Hop til indhold
Guest Maria Din Gudinde

Opsøgt privat ;(

Recommended Posts

Guest Maria Din Gudinde

eller sådan næsten......

Jeg er gået fra taletidskort til alm. abonnement ved et teleselskab, og har valgt hemmeligt nr./adresse. Det kan man så åbenbart ikke være sikker på, det så er????.
MEN, nummeret står ikke i mit navn heldigvis.
I går er jeg blevet opsøgt på adressen, hvor nummeret står i., og en mand har spurgt efter mig, ja gudskelov så er det jo ikke der jeg bor eller opholder mig, men tænker bare, hvor er det dog ligegodt utroligt!!

Jeg kunne i princippet stået med mine børn i døren... :eek:

Hvem gør sådan noget?? seriøst det er jo skræmmende, er der nogen der har været udsat for noget lignende??
Jeg er en smule i chok...

Maria

Del dette indlæg


Link til indlæg

eller sådan næsten......

Jeg er gået fra taletidskort til alm. abonnement ved et teleselskab, og har valgt hemmeligt nr./adresse. Det kan man så åbenbart ikke være sikker på, det så er????.
MEN, nummeret står ikke i mit navn heldigvis.
I går er jeg blevet opsøgt på adressen, hvor nummeret står i., og en mand har spurgt efter mig, ja gudskelov så er det jo ikke der jeg bor eller opholder mig, men tænker bare, hvor er det dog ligegodt utroligt!!

Jeg kunne i princippet stået med mine børn i døren... :eek:

Hvem gør sådan noget?? seriøst det er jo skræmmende, er der nogen der har været udsat for noget lignende??
Jeg er en smule i chok...

Maria

Det er bare ikke i orden. Hverken at du bliver opsøgt, eller at teleselskabet ikke holder bedre på oplysningerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er slet ikke ok. Desværre findes der mange tankeløse og ligeglade mennesker derude.
Du må nok gå over til taletidskort igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

eller sådan næsten......

Jeg er gået fra taletidskort til alm. abonnement ved et teleselskab, og har valgt hemmeligt nr./adresse. Det kan man så åbenbart ikke være sikker på, det så er????.
MEN, nummeret står ikke i mit navn heldigvis.
I går er jeg blevet opsøgt på adressen, hvor nummeret står i., og en mand har spurgt efter mig, ja gudskelov så er det jo ikke der jeg bor eller opholder mig, men tænker bare, hvor er det dog ligegodt utroligt!!

Jeg kunne i princippet stået med mine børn i døren... :eek:

Hvem gør sådan noget?? seriøst det er jo skræmmende, er der nogen der har været udsat for noget lignende??
Jeg er en smule i chok...

Maria

​Pas på dig selv. På alle mulige måder. Også når det gælder telefoner. Omvendt, jeg har aldrig givet en prostitueret, et af mine telefonnumre. Så du i øvrigt tråden "Afsløret" tidligere på ugen, jeg tror den stadig er aktiv?

Del dette indlæg


Link til indlæg

eller sådan næsten......

Jeg er gået fra taletidskort til alm. abonnement ved et teleselskab, og har valgt hemmeligt nr./adresse. Det kan man så åbenbart ikke være sikker på, det så er????.
MEN, nummeret står ikke i mit navn heldigvis.
I går er jeg blevet opsøgt på adressen, hvor nummeret står i., og en mand har spurgt efter mig, ja gudskelov så er det jo ikke der jeg bor eller opholder mig, men tænker bare, hvor er det dog ligegodt utroligt!!

Jeg kunne i princippet stået med mine børn i døren... :eek:

Hvem gør sådan noget?? seriøst det er jo skræmmende, er der nogen der har været udsat for noget lignende??
Jeg er en smule i chok...

Maria

Jeg har prøvet det samme da jeg skiftede til Telenor, det er bare utilgiveligt af tlf selskab, men også af idioten der opsøgte dig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er bare ikke i orden. Hverken at du bliver opsøgt, eller at teleselskabet ikke holder bedre på oplysningerne.

​Det kan jo være en ansat i teleselskabet ... Generelt er datasikkerheden mange steder i DK dog helt til hest. Fx i Region Midtjylland, hvor alle ansatte fik adgang til patientdata:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/02/04/180210.htm

Specifikt med hemmelige telefonnumre lavede CBB en brøler for nogle år siden:

http://www.computerworld.dk/art/43116/cbb-kunders-hemmelige-numre-kan-ses-paa-nettet

Har selv arbejdet et sted, hvor en fejl i et system betød at jeg kunne søge cpr-numre og andre folkeregisteroplysninger frem på alle offentligt ansatte inden for den sektor, selvom jeg ingen saglig interesse kunne have i det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Stump,

 

Mener du afsløret af konen? Telefonen lå ved hans madkasse. 

Man er da kugleskør, hvis man gnm et hemmeligt nr opsøger en gp på en adresse, som han troede var hendes bopæl (?) og spørger efter hende! Maria har vel en vagtplan og adresse, som hun henviser til. Nogle mænd lever i en bizar fantasiverden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Man er da kugleskør, hvis man gnm et hemmeligt nr opsøger en gp på en adresse, som han troede var hendes bopæl (?) og spørger efter hende! Maria har vel en vagtplan og adresse, som hun henviser til. Nogle mænd lever i en bizar fantasiverden. 

​Man er vist ikke bare skør..... man er jo potentielt farlig. Den slags ville få mig til at skide grønne grise af skræk. Hvad var egentlig hans plan ?

For den kan da ikke have været et glædespige besøg i privaten, det KAN jeg simpelt hen ikke tro.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skulle besøge en for nogle år siden. Jeg fandt hende på dengang der var noget der hed voksenlisten. og et telefonnummer som jeg ringede vi aftalte hvad tid også videre og også adressen privat og distræt.

Så jeg gik ind på krak for at finde vej, et telefon nummer kom frem og jeg ved ikke hvorfor jeg tjekket om det var nummeret jeg lige ringede fra, men det var nummeret jeg lige ringet fra. så jeg skrev tilbage at alle og enhver kunne vide hvor hun boede og at hun havde det samme nummer som hun havde på voksenlisten.

 Hun havde slet ikke tænkt over det, og havde været heldig at ingen bare sådan trappet op uden aftale på hendes adresse i hvert fald ikke fremmed. at nogen kan finde på det uden en aftale synes jeg er manglen på pli, medmindre hun er indforstået med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

eller sådan næsten......

Jeg er gået fra taletidskort til alm. abonnement ved et teleselskab, og har valgt hemmeligt nr./adresse. Det kan man så åbenbart ikke være sikker på, det så er????.
MEN, nummeret står ikke i mit navn heldigvis.
I går er jeg blevet opsøgt på adressen, hvor nummeret står i., og en mand har spurgt efter mig, ja gudskelov så er det jo ikke der jeg bor eller opholder mig, men tænker bare, hvor er det dog ligegodt utroligt!!

Jeg kunne i princippet stået med mine børn i døren... :eek:

Hvem gør sådan noget?? seriøst det er jo skræmmende, er der nogen der har været udsat for noget lignende??
Jeg er en smule i chok...

Maria

​Du beder folkeregistret om at få navnebeskyttelse, så forsvinder ALLE dine data fra jordens overflade. Du skal i så fald være opmærksom på at du skal ind på alle dine kontakter til "vigtige", officelle og uofficelle, eks. får du ikke noget nyt nøglekort tilsendt når det gamle kort er brugt op, før du har været på den side og givet tilladelse til at de må sende et nyt, da de ikke har dit navn og adresse..

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Hvis du er på Fb, instagram osv så sørg for at både din og din vens vennelister osv er lukket!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Visse medarbejdere ved teleselskaberne har mulighed for at lave opslag i blokerede numre. Blandt andet kan personer i nummerporteringsafdelingerne ofte, da de har brug for at kunne verificere overflytningen af det givne nummer.
.. og misbrug er naturligvis bortvisningsårsag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Visse medarbejdere ved teleselskaberne har mulighed for at lave opslag i blokerede numre. Blandt andet kan personer i nummerporteringsafdelingerne ofte, da de har brug for at kunne verificere overflytningen af det givne nummer.
.. og misbrug er naturligvis bortvisningsårsag.

Det forudsætter jo så også at det bliver opdaget, ellers kan det jo ske fremadrettet. Politiet oplyser også informationer om en given nummerplade på en forespørgsel, så gar pr. telefon.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det forudsætter jo så også at det bliver opdaget, ellers kan det jo ske fremadrettet. Politiet oplyser også informationer om en given nummerplade på en forespørgsel, så gar pr. telefon.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

​Hvis jeg var Maja ville jeg bede hende gå til sit teleselskab og bede dem kontrollere, hvem der har haft læst hendes kundeoplysninger. De oplysninger ligger oftest i en log-fil og kan ikke umiddelbart slettes af en almindelig medarbejder. På den måde kan de i hvert fald spore sig ind på, om der er sket misbrug. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...