Hop til indhold
Gæst

Max antal indlæg.

Recommended Posts

Gæst

Jeg ved at dette har været oppe at vende flere gange med vidt forskellige synspunkter. Men jeg synes efterhånden, at der bør sættes et max. for antal indlæg et medlem kan skrive pr døgn. Det forekommer mig helt ude i skoven at der accepteres op til ca. 90 indlæg i løbet af et døgn; hvor mange af disse har egentlig et indhold i og hvor mange er bare fyld?  Rent konkret mener jeg at skrive så mange indlæg nærmer sig spam, også selvom det kun sker sjældent, heldigvis.

Måske bør det også overvejes om hvor mange indlæg man kan bidrage med på en enkelt tråd i løbet et døgn? Jeg mener, at når man har skrevet en trediedel af indlæggene på en tråd på +100 indlæg uden at være trådstarter, så er der også noget galt. OK, jeg er klar over at Kanonkongen (i hvert tilfælde i starten) svarede på alle indlæg, når han havde startet en tråd, men det var/er ligesom en anden situation.

Jeg er godt klar, at der er nogen der vil mene, at deres mulighed for at debattere/skrive begrænses. Det er selvfølgelig rigtigt, men det kommer nok primært an på, hvor grænsen evt. sættes, og jeg tror ikke, at en begrænsning vil ramme ret mange, da jeg går ud fra, at evt. loftet vil blive sat rimeligt højt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ganske rigtigt haft denne meningsudveksling med dig tidligere.

Jeg mener (stadig) ikke, at det er fair at lukke ned for debatindlæggene. Hvis jeg f.eks er i en diskussion og har brugt mine fem skud i bøssen, er det ikke rimeligt, hvis en anden debattør har holdt krudtet tørt med henblik på denne situation og så overfalder mig. Jeg har ikke en chance for at svare igen.

Resultatet?

Jeg venter måske på en lejlighed, hvor jeg rigtigt kan dyppe min opponent. Bliver det så ikke mere "tak-for-sidst", der vil præge debatterne på EG?

Som det er nu, løber de som enhver debat jo ud i sandet på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har ganske rigtigt haft denne meningsudveksling med dig tidligere.

Jeg mener (stadig) ikke, at det er fair at lukke ned for debatindlæggene. Hvis jeg f.eks er i en diskussion og har brugt mine fem skud i bøssen, er det ikke rimeligt, hvis en anden debattør har holdt krudtet tørt med henblik på denne situation og så overfalder mig. Jeg har ikke en chance for at svare igen.

Resultatet?

Jeg venter måske på en lejlighed, hvor jeg rigtigt kan dyppe min opponent. Bliver det så ikke mere "tak-for-sidst", der vil præge debatterne på EG?

Som det er nu, løber de som enhver debat jo ud i sandet på et tidspunkt.

Jeg tror ikke at dette er noget, vi har haft en meningsudveksling om før, men never mind, så mener jeg stadig at bør sættes en grænse. Om den skal være 5 eller 10 indlæg, som tidligere har været nævnt tror jeg ikke er løsningen, bl.a. af de grunde du anfører, men helt ærligt omkring 90 indlæg er stadig spam efter min mening. Og hvis man skriver så meget bør man måske nok lære at begrænse sig  og tænke bare lidt over, hvad man skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dette kan umuligt være et kæmpemæssigt problem.

Næh ikke endnu, men er det ikke også bedst at tage evt problemer i opløbet, så det ikke måske bliver til et problem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næh ikke endnu, men er det ikke også bedst at tage evt problemer i opløbet, så det ikke måske bliver til et problem?

Nej, men det er vi da helt enige om. Det er rigtig godt at være proaktiv. Jeg har vist lige opbrugt min kvote for svar i denne tråd ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har vist lige opbrugt min kvote for svar i denne tråd ;)

Det har du helt sikkert ret i. For at kunne svare fornuftigt, kræver det jo, at man har læst første indlæg. :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da bare synd for dig leaar, at du ikke kan replicere på fremtidige injurier :grin:.

Så må jeg bare sige til Comeback, at du som dreven debattør nok burde indse, at det på forkant slet ikke nytter at tænke på at begrænse sig – for man ved jo aldrig, hvad ens opponenter finder på at bringe i marken, når ens eget sidste skud er affyret.

Et rigtigt godt gæt, som også tidligere er set herinde:

Den forurettede vil oprette en ny streng, hvor han/hun beklager sig over medfarten, og så kører tingene videre. Helt som altid. Med Solons vise ord: Intet nyt under solen

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har du helt sikkert ret i. For at kunne svare fornuftigt, kræver det jo, at man har læst første indlæg. :-o

Jeg havde læst det første indlæg. Dette svar giver mig dog anledning til at sige, at jeg synes, at Borende X har ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg havde læst det første indlæg. Dette svar giver mig dog anledning til at sige, at jeg synes, at Borende X har ret.

..... Og hvis jeg må have lov til at citere en sur Hilmar Bunsgaard i afslutningsdebatten i tv op til (jordskreds)valget i december 1973:

"Jeg har godt bemærket mig Herr Glistrups taktik: Han bruger al sin taletid i begyndelsen af debatten, og derfor kan han nu ikke længere svare på konkrete spørgsmål, fordi han ikke har mere taletid".

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næh ikke endnu, men er det ikke også bedst at tage evt problemer i opløbet, så det ikke måske bliver til et problem?

Nej, det er absolut ikke bedst. 

Det kaldes "at tage sorgerne på forskud" eller på engelsk "inspection before the fact" og på handelshøjskolejargon "proaktiv indsats" - og det er en handlemåde, der medfører så mange meningsløse indsatser og så meget ressourcespild. Her vil det bare føre til en masse yderligere fnidder, som BX og Leraar rigtigt beskriver. 

Altsammen bare, fordi noget "måske" kan blive til et problem.

 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Et rigtigt godt gæt, som også tidligere er set herinde:

Den forurettede vil oprette en ny streng, hvor han/hun beklager sig over medfarten, og så kører tingene videre. Helt som altid. Med Solons vise ord: Intet nyt under solen

Det kommer vel an på ledelsen, det er vel i realiteten dem, de håndhæver EG's regler, men det har du øjensynlig ikke stor tiltro til at de kan med en ændring i reglerne. Og i øvrigt så tvivler jeg på, at uanset hvor hede debatterne bliver, så er det næppe nødvendigt at skrive det antal indlæg, jeg omtaler i mit oplæg.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, det er absolut ikke bedst. 

Det kaldes "at tage sorgerne på forskud" eller på engelsk "inspection before the fact" og på handelshøjskolejargon "proaktiv indsats" - og det er en handlemåde, der medfører så mange meningsløse indsatser og så meget ressourcespild. Alene fordi noget "måske" kan blive til et problem.

Ja, eller at være på forkant med problemerne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det har været vendt før internt, og meldingen fra Admin dengang var at der ikke kom maks indlæg.

Er der nogen brugere der skriver indlæg bare for at skrive indlæg og afsporer efterlysninger, anmeldelser så griber vi ind  med en hilsen, så sent som i nat blev en hilsen på den konto sendt afsted fra en af mine kollegaer til en bruger på PM.

Der er tilladt noget mere ping pong under generel debat også mht afsporing, trådene kan udvikle sig osv, men selvfølgelig alt med måde, det holder vi også øje med.

Derudover brug anmeldelsesfunktionen når der er noget  konkret vi skal tage stilling til, det er ikke hver dag vi når at nærlæse alle nye indlæg på forummet

God aften :)

 

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kommer vel an på ledelsen, det er vel i realiteten dem, de håndhæver EG's regler, men det har du øjensynlig ikke stor tiltro til at de kan med en ændring i reglerne. Og i øvrigt så tvivler jeg på, at uanset hvor hede debatterne bliver, så er det næppe nødvendigt at skrive det antal indlæg, jeg omtaler i mit oplæg.

Jeg har tillid til ledelsen. Som Luther sagde på Rigsdagen i Worms i 1521: "Her står jeg, og jeg kan ikke andet". Jeg kan ikke påvirke ledelsen. Den har sine egne baner.

Og: Selvom jeg periodevis er en aktiv skribent, har jeg vist nok aldrig præsteret 95 indlæg i en streng.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kommer vel an på ledelsen, det er vel i realiteten dem, de håndhæver EG's regler, men det har du øjensynlig ikke stor tiltro til at de kan med en ændring i reglerne. Og i øvrigt så tvivler jeg på, at uanset hvor hede debatterne bliver, så er det næppe nødvendigt at skrive det antal indlæg, jeg omtaler i mit oplæg.

 

 

 

 

Men det er der, så vidt jeg forstår det, heller aldrig nogen, der har gjort.

Jeg er ret glad for at være deltager i den største nonsensdebat i lang tid. Det fylder mig med stolthed. Jeg ville ønske at jeg var trådstarter og havde et ubegrænset antal indlæg.:grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har tillid til ledelsen. Som Luther sagde på Rigsdagen i Worms i 1521: "Her står jeg, og jeg kan ikke andet". Jeg kan ikke påvirke ledelsen. Den har sine egne baner.

Og: Selvom jeg periodevis er en aktiv skribent, har jeg vist nok aldrig præsteret 95 indlæg i en streng.

Hvorfor er du ikke aktiv længere ? Du lå nr. 1 med flest indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har tillid til ledelsen. Som Luther sagde på Rigsdagen i Worms i 1521: "Her står jeg, og jeg kan ikke andet". Jeg kan ikke påvirke ledelsen. Den har sine egne baner.

Og: Selvom jeg periodevis er en aktiv skribent, har jeg vist nok aldrig præsteret 95 indlæg i en streng.

Nu var det vel kun Luther, der kunne præstere 95 indlæg i en streng. Og meget vil Jeg give dig, BX. Men Luther er du ikke, og EG er hverken Wittenberg eller Worms. Det må du da indrømme :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Jeg tror ikke at dette er noget, vi har haft en meningsudveksling om før, men never mind, så mener jeg stadig at bør sættes en grænse. Om den skal være 5 eller 10 indlæg, som tidligere har været nævnt tror jeg ikke er løsningen, bl.a. af de grunde du anfører, men helt ærligt omkring 90 indlæg er stadig spam efter min mening. Og hvis man skriver så meget bør man måske nok lære at begrænse sig  og tænke bare lidt over, hvad man skriver.

jo men dit forslag vil vel kræve nogen gevaldige ændringer i maskineriet, hvor der hele tiden skal regnes ud hvor mange indlæg du har skrevet uden at være trådstarter. 10 indlæg udaf 18 indlæg i en tråd vil virke temmelig markant hvorimod 18 indlæg udaf 180 indlæg ikke er så vildt igen. Ergo skal maskineriet også tage hensyn til den procentvise fordeling. Hvis man eksempelvis sætter grænsen til 15 % kan du ikke skrive nr 2 indlæg i en tråd, for så rammer du 50 %. Ergo må maskineriet ikke begynde at tælle får efter indlæg 10 eller 20 eller what ever. Her er der stadig så få svar så du kan risikere at du skal vente på at kunne skrive næste svar pga den procentvisse begrænsning så du vælger at droppe dit svar.

Jeg tror det bliver et hæmmet system vi får ud af det, hvis admin prøver at pusle en løsning sammen. Det må være folks individuelle moral der sætter en grænse for ens spamning. Trolde er det alligevel meget svært at sætte retningslinier op for, der er altid nogle smutveje som de finder :-) 

Men udover det kan jeg da godt forstå din frustration. Det hænder da man tager sig til hovedet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor er du ikke aktiv længere ? Du lå nr. 1 med flest indlæg.

Har du da overhalet mig med alt dit sludder?

Del dette indlæg


Link til indlæg

jo men dit forslag vil vel kræve nogen gevaldige ændringer i maskineriet, hvor der hele tiden skal regnes ud hvor mange indlæg du har skrevet uden at være trådstarter. 10 indlæg udaf 18 indlæg i en tråd vil virke temmelig markant hvorimod 18 indlæg udaf 180 indlæg ikke er så vildt igen. Ergo skal maskineriet også tage hensyn til den procentvise fordeling. Hvis man eksempelvis sætter grænsen til 15 % kan du ikke skrive nr 2 indlæg i en tråd, for så rammer du 50 %. Ergo må maskineriet ikke begynde at tælle får efter indlæg 10 eller 20 eller what ever. Her er der stadig så få svar så du kan risikere at du skal vente på at kunne skrive næste svar pga den procentvisse begrænsning så du vælger at droppe dit svar.

Jeg tror det bliver et hæmmet system vi får ud af det, hvis admin prøver at pusle en løsning sammen. Det må være folks individuelle moral der sætter en grænse for ens spamning. Trolde er det alligevel meget svært at sætte retningslinier op for, der er altid nogle smutveje som de finder :-) 

Men udover det kan jeg da godt forstå din frustration. Det hænder da man tager sig til hovedet

 

Tak for det indlæg, Geilekarl. Det er så forbandet sagligt og konkret, at det nærmest er en afsporing. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu var det vel kun Luther, der kunne præstere 95 indlæg i en streng. Og meget vil Jeg give dig, BX. Men Luther er du ikke, og EG er hverken Wittenberg eller Worms. Det må du da indrømme :grin:

Dine observationer er som sædvanligt ret præcise. Men jeg har vel aldrig herinde hævdet at være (en ny?) Luther?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...