Hop til indhold
Siljenips

fortsat debat vedr udenlandske piger i min branche

Recommended Posts

Gæst

Hej,

håber da ikke du slog dig...

igen for Finn, de danske piger priser er en del af problemet, ikke hele problemet....

samt GF nu ved du af gode grunde ikke hvad jeg arbejder med, men jeg arbejder på en overenskomst:-)

nej taler nettop for at give folk ordenlig løn og pension overbetaling mv, og at straffe folk der social dumper, og snyder ansatte for pension mv.

men hvad skal danske luder arbejde til, som jeg skrev, hvad er i'? faglært ufaglært, akademiker?

I luderne, taler meget om at få erkendt arbejde som almenlige arbejde, det er det jeg tager udgang punkt i.

hvis i ligestille med en håndværker, de har fysisk arbejde skal til tider lave beskidt arbejde, har også nogle social kompetencer til at snakke med deres kunder...

TT, ja en ansat håndværker betaler ikke de ting som reklame mv, men hans løn som jeg skal give, der med regnet dette samt overskud til firmaet/chefen.

vil sige at uddannelse niveau og løn hænger noget sammen, ja Lars Larsen er hvis ikke uddannet, men tjener godt, men er han ikke undtagelse som bekræfter reglen:-)

hvorfor kunst/skuespil? mange af disse danske skuespiller tjener godt, op til 100000 kr om måneden, men de har 4 års uddannelse på skuespiller skolen, og arbejde mange mange timer om uge....

men de fleste almenlige skuespiller tjener ikke så meget, 200  - 600 kr time... :-)

så gerne løn som skuespiller til pigerne eller hvad :-)

 

prøvemanden

 

Hvad med frisøren...eller tandlægen? Eller den akkord aflønnede enten skraldemand eller stilladsarbejder? Eller den selvstændige hvis forretning går som en drøm? En topnotch advokat eller indehaveren af det værksted der servicerer din Audi. De har også en ganske udemærket timeløn. Om de så er faglærte, akademikere eller ufaglærte ;-) (Ville personligt nok i bund og grund glemme alt den snak om uddannelse og titler og istedet sidestille GP'erne med selvstændige, hvis regnestykket skulle gå nogenlunde O P op.)

Vi GP'ere kommer fra mange forskellige baggrunde. Vi er både faglærte, ufaglærte og der skal sikkert nok også være nogle akademikere eller aspirerende ditto på brigaderne. Faglært luder? Autodidakt GP. Ja det bliver man vel automatisk efter nogle år i branchen. Kan vel være lige så fint som en boglig uddannelse?

Det der må være parameteret er vel, at man er god til det man laver og at ens kunder forlader "butikken" med et smil på læben, er en dejlig oplevelse rigere og har lyst til at komme igen.

Jeg er selv et meget indlevende væsen, jeg "mærker" mine kunder, er en sublim menneskekender, jeg deler mit mest intime "selv" med dem og omvendt. Jeg lytter, kerer mig for dem, sætter mig ind i deres liv og situation - hvis de deler det med mig. Jeg giver mine kunder lige det de allerhelst vil have, når jeg er sammen med dem. Jeg fungerer i bund og grund både som sexkilling, "lommepsykolog", elskerinde, massør og fortrolige.

Har iø. ikke nogen særlig holdning til udenlandske GP's vs. danske. Heller ikke piger med "former" vs. tynde, unge vs. ældre osv. Det er ikke de samme kunder der trækker på os. Der er et marked for os alle ;-) Synes blot at det er trist for de piger, danske eller udenlandske der "knokler" for at en bagmand kan leve det søde liv.





 

Redigeret af Cheetah

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes bedst man kan sammenligne GP'ers løn med sportstjerners. De tjener KASSEN i nogle få år i deres ungdom, og så skal de få det bedste ud af det i resten af deres liv. Så hvis de ikke har fået taget en uddannelse eller investeret pengene klogt, så er det bare surt show. Men det kan lade sig gøre. Jeg mindes f.eks. en Gabriella fra Ungarn, der investerede i en butik i et indkøbscenter i Budapest. Har også mødt andre, der havde en plan for pengene.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes bedst man kan sammenligne GP'ers løn med sportstjerners. De tjener KASSEN i nogle få år i deres ungdom, og så skal de få det bedste ud af det i resten af deres liv. Så hvis de ikke har fået taget en uddannelse eller investeret pengene klogt, så er det bare surt show. Men det kan lade sig gøre. Jeg mindes f.eks. en Gabriella fra Ungarn, der investerede i en butik i et indkøbscenter i Budapest. Har også mødt andre, der havde en plan for pengene.

Sex er vel også en slags sport :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

håber da ikke luderne skal aflønnes som sports stjerne, så skal vi virkelige til at have den store pengepund frem:-)

Det hele handler om hvordan man skal aflønnes, og hvorfor er luder arbejde så specielt, de taler jo selv om meget om at det er arbejde og skal erkendes som et hver andet arbejde...

Men debatten er vel, hvorfor er sex arbejde så specielt, at det ifølge nogle kræver særlige høje løn/betaling...

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes bedst man kan sammenligne GP'ers løn med sportstjerners. De tjener KASSEN i nogle få år i deres ungdom, og så skal de få det bedste ud af det i resten af deres liv. Så hvis de ikke har fået taget en uddannelse eller investeret pengene klogt, så er det bare surt show. Men det kan lade sig gøre. Jeg mindes f.eks. en Gabriella fra Ungarn, der investerede i en butik i et indkøbscenter i Budapest. Har også mødt andre, der havde en plan for pengene.

Synes måske nok du skyder noget over målet med den noget forenklede sammenligning. Mange sportsstjerner har selvklart en kort karrierre og betales derefter, fordi de er fuldtids professionelle..

Jeg er af den overbevisning at mange, måske langt de fleste piger har dette erhverv som en slags nebengeschãft, altså ved siden af deres faste 'civile' arbejde eller studier, så din sammenligning er helt hen i vejret. Men selvfølgelig er der da undtagelser, som passer med det, du skriver. Jeg kan nok komme i tanke om adskillige, men trods alt et fåtal.

Redigeret af comeback

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

håber da ikke luderne skal aflønnes som sports stjerne, så skal vi virkelige til at have den store pengepund frem:-)

Det hele handler om hvordan man skal aflønnes, og hvorfor er luder arbejde så specielt, de taler jo selv om meget om at det er arbejde og skal erkendes som et hver andet arbejde...

Men debatten er vel, hvorfor er sex arbejde så specielt, at det ifølge nogle kræver særlige høje løn/betaling...

 

prøvemanden

Lur mig om de ikke tager den time pris mænd vil betale. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej

håber da ikke luderne skal aflønnes som sports stjerne, så skal vi virkelige til at have den store pengepund frem:-)

Det hele handler om hvordan man skal aflønnes, og hvorfor er luder arbejde så specielt, de taler jo selv om meget om at det er arbejde og skal erkendes som et hver andet arbejde...

Men debatten er vel, hvorfor er sex arbejde så specielt, at det ifølge nogle kræver særlige høje løn/betaling...

 

prøvemanden

Det er vel meget enkelt, et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, så næppe ligefrem raketvidenskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg er af den overbevisning at mange, måske langt de fleste piger har dette erhverv som en slags nebengeschãft, altså ved siden af deres faste 'civile' arbejde eller studier, så din sammenligning er helt hen i vejret. Men selvfølgelig er der da undtagelser, som passer med det, du skriver. Jeg kan nok komme i tanke om adskillige, men trods alt et fåtal.

Jeg er så af modsat opfattelse, hvis man ser på alle de aktive piger i DK, medregnende de udenlandske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er så af modsat opfattelse, hvis man ser på alle de aktive piger i DK, medregnende de udenlandske.

Beklager at jeg har ikke været præcis nok da jeg kun har har besøgt en enkelt udenlandsk pige for 7-8 år siden, så derfor er det helt naturligt for mig, at det 'kun' er danske piger, jeg mener. Men jeg skal nok huske at skære det ud i pap i fremtiden så der ikke forekommer dumme misforståelser. :oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...