vil udgøre en dårlig form for terapi i nævnte forbindelse.

Men af 2 onder, ville jeg vælge bordellet, men helst ingen af dem.

I baren bringer du dig i en påvirket tilstand, du udsender de forkerte signaler, og kommer hjem med både tømmermænd og nederlag, efter at have spenderet på piger, der nok kan fornemme at du ikke er et overskuds menneske på score tur.

Bordellet går du i det mindste fra, efter at du har modtaget en konkret ydelse, som forhåbentlig oplevedes godt, men var det pengene værd for det som du kom for, hverken i baren, eller på bordellet?

Men jeg kan anbefale købesex hvis man er single, og bare mangler sex, men ikke kan få det på anden måde.

Her er jeg gået alt for meget på bar, brugt og spildt for mange penge på noget jeg ikke kan, og som havde været brugt meget bedre hos kasse 1 hos købe piger.

Nej læg beslag på en god ven, eller veninde i en periode, drik nogle kopper kaffe sammen, indtil du har rystet det af dig, og er klar til at se fremad, og komme videre igen i livet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit enkle svar er: Det hjælper lige så meget på kærlighedssorgen som en flaske wisky.

Intet der har flugttendencer over sig hjælper. Kun tid og reflektion er virksomt imod sorg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hej Tip-Toe

Jeg ved godt at nogle straks rynker på næsen når jeg siger psykolog og tænker hjernevridder mv., og at det heller ikke er passende for en mand at opsøge en psykolog (ud fra visse mandeidealer)

Men i stedet for at bruge pengene på en GP så vil sidder jeg alligevel med en fornemmelse af at du vil få mere ud af det med et par sessioner eller flere hos en psykolog, hvis du har det rigtig skidt. Jeg kender flere privat der er psykologer, og uanset hvad, så er det min opfattelse at de har nogle teknikker der kan få dig til at se anderledes og mere positivt på det hele.

Tog hele timer hos en dansk GP med almindelige priser giver faktisk mindst 4 hele timer hos en psykolog, så dyrt i den forbindelse er det heller ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kreds

Kan kun tale udfra egen erfaring og her er svaret et klart nej! Det har så givet mig nogle andre ting, såsom seksuel selvtillid og erfaring, dejlige oplevelser og møder med nogle skønne kvinder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 2 timer siden:

Hej Tip-Toe

Jeg ved godt at nogle straks rynker på næsen når jeg siger psykolog og tænker hjernevridder mv., og at det heller ikke er passende for en mand at opsøge en psykolog (ud fra visse mandeidealer)

Men i stedet for at bruge pengene på en GP så vil sidder jeg alligevel med en fornemmelse af at du vil få mere ud af det med et par sessioner eller flere hos en psykolog, hvis du har det rigtig skidt. Jeg kender flere privat der er psykologer, og uanset hvad, så er det min opfattelse at de har nogle teknikker der kan få dig til at se anderledes og mere positivt på det hele.

Tog hele timer hos en dansk GP med almindelige priser giver faktisk mindst 4 hele timer hos en psykolog, så dyrt i den forbindelse er det heller ikke.

Tak for rådene, men hvis du nu læser mit indlæg (forfra) igen, så handler det ikke om en situation jeg selv står i nu i dag. :) Det er ren og skær hypotetisk interesse og indspark til vidensdeling. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Tip toe skrev, for 2 timer siden:

Tak for rådene, men hvis du nu læser mit indlæg (forfra) igen, så handler det ikke om en situation jeg selv står i nu i dag. :) Det er ren og skær hypotetisk interesse og indspark til vidensdeling. 

Min fejl må jeg indrømme :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg kan da huske hele følesesregistret selvom det er en årrække tilbage. Huske vreden over den (undskyld på forhånd) so som jeg opdagede på disco med en anden fyr, hvor jeg bare var så pisse vred hele ugen efter, og havde mest af alt en masse agressioner som skulle luftes. Og kan huske den dybe, dybe depression over hende som alligevel ikke vil have mig, og jeg havde ingen lyst til andre lang tid efter. Men dengang var der ingen glædespiger inde i billedet til at slikke min sår (og andre ting)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 7 timer siden:

Men jeg kan da huske hele følesesregistret selvom det er en årrække tilbage. Huske vreden over den (undskyld på forhånd) so som jeg opdagede på disco med en anden fyr, hvor jeg bare var så pisse vred hele ugen efter, og havde mest af alt en masse agressioner som skulle luftes. Og kan huske den dybe, dybe depression over hende som alligevel ikke vil have mig, og jeg havde ingen lyst til andre lang tid efter. Men dengang var der ingen glædespiger inde i billedet til at slikke min sår (og andre ting)

Som en tænk situation så syntes jeg det er svært at give et endegyldigt svar for hvad der rigtigt eller forkert... Er kommet en masse gode indspark som jeg hver især syntes har indeholdt gode argumenter for enten at opsøge en GP eller lade være...

Hvis sårene er alvorlige så ville jeg dog som Aros anbefale en psykolog.. Ikke at jeg har erfaring med sådan en.. Og det har ikke været for stolthed jeg ikke har opsøgt sådan en, men mere fordi man selv tror man  finde løsningen for at komme ud af den der negative spiral.

Sandheden er bare at jeg tror sådan en psykolog har de redskaber og den afstand fra følelser ,- til at stille alle de gode rigtige spørgsmål  der gør at man kommer videre..  For man tænker ikke rationelt eller logisk der...   Forelskeses er en fantastisk følelse.. Sålænge den er gengældt.. Og frygtelig når det kun er den ene part der føler den...  Og faktisk også, dog i mindre grad , frygtelig de gange en person er forelsket i én ,- men hvor man ikke føler noget...

Når man er forelsket så siges det faktisk at man er i en form for sindsygdom :) - og ikke noget negativt ment med det.. Men man er i en nærmest trance der har mange ligheder med en psykose..   Og man tænker ikke rationelt eller logisk.

De gange jeg har oplevet den her følelse der er der dog nogle ting jeg har lært..      Det der med at føle en vrede overfor en modpart er ihvertfald ikke godt.. Den forlænger kun smerten, da den har en dobbeltside,- nemlig at du stadig elsker hende, og vil fastholde det så længe du har vrede overfor hende...... Den der vrede, den skal kun bruges for at komme videre.. Måske som motivation til at tage hævn, på den måde ved at forbedre dig så hun senere i livet ,vil fortryde det hun gjorde.. Altså at man bruge vreden til motivation til at komme i form, at score nye piger osv....    Andet skal den ikke bruges til da den er selvdestruktiv..  

Det det handler om er igen at tænke klart :)  Komme ud af den der rus hvor man har haft et urealistisk glansbillede af sin partner, som forelskelse jo medfører.. Der ser man alt rosenrødt,- og når så virkeligheden banker på så kan det komme som et chok..

En psykolog ville helt klart være en fordel der da han/hun meget hurtigere kunne få en sporet derhen, så man gradvis igen begynde at leve livet.. Og er man der :) -ja så vil alle de piger man knepper, både GP´er eller piger fra ture i byen bekræfte en eneste ting:  Der er altså INGEN pige der er den eneste ene.. Findes tusindvis af skønne kvinder, og alle som en er ikke fejlfri men har hver især deres svagheder og skønheder.. Nyd dem og sælg aldrig din sjæl/personlighed.. For det er der mange mænd begår deres værste fejl.. De laver sig selv om, og pigen der forelskede sig i en mister jo det der netop tændte hende dengang.

Og er der noget en pige ikke vil have, så er det en der bærer nag og én som vælger at være en taber..  Jo før man kommer væk fra de der destruktive tanker og handlinger jo bedre..  Den dag hvor man med glæde kan være sammen med mere end en pige samtidigt,- så er man fri og pludselig attraktiv blandt det modsatte køn ;-)

 

Og burde måskelige rette så ikke misforståelse over det jeg mener :)  Selvfølgelig findes der den eneste ene når der tænkes i en soulmate.. Men ingen er perfekt..  Man skal netop gennem livet lære at elske det som man ikke forstår hos sig selv...

Derudover skal ingen af partnerne sælge sig selv for hurtigt.. Det skal ske gradvis og i samme takt.. Går en for hurtigt frem, vil modparten automatisk trække sig uanset hvor skøn vedkommende er.. Det er der de ulykkelige forelskeser opstår...   

Og når jeg mener man ikke skal lave sig om, så mener jeg at man selvfølgelig skal være åben og villig til foraandring.. Men selve grundkernen/personligheden i ´en skal man ikke sælge ud..  Gør man det så kommer netop også det der nag ved et brud.. Hvor man ikke kan finde sig selv og der går længe før man gør det igen.. 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om man skynder sig ud og knalder glædespiger eller knalder andre eller blot opsøger andre, så er årsagerne og effekten vel same-same.

Jeg kender flere i vennekredsen som knap nok har "underskrevet aftalen" om at droppe forholdet, før de igen starter jagten på Dating.dk og Tinder. Der er ikke en uges pause før kødmarkedet trækker i dem. Jeg er ikke sikker på dette altid er konstruktivt, for det flygter fra muligheden for at mærke efter på sig selv.

Der skal ofte kompenseres for den store guldmedalje, enten af frygt for at være alene, eller for at lufte alt den lyst man har gået med i årevis. Men hvis det "kun" handler om sex, så er succesraten med glædespiger vel rimelig høj. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 17 timer siden:

Om man skynder sig ud og knalder glædespiger eller knalder andre eller blot opsøger andre, så er årsagerne og effekten vel same-same.

Jeg kender flere i vennekredsen som knap nok har "underskrevet aftalen" om at droppe forholdet, før de igen starter jagten på Dating.dk og Tinder. Der er ikke en uges pause før kødmarkedet trækker i dem. Jeg er ikke sikker på dette altid er konstruktivt, for det flygter fra muligheden for at mærke efter på sig selv.

Der skal ofte kompenseres for den store guldmedalje, enten af frygt for at være alene, eller for at lufte alt den lyst man har gået med i årevis. Men hvis det "kun" handler om sex, så er succesraten med glædespiger vel rimelig høj. :) 

Meget enig :)

Tror en vigtig detalje her og også hvilken type man er.. Læste en artikel i Ekstra bladet idag om blandt andet Neil Strauss og en anden af de berømte score guider, nu havde ændret deres syn.. De var blevet trætte af de der lidt nemme piger man kunne score i byen.. Sagt mellem linierne,- nogle piger har de ikke kunnet finde opskriften på at score.. Mange gange dem som er mere trofaste.. Og husker ikke om det var i den artikel eller henvisning til anden,- at forskningen viste at nogle piger blev tiltrukket af en alfatype og være en prinsesse..  De blev mere tændt på det sexuele og den dominans der var ved den form for erobring.. Hvor imod andre typer piger let læste og afviste den form for flirt...  Konklusionen var at der hovedsagligt var to typer kvinder og mænd.. Og hver sin type fandt/afviste hurtigt hinanden..     Man kunne ikke være begge dele..

Hører man som mand oprindeligt ,-og ikke bare fordi man måske lige nu  har kærestersorger,- til den der type som måske mere er ridderlig,- og som aldrig nogensinde ville kneppe udenfor hvis de havde kærester-så er det at kneppe sorgen ud efter et brud ikke løsningen.. Det tror jeg kun vil gøre det værre.. Hører man derimod til den anden gruppe normalt, ja så er det bare at finde sit gamle jeg,- og kneppe løs hurtigt efter bruddet :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...