Hop til indhold
trille28

Mobil Pay ?

Recommended Posts

Kan fortælle at jeg efter denne debat har haft et møde med skat, som jeg fortalte skatte medarbejderen havde jeg haft en del tanker omkring mit bi erhverv, og fortalte bl.a om denne debat, som jeg havde et udskrift med af.

Deres sagsbehandler har anbefalet mig og opgive min indkomst 1 gang om året, da jeg har så svingende et beløb i indtægt om måneden, nogle måneder ingenting og andre lidt større beløb, så for at jeg ikke skal betale en overskat hver måned, og dermed få et kæmpe beløb tilbage betalt fra skat, må man faktisk godt melde sin indtægt ind 1 gang om året, fordi det er under 50.000 kr om året, og en bi indtægt udover sin alm lønindkomst.

Jeg har et navn på sagsbehandleren som jeg blot skal henvise til hvis der kommer nogen fra skat og kræver en forklaring eller ligenden

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De skal jo også  kunne bevise hvad jeg laver

Og så vidt jeg selv ved har jeg kun besøgt min elskere, og det er vist ikke en ulovlighed, eller noget man skal betale for :-)

Det er faktisk ret vildt, så mange magtmidler Skat har. Men fx vil de se på dit privatforbrug og hvis det ikke hænger sammen med din opgivne indtægt, så vil du blive sat i skat af skønnet sort indtægt.

Jeg har et navn på sagsbehandleren som jeg blot skal henvise til hvis der kommer nogen fra skat og kræver en forklaring eller ligenden

Bedre plan! :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
trille28 skrev, for 7 timer siden:

Har aldrig hørt at gaver er skattepligtige

Skal min storbror så også betale skat af det når han forærer mig en føntørrer

eller hvad med julegaver venner imellen

Bror og søster er ikke omfattet af reglerne for gaveafgift så det hele er såvidt jeg ved indkomstbeskattet...  MEN - kun hvis det overskrider det som skat omfatter som "passende værdi"... problemet er at der ikke er nogen der ved hvad det er så det er som at spille i lotteriet... ganske usikkert. 

Men fx hvis jeg vil give min mor en ny bil... og den koster 300.000 - så bliver hun beskattet af 239,300 fordi det afgiftsfrie beløb i år kun er 60.700 mellem børn og forældre... dvs - når det er lige linie så er der et bundfradrag..... men bror og søster tælles slet ikke som "nærmeste familie" når vi snakker jura

Alt skal principielt indkomstbeskattes hvis det opdages....  dvs DU skal betale skat af føntørrerens værdi... ikke din bror. Din bror trækker nitten, for han må ikke få fradrag for gaven selv om du skal betale skat... 

En bil opdages med garanti... men hvis han giver dig føntørrer og makeup for 30.000 gør det formodentlig ikke :) 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
trille28 skrev, for 11 timer siden:

eller hvad med julegaver venner imellen

Ja, hvis de er usædvanligt store (=dyre). Hvis du tænker i 1 minut over, at man kunne omgå skattereglerne (herunder arveafgift) ved at give gaver i stedet for "at betale," så kan du nok også se, at det er ret logisk at man er nødt til at beskatte gaver.

Jeg kunne jo give Føtex en gave i stedet for at betale ved kassen ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu snakker vi jo ikke gaver til kæmpe værdier

Men jeg tror da at SKAT  får pænt travlt hvis de skal kigge alle folk efter som giver hinanden gaver-

 F.eks venner der er flinke ved hinaden :-)

Jeg har f.eks tit fået en perfume af en veninde som hun har købt og ikke får brugt, og den slags kan da være pænt dyre 700-900 kr men det går til gengæld også den anden vej med tøj osv....

God arb lyst siger jeg bare ...GGG....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu snakker vi jo ikke gaver til kæmpe værdier

Men jeg tror da at SKAT  får pænt travlt hvis de skal kigge alle folk efter som giver hinanden gaver-

 F.eks venner der er flinke ved hinaden :-)

Jeg har f.eks tit fået en perfume af en veninde som hun har købt og ikke får brugt, og den slags kan da være pænt dyre 700-900 kr men det går til gengæld også den anden vej med tøj osv....

God arb lyst siger jeg bare ...GGG....

Del dette indlæg


Link til indlæg
trille28 skrev, for 6 minutter siden:

...God arb lyst siger jeg bare ...GGG....

Hvis Skat får kig på dig, så starter de blot med at se på hvor ofte du har annonceret at du kan mødes, eksempelvis 5 vagter pr 14 dage, har vi set i en landsskatterets afgørelse, bliver vurderet til en indtægt på ca kr.300.000,-

Så er de sådan ret fløjtende ligeglade med om du siger du har fået gaver, eller hvad ved jeg ;)

Dæk dine spor, så de ALDRIG kan sammenkæde "trille28" med din rigtige identitet, ellers er det en tikkende bombe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med gaver er sjovt. Gaver mellem ikke-nært beslægtede beskattes som personlig indkomst. Kender nogen bagatelgrænser for hhv penge og naturalier?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

Det med gaver er sjovt. Gaver mellem ikke-nært beslægtede beskattes som personlig indkomst. Kender nogen bagatelgrænser for hhv penge og naturalier?

Jeg mener det er 700 pr enkelt gave, og max 1000 ell. 1200 pr år. Det er ikke ret højt!. Ingen forskel på om det er kontanter eller ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, den 28/10/2015 08.04.08:

Bror og søster er ikke omfattet af reglerne for gaveafgift så det hele er såvidt jeg ved indkomstbeskattet...  MEN - kun hvis det overskrider det som skat omfatter som "passende værdi"... problemet er at der ikke er nogen der ved hvad det er så det er som at spille i lotteriet... ganske usikkert. 

Men fx hvis jeg vil give min mor en ny bil... og den koster 300.000 - så bliver hun beskattet af 239,300 fordi det afgiftsfrie beløb i år kun er 60.700 mellem børn og forældre... dvs - når det er lige linie så er der et bundfradrag..... men bror og søster tælles slet ikke som "nærmeste familie" når vi snakker jura

Alt skal principielt indkomstbeskattes hvis det opdages....  dvs DU skal betale skat af føntørrerens værdi... ikke din bror. Din bror trækker nitten, for han må ikke få fradrag for gaven selv om du skal betale skat... 

En bil opdages med garanti... men hvis han giver dig føntørrer og makeup for 30.000 gør det formodentlig ikke :) 

Jeg er klar over reglen mellem forældre og børn, begge veje, men jeg troede egentlig at det også galt mellem søskende?

Edit: Jeg googlede lige, og kan se at Jasmin har ret. Skat har ligefrem en beregner her:
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789721

...og her bliver jeg altså muggen. After de nyligt ændrede regler, skal jeg forsørge min sambo (som jeg ikke er gift med), hvis hun ingen indtægt har. Dvs. hun vil ikke kunne få kontanthjælp (med mindre ingen af os har en indkomst eller formue), altså vi er sidestillet med ægtefæller på dette område. Men ifølge ovenstående link, kan jeg ikke give en sambo gaver for over 60.700 kr. per år. Beløb over dette skal beskattes med 15%. Gaver mellem ægtefæller derimod skal ikke beskattes uanset størrelse. Så meget for den sidestilling!

Citat: "Der er ikke gaveafgift mellem ægtefæller. Papirløst samliv betragtes ikke i noget tilfælde som ægteskab."

 

Redigeret af DenRødeBaron

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...