Hop til indhold
Mickey

Er svensk forbudt i sverige ?

Recommended Posts

Gæst

Er det ikke noget med at i gamle dage kom de unge drenge på besøg og sov hos pigerne på prøve, uden at det blev til samleje - kan ikke lige huske udtrykket, med det var en gammel tradition flere steder i Sverige - så de kunne lære hinanden bedre at kende, inden de valgte partner.

Det lyder da meget hyggeligt.
Var det også sådan man valgte kammerater? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke noget med at i gamle dage kom de unge drenge på besøg og sov hos pigerne på prøve, uden at det blev til samleje - kan ikke lige huske udtrykket, med det var en gammel tradition flere steder i Sverige - så de kunne lære hinanden bedre at kende, inden de valgte partner.

Men betyder så dansk att i Danmark fick pojkarna knulla flickorna?? :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er jeg ikke helt enig.

Skåne er en naturlig del af Danmark grundet historske, geografiske og infrastrukturmæssige forhold, men allerede for 20 år siden rejste jeg i Sydslesvig. Her var meldingen f.eks. blandt taxichauffører. at "hier gibt es kein reges Geschäft", og forklaringen var, at Sydslesvig var et udkantsområde i Tyskland.

Jeg vendte tilbage i 2012, og på en bustur imellem Flensborg og Slesvig så jeg overalt kun forfaldne huse og forsømte ejendomme.

Så et "Danmark til Ejderen", som det blev formuleret allerede i 1842, ville blive meget kostbart for os – plus hvad det tyske befolkningflertal ville sige til et sådant arrangement. Trods dets i øvrigt venlige holdning til Danmark.

Ha...ha... Ja. ... Sloganet har allerede kostet voldsomt een gang i historien! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...