Hop til indhold
Gæst

Synes ikke godt om-knap (god tone)

Recommended Posts

Gæst

Jeg foreslår, der indføres en "Synes ikke godt om-knap" på Eroguide. Er overbevist om det kunne bidrage til en god tone i debatterne. 

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror ikke der findes nogen nemme løsninger, såfremt man ønsker en bedre tone i debatterne. I øvrigt mener jeg tonen er som man kan forvente på nettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad "like"-knappen har skabt af diverse personlige fjendskaber vil en "unlike"-knap formentlig fordoble. Jeg tror ikke det er den rigtige vej at gå...

Og jeg er for øvrigt enig med Bluejacket... Tonen herinde er sgu ikke så slem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg foreslår, der indføres en "Synes ikke godt om-knap" på Eroguide. Er overbevist om det kunne bidrage til en god tone i debatterne. 

Det har været diskuteret før og jeg er ligesom resten af panelet ikke enig i dit forslag. 

Det vil kun føre til mere ballade. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En don't like knap vil blive misbrugt i debatter, hvor tråden er løbet løbsk.
Debattør A og co. vil don't like debattør Bs indlæg og omvendt vil debattør B og co. don't like debattør As indlæg.

Selv FB holder sig fra sådan en knap, og det er der en grund til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg foreslår, der indføres en "Synes ikke godt om-knap" på Eroguide. Er overbevist om det kunne bidrage til en god tone i debatterne. 

"Synes ikke godt om" dette forslag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Like knappen er vel en do not like, når  man liker et negativt indlæg ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det har før været foreslået at indføre en synes ikke godt om knap på Eroguide.dk og Administrator har klart meldt ud at han ikke ønsker at indføre en sådan funktion.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med en I don't give a fuck knap? Kommer den på FB vil jeg overveje at bruge det igen. 

Redigeret af DETH

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

.. synes slet ikke, at det er galt med grimt sprogbrug herinde, men måske det blot er, fordi jeg stadig er 'novice' i denne sammenhæng og endnu har den første 'kvajebajer' til gode...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det har før været foreslået at indføre en synes ikke godt om knap på Eroguide.dk og Administrator har klart meldt ud at han ikke ønsker at indføre en sådan funktion.

Så er det jo afklaret. 

Redigeret af Gummidrengen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med en I don't give a fuck knap? Kommer den på FB vil jeg overveje at bruge det igen. 

Det vil da gøre det helt vildt anstrengende!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man har behov for at tilkendegive, at man er uenig eller "synes ikke om" et indlægs indhold, så har man højst sandsynligt også en kommentar at knytte til debatten. Med andre ord - et argument for, hvorfor man er uenig er langt mere bidragende end blot et nej uden yderligere forklaring.

Mvh,

/Gina.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvis man har behov for at tilkendegive, at man er uenig eller "dont't like" et indlægs indhold, så har man højst sandsynligt også en kommentar at knytte til debatten. Med andre ord - et argument for, hvorfor man er uenig er langt mere bidragende end blot et nej uden yderligere forklaring.

Mvh,

/Gina.

Det samme går vel for like knappen - ikk? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det samme går vel for like knappen - ikk? 

 

Øh-nej! 

Der er vel sjældent det samme behov for at udtrykke hvorfor man er enig som hvorfor man er uenig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det samme går vel for like knappen - ikk? 

 

Nej. For den kan bare udtrykke "det synes jeg også" - man behøver ikke et argument for at være enig i et allerede argumenteret synspunkt. Hvis man siger "det synes jeg ikke," har man intet sagt om, hvad man så synes i stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det samme går vel for like knappen - ikk?

Nej, det virker forstyrrende for trådens udvikling, hvis folk hele tiden skal ind at skrive at de også synes om et indlæg.

Mht. mislike, så findes den jo allerede, idet man kan vælge at rapportere et indlæg, skrive en kort begrundelse til Admin, som så kan tage action og fjerne, rette, give reprimander eller hvad han nu synes er det mest rigtige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Øh-nej! 

Der er vel sjældent det samme behov for at udtrykke hvorfor man er enig som hvorfor man er uenig?

 

I andre diskussioner om like knappen, fremgår det at mange benytter like knappen, selv om de kun er enige i en lille del af et indlæg. Men ved at bruge like knappen, liker de jo hele indlægget? Ingen læser kan jo vide hvilken del de liker-vel? 

Jeg kan ikke se forskellen i behov, som du kalder det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej. For den kan bare udtrykke "det synes jeg også" - man behøver ikke et argument for at være enig i et allerede argumenteret synspunkt. Hvis man siger "det synes jeg ikke," har man intet sagt om, hvad man så synes i stedet.

Man har jo heller ikke argumenteret for hvilken del af et indlæg man kan lide, ved at trykke like. 

Du går i dit svar ud fra at når man liker, liker man hele indlægget, men når man uliker,  ( hedder det det?) er det kun dele af indlægget man er uenig i

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man har jo heller ikke argumenteret for hvilken del af et indlæg man kan lide, ved at trykke like. 

Nej?

Du går i dit svar ud fra at når man liker, liker man hele indlægget, men når man uliker,  ( hedder det det?) er det kun dele af indlægget man er uenig i

Aha? Prøv at læse mit indlæg igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej, det virker forstyrrende for trådens udvikling, hvis folk hele tiden skal ind at skrive at de også synes om et indlæg.

Mht. mislike, så findes den jo allerede, idet man kan vælge at rapportere et indlæg, skrive en kort begrundelse til Admin, som så kan tage action og fjerne, rette, give reprimander eller hvad han nu synes er det mest rigtige.

Det synes jeg så ikke. Tværtimod har man så på det rene hvad er likes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg kan ikke se forskellen i behov, som du kalder det.

Så bliver det nok lidt op af bakke :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej?

Aha? Prøv at læse mit indlæg igen.

Jeg har læst det flere gange - prøv lige at læs det med objektive øjne. Der er ingen forskel i baggrunden for like og unlike. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det synes jeg så ikke. Tværtimod har man så på det rene hvad er likes.

Dvs. at du synes at er der 30 der vil like et indlæg, så skal de alle ind at skrive at de synes godt om det og pinde ud hvilken del og hvilke udtryk de synes godt om/ikke godt om - hold kæft, det bliver en lang dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har læst det flere gange - prøv lige at læs det med objektive øjne. Der er ingen forskel i baggrunden for like og unlike. 

Jo, og det har jeg også forklaret klart og utvetydigt. Du inddrager så specielle, marginale forhold om, at nogle gange indeholder et indlæg mange synspunkter, og enkelte andre brugere kan så finde på at klikke "like" selvom de ikke er enige i "alt." Det synes du åbenbart er noget rod?

Tjah - det er marginalt, og det modsiger intet i mit argument.

Mit argument er helt basal logik: Ved at sige man kan lide "X," så har man sagt noget veldefineret. Ved at sige man ikke kan lide "X," har man sagt uendeligt lidt - idet "ikke-X" er uendeligt. Dermed informerer det ikke rigtigt nogen andre om noget på en særligt effektiv måde, fordi et "synes ikke om" er langt sværere at tolke end "synes om".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...