Hop til indhold
Guest Maria Din Gudinde

Nu blev jeg så fundet privat på facebook

Recommended Posts

Nille, det tjener vist ingen af os til ære, at vi flueknepper ret meget mere omkring dette.

Når jeg, som du skriver, er imod de asociale medier, for sociale er de ingenlunde, så er det fordi, jeg intet andet sted har set så megen dumhed samlet på ét sted.

Der florerer billeder af børn og unge, der er på tur i Grand Canyon og lignende steder - mens øjnene ikke viger fra mobilens Fjolsbogsopslag. Enhver kan iagttage unge mødre på fortovene med øjnene limet til det samme medie, mens det stakkels barn i vognen fortvivlet forsøger at få den opmærksomhed, som ethvert barn fortjener.

Og man undrer sig over eksplosionen af ADHD og Asbergers. :-S

Du skrev på et tidspunkt i et indlæg til mig, at når jeg ikke var på Fjolsbog, så var det fordi, jeg ikke havde noget socialt liv overhovedet. Tværtimod, mit sociale liv foregår face to face med mennesker IRL, hvor gensidig respekt præger vore relationer, og jeg beklager, men jeg har ingen interesse i, hvad folk skal have til middag eller hvilken unødvendig gadget, de lige har optaget et sms-lån for at erhverve.

Peace in our time og god weekend, min mellemste valgdatter holder fødselsdag, så tænk, vi skal sidde i sluttet kreds af forskellige etniciteter og nyde bordets og samtalens glæder. 

At der sidder perverse stodder bag skærmen og lurer, er ikke min sag, det er bedre de sidder og lurer derhjemme bag skærmen end de gør det på gaden !

Jeg foretrækker også F2F møder med andre, men jeg bruger også sociale medier til at kommunikere og holde kontakter vedlige, jeg kan ikke se det ene udlukker det andet, de kan sagtens supplere hinanden. Og det er sådan de fleste bruger de sociale medier.

IP-numre siger egentlig ikke så meget, så det tager jeg også med sindsro.

Man kan finde frem til dig med IP-adressen...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det er jo åbenlyst ikke dig, som ikke skelner mellem ejendomsret, ophavsret og brugsret. :roll:

Nej det har vi advokat- og sagførersnuder til.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det har vi advokat- og sagførersnuder til.

Hvad mener du? At "almindelige" kan være ligeglade? Så vil jeg fremover trykke mine egne pengesedler - hvis brugsret=ophavsret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tre danskere fundet døde i Sverige

Nærværende oplevelse fortæller dels lidt om hvordan den generelle tilgang til sociale medier er, samt hvad det kan bruges til og hvor let det er at finde personrelationer. Jeg er indehaver af en profil på LinkedIn, svarer vist nogenlunde til Facebook, blot med det formål at styrke forretningsmæssige relationer.

Nogle pårørende til de tre døde, bliver urolige da deres kære ikke vender hjem fra deres ferie til aftalte tid. Da de ikke kan komme i kontakt med deres pårørende, kontaktes systematisk alle de kontaktrelationer man kan finde på nettet (facebook, LinkedIn m.fl)  Jeg modtager et opkald fra et nummer jeg ikke umiddelbart kender, men vælger at nappe telefonen. En mand fortæller med bekymret stemme, at deres kære ikke er vendt hjem fra ferie. Jeg bliver spurgt om jeg kender en person med et givent navn. Det kan jeg så svare ja til, men at denne person ikke er en af mine nære og primære forretningsforbindelser. Jeg bliver selvfølgelig så spurgt ind til, om jeg på nogen måde kan bidrage med relevante oplysninger. Det kan jeg desværre ikke, og samtalen slutter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er selv facebookignorant er ikke på facebook har aldrig været det.

og til Maria jeg synes du skal beholde din facebookprofil hvis det er det du gerne vil, måske skulle du slette en midlertidige og vente et par måneder og begynde igen og hvis du stadigvæk har dit erhverv så vær forsigtig hvad du oploader af billeder måske har du været jeg ved ikke for privat, måske kunne du endda gå så langt ikke at vise billede af dig selv, du kan også tage chancen. 

Jeg er som sådan ikke imod facebook jeg har blot valgt det fra hvad andre synes og mener det går jeg ikke op i. jeg har forholdt mig til det hvor mange har egentlig forholdt sig til facebook hvor mange gør det fordi alle andre gøre det? Hvor mange har sagt til sig selv det facebook det er lige mig det kan jeg bruge?

Men de gange hvor jeg er blevet spurgt om jeg er på facebook undre folk sig, nogen synes måske jeg er mærkeligt. jeg har min frie ret til at lade være. lidt ligesom ikke at drikke alkohol eller noget i den dur. jeg drikker så alkohol for nydelsen indimellem.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, men I skriver "tilføjet"? Mener I at I modtog en venneanmodning? Det er der jo en anden tråd om kan ske ved en fejl via smartphone. Men "tilføjet" så man bliver "venner" uden at bekræfte?

Det har jeg selv prøvet og det blev ikke modtaget pænt. Når man har en persons telefonnr på mobil så tjekker Facebook op også kan man finde personen på messenger. Jeg søgte på en som havde sammen forbogstav som denne her gp, og Gp dukker så op, og jeg tænkte hende kender jeg, gik ind på hendes profil og kom i tænker om at det var jo hende Gp. Så bliver jeg ringet op og vil tage telefon som bliver afbrudt og uden at være klar over det sender jeg hende en venne anmodning. Jeg får så en sms fra hende senere hvor hun kalder mig stalker og uden held prøver jeg at forklare det var et uheld. Nu må jeg så ikke komme der mere :(

Redigeret af Jman1982

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal være klar over at der er en hel del "creapy" personer rundt omkring, personer der tilsyneladende ikke har meget andet indhold i deres liv end at sidde på nettet og "trolle" samtidig med at der forsøger at grave rundt for at finde IRL personerne bag de forskellige nicks. Det er noget man er nødt til at tage med ind i sine overvejelser omkring hvor mange personlige detaljer man deler bla. i forbindelse med debatter og andet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...