Hop til indhold
Gæst

Dufte til mænd.

Recommended Posts

Gæst

Er lige dumpet ind på denne side fordi jeg prøver at finde ud af hvilke dufte/deodoranter/barbersprit som er gode. Ved godt det er et forfængeligt spørgsmål, men alligevel. Jeg er en af de mænd som har en tendens til at kigge mere på prisen med det resultat, at jeg ofte får at vide at f.eks. min deo lugter sprittet. Har været single i nogle år men er så begyndt at date en. Jeg har spurgt hende om det samme men hvis følger hendes råd så er det hende der har valgt min duft og ikke mig. På den anden side vil jeg helst vælge en, jeg med rimelig sikkerhed ved ikke jager både hende og alle andre væk :D. Gode råd modtages....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har set tråden men de svar der er handler mest om man skal lugte af sved og pis eller om kunstig duft er ok. Jeg er tilhænger af det sidste. Synes absolut ikke der er noget som helst tiltalende ved at lugt af sur røv og øller. Men der er ikke nogle konkrete forslag fra kvinder, som jo er dem der skal plages af det. Så håber nogen vil svare i dnne tråd med nogle gode forslag. En enkelt mand nævner axe, men netop den har jeg fået at vide lugter billigt og sprittet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har set tråden men de svar der er handler mest om man skal lugte af sved og pis eller om kunstig duft er ok. Jeg er tilhænger af det sidste. Synes absolut ikke der er noget som helst tiltalende ved at lugt af sur røv og øller. Men der er ikke nogle konkrete forslag fra kvinder, som jo er dem der skal plages af det. Så håber nogen vil svare i dnne tråd med nogle gode forslag. En enkelt mand nævner axe, men netop den har jeg fået at vide lugter billigt og sprittet.

det altså ikke rigtig, det er først på de sidste sider der handler om pis og sved.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Umiddelbart virker det som om, at du blot ønsker nogle navne på dufte kvinder typisk kan lide.  Så hvis du ikke selv ønsker at gå på jagt i en rigtig forretning, og dufte dig frem til en duft der passer til dig, så er det egentligt ganske nemt "køb en eller flere af de dyre mærker".  Alternativt Google på "bedste dufte til mænd, og læs hvad kvinder kan lide"

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart virker det som om, at du blot ønsker nogle navne på dufte kvinder typisk kan lide.  Så hvis du ikke selv ønsker at gå på jagt i en rigtig forretning, og dufte dig frem til en duft der passer til dig, så er det egentligt ganske nemt "køb en eller flere af de dyre mærker".  Alternativt Google på "bedste dufte til mænd, og læs hvad kvinder kan lide"

 

Kære Bluejacket:)

- det er nemlig lige præcis det som det drejer sig, - dufte sig frem - det skal være en man selv kan lide = der skal være en autentisk "rød tråd" gennem personlighed og videre over i parfumen. Ellers virker det forvirrende på kvindenæsen:wub: der opfanger --------

Jeg begyndte selv for 3 -4 mdr. at skifte fra alm . deodorantspray og til parfume. Det har været lidt af en "rejse" i en ny "og skønt duftende verden". Og sandheden er, -  samt også meget logisk, at jo dyrere jo bedre,  - - - - så  pengene skal sidde meeeget løs i pungen - 

Her ud over læste jeg et eller andet sted, at parfume virker bedst de steder på vores krop hvor vi er varme, så parfumen fordamper. Det er de steder hvor blodårerne ligger tæt på huden eller hvor vi varme. Det er på indersiden af vores håndled (pulsårer) - indvendige albueled - det nederste af vores hals - på det nederste af vores øreflipper - armhule - knæled 

Om kort tid skal jeg til Stettin og i Polen er der endnu ikke afgifter på parfume, så jeg ser frem til "Shop amok" i noget rigtigt stinkende hankatte pis.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg har et arbejde med skift mellem fysisk arbejde og kontorarbejde, samt lange arbejdsdage bruger jeg en nogenlunde neutral antiperspirant.

Går jeg til GP bruger jeg Hugo Boss (naziskrædder) for at signalere at jeg er nyvasket.

Husker fra halvfjerdserne hvor nogle repræsentanter brugte så meget babersprit at det sved i øjnene at være i samme lokale.

Har oplevet en kvinde der sagde, "du lugter godt!" da var jeg frisk gennemsvedt ved havearbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes mange gode perfumer, og som Nyder Livet sent i livet har opdaget :wink: - det er blandt de lidt dyrere du finder de bedste. Køb for alt i verdenen ikke billigt - så dufter du billigt.

Er du usikker i shopen, og ikke finder ud af det, så er Issey Miyaki et helt sikkert kort. De har en ny nu som jeg ikke husker navnet på og som er rigtig god. Men med den klassiske lidt syrligt friskt duftende Issyen går du aldrig galt. Har endnu ikke mødt en kvinde som ikke sagt jeg dufter godt med Issey. Det sjove er at, på trods af at Issey har været på hylderne i mange år nu, så sker det hver gang jeg bruger den, at nogen spørger: "Hvad er det for en perfume du har? Den er sgu dejlig".

Så med Issey bliver det i hvert fald ikke tosset.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er det som sker når en der heder "Sekuda", nogle timer senere er blevet "Guest"? :eek:

han har slettet sin bruger. måske han fandt sin ønsket duft?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes mange gode perfumer, og som Nyder Livet sent i livet har opdaget :wink: - det er blandt de lidt dyrere du finder de bedste. Køb for alt i verdenen ikke billigt - så dufter du billigt.

Er du usikker i shopen, og ikke finder ud af det, så er Issey Miyaki et helt sikkert kort. De har en ny nu som jeg ikke husker navnet på og som er rigtig god. Men med den klassiske lidt syrligt friskt duftende Issyen går du aldrig galt. Har endnu ikke mødt en kvinde som ikke sagt jeg dufter godt med Issey. Det sjove er at, på trods af at Issey har været på hylderne i mange år nu, så sker det hver gang jeg bruger den, at nogen spørger: "Hvad er det for en perfume du har? Den er sgu dejlig".

Så med Issey bliver det i hvert fald ikke tosset.

Kære Bananas:)

- det er ikke altid vi er enige herinde - desværre - men med hensyn til brugen af parfume har jeg vist fundet "en ligesindet". Som jeg nævnte er jeg lige begyndt og "rejsen" er slet ikke ved ende. Jeg er da også kommet til den erfaring indtil nu, at de gammelkendte mærker som eksempelvis  Hugo Boss - Lagerfelt  - -  jeg skal gå efter (de er her jo stadigvæk!!!! - sig bemærke) - og så må de koste det de koster.

Den du nævner Issey Miyaki - hvor forhandles den?  - -  

Kan det passe at jeg allerede glæder til "shop amok" i Stettin - der er ingen afgifter i Polen, og jeg har tidligere duftet til noget "hankattepis"  i bare "Realmarket"

Og det med parfume er jo ikke noget nyt for mig!! - slet ikke, og jeg undrer mig selv over hvordan fanden jeg kan glemme aaaaaalt om parfume og så bare starte på "Ground zero" som en amatør!! - Som jeg har nævnt nogle gange herinde havde jeg i 4 år en butik i et shoppin center i Bangkok/Thailand. Det var en "Beautyshop" - som danske MATAS. Det var selvfølgelig som i DK et "shop amok" paradis for de Thailandske kvinder. Blandt andet havde jeg ca. 120 parfumer - ca. 80 til kvinder og 40 til mænd. Vi blandede selv : aromastof + alkohol + destilleret vand = parfume og på sådan nogle flotte vredne flasker med glasknop, og i forskellige farver. Små flasker til "Students" så de også havde råd.

Også noget af  Kylie Minoque´s parfumeserier : Sexy darling - Pink sparkling - Dazzling darling er nogle af dem jeg stadig husker.

- og så render tåben fuldstændig hjælpeløs rundt her i Danmark - jeg ved ikke hvad der er sket med mig siden jeg skal starte helt forfra.

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jesper 1968

På min hylde står

Issey Miyaki - pour homme

viktor & rolf - spicebomb

Prada - Luna Rossa 

Thierry Mugler - A men Black 

Jean Paul Gaultier - le male summer edition

alle dejlige kryddert dufte som giver god feedback :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...