Hop til indhold
Guest Maria Din Gudinde

Nu blev jeg så fundet privat på facebook

Recommended Posts

I maj blev jeg opsøgt privat, eller på en adresse som ikke er min, men som "kunden" troede jeg boede på måske
https://www.eroguide.dk/forum/topic/36808-opsøgt-privat/#comment-299472

Nu fik jeg så en venneanmodning på min private facebook profil jeg er i chok, hvordan finder man lige frem til mig?
Hvad bliver det næste så ikke? :-o:-o

Maria

Kære Maria Din Gudinde:)

Hvad bliver det næste så ikke? :-o:-o      -  ja det ved du jo nok ikke!! - og så er det nu, du skal mod-agere - dvs gøre noget aktivt for at beskytte dig selv - og blive så "ukendt - usynlig - umulig at finde" som overhovedet muligt. Noget jeg selv har været henvist til en stor del af mit liv, fordi der i min familie er familiemedlemmer der er ansat i Kriminalforsorgen - og ganske enkelt for at undgå chikane/hævn - -  .  Største nytteværdi af adressebeskyttelse er at skifte adresse - før adressebeskyttelse.

Har du adressebeskyttelse ? - hvis ikke - så er det bare ind på wwwBorger.dk - login - og i søgefeltet søge : "Adressebeskyttelse" - så bliver du guidet igennem - og så skal du jo lige råtænke når du skal sætte "flueben"    -  og dagen efter får du en kvittering for din adressebeskyttelse, i din Eboks. Det er faktisk meeget nemt - aldrig har det været nemmere;-)

Tlf.nr det skifter jeg også hver 2 -3 år - og selvfølgelig altid hemmeligt nr. Og aldrig har det heller været nemmere at skifte og få hemmeligt nr.. Det foregår nemmest på nettet - som online selvbetjening. Jeg er selv lige skiftet til BIBOB og fået nyt tlf.nr og uden optagelse i diverse vejvisere (eks. "de gule sider") - og igen når du på deres hjemmeside guides du automatisk igennem - det kan klares på 5 minutter og 2 dage efter har du et nyt SIM kort i postkassen. Og for god ordensskyld, så har jeg ingen økonomiske interesser i BIBOB - andre webonline mobilteleskaber arbejder efter samme princip. Web online kræver dog validering (lovkrav) ved hjælp af NEMID og i "den uge" hvor man laver sit nye abonnement skal adressebeskyttelse ophæves (altså selvbetjening på Borger.dk)

Adressebeskyttelse hos Postdanmark? - det kunne man få tidligere. jeg er selv lige flyttet og så langt er jeg ikke kommet endnu med mine 3 Uér

Og så er der alle de socialemedier som eks. Fjolsbogen - Twitter - osv - - - - -  hvis man er her, så BEDER man sgu selv om "øretæver" - -  genkendelighed bredt forstået !!!    De eneste sociale medier jeg er på er Eroguide (anonym) og en større tysk datingsite :P - det er vist kun de tyske kvinder der kigger i mine billeder og læser min profil.

Måske du ved alt dette i forvejen, - så håber jeg bare at andre måske kan have glæde at mine anvisninger. 

Har du brug for yderlig hjælp - så sig til - evt en PM

Mange hilsner

Nyder livet

- - og det med tysk dating? - de tyske kvinder vil så sandelig også gerne have fremmed udenlandsk pik, og lyse nordiske mænd er eftertragtede. Jeg blev ganske overrasket over deres ihærdige interesse:wub: - og så dater de på en helt anden måde;-),  en vi gør i det danske single kødmarked.

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nåårh, så vi beder selv om det? Når vi sådan tillader os at have en profil på FB, Instagram, whatever, ligesom de fleste andre mennesker har, her i år 2015.

Jeg har da aldrig i mit liv hørt noget så himmelråbende dumt! Ej, næsten ikke.

Nej, vi er faktisk ikke selv udenom det, at der findes klammerter som får ståpik, over at finde frem til private oplysninger. De bliver sjældent serveret på et sølvfad, så det er med sikkerhed noget de gør bevidst og det er så sølle som det overhovedet kan blive.

Redigeret af Bly

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nåårh, så man beder selv om det? Når man sådan tillader sig at have en profil på FB, Instagram, whatever, ligesom de fleste andre mennesker. 

Jeg har da aldrig i mit liv hørt noget så himmelråbende dumt! Ej, næsten ikke.

Nej, vi er faktisk ikke selv udenom det, at der findes klammerter som får ståpik, over at finde frem til private oplysninger. De bliver sjældent serveret på et sølvfad, så det er med sikkerhed noget de gør bevidst og det er så sølle som det overhovedet kan blive.

Kære Bly:)

- - nu var dette udsagn: - hvis man er her, så BEDER man sgu selv om "øretæver" - -  ALTSÅ IKKE - specifikt møntet på jer GP.'  slet IKKE.

Men det kan næppe være nogen nyhed mere, at på de sociale medier har alle og alt mulighed for at - kigge/snage med i alt hvad der foregår. Ingen kan vide sig sikker - den medarbejder der på Facebook tilsviner sin arbejdsplads/Chef/ andet - - -  løber altså en risiko for en fyreseddel.

På de sociale medier er det undertiden svært at gardere sig mod "bitte bitte små mennesker" og psykopater.

Mange hilsner

Nyder livet 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Når man opretter en profil på FB er man nok også nødt til at tænke lidt over formålet med facebook.  FB, Linkedin m.v. flere har blandt til formål at folk på en let måde kan komme i kontakt til hinanden. Medier som disse har som regel både forslag til hvem man måske kender og gode søge muligheder. Med andre ord skal man ikke have ret mange informationer før man kan finde den person man ønsker.

Et af de væsentligste grunde til, at jeg ikke har en profil på facebook skyldes neptop den erkendelse. OK, jeg lever ikke i en dobbelt tilværelse, men jeg gider sgu ikke at blive kontaktet af gamle kærester, skolekammerater, tidligere kolleger. naboer og andre nysgerrige sjæle jeg reelt ingen kontakt har til eller ønsker.

Jeg er skam helt på linie med de fleste, at hvis man ved at en pige er beskæftiget i prostitutionsbranchen, så er der tale om krænkende adfærd, hvis man finder pigen og endnu være lad pigen det vide. Omvendt kan man desværre ikke gemme sig, for sjæle der nærmest ser det som en sport at finde piger. Når man har valgt at være aktiv på et medie, er man derfor også nødt til at forholde sig til, at der findes personer der ved mere om en, end man måske ønsker, samt det vigtigste "hvordan anvendes disse informationer"

Nu er EG en lidt anden størrelse med et andet formål, men her er man altså også nødt til at forholde sig til, at de informationer man giver til særligt "udvalgte" der har det med at vandre - Man mister kontrollen når man videregiver noget. Sidstnævnte er selvfølgelig en anden problematik, men kædes tingene sammen, burde det være indlysende, at man ved brug af forskellige tekniker kan komme i besiddelse af informationer, der efterfølgende kan benyttes til eksempelvis at finde folk rigtige indentitet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Han har en af mine veninder som fælles ven, og jeg er meget sikker på det er en tidligere gæst. Han ringer hele tiden, men ønsker ham ikke som gæst!

Hvis han kender din veninde i forvejen har han måske simpelthen fået øje på dig mellem hendes facebook-venner.
Forklar ham evt. direkte at du ikke ønsker venner eller venners venner som gæst.
Det er forhåbentligt ikke bevidst chikane, men dumt og klamt og grænseoverskridende.

Jeg har også et par gange opnået kendskab til pigers privatadresser, fx. fordi hendes aktivitet er foregået derhjemme fra eller tlf. optrådte på fx. Krak. Men jeg kunne da aldrig drømme om at kontakte dem senere "privat" fx. på privat tlf. nr. privat mail eller som facebook "ven". Heller ikke selvom jeg ikke længere kan få kontakt på deres "kunster" email og tlf.

Men generelt er det måske godt at være lidt paranoid omkring den slags. Man kan finde meget med google. Hvis fx. din email eller tlf. har været brugt i anden sammenhæng, fx. til at sælge en brugt cykel, kan det dukke op ved søgninger. Eller du har måske skiftet telefonnummer, men din email optræder i nogle gamle annoncer hvor du brugte dit gamle telefonnummer som blev brugt til at sælge en cykel i lokalavisen for 8 år siden. Hvis du arbejder fra en privat lejlighed kan man fx. bare ved at kigge på postkassen eller i krak se, hvem der bor der. Det kan godt være det ikke er din, men hvis det fx. er Hans Olsen og du så optræder blandt Hans Olsens venner på facebook, så er du nem at finde. 
Der er nogle, der hygger sig med den slags,  heldigvis oftest uden at benytte deres viden.

Pas også på med small talk. Hvis man afslører hvor man arbejder privat fx. som pædagog xxx-købing kan folk pløje medarbejderlister og billeder igennem.Hav en "historie" klar til smalltalk som ligger op ad dig selv, men ikke helt.

Brug facebook-billeder hvor du ikke kan genkendes på selve profilbilledet (fx. solbriller)
Prøv at google dit tlf. og email
Prøv at google karakteristiske formuleringer i din annonce.
Tænk på om dine gamle annoncer kan indeholde uønskede oplysninger. Hvis ja så prøv at omformulere de nye annoncer så overskrift og karakteristiske formuleringer ikke kan bruges til at finde de gamle annoncer.

Redigeret af allan48

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tænk på om dine gamle annoncer kan indeholde uønskede oplysninger. Hvis ja så prøv at omformulere de nye annoncer så overskrift og karakteristiske formuleringer ikke kan bruges til at finde de gamle annoncer.

I det hele taget er det en god ide at slette gamle annoncer - især hvis man er "amatør" på annoncelight, da f.eks. skattevæsenet jo også kan finde på at søge i gamle annoncer ;-)

Af og til kan man tilfældigt finde oplysninger om en glædespige, som hun måske ikke er interesseret i kommer frem - her synes jeg vi diskret og hensynsfuldt bør gøre dem opmærksomme på hvad og hvordan andre evt. også kan finde dem, så de kan tage deres forholdsregler, evt. slette div. oplysninger eller gøre det umuligt at finde frem til dem.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er godt nok skræmmende at læse med herinde. Jeg er chokeret over at nogle personerkan være så virkelighedsfjerne. Den slags er sgu virkelig ikke sjovt. Jeg kan heller ikke se hvad bevæggrunden til det er i deres syge sind... Om han er blevet forelsket og håber på et pretty woman scenarie, om han tænder på det eller håber på gratis sex er sådan set ligemeget, alle dele er jo urealistiske, og i den her branche tilføjer man altså ikke bare nogen på Facebook, hvor man jo godt ved folk har deres venner og familie.
- Men ja - pas på jer selv, og skriv gerne PB eller opret et emne hvis I vil have hjælp til at sikre jeres FB/andre ting - jeg er sikker på at en del af os her på forummet er gode til det tekniske og gerne vil hjælpe.

* jeg skriver "personer" og ikke "mænd", fordi kvinder selvf. ligeså godt kan finde på den slags - jeg har selv prøvet noget lignende i forbindelse med en ekskæreste og en pige jeg aldrig har været sammen med, men som synes vi skulle være kærester.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det nemmeste er vel at slette sin profil på fjasen.

Ja, det er nemmest, men mange folk har jo en del af deres socialliv der. Jeg ved ikke om det er nødvendigt at slette sig selv for at slippe for tosserne. Jeg håber det i mit naive sind ikke, for skal man så også lade være med at gå på gaden, fordi man kan jo blive genkendt? Pigerne har jo en ret til præcis det privatliv de har lyst til at have.

Men man skal, desværre, ihvertfald nok helt klart tænke over at lukke ned for en masse af de informationer der står åbne til venners venner osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Maria

Mit umiddelbare gæt var at i har fælles facebook venner, så han får venners venners billeder på sin egen facebook, og der har han genkendt dig. Der må være en indstilling på facebook til det- så det kan anbefales når verden nu ikke er så stor som man kan tro.

Redigeret af jhansen
citering fjernet

Del dette indlæg

Link til indlæg

@HamSomLeder

En gammel tese siger at man besøger sexarbejdere for at gå igen, ikke for at komme.

Underforstået at begge parter er indforstået med at diskretionen går begge veje, og at man ikke uønsket af nogen af parterne opsøger den anden i nogen anden sammenhæng.

Det er det du betaler for som mand, hverken mere eller mindre, og nogle af dem der ikke gør kan udvikle sig til et stort problem for GP'ere.

Der har også været eksempler på mænds uforsigtige brug af deres normale mobiltelefon, og efterfølgende overraskende opkald fra sexarbejdere i salgsøjemed - det er heller ikke i orden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Rejse jeg kan ikke finde dig på FB, hvor gemmer du dig :P  Sørgeligt at der er nysgerrige mænd derude, men hvis det ligger på nette kan det findes, så hvis man ikke vil findes skal man ikke være på nettet.

PS. Google finder alt og kan skabe/finde sammenhængende mønstrer mellem dine arbejds- og private profiler. Det skræmmende at når jeg taster "S" ind i Google så foreslår den "Samya" og "A" som i "Artemis"... Google tænker for mig før jeg når at  skrive mere...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

PS. Google finder alt og kan skabe/finde sammenhængende mønstrer mellem dine arbejds- og private profiler. Det skræmmende at når jeg taster "S" ind i Google så den foreslår den "Samya" og "A" som i "Artemis"...

Det er  ikke skræmmende. Det er da service!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg findes ikke på Facebook, og jeg forventer ikke at jeg kommer til det.

Men jeg findes på Eroguide.dk, her og på Hedomax.com har jeg med løs hånd hilst med mit fornavn i pm's, og så mange ved hvem jeg er, at de kunne bruge det i ondt øjemed.

Men heldigvis er det ikke sket, og skulle det ske vil det skade mig mindre end det vil kunne skade så mange andre her.

Og skulle det ske at nogen begår en fejl at skrive et enkelt ord, eller vending, der ikke kan afsløre nogle, men som ikke burde være sket, er ledelsen hurtig til at slette hurtigst muligt.

Faktisk tror jeg at brugerne på EG er nogen af de mest seriøse på nettet, som man kan stole på.

Det farlige er særligt for GP' erne, når de meget få med ondt forsæt finder ind på EG, og systematisk udnytter alle de muligheder der er for at afsløre pigerne :evil:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kan desværre aldrig skjule dig 100% på Facebook med mindre at alle dine venner har "skjulte" vennelister, dvs. at man kun kan se fælles venner. En åben venneliste og anonymiteten er væk.

Var på et tidspunkt på Sugardaters og så en lokal pige. En dag dukkede hendes billede op i et handelsforum på Facebook - og så ryger anonymiteten jo også - så tænk dig om hvilket profilbillede du bruger på Facebook. Skrive du på et offentligt forum, så er genkendelsen let. Brug i stedet et billede af din hund, en blomst, eller et sted som du holder rigtigt godt af som profilbillede - alle genkendelige billeder mærkes som private. Så undgår man også at gæster genkender en ved et tilfælde.

Det er sgu da utroligt at pigerne ikke kan have et privatliv. Når jeg besøger en GP, så er det for en aftalt tid med en aftalt ydelse. Hvad hun og jeg gør bagefter er sagen uvedkommende. Men tosser findes overalt.

Med hensyn til min genkendelighed overfor pigerne - tja, når jeg skriver med pigerne nævnet jeg altid mit fornavn, ringer/sms'er jeg, så kan de se min adresse og mit fulde navn på nettet - jeg har ikke noget at skjule. Mit navn er ret specielt men står ve det jeg gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

PS. Google finder alt og kan skabe/finde sammenhængende mønstrer mellem dine arbejds- og private profiler. Det skræmmende at når jeg taster "S" ind i Google så foreslår den "Samya" og "A" som i "Artemis"... Google tænker for mig før jeg når at  skrive mere...

Det kan du undgå ved at bruge inkognito mode i Google Chrome eller inprivate browsing i Internet explorer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan du undgå ved at bruge inkognito mode i Google Chrome eller inprivate browsing i Internet explorer.

Det er mere eller mindre ligemet - de kan alligevel skabe "sammenhænge" udfra de data de allerede har.  Du kan alligevel identificeres  udfra hvad browseren har installeret, såsom fonte og plugins. Det eneste der duer er at hente Tor browseren og bruge den som proxy. Så er det umiddelbart løst.

At google "tænker for mig" er ikke reelt - de laver bare god gammeldaws datamining. Ingen trylleri i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

At google "tænker for mig" er ikke reelt - de laver bare god gammeldaws datamining. Ingen trylleri i det.

Keine Hexerei, men Google og FB har så meget viden om din søgninger og internet færden har de rammer skræmmende rigtig, næsten som om de kan forudsige jeg du og jeg vil og tænke.

Fx. på Gmap jeg behøver blot at taste et par bogstaver så ved Gmap hvilke klubber jeg vil køre hen til... baseret på min tidligere søgninger.

Generelt:

Jeg forstår ikke folks modstand mod sociale medier, det er kommet for at blive, det er op til en selv at bruge dem korrekt og værne om sit privat liv, man kan slå alle blokeringer til i FB, men så kommer man nok til at leve på sin egen øde ø, hvilke ikke er meningen med sociale medier. Det ofte små lækage (personlige detaljer) som gør at man bliver fundet på FB. Som sagt findes man på internettet bliver man fundet en dag... man kan ikke være helt anonymt på internettet, det er selvf. irriterende og forkasteligt at man ikke at får fred fra nysgerrige sjæle, men det er naivt hvis man tror man er hemmelig på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Keine Hexerei, men Google og FB har så meget viden om din søgninger og internet færden har de rammer skræmmende rigtig, næsten som om de kan forudsige jeg du og jeg vil og tænke.

Fx. på Gmap jeg behøver blot at taste et par bogstaver så ved Gmap hvilke klubber jeg vil køre hen til... baseret på min tidligere søgninger.

Generelt:

Jeg forstår ikke folks modstand mod sociale medier, det er kommet for at blive, det er op til en selv at bruge dem korrekt og værne om sit privat liv, man kan slå alle blokeringer til i FB, men så kommer man nok til at leve på sin egen øde ø, hvilke ikke er meningen med sociale medier. Det ofte små lækage (personlige detaljer) som gør at man bliver fundet på FB. Som sagt findes man på internettet bliver man fundet en dag... man kan ikke være helt anonymt på internettet, det er selvf. irriterende og forkasteligt at man ikke at får fred fra nysgerrige sjæle, men det er naivt hvis man tror man er hemmelig på nettet.

En god huskeregel er, hvis det er gratis at bruge, så betaler du med dine personlige oplysninger i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Generelt:

Der er flere ting i dette her.  Dels at de "sociale medier" (og den mest interessante er facebook) gemmer utrolig mange informationer om brugerne. Man kan profileres i temmelig præcis grad. Man kan bare prøve at lave en annonce på facebook så bliver man forbløffet over hvor præcist man kan målrette sin annonce. Det er ligefør man kan ramme bestemte personner.

Dels er der søgemulighederne for slut brugerne for at finde "venner".  Laver man en lille fejl så kan man nemt identificeres.

Og så har vi slet ikke talt om hvor meget annonce netværkene ved om os. F.eks. bruger eroguide google analytics så google ved med sikkerhed hvem i er og hvad i interesserer jer for. God fornøjelse:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Maria Din Gudinde

Jeg tvivler på nogen kan finde mig, og hvis, så er alt slettet/blokeret nu, man kan kun se mit fornavn og efternavn på fb..

jeg har hemmelig nr og hemmelig adresse og overvejer adresse beskyttelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men, hvordan fanden kan de finde mig når de ikke kender mit rigtige navn????

Hvis I, som du beskriver, har en fælle ven - så kan det være så banalt at han sad og kiggede på hendes venneliste og genkendte dig.

Må indrømme at jeg godt kan finde på at se på nogle af mine facebookvenners vennelister af nysgerrighed eller som alternativ til diverse datingsites  :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Naturligvis har vi lov til at have et privatliv. Bare fordi vi yder en servis der viser vores mest intime side er det ikke ok at blive antastet fordi man er blevet genkendt. Det er sgu for lavt.

Jeg har fjernet alle oplysninger på FB der kan henvise til hvem jeg er, hvor jeg bor og div familiemedlemmer. 

Jeg blev stadig afpresset af en tidlig grisk og smålig kollega der fandt mig på FB. 

Jeg lever med skjult nr og adresse som efterfølgende af episoden.

Skræmmende er også at hvis man er på andre site som Feks scor og dating dk i fritiden og har en længer korspendance med andre profiler om sjov i fritiden hvor man stadig gerne vil være annonym da man ikke søger kærste men kun sex så dukker disse profiler op som folk du måske kender på FB med navn og foto !!

Håber virkelig du får løst dit problem da der er væmmelig at blive genkendt hvis man har valgt at ikke at være offentlig med hvad vi jobber med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...