Hop til indhold
Heine

Det er SÅ meget ikke i orden

Recommended Posts

har ikke selv brugt det, men er konceptet med airbnb netop ikke, at udlejer selv skal vurdere lejer?

Det blander airbnb sig ikke i, de foretager kun formidlingen via internetportalen.

det skriger vel til himlen, at man som udlejer dermed påtager sig en risiko.

Netop. Både udlejere og lejere har et omdømme på airbnb ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men der, hvor kæden i det foreliggende tilfælde ryger af for mig, er, når en person i god tro betror sin lejlighed til et bureau, hvor fremlejens formål ikke i udgangspunktet står udlejer klar.

Værre bliver det, hvis fremlejer viderefremlejer til trediemand/kvinde, der bruger lejligheden til et formål, der måske ville være mod hans ønske.

Kunne ikke have formuleret det bedre selv :)
 

det skriger vel til himlen, at man som udlejer dermed påtager sig en risiko.

Det er så der hvor fårene bliver skillet fra bukkene. De der finder sig i lort og klynker, og de der gør noget ved sagen.

Har man en aftale/kontrakt om at boligen lejes til personer man personligt har godkendt, så tro da fanden jeg var gået dårligt amok ved at finde ud af de har fremlejet den til personer jeg ikke kender. Ud på fortovet, og det er før jeg har talt til 100.

Skal ikke udelukke at jeg ville udleje til en sød pige som ville bruge min bolig som 'kontor', men så er det den forudsætning jeg udlejer under.

Del dette indlæg


Link til indlæg


Har man en aftale/kontrakt om at boligen lejes til personer man personligt har godkendt, så tro da fanden jeg var gået dårligt amok ved at finde ud af de har fremlejet den til personer jeg ikke kender. Ud på fortovet, og det er før jeg har talt til 100.

Skal ikke udelukke at jeg ville udleje til en sød pige som ville bruge min bolig som 'kontor', men så er det den forudsætning jeg udlejer under.

Så vidt jeg kan se, bliver der ikke indgået en kontrakt på airbnb og der bliver heller ikke opfordret til det. Og skulle udlejer kræve en kontrakt, er denne kontrakt airbnb uvedkommende. Hvis man ikke har en kontrakt, så er det jo kun udlejerens forventninger der skuffes og vel at mærke forventninger der ikke er skriftligt afstemt med lejeren.

Det er her konceptet indbyder til problemer for udlejer, som jeg ser det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prostitution er jo nødt til at foregå et sted - det vil de fleste nok være enige i - men de vil sikkert også være enige i at det bare ikke skal være i deres egen opgang.

AirBnb bliver også brugt til dette formål i USA og Australien:

http://politiken.dk/oekonomi/bolig/ECE2862410/prostituteret-foretraekker-airbnb-man-buzzer-bare-kunderne-ind/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...