Hop til indhold
warmgun

Feministerne svigter sexarbejderne

Recommended Posts

Gæst

Det er muligt, men trådens artikel synes jeg nu rammer fint inden for skiven, og det er selve trådens artikel jeg har forholdt mig til og ikke hvad han mener i andre sammenhænge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svesken på desken: Feminister foragter ikke prostituerede. De foragter mænd og maskulinitet.

Og grunden til at de ikke kan tolerere prostituerede er, fordi kvinder kan bruge sex som et magtmiddel overfor mænd (til at kontrollere mænd), men prostituerede tilbyder en workaround for mænd - Et hul i magtudøvelsen som feministerne gerne vil have lukket, så de kan få endnu mere magt over mænd.

Feministerne ser prostituerede som kvinder på fjendens side.

 

ja ok, det var meget firkantet og surt-opstød'ish. Men er der bare en procentdel af sandhed i det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men hvem er disse feminister ? 

Har de selv haft dårlige oplevelser med os mænd siden de har behov for at kontrollere os?

Har de selv været eller er prostituerede? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvem er disse feminister ? 

Har de selv haft dårlige oplevelser med os mænd siden de har behov for at kontrollere os?

Har de selv været eller er prostituerede? 

Det er svært at sige.

Der er nok nogle af dem, der har dårlige erfaringer med mænd, og har rendt sig et par staver i livet, og jeg formoder også, at der er en del "skrivebordsteoretikere" imellem dem, men jeg tror ikke på det sidste, du skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad har de rendt sig, skriver du?

At "rende sig en stave i livet" er da et ganske almindeligt udtryk for mere eller mindre uforvarende at løbe ind i vanskeligheder eller direkte nederlag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At "rende sig en stave i livet" er da et ganske almindeligt udtryk for mere eller mindre uforvarende at løbe ind i vanskeligheder eller direkte nederlag.

Falde i staver har jeg hørt før, det andet er første gang jeg høre det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Falde i staver har jeg hørt før, det andet er første gang jeg høre det. 

Det er også et gammelkendt udtryk. Det stammer fra bødkerfaget, altså tøndemagerne, hvor en tønde – bygget op af tøndestaver – faldt fra hinanden. Det udviklede sig så til i overført betydning til at betyde noget i retning af at sidde uvirksom hen.

I dag kender vel kun de færreste den oprindelige betydning, da bødkerfaget uddøde for henved 50-60 år siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At "rende sig en stave i livet" er da et ganske almindeligt udtryk for mere eller mindre uforvarende at løbe ind i vanskeligheder eller direkte nederlag.

Interessant sprogdiskussion omend lidt langt fra trådens emne:)

Jeg tror rent faktisk, at det rette udtryk er "rende sig en staver i livet"  ikke "stave i livet"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Interessant sprogdiskussion omend lidt langt fra trådens emne:)

Jeg tror rent faktisk, at det rette udtryk er "rende sig en staver i livet"  ikke "stave i livet"

Jeg skal da beklage, hvis jeg har afsporet tråden, men på given foranledning, så .............

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal da beklage, hvis jeg har afsporet tråden, men på given foranledning, så .............

Hva fan, jeg blev lidt klogere, så ikke helt spildt afsporing. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skal da beklage, hvis jeg har afsporet tråden, men på given foranledning, så .............

Nu misforstår De mig da ganske, Hr. X. Det var skam den lille sproglige fejltagelse, der havde indsneget sig i Deres i øvrigt udmærkede indlæg, som var mit hovedanliggende.

Det var for mit eget vedkommende, at jeg beklagede min egen personlige afsporing. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forfatteren Christian Groes-Green har et forkvaklet syn på kvinder og deres sexsalg.

Kan du uddybe, hvorfor du mener med, at Groes-Green skulle have et forkvaklet syn på kvinder?

I dit ene link, kritiserer Groes-Green, at vi ikke forholder os til, at situationen med menneskehandlede kvinder fra Nigeria, ikke er så sort/hvid som man skulle tro. Skulle dette være et forkvaklet syn på kvinder??

Dit andet link, er til en trist højesteretsdom, hvor en Nigeriansk kvinde, der har været tvunget til at sælge sex, udvises af Danmark, og derved - formentligt - henvises til et endnu mere umenneskeligt liv, end det hun kunne have haft, hvis hun havde fået lov til at blive i Danmark. For hendes gæld til "Madam" forsvinder jo ikke. Og "Madams" magt over hende forsvinder heller ikke. Mon ikke, at sandsynligheden for at hun ender med at blive luder på livstid i et af Nigerias slumområder, lige er steget et par grader, ved hendes udvisning fra Danmark?

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også et gammelkendt udtryk. Det stammer fra bødkerfaget, altså tøndemagerne, hvor en tønde – bygget op af tøndestaver – faldt fra hinanden. Det udviklede sig så til i overført betydning til at betyde noget i retning af at sidde uvirksom hen.

I dag kender vel kun de færreste den oprindelige betydning, da bødkerfaget uddøde for henved 50-60 år siden.

Har for få år siden været på et bødkeri i Skotland, hvor de fik Tønder til at falde i staver, for derefter at udskifte de ødelagte og lægge nye tøndebånd på. Ufatteligt arbejdstempo!

BX det et nok kun gamle stødere som os, der kender de gamle talemåder...

Del dette indlæg


Link til indlæg

BX det et nok kun gamle stødere som os, der kender de gamle talemåder...

Ja, og i min barndom hørte jeg ofte vendingen om en genstridig person, at han/hun "hverken ville trække eller bære føl".

Unge mennesker i dag måber, når jeg nævner vendingen. De har aldrig hørt den før.

Forklaringen er, at vi for blot 5-6 årtier siden forlod landbrugssamfundet, og dengang – jeg taler ikke om de nymodens rideskoler – havde en hest to opgaver: At trække en plov/harve/selvbinder – og ellers føde føl. Og hvis den ikke ville/kunne det, var den ganske værdiløs i landbrugssamfundet.

Men hestekød smager nu alligevel ellers ganske godt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, og i min barndom hørte jeg ofte vendingen om en genstridig person, at han/hun "hverken ville trække eller bære føl".

Hmm, gad vide, om "Madam" i Nigeria siger det samme om de genstridige kvinder hun sender til DK  (og som bliver sendt retur)...

..så får ordet at "trække" dog en anden betydning...

(og det var så mit forkvaklede forsøg på at få ord-nørde-gammel-mands-debatten drejet ind på det oprindelige emne)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm, gad vide, om "Madam" i Nigeria siger det samme om de genstridige kvinder hun sender til DK  (og som bliver sendt retur)...

..så får ordet at "trække" dog en anden betydning...

(og det var så mit forkvaklede forsøg på at få ord-nørde-gammel-mands-debatten drejet ind på det oprindelige emne)

Ja, så må du undskylde, hvis jeg har afsporet ved at "trække" lidt sproghistorie ind fra mit tidligere indlæg.

Men "madam" i Nigeria har næppe nogen fornemmelse for, hvad det vil sige, at en hest her i Danmark for 60 år siden ville "trække". Og for at skære det ud i pap:

Dengang mente man med udtrykket, at hesten kunne trække en plov/harve. Det vil en nigerianer næppe kunne affinde sig med i Danmark i år 2014.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også et gammelkendt udtryk. Det stammer fra bødkerfaget, altså tøndemagerne, hvor en tønde – bygget op af tøndestaver – faldt fra hinanden. Det udviklede sig så til i overført betydning til at betyde noget i retning af at sidde uvirksom hen.

I dag kender vel kun de færreste den oprindelige betydning, da bødkerfaget uddøde for henved 50-60 år siden.

- - det med at tønderne falder sammen !!! - - det må have været dengang - - - tøndemagerne har da aldrig været mere dygtig end nu om dage?? - -  spørg ungerne når "de slår katten af tønden" , - de tæsker løs i timevis.:shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

- - det med at tønderne falder sammen !!! - - det må have været dengang - - - tøndemagerne har da aldrig været mere dygtig end nu om dage?? - -  spørg ungerne når "de slår katten af tønden" , - de tæsker løs i timevis.:shock:

Jo da, men nu gav jeg en etymolgisk forklaring, og den er trådstarter næppe tilfreds med :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære News:)

Det som Christian Groes - Green snakker om i TV2/interviewet, (altså de afrikanske kvinders situation i DK), - er helt i tråd med et interview jeg hørte i radioen for ca. 1 år. Det var en Ph.d. studerende der fortalte om sin Ph.d.-afhandling der kredsede omkring nøjagtig det samme emne, som det Christian Groes - Green snakker om i TV2 - og Ph.d afhandlingens konklusion er helt analog med Christian Groes - Green udmelding i interviewet.

Jeg synes det er meget voveligt at kalde en Lektor fra RUC for en person med et forkvaklet syn på kvinder :ugeek:- og det samme gælder selvfølgelig også den Ph.d. - studerende.  Deres viden har de altså ikke grebet lige ude fra den blå - slet ikke - nej slet ikke.
 
Mange hilsner
 
Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
 
- Det vi har overset på grund af vores fordomme i forhold til den her type kvinder, er at de vil ofre alt for familien, siger Christian Groes-Green.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...