Hop til indhold
Bundstokken

DIG - DU

Recommended Posts

Jeg har længe haft en lille sten i skoen som bliver ved at genere mig :-?

Det drejer sig om 'synes godt om'-funktionen, når denne funktion lister op hvem der 'synes godt om' - skriver den: "DIG og xxxx , xxxx synes godt om". Det burde jo retteligt hedde: "DU og xxxx, xxxx synes godt om" 

Ja Ja - jeg ved godt det er en detalje men det er regn og blæst og stenen gnaver :wink:

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er det ikke  bare en lille bagatel? 

Der findes altså større sten her i verden.

Alligevel skal du kommentere på den ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke  bare en lille bagatel? 

Der findes altså større sten her i verden.

Det er jo lige præcis en holdning som denne, der har bragt vort sprog ud i en deroute: Sprogfejl er blevet ligegyldige, og hvis behjertede mennesker forsøger at korrigere dem, mødes de gerne med misbilligelse. Selv hører jeg – nok ikke overraskende – til dem, der mener, at vi har en pligt til at værne om sproget. Mindre "sten" eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

BX: Vi er ikke uenig.

Men Kaptajnen herinde arbejder gratis for os brugere og har sikkert gjort et stort arbejde for at få EG op at stå. 

Småting  vil da sikkert blive rettet hen ad vejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Småting  vil da sikkert blive rettet hen ad vejen.

Det er da fint at gøre opmærksom på det.
Måske har admin overset lige netop denne stavefejl ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke  bare en lille bagatel? 

Der er mange af disse "bagatel-fejl" på dette forum, men selvom det er "bagateller", så bliver det overordnet noget rod. Så det er da kun fint, hvis der bliver gjort opmærksom på det henad vejen. :)

I øvrigt har vi alle hver vores bagatel-grænse. F.eks. synes jeg, at det er voldsomt irriterende, at der står "Forlad charroom" inde på chatten - det er min gnavende sten. :D

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har jo alle vore små idiosynkrasier. Jeg bliver selv lidt dårlig, når jeg oplever forveksling af navneform og nutidsform af udsagnsord som fx:

"Generel debat om prostitution og emner der relatere her til"

Man kan jo ikke høre/hører forskel, men fejlen er nem at undgå, hvis man sætter elske/elsker ind i stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes det er helt fint at I gør opmærksom på de her ting og samtidig har forståelse for at de bliver rettet når Admin engang når hertil. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er mange af disse "bagatel-fejl" på dette forum, men selvom det er "bagateller", så bliver det overordnet noget rod. Så det er da kun fint, hvis der bliver gjort opmærksom på det henad vejen. :)

I øvrigt har vi alle hver vores bagatel-grænse. F.eks. synes jeg, at det er voldsomt irriterende, at der står "Forlad charroom" inde på chatten - det er min gnavende sten. :D

Mvh,

/Gina.

lidt dril en gang!

engelsk - dansk!

dansk - engelsk!

håber du har fattet min pointe

Good day!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

lidt dril en gang!

engelsk - dansk!

dansk - engelsk!

håber du har fattet min pointe

Good day!

 

du skal ikke regne med Gina forstår din pointe. Hun har gang på gang bevist hun er dummere end 180 cm 19x100mm trykimprægneret ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

najjjjjjjj - mon dog!

det da vist en århusvits!!!!

:-o

tja nok nærmere niveau 3 

Del dette indlæg


Link til indlæg

du skal ikke regne med Gina forstår din pointe. Hun har gang på gang bevist hun er dummere end 180 cm 19x100mm trykimprægneret ;) 

Det er faktisk rigtigt nok. Den står helt stille. Men så til gengæld er jeg enormt sød.

Mvh,

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er faktisk rigtigt nok. Den står helt stille. Men så til gengæld er jeg enormt sød.

Mvh,

/Gina.

En ledetråd: se tråden om P M S.

Du engelsk - mig dansk!!

I denne tråd:

Du engelsk - men helst dansk!!

Det er stadig dril og ironi.

Skal nok stoppe her.

Sov godt og drøm sødt!!

:-D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er stadig dril og ironi.

 

Jeg ved det. ;) No worries.

 

Med friendly hilsen,

/Gina.

Redigeret af Gina Faith

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mener at Admin på et tidspunkt har skrevet at al tekst på EG vil blive oversat på et tidspunkt, men at det tager tid, så måske en ide at oprette en tråd hvor der er mulighed for at skrive om oversættelser, man mener bør ændres f.eks. som den Bundstokken omtaler.

For at undgå en storm af 'gode råd' vil det nok være en god ide at vente med at lave en sådan streng indtil Admin melder, at nu er oversættelselsesarbejdet færdigt. Så kan sprognørderne poppe op.:grin:  Ellers vil gode råd og kommentarer bare forsvinde in den store mængde af indlæg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...