Hop til indhold
smokehat

1 tur Pattaya vel overstået

Recommended Posts

Ang. sim-kort, så finder jeg en til at hjælpe. Enten i 7-11, eller i en teleshop eller på hotellet.

Det sidste jeg købte var i Bangkok i 7-11 lige ved siden af hotellet. Der var vejledning på engelsk, det gik nemt at få det aktiveret. Havde nogle hundrede mb og det holdt uden problemer i en uge til at surfe et par småting, slå en adresse op, og holde øje med lidt kort en gang i mellem. Tror jeg gav 4-500 baht for det. Det var også inkl. en bunke taletid, som jeg slet ikke fik brugt.

Jeg har en lille mobi-bobi, jeg købte for 1000 baht for +5 år siden, den sætter jeg mit danske sim-kort i så jeg stadig kan modtage opkald hjemmefra. Alt andet kører så via iPhone, datakort og hotellernes wifi.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

det er ligegyldig hvor i Thailand det er - blot de topfylder kriterierne - god gastronomi, gode værelser, og ja lækre værtinder der kan masserer +, og guide

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bbullersen skrev, for 8 timer siden:

Ang. sim-kort, så finder jeg en til at hjælpe. Enten i 7-11, eller i en teleshop eller på hotellet.

Det sidste jeg købte var i Bangkok i 7-11 lige ved siden af hotellet. Der var vejledning på engelsk, det gik nemt at få det aktiveret. Havde nogle hundrede mb og det holdt uden problemer i en uge til at surfe et par småting, slå en adresse op, og holde øje med lidt kort en gang i mellem. Tror jeg gav 4-500 baht for det. Det var også inkl. en bunke taletid, som jeg slet ikke fik brugt.

Jeg har en lille mobi-bobi, jeg købte for 1000 baht for +5 år siden, den sætter jeg mit danske sim-kort i så jeg stadig kan modtage opkald hjemmefra. Alt andet kører så via iPhone, datakort og hotellernes wifi.

 

BB

Sidst fik jeg sat sim kortet i, i lufthavnen (Don Muang) og jeg fik ikke lov at gå, før det hele virkede. Jeg tror jeg gav 300 Baht, så det er lige til at overleve.

Og så kan man jo tanke op på enhver Seven Elleven eller lignende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump
smokehat skrev, den 9/30/2015 at 22:02:

Jeg har virkelig brug for et svar fra jer thaillands kendere..

hende den ovenstående pige fik sin menstruation men hun blev i baren og arbejde så om tirsdagen var hun “ren” igen men måtte sende hende af sted klokken 1 om natten da hun skulle med bussen hjem til landsbyen ( så hendes billet 465 B  SÅ det da vist også en bus tur!)

Tager pigerne normalt ikke hjem når de har deres perioder? elller er der bar piger “nøjes” med det de kan tjene i baren og sældent går med for sex ?  

 

Opdagede først tråden her til morgen. Det er rigtigt at mange barpiger kun tager hjem under "menustrationsferien. Men måske skal hun bare hjem med de penge hun lige har tjent. Måske ville hun hjem til kæresten eller ægtemanden.

Flot at du pruttede, det er en del af thaikulturen, og din sexleverandør blev jo heller ikke sur, og hun leverede varen. Mange er bange for at sex´en bliver dårligere hvis man prutter. Det passer ikke.

Hvis du betalte for en hel nat, og hun ikke fortalte dig at hun skulle "hjem" kl 1, så er det efter min mening IKKE i orden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt tips

angående busturen fra og til Pattaya, så booker jeg altid en ekstra plads, (det er kun 122 baht) så jeg har sædet ved siden af mig tomt. Så er jeg fri for overvægtige tyskere ved min side...:-)

Google maps på min Iphone, der zomer jeg helt ind på det område jeg skal til , men jeg stadig har wifi på f.eks mit hotel, eller cafe. Så lader du kortet være og når du så når er ved at nå frem, så åbner du kortet igen, og du kan så se hvor du er pt ved den blå prik. Jeg har siddet i taxa fra Bangkok og kunne følge med næsten hele vej til pattaya mens vi kørte. Jeg diregerede min chaffør igennem de små gader på min  ipad, da han ikke kunne finde mit hotel. Han troede jeg var lokalkendt. 

Grunden til at det kan lade sig gøre er at ipad/iphone hele tiden leder efter et wifi signal, så der er forbindelser at vise hvis du beder om det. Ind imellem så forsvinder signalet hvis der ikke er wifi forbindelser, men kommer igen så snart der er et signal.

i storbyer er det ikke noget problem, men ude i landområder kan det være et problem. Men i vil blive forbavset hvor mange steder i landsbyerne der stadig er wifi signal at finde.

I kan selv prøve

Gå/zoom ind på en adresse et sted i Thailand og lad kortet være og sluk så for alt wifi, 3g, 4g o.s.v.

Gå så tilbage til kortet i off-line og zoom ud, så langt det kan lade sig gøre. Når du når begrænsningen, så er du inden for det område som ligger i bufferen på ipad/iphonen. Hvis du så kigger på danmark så kan du se hvor du er ved den blå prik, så i princippet kan du køre hele vejen fra danmark og når du så når stedet hvor kortet starter i bufferen, så kan du følge med og den blå prik vil flyttet sig på kortet hele vejen til adresen.

Bufferen dækker hele vejen fra Bangkok til Pattaya og længere

 

Redigeret af Kneppetyr
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sikke en fantastisk tråd at følge med i.

Jeg håber, det er ok, at jeg slynger nogle spørgsmål til Jer garvede thailandsrejsende.

1. Kan I anbefale et hotel i Pattaya, hvor det først og fremmest er tilladt at tage piger med op, og som ligger nogenlunde tæt på tæt på Walking Street (Som jeg forstår er der, det meste sker)? Det er også vigtigt, der er et velfungerende wifi, da jeg skal bruge det til at arbejde fra med den bærbare.

Selve standarden behøver ikke at være noget specielt, bare der er aircondition og helst ingen kryb og kravl, hvis det kan undgås.

Om det er tæt på stranden, er ikke vigtigt, da jeg ikke er vild med at slikke sol :)

2. Prisniveauet for ST og LT hos barpiger er hvor hvor meget? 1.500 baht / 4.000 baht? (+ barfine selvfølgelig).

3. I DK betaler vi jo, normalt set pigen først. Hvad er normalt i Thai? Som jeg kan læses mig til, er der flere, der gør det bagefter?

4. Ved en LT hvordan tør I lægge Jer til at sove? Jeg forstår, at der er pengeskabe i de fleste rum, men det er vel begrænset, hvad man kan få derind i? Her tænker på kamera og eller laptop. Jeg er måske for paranoid, men man hører jo så meget om fyre, der er blevet rullet.

På forhånd tak svar :)

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 2 timer siden:

1. Kan I anbefale et hotel i Pattaya, hvor det først og fremmest er tilladt at tage piger med op, og som ligger nogenlunde tæt på tæt på Walking Street (Som jeg forstår er der, det meste sker)? Det er også vigtigt, der er et velfungerende wifi, da jeg skal bruge det til at arbejde fra med den bærbare.

Selve standarden behøver ikke at være noget specielt, bare der er aircondition og helst ingen kryb og kravl, hvis det kan undgås.

Om det er tæt på stranden, er ikke vigtigt, da jeg ikke er vild med at slikke sol :)

2. Prisniveauet for ST og LT hos barpiger er hvor hvor meget? 1.500 baht / 4.000 baht? (+ barfine selvfølgelig).

3. I DK betaler vi jo, normalt set pigen først. Hvad er normalt i Thai? Som jeg kan læses mig til, er der flere, der gør det bagefter?

4. Ved en LT hvordan tør I lægge Jer til at sove? Jeg forstår, at der er pengeskabe i de fleste rum, men det er vel begrænset, hvad man kan få derind i? Her tænker på kamera og eller laptop. Jeg er måske for paranoid, men man hører jo så meget om fyre, der er blevet rullet.

1:

Prøv at checke Zeus's tråde og indlæg. Han har meget omfattende research på hoteller. Jeg gider ikke være for tæt på Walking Street, der er masser af action andre steder. Pris og kvalitet plejer at følges ad, også i Pattaya. 3-400,-/nat og du har en god standard uden ubehagelige overraskelser. Stort set alle steder er girlfriendly. Wifi plejer jeg ikke at have problemer med, men det kan variere fra hotel til hotel.

2: Alt fra 500 til 3-4000, ja. Jeg plejer at betale 1000 ST og 2, måske 2500 for LT.

3: Betaling sker normalt efter med mindre man går på et bordel der er vestligt drevet. Massagesteder og piger du tager med hjem, betaler du bagefter. Forhandl gerne prisen på forhånd.

4: Jeg har normalt min laptop, kamera, penge og papirer liggende i pengeskabet. Af og til er der ikke plads til laptoppen, så har jeg den liggende et eller andet sted, og har 7-9-13 ikke haft nogen issues. Jeg har ikke følt mig usikker eller lign. med nogen piger. Brug din sunde fornuft, vær ikke stangdrukken og start med at tage piger fra barer eller gogos med hjem. Du kan altid gå tilbage med pigen eller næste dag hvis der er et problem. De fleste hoteller noterer også pigens ID kort, evt. kopi og ringer og spørger om alt er OK når de går.
Kun de billigste steder bliver de ikke kontrolleret, så bo et ordentligt sted :)

Man hører meget om fyre der bliver rullet, men altså der er virkeligt mange turister og virkeligt mange prostituerede. Chancen for at blive rullet er ikke stor. Hold dig væk fra mørke gader, hold dig til steder hvor der er andre turister og som jeg skrev før, lad være med at være stangdrukken.

Jeg har ikke følt mig mere usikker i Thailand end visse steder i Tyskland eller USA for den sags skyld.

 

BB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bbullersen skrev, for 17 minutter siden:

1:

Prøv at checke Zeus's tråde og indlæg. Han har meget omfattende research på hoteller. Jeg gider ikke være for tæt på Walking Street, der er masser af action andre steder. Pris og kvalitet plejer at følges ad, også i Pattaya. 3-400,-/nat og du har en god standard uden ubehagelige overraskelser. Stort set alle steder er girlfriendly. Wifi plejer jeg ikke at have problemer med, men det kan variere fra hotel til hotel.

2: Alt fra 500 til 3-4000, ja. Jeg plejer at betale 1000 ST og 2, måske 2500 for LT.

3: Betaling sker normalt efter med mindre man går på et bordel der er vestligt drevet. Massagesteder og piger du tager med hjem, betaler du bagefter. Forhandl gerne prisen på forhånd.

4: Jeg har normalt min laptop, kamera, penge og papirer liggende i pengeskabet. Af og til er der ikke plads til laptoppen, så har jeg den liggende et eller andet sted, og har 7-9-13 ikke haft nogen issues. Jeg har ikke følt mig usikker eller lign. med nogen piger. Brug din sunde fornuft, vær ikke stangdrukken og start med at tage piger fra barer eller gogos med hjem. Du kan altid gå tilbage med pigen eller næste dag hvis der er et problem. De fleste hoteller noterer også pigens ID kort, evt. kopi og ringer og spørger om alt er OK når de går.
Kun de billigste steder bliver de ikke kontrolleret, så bo et ordentligt sted :)

Man hører meget om fyre der bliver rullet, men altså der er virkeligt mange turister og virkeligt mange prostituerede. Chancen for at blive rullet er ikke stor. Hold dig væk fra mørke gader, hold dig til steder hvor der er andre turister og som jeg skrev før, lad være med at være stangdrukken.

Jeg har ikke følt mig mere usikker i Thailand end visse steder i Tyskland eller USA for den sags skyld.

 

BB

Tusind tak for svarene!

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, den 13/3/2016 at 15:17:

Sikke en fantastisk tråd at følge med i.

Jeg håber, det er ok, at jeg slynger nogle spørgsmål til Jer garvede thailandsrejsende.

1. Kan I anbefale et hotel i Pattaya, hvor det først og fremmest er tilladt at tage piger med op, og som ligger nogenlunde tæt på tæt på Walking Street (Som jeg forstår er der, det meste sker)? Det er også vigtigt, der er et velfungerende wifi, da jeg skal bruge det til at arbejde fra med den bærbare.

Selve standarden behøver ikke at være noget specielt, bare der er aircondition og helst ingen kryb og kravl, hvis det kan undgås.

Om det er tæt på stranden, er ikke vigtigt, da jeg ikke er vild med at slikke sol :)

2. Prisniveauet for ST og LT hos barpiger er hvor hvor meget? 1.500 baht / 4.000 baht? (+ barfine selvfølgelig).

3. I DK betaler vi jo, normalt set pigen først. Hvad er normalt i Thai? Som jeg kan læses mig til, er der flere, der gør det bagefter?

4. Ved en LT hvordan tør I lægge Jer til at sove? Jeg forstår, at der er pengeskabe i de fleste rum, men det er vel begrænset, hvad man kan få derind i? Her tænker på kamera og eller laptop. Jeg er måske for paranoid, men man hører jo så meget om fyre, der er blevet rullet.

På forhånd tak svar :)

1. Først angående det med om det er tilladt at tager piger med op: Der findes stort set ikke et hotel der ikke tillader det. Jeg har været på lige fra 5 stjernede resorts til 3 stjernede hoteller og det har aldrig været et issue. Området omkring Soi Dianna plejer jeg at anbefale. Arreca Lodge, og LK gruppens hoteller kan anbefales.

2. ST lige nu 1000 baht og LT variere, men fra 2000 baht og op efter. Personligt ville jeg ikke betale mere end 2500 for LT.

3. Du betaler pigen efter. Hvis et sted prøver at få dig til at betale til pigen sammen med Barfine så sig nej.

4. De fleste hoteller afkræver at pigerne overlader deres id kort til dem i receptionen og så får de det når de går. Så kan de ringe op til dig og høre om alt er ok når hun er på vej ud. Det er generelt meget sikkert. Husk at dem der bliver "rullet" er jo dem du hører fra. Der er jo ikke nogen der kommer hjem og skriver "jep jeg blev ikke rullet". JEg vil vove den påstand at hvis du holder dig til piger der arbejder i barer og på Agogo's så er dine chancer for at blive bestjålet næsten ikke eksisterende. Mamasan og ejerne ville flå vedkommende der kunne finde på det. Det er jo deres levegrundlag der trues hvis en pige gør sådan noget og det ved pigerne godt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtigt hvad Fissehviskeren fortæller,

hold dig til barpiger og gogo piger, du ved altid hvor du kan finde dem igen,

hvis noget gik galt og derfor hold dig fra Beach Road pigerne

også selvom man sparer barfine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
butterfly skrev, for 1 time siden:

Rigtigt hvad Fissehviskeren fortæller,

hold dig til barpiger og gogo piger, du ved altid hvor du kan finde dem igen,

hvis noget gik galt og derfor hold dig fra Beach Road pigerne

også selvom man sparer barfine

Det er godt at vide. Tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst skrev, den 13/3/2016 at 15:17:

som ligger nogenlunde tæt på tæt på Walking Street

Hele området syd for Walking Street og ned til Soi 6 - og så en del øst på, er der det sker - besøg f.eks. LK Metro - ellers er det bare at hoppe på en Taxi - det koster kun 10 bath (kr. 2) og du kan hurtigt komme ned ad Beach Road (som er ensrettet) - og den anden vej igen i den næste gade - eller ad Soi Buakhao. Men har man først en gang oplevet den infernalske larm i Walking Street - så gider man ligesom ikke komme der igen.

Ellers kan du billigt leje en moto/scooter - eller en Shakijaw/cykel og hurtigt komme rundt i byen.

Selv bor jeg på Thappharay Road ca. midt imellem Jomtien  (som er lidt roligere, men også med flere gader med mange sjove barpiger, barer, restauranter, musik- og massagesteder, bøssedrenge, ladyboys mv.) og Pattaya - så jeg hurtigt komme begge steder - i første omgang med Taxi - men nu har jeg lånt en moto - og så ryger jeg selvfølgelig allerede den allerførste aften på vej hjem fra Jomtien sammen med min veninde ind i en sprit-kontrol. Heldigvis havde vi begge en salatskål på hovedet - og jeg havde kun drukket godt 1 øl  - men alligevel nok til, at den ved initial kontrol slog ud for alkohol - og jeg blev hevet med hen i et skur, hvor  der stod en mere overordnet med et mere avanceret apparat med pusterør - hvor den så heldigvis kun viste 10 på skalaen - men havde den vist 50, så havde jeg haft et "pråbeem" ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 23/9/2018 at 09:39:

men havde den vist 50, så havde jeg haft et "pråbeem" ;-)

Bortset fra at man ikke bør drikke over grænsen, kan man så ikke typisk bestikke sig ud af sådan en situation?

Eller er det en uberettiget fordom.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 33 minutter siden:

, kan man så ikke typisk bestikke sig ud af sådan en situation?

Eller få et endnu større "pråbeem" - i DK ses der ihvertfald ikke mildt på forsøg på bestikkelse af embedsmand i funktion ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 8 minutter siden:

Eller få et endnu større "pråbeem" - i DK ses der ihvertfald ikke mildt på forsøg på bestikkelse af embedsmand i funktion ;-)

Nu mente jeg ikke på vore breddegradder, men der hvor du pt befinder dig ;)

Ifølge Lars Larsen fra Jysk, så begynder korruptionen på den anden side af den dansk tyske grænse, og jo længere sydpå du kommer, des værre skulle det blive.

Om det er en sandhed med modifikationer, skal jeg lade være usagt, jeg ville ihvertfald ikke prøve på at bestikke mig ud af noget problem i Tyskland, men i dele af Sydøst asien er det vistnok, ikke helt ualmindeligt :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 26 minutter siden:

Nu mente jeg ikke på vore breddegradder, men der hvor du pt befinder dig ;)

Ifølge Lars Larsen fra Jysk, så begynder korruptionen på den anden side af den dansk tyske grænse, og jo længere sydpå du kommer, des værre skulle det blive.

Om det er en sandhed med modifikationer, skal jeg lade være usagt, jeg ville ihvertfald ikke prøve på at bestikke mig ud af noget problem i Tyskland, men i dele af Sydøst asien er det vistnok, ikke helt ualmindeligt :huh:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Det er vel ligesom med annoncehajer, sidegadevekselerer, Nigeria brevskrivere, luderne i og omkring Herbertstrasse - når de først har set dig være villig til at tage pungen frem - så stopper de først når de ikke kan blokke dig for mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...