Hop til indhold
Rejsenetværk

Jeg mødte en ærlig sjæl

Recommended Posts

Hej venner

Jeg føler at jeg må dele dagens mest fantastiske oplevelse med jer :)

Må erkende at det forekommer, at jeg kan være en anelse distræt når øjeblikkets handling, og øjeblikkets tanke ikke  altid følges ad helt  synkront :oops:

For få øjeblikke siden stod jeg af på min lokale metrostation, hvor jeg hævede 500 kr i automaten, takkede nej til en kvittering, tog mit kort da det kom ud af skinnen igen, og uden at vente på pengene gik jeg videre i mine egne tanker.

Et råb bag mig får mig til at vende mig om, og jeg ser en af de her unge hætte fyre med hætten trukket over hovedet, stå ved automaten med mine penge i hånden.

Han råber til mig om det er mine penge, og jeg vågner pludseligt og får sagt ja.

Han kommer over til mig, og jeg takker nærmest med rystende stemme, og giver ham på stedet 100 kr.

Det mest overraskende var at han så helt forvirret ud i ansigtet, da han lidt nølende tog imod, men han livede op da jeg sagde at dem skulle han have, og at jeg var glad for at opleve et ærligt menneske.

Det bedste ved denne oplevelse var ikke at få mine 500 kr igen, men at få en lille fordom gjort det skamme af en ung hætte fyr, der formentlig havde mere brug for de 500 kr end jeg har, og som tydeligvis afleverede mine penge til mig uden forventningen om at få en kr til tak.

Humøret er højt nu, og har I haft lignende gode oplevelser, så lad os få dem her i denne glade tråd om den ærlige fremmede vi møder på vores vej :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Rejse.

Det var da skønt for dig. En god og lykkelig historie med, en god slutning. Skønt når ens fordomme kommer til skamme. Jeg har også lært, at mine fordomme ikke altid holder ret. Og dejligt der er ærlige mennesker til.

Din historie minder mig om den reklame der har kørt på Tv2 hvor et ungt par kommer ud af en restaurant. Og manden finder ud af hans pung er væk, og der er en hætteklædt fyr der kommer dem i møde og man ser frygten i parrets øjne, i det samme kommer en tjener ud med pungen. (tror ca det er sådan reklamen er)

Har prøvet at tabe min pung, Med alle pengene i. Desværre kunne jeg ikke som dig takke finderen, da den bare blev smidt i postkassen. Men blev meget glad.

Ha en dejlig sommer Rejse, med det den bringer dig af glæder.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har gennem tiden hjulpet andre med ting som nøgler, penge, dankort mv. som folk taber på gaden osv,

Jeg har også oplevet ærligheden blev gengældt, jeg glemte min mobiltelefon i toget og en sød pige havde fundet den, jeg fik den tilbage igen ved at ringe op til den og hente den senere :D 

Særlig på FKK møder jeg ærlige piger, jeg har tabt sedler og fik dem tilbage, eller betalt for meget fordi nye euro sedler ofte sidder fast til hinanden :D 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

For nogen måneder siden fandt jeg en pung på gaden, med forskellige kort, bl.a. visakort og damens sygesikringsbevis + hendes to børns. Det tog noget tid at finde hende på Krak, fordi hun var registreret med et delvist andet navn. Men det lykkedes at finde hende, hun var fra Nordjylland og bare i København på en sviptur, viste det sig - og hun havde ikke opdaget, at hun havde tabt den. Nå, men hun troppede op og sagde at hun var meget taknemmelig, og lovede at sende blomster, men det gjorde hun nu aldrig. Men jeg ved jo godt at jyderne ikke sådan rutter med pengene, så det var helt i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror egentlig, at mange af os har oplevet ærlige mennesker, og det er jo noget, man husker, som det også fremgår ovenfor. :)

Jeg tabte for nogle år siden min mobil gennem et hul i foret på mine bukser. :oops:  Skyndte mig selvfølgelig hjem for at få den spærret men nåede heldigvis at checke, om der var ringet til min fastnet  (ja sådan en har jeg også), og der var ringet til 'Hjem' fra mobilen.

Fik fat i en ung fyr, der stod og delte reklamer/vareprøver ud på Kgs Nytorv metrostation og hed xxx, Så mig en tur med S-tog og metro til Kgs. Nytorv og spørge efter xxx blandt de mange unge, der stod og delte reklamer/vareprøver ud og fandt ham. Jeg fik min telefon, sparede en masse besvær og han fil selvfølgelig DKK 100 for sin ulejlighed; og jeg lærte at lade med at komme min telefon i en lomme med hul i foret. :grin:  Jeg tror i øvrigt, at jeg ikke senere har haft hul i foret på mine bukser, måske der ikke kommer en telefon i lommerne længere. :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg

For nogen måneder siden fandt jeg en pung på gaden, med forskellige kort, bl.a. visakort og damens sygesikringsbevis + hendes to børns. Det tog noget tid at finde hende på Krak, fordi hun var registreret med et delvist andet navn. Men det lykkedes at finde hende, hun var fra Nordjylland og bare i København på en sviptur, viste det sig - og hun havde ikke opdaget, at hun havde tabt den. Nå, men hun troppede op og sagde at hun var meget taknemmelig, og lovede at sende blomster, men det gjorde hun nu aldrig. Men jeg ved jo godt at jyderne ikke sådan rutter med pengene, så det var helt i orden.

Jyderne har masser af sorte penge :P 

Nå ja jeg fandt en pung på cykelstien sidste sommer jeg havde travlt, så jeg afleverede pungen til personalet i den nærmeste bank og bad ham om at kontakte vedkommende som havde tabt pungen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...