Hop til indhold
Onslow

Sidst fik jeg mange beske kommentarer

Recommended Posts

da jeg påstod det samme som her.:

http://www.b.dk/kommentarer/goer-ulandshjaelpen-mere-skade-end-gavn

Hvorfor vil de, der ønsker at købe aflad, ikke bare være ved det?

Tjah, Onslow. Vi er uenige om meget. Rigtig meget. Især hvad der angår verden uden for DK og hvordan man behandler folk der ikke har baggrund i DK. Men egentlig tror jeg du er et godt menneske, det har du gang på gang bevist herinde. Og her er jeg helt enig med dig. U-landsbistanden er noget værre noget. Det der især hjælper er chancen for disse lande til at afsætte deres produkter, og den ødelægger vi med toldmure og protektionisme. Det bedste der kan ske for disse lande, er at de får en chance for selv at stå på egne fødder, er at de får lov. At vi bruger vores skatte-penge på at beskytte vores urentable landbrug etc. for derefter at bygge mure op som de ikke kan "forcere" handelsmæssigt og bogstaveligt, gør både dem og os til tabere. De taber fordi de ingen chancer har for at nå vores markeder. De taber fordi befolkningen søger væk, og ud (til Europa), hvor de heller ikke er velkomne (....). Vi taber fordi vi køber vores varer for dyrt. Og får for meget indvandring fra de mennesker der ikke kan skabe en tilværelse hjemme. 

Så hvis man "bare" fjerner u-landsbistanden, og murer sig inde uden at gøre andet, løser vi ingen problemer.Og hvis det er det du mener, er vi rygende uenige.

Men hvis vi er seriøse med at løse problemer, nedbryder vi toldmure, lader være med at støtte (egne) urentable industrier og handler med disse lande, og sparer u-landshjælpen. Det giver både dem og os fordele.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har en pointe.

Ulandshjælp skal ikke være en bevidstløs pengeoverførelse, der for store deles vedkommende havner i lokale kleptokraters lommer eller gør de pågældende befolkninger passive og afhængige. Det er at lægge dem i økonomisk respirator.

De projekter, der fungerer bedst, er dem, hvor den enkelte selv inddrages f.eks med mikrolån til at begynde en produktion, hvor man for en billig penge kan gøre en stor forskel som f.eks lavteknologiske produkter til elproduktion, vandrensning og hvad ved jeg ...

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

At vi bruger vores skatte-penge på at beskytte vores urentable landbrug etc. for derefter at bygge mure op som de ikke kan "forcere" handelsmæssigt og bogstaveligt, gør både dem og os til tabere.

øhm.. er det helt gennemtænkt? hvad tror du der sker hvis vi afvikler vores landbrug og fødevareproduktion i europa? jeg bryder mig ikke om den tanke at vi bliver risikerer at blive afhængige af stater med tvivlsomme hensigter til at brødføde os. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

øhm.. er det helt gennemtænkt? hvad tror du der sker hvis vi afvikler vores landbrug og fødevareproduktion i europa? jeg bryder mig ikke om den tanke at vi bliver risikerer at blive afhængige af stater med tvivlsomme hensigter til at brødføde os. 

"Vi"  afvikler ikke noget som helst. "Vi" lader folk selv bestemme hvordan de vil bruge deres penge. Dansk landbrug (og andre industrier) er ikke ukonkurrencedygtige, så meget ville være tilbage. Det ville bare ikke være skatte-finansieret. Og en del mere "naturlig" økologi ville fremkomme, for dét er dansk landbrug dygtige til. Mon ikke det også ville være en export vare ?

Nok ikke mange ville købe afrikansk mælk, men dansk malkekvæg ville man jo nok bortvælge til en god steak..... for dansk oksekød er da noget af det værste.... Når man har boet i udlandet, virker det mest som et spild-produkt. Mælken derimod..... findes ikke bedre. IMHO.

Og ingen taler om at de skal brødføde os, de skal bare have muligheden for at sælge til os, og dermed være i stand til at skabe egne samfund, hvor de fleste ikke søger herop hvis de fik chancen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nok ikke mange ville købe afrikansk mælk, men dansk malkekvæg ville man jo nok bortvælge til en god steak..... for dansk oksekød er da noget af det værste.... Når man har boet i udlandet, virker det mest som et spild-produkt. Mælken derimod..... findes ikke bedre. IMHO.

Det eneste mælk der i givet fald vil komme fra Afrika er Tykmælk og Surmælk. Limousinekød synes jeg er toppen af poppen, men ellers har du ret i at oksekød er noget smat..

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...