Hop til indhold
Jernsvinet

For let og for ynkeligt?

Recommended Posts

Jakob Olrik kalder det i politikken for ynkeligt at vi mænd ikke bare kaster os ud i nattelivet:

http://politiken.dk/debat/profiler/jakobolrik/ECE2559688/unge-kvinders-sugardating-handler-om-magt---og-afmagt/

For pokker mænd, kast jer dog ud i nattelivet og find legekammerater på jeres eget nivea. Gå ud og lær at forføre en kvinde, øv jer, I kan godt, det andet der, det er da for let og for ynkeligt!

Olrik glemmer bare især en ting: der er sjældent modne kvinder i nattelivet - og hvis - er de kun på jagt efter yngre og/eller ugifte mænd

Det er muligt, det er for let og for ynkeligt at købe sig til en sugarbabe/glædespige for en aften - men det Olrik foreslår - det er jo nærmest umuligt, medmindre man er ung og ugift :sad:

PS. der findes heldigvis også mere modne sugarbabes ;-)

 

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Olrik glemmer bare især en ting: der er sjældent modne kvinder i nattelivet - og hvis - er de kun på jagt efter yngre og/eller ugifte mænd

Er det noget du ved sådan rent konkret, eller er det bare et gæt?

Og hvornår er man kvalificeret til at blive kaldt en moden kvinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jakob Olrik kalder det i politikken for ynkeligt at vi mænd ikke bare kaster os ud i nattelivet:

http://politiken.dk/debat/profiler/jakobolrik/ECE2559688/unge-kvinders-sugardating-handler-om-magt---og-afmagt/

For pokker mænd, kast jer dog ud i nattelivet og find legekammerater på jeres eget nivea. Gå ud og lær at forføre en kvinde, øv jer, I kan godt, det andet der, det er da for let og for ynkeligt!

Olrik glemmer bare især en ting: der er sjældent modne kvinder i nattelivet - og hvis - er de kun på jagt efter yngre og/eller ugifte mænd

Det er muligt, det er for let og for ynkeligt at købe sig til en sugarbabe/glædespige for en aften - men det Olrik foreslår - det er jo nærmest umuligt, medmindre man er ung og ugift :sad:

PS. der findes heldigvis også mere modne sugarbabes ;-)

 

 

Vel næppe det centrale i Olriks indlæg, der mest af alt er baseret på "Jeg tror at....", altså Olriks forestilling om, hvad der måtte foregå, og hvilke motiver aktørene hver især har. Olrik har sikkert ret i sin pointe, at for begge parter vil det være mere givende at være i et egentligt kærlighedsforhold til et andet menneske. Det er blot ikke alle der orker den nærhed og intimitet der følger med sådan en relation, og derfor løser deres 'problem' ved at sugar-date eller ved prostitution. Det giver så anledning til den sædvanlige forargelse og indignation - der går ihvertfald en rum tid fra man indrømmer at man som mand tæt på 70 knalder kokkens teenagedatter, igen kan kommentere Tour de France ...  vel en af de mere prominente sugardaters i kongeriget ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Pigen føler, hun bliver taget alvorligt, hun føler hun har kontrol over mandens seksuelle følelser. Hun kan få manden med månen til at betale dyre regninger på fine restauranter, hun kan sno ham om sin lillefinger, og det giver en følelse af magt, kontrol og bekræftelse i at være god nok.

Om vi taler "sukker" eller alm prostitution, er der sikkert symptomer nok til, at man kan konkludere således. Derfor behøver det jo ikke at være den ultimative sandhed. Hvis man nu vender det lidt på hovedet og siger:

"Der er faktisk mange kvinder der med tiden har fundet ud af, at de fungere langt bedre i illusionernes verden, hvor rollerne er langt mere forsimplede end ude i den virkelige verden", Så synes jeg ikke længere at man bare kan sige 

Kære piger, jeg forstår jeres lyst til eventyr og spænding, men brug din tid på ligesindede, på mennesker I respekterer. Der findes masser af dejlige gutter, der vil lege med jer og give jer opmærksomhed, respekt og kærlighed.

Med andre ord så vil jeg hævde, at hans sikkert i god mening forslag til både mændene og pigerne om at droppe pengene, det lyssky, og de meget forsimplede og indstudere roller ikke er et alternativ, der kan give begge parter det de søger.

For min skyld må man da gerne forsøge at se Sugardating isoleret, faktum er bare at man på et tidspunkt vil opdage, at mekanismerne er de samme, som når man ser på almindelige former for prostitution.

Hvis man har et begrænset kendskab til branchen er det sikkert meget besnærende at tænke "begge parter gør det egentligt primært fordi de ikke kan finde det de reelt søger i livet". Det bliver således et mere eller mindre et "jeg nøjedes med alternativ".  Ser man bort fra en meget lille gruppe, så mener jeg det er helt hen i vejret at tro, at det forholder sig således.

Jeg er rimelig sikker på at både mændene og kvinderne der har været i længere tid i branchen, for længst har opdaget og er afklarede omkring, at købesex, ikke er at sammenligne med alle mulige alternativer der ikke er opbygget omkring de samme præmisser og meget meget forsimplede roller.  Med andre ord "Købesex i alle former fungere, og giver parterne noget man ikke kan få via alle mulige søde alternativer"

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Olrik glemmer bare især en ting: der er sjældent modne kvinder i nattelivet - og hvis - er de kun på jagt efter yngre og/eller ugifte mænd

Sikke noget sludder.... 

Fair nok - jeg er 30... om det kvalificerer som moden må i selv vurdere - men hvis jeg som single var i byen på steder hvor det er oplagt at score og blive scoret - så er det eneste jeg ville tænde helt af på jeres komplette mangel på initiativ...

mine veninder (der er jævnaldrende med mig og flere af dem fraskilte for første gang) og jeg - vi bider ikke... men vi synes det er overdrevet latterligt at de mænd der er i vores target group ikke har nosser nok til at rejse sig og indlede tingene.... at den skal hænge på os... hver gang.... 

Vi kan godt lide at i i det mindste forsøger at fingere interesse - og NEJ - os i den modne gruppe kan godt give drink nr 2 for vi har penge til at betale selv hvis det er... det er ikke daddies vi leder efter modsat de unge... 

Jakob Olrik har fuldstændig ret.... GØR DOG NOGET ..... tag nogle chancer.... grib dagene (natten)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sikke noget sludder.... 

Fair nok - jeg er 30... om det kvalificerer som moden må i selv vurdere - men hvis jeg som single var i byen på steder hvor det er oplagt at score og blive scoret - så er det eneste jeg ville tænde helt af på jeres komplette mangel på initiativ...

mine veninder (der er jævnaldrende med mig og flere af dem fraskilte for første gang) og jeg - vi bider ikke... men vi synes det er overdrevet latterligt at de mænd der er i vores target group ikke har nosser nok til at rejse sig og indlede tingene.... at den skal hænge på os... hver gang.... 

Vi kan godt lide at i i det mindste forsøger at fingere interesse - og NEJ - os i den modne gruppe kan godt give drink nr 2 for vi har penge til at betale selv hvis det er... det er ikke daddies vi leder efter modsat de unge... 

Jakob Olrik har fuldstændig ret.... GØR DOG NOGET ..... tag nogle chancer.... grib dagene (natten)  

Jeg synes det er rimeligt vigtig at holde tingene adskilt. En ting er købesex, noget andet  et kurtiseringsforløb, et one nigths stand og søgen efter feminint selskab på forskelligvis. Så lad os da bare sludre lidt omkring mænds initiativer ude i nattelivet.

I udgangspunktet er jeg sådant set ganske enig i, at når man står og betragter hele sceneriet fra et tryg sted i baren, så tegner der sig måske et billede af mændene egentligt har fin interesse i det modsatte køn, men holder sig tilbage. Ved nærmere  syn, synes jeg, at der tegner sig et noget mere nuanceret billede.  Der findes bestemt også mænd der både tager initiativer og deltager aktivet i det der nu sker ude i nattelivet. Det samme gør sig i øvrigt gældende for kvinder.

Et eller andet sted er man nok også nødt til at acceptere det uretfærdige i, at nogen kvinder får mere opmærksomhed end andre. Man er nok også nødt til at acceptere, at der findes mænd, som når de udviser interesse for det modsatte køn, så modtager de bare en bedre respons end når andre mænd så at sige "kopier" det de ser virker for en eller andre mænd.

Hvis jeg skal være lidt provokerende, så vil jeg hævde, at når eksempelvis kvinder udtaler sig omkring mænds initiativer eller mangel på samme, så siger der måske reelt mere om den bestemte gruppe kvinder der udtaler sig. og.....igen det samme gør sig måske også gældende for de mænd, der typisk siger "kvinder er generelt for kræsne, og hvis man ikke er en supermodel med en iq på 150, mange penge osv osv, så er de utilnærmelige"

Jeg synes eksempelvis ikke at kvinder er utilnærmelige :wink: og mon det egentligt ikke bare siger mere om mine egne oplevelser med kvinder end om kvinder generelt.:)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er rimeligt vigtig at holde tingene adskilt. En ting er købesex, noget andet  et kurtiseringsforløb, et one nigths stand og søgen efter feminint selskab på forskelligvis. Så lad os da bare sludre lidt omkring mænds initiativer ude i nattelivet.

I udgangspunktet er jeg sådant set ganske enig i, at når man står og betragter hele sceneriet fra et tryg sted i baren, så tegner der sig måske et billede af mændene egentligt har fin interesse i det modsatte køn, men holder sig tilbage. Ved nærmere  syn, synes jeg, at der tegner sig et noget mere nuanceret billede.  Der findes bestemt også mænd der både tager initiativer og deltager aktivet i det der nu sker ude i nattelivet. Det samme gør sig i øvrigt gældende for kvinder.

Et eller andet sted er man nok også nødt til at acceptere det uretfærdige i, at nogen kvinder får mere opmærksomhed end andre. Man er nok også nødt til at acceptere, at der findes mænd, som når de udviser interesse for det modsatte køn, så modtager de bare en bedre respons end når andre mænd så at sige "kopier" det de ser virker for en eller andre mænd.

Hvis jeg skal være lidt provokerende, så vil jeg hævde, at når eksempelvis kvinder udtaler sig omkring mænds initiativer eller mangel på samme, så siger der måske reelt mere om den bestemte gruppe kvinder der udtaler sig. og.....igen det samme gør sig måske også gældende for de mænd, der typisk siger "kvinder er generelt for kræsne, og hvis man ikke er en supermodel med en iq på 150, mange penge osv osv, så er de utilnærmelige"

Jeg synes eksempelvis ikke at kvinder er utilnærmelige :wink: og mon det egentligt ikke bare siger mere om mine egne oplevelser med kvinder end om kvinder generelt.:)

 

- ja eller fordi den omtalte "sløve" gruppe mænd bare mere har lyst til "at være stede" og nyde atmosfæren og slappe af i andres selskab - sådan er der også nogle der har det i perioder.

At "gå i byen" behøver nødvendigvis ikke at betyde scoring som det eneste nødvendige - det kan så sandelig også være for "bare at møde andre mennesker" - "være sammen med andre mennesker" - - - husk vi mennesker er jo sociale væsener.

Når jeg selv går i byen/eller date så er jeg mentalt "helt tom" - ingen forventninger - bare ud og se hvad der sker, og så ellers lade min underbevidsthed styre resten. På den både er der i spændet mellem, at intet sker og alt sker - mulighed for overraskelser. Det er når man mindst venter det - at tingene sker -  det er mine erfaringer. Det er faktisk meget lidt jeg planlægger - i al beskeden tror jeg faktisk besidder en udpræget evne til at gribe de rigtige ting lige i nuét og nyde det ......

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke noget sludder.... 

Fair nok - jeg er 30... om det kvalificerer som moden må i selv vurdere -

Moden er nok ikke lige den aldersgruppe du tilhører - jeg vil nærmere betegne dig som yngre, MILF eller lettere moden - og piger i den alder er normalt sjældent interesserede i at blive kurtiseret af midaldrende eller ældre gifte mænd - eller interessen blegner så snart de finder ud af man er gift - i det hele taget er almindelige enlige eller gifte kvinder ikke interesserede i mænd, der ikke er fri af tidligere forhold :sad:

Skulle man endelig få held til at få en smuk, slank, moden, velholdt, evt. gift kvinde som elskerinde, er det ofte rimeligt kompliceret at få 2 kalendere til at passe sammen - og bliver man afsløret og det medfører 2 skilsmisser, hvor der evt. også er børn involveret, bliver det jo hurtigt langt dyrere end lejlighedsvise uforpligtende møder med en glædespige/sugarbabe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg blev skilt, for 25 år siden, oplevede jeg nu også det med at der ikke var nogle 'modne' enlige kvinder i nattelivet.

Jeg var en del omkring i nogle år, og dengang bestod 'nattelivet' mest af singleklubber og 'enkeballer' for folk i min aldersgruppe (de 35-45 årige, dengang)

Og begge steder blev mest brugt som selskabelige sammenkomster, var mit indtryk, det var kun de allermest 'score-stærke', der kunne finde en partner dér.
Der var en meget tydelig forskel på 'stilen', i forhold til da jeg var helt ung og gik på diskotek, hvor jeg trods alt nogle få gange havde held til lidt flirt og kys.

Jeg var faktisk målløs over, dengang, at det var helt umuligt at komme i kontakt med det modsatte køn, allerede i 40 års alderen.

Men jeg tror, det er blevet bedre nu, og det er nok også nemmere i større byer (jeg bor selv i en halvstor provinsby).
Der er flere 'voksen-diskoteker' nu, og mange dating-sites arrangerer også events, f. eks.

Alligevel mener jeg, at Olrik argumenterer lidt for letkøbt.
Han er jo også solidt gift - og ser godt ud, den arketypiske Berlingo-ridder, enhver svigermors og moderne glamour-prinsesses drøm ;;)  ).
Det er ikke helt nemt, bare at 'gå ud i nattelivet' når man ikke længere er helt ung.
Spillereglerne er nogle andre, oplevede jeg, der er slet ikke det samme rum for 'fri leg' ... :)
 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sikke noget sludder.... 

Fair nok - jeg er 30... om det kvalificerer som moden må i selv vurdere - men hvis jeg som single var i byen på steder hvor det er oplagt at score og blive scoret - så er det eneste jeg ville tænde helt af på jeres komplette mangel på initiativ...

mine veninder (der er jævnaldrende med mig og flere af dem fraskilte for første gang) og jeg - vi bider ikke... men vi synes det er overdrevet latterligt at de mænd der er i vores target group ikke har nosser nok til at rejse sig og indlede tingene.... at den skal hænge på os... hver gang.... 

Vi kan godt lide at i i det mindste forsøger at fingere interesse - og NEJ - os i den modne gruppe kan godt give drink nr 2 for vi har penge til at betale selv hvis det er... det er ikke daddies vi leder efter modsat de unge... 

Jakob Olrik har fuldstændig ret.... GØR DOG NOGET ..... tag nogle chancer.... grib dagene (natten)  

Du er sgu bare så super-cool Jasmin......ingen kan sige det som dig ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Moden er nok ikke lige den aldersgruppe du tilhører - jeg vil nærmere betegne dig som yngre, MILF eller lettere moden - og piger i den alder er normalt sjældent interesserede i at blive kurtiseret af midaldrende eller ældre gifte mænd - eller interessen blegner så snart de finder ud af man er gift - i det hele taget er almindelige enlige eller gifte kvinder ikke interesserede i mænd, der ikke er fri af tidligere forhold :sad:

Skulle man endelig få held til at få en smuk, slank, moden, velholdt, evt. gift kvinde som elskerinde, er det ofte rimeligt kompliceret at få 2 kalendere til at passe sammen - og bliver man afsløret og det medfører 2 skilsmisser, hvor der evt. også er børn involveret, bliver det jo hurtigt langt dyrere end lejlighedsvise uforpligtende møder med en glædespige/sugarbabe.

oplever egentlig det modsatte. Altså Kvinder tænder mere på en når man er i forhold. 

Om det skyldes en anden kvinde ligesom har godkendt en... At man virker mere seriøs end drengerøvene eller noget helt 3 ved jeg faktisk ikke.

men oplever ofte, når jeg er i forhold at andre Kvinder med glæde vil overtage en. 

Men der er selvfølgelig forskel på at ville " overtage en" og et one night med en tilfældig på en bar. Jeg er ikke så meget til sex med berusede Kvinder, så de får egentlig ikke den store opmærksomhed af mig pånær hvis de viser så meget frem så de er interessante at kigge på :-) 

Som bluejacket er inde på, så skal man huske at kigge på hvad man ser i spejlet. Er man en 40 årig knap så attraktiv mand, ja så falder en 25 lækker lamsebamse nok ikke pladask for en ;-)

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...