Hop til indhold

Er svensk forbudt i sverige ?

Featured Replies

Skrevet

Er det ikke noget med at i gamle dage kom de unge drenge på besøg og sov hos pigerne på prøve, uden at det blev til samleje - kan ikke lige huske udtrykket, med det var en gammel tradition flere steder i Sverige - så de kunne lære hinanden bedre at kende, inden de valgte partner.

Det lyder da meget hyggeligt.
Var det også sådan man valgte kammerater? :D

Skrevet

Er det ikke noget med at i gamle dage kom de unge drenge på besøg og sov hos pigerne på prøve, uden at det blev til samleje - kan ikke lige huske udtrykket, med det var en gammel tradition flere steder i Sverige - så de kunne lære hinanden bedre at kende, inden de valgte partner.

Men betyder så dansk att i Danmark fick pojkarna knulla flickorna?? :-D

Skrevet

Det Jernsvinet beskriver kallades nattfrieri.

Redigeret af Pjotr

Skrevet

Her er jeg ikke helt enig.

Skåne er en naturlig del af Danmark grundet historske, geografiske og infrastrukturmæssige forhold, men allerede for 20 år siden rejste jeg i Sydslesvig. Her var meldingen f.eks. blandt taxichauffører. at "hier gibt es kein reges Geschäft", og forklaringen var, at Sydslesvig var et udkantsområde i Tyskland.

Jeg vendte tilbage i 2012, og på en bustur imellem Flensborg og Slesvig så jeg overalt kun forfaldne huse og forsømte ejendomme.

Så et "Danmark til Ejderen", som det blev formuleret allerede i 1842, ville blive meget kostbart for os – plus hvad det tyske befolkningflertal ville sige til et sådant arrangement. Trods dets i øvrigt venlige holdning til Danmark.

Ha...ha... Ja. ... Sloganet har allerede kostet voldsomt een gang i historien! 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.