Hop til indhold
Brutus

Vaccinationer

Recommended Posts

Jeg har lige været på Bispebjerg til et standarttjek. Det får vi vel allesammen foretaget en gang imellem!?
Sygeplejersken, som var rigtigt sød - når hun altså ikke lige pressede en vatpind op i mit urinrør og drejede rundt :-o - mente at det kunne være en god ide at blive vaccineret mod Hepatitis A & B, når man, som jeg, besøgte piger fra det store udland. Især hvis det var piger fra Østeuropa og Afrika. Det er så ikke lige dem jeg går efter, men derimod danske, latinoer og asiater. Men måske alligevel!?

Jeg ved at Rejsenetværk er vaccineret på kryds og tværs :-D for det har han skrevet om. Men bortset fra det, er vaccination så meget brugt blandt brugere af denne vores fælles skønne hobby?

Hilsen Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blev vaccineret mod Hep A+B, da jeg skulle til Latinamerika - det står i vaccinationsvejledningen, så skal man være sammen med en latina, er det sikkert klogt at være vaccineret.

Hvorfor egentlig gå til et årligt tjek? Enten får du at vide, at du er syg og skal behandles. Det kommer der alligevel hurtigt symptomer på. Eller også får du at vide, at du er rask, så kan du gå ud og blive smittet æjeblikket efter...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtigt warmgun, men det er ikke altid at symptomerne er tydelige. Jeg risikere jo også at bringe en evt smitte videre til andre piger.

Egentlig burde jeg blive tjekket meget oftere, men ventetiden på Bispebjerg er dræbende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blev vaccineret mod Hep A+B, da jeg skulle til Latinamerika - det står i vaccinationsvejledningen, så skal man være sammen med en latina, er det sikkert klogt at være vaccineret.

Hvorfor egentlig gå til et årligt tjek? Enten får du at vide, at du er syg og skal behandles. Det kommer der alligevel hurtigt symptomer på. Eller også får du at vide, at du er rask, så kan du gå ud og blive smittet æjeblikket efter...

​Det var en underlig holdning. Jeg bliver testet ca. hver mdr. for at vide sikkert og ikke smitte andre hvis jeg skulle være uheldig og få noget.

Vi har alle et ansvar for at blive testet jævnligt når vi dyrker sex med mange partner.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Benefit-risk er uden tvivl positiv for unge kvinder. Hpver særdeles udbredt i den almindelige befolkning, hvorfor vaccinationen bør gives inden den seksuelle debut. Det er uvist i hvilket omfang at hpv kan forårsage cancer i penis eller mund og hals, hvorfor  benefit ved vaccination af unge mænd er mere usikker. Benefit-risk er alligevel positiv uden tvivl.

 Der har været en masse fokus på POTS og en evt sammenhæng med hpv-vaccinen. Det er endnu uvist hvorvidt der er en kausal sammenhæng. 

Jeg er blevet vaccineret med Gerdasil - Det skal mine døtre også....og havde jeg en søn, ville jeg også få ham vaccineret.

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det var en underlig holdning. Jeg bliver testet ca. hver mdr. for at vide sikkert og ikke smitte andre hvis jeg skulle være uheldig og få noget.

Vi har alle et ansvar for at blive testet jævnligt når vi dyrker sex med mange partner.

​Du kan stadig gå ud og blive smittet to minutter efter, at du er tjekket. Det eneste du ved er, at du ikke var smittet før inkubationstiden for sygdommen på tjektidspunktet - det er falsk tryghed. Den sikreste måde (bortset fra afholdenhed) er kondom...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Warmgun, jeg tror ingen er i tvivl om at kondom er det sikreste, men det er ikke det, som er på tale her. Jeg kunne ikke drømme om at undlade kondom.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Warmgun, jeg tror ingen er i tvivl om at kondom er det sikreste, men det er ikke det, som er på tale her. Jeg kunne ikke drømme om at undlade kondom.

​Men pudsigt nok er der ingen, der forholder sig til den falske tryghed...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor er det falsk tryghed hvis man bliver testet jævnligt ? Det er falsk tryghed aldrig at blive testet eller kun bliver testet 1 gang om året, du kan gå rundt med Klamydia uden at have symptomer.

Læs i dette indlæg, som skrevet står at man kan være smittet 2 min efter testen er taget.

https://www.eroguide.dk/forum/topic/38312-vaccinationer/?do=findComment&comment=310798

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Læs i dette indlæg, som skrevet står at man kan være smittet 2 min efter testen er taget.

https://www.eroguide.dk/forum/topic/38312-vaccinationer/?do=findComment&comment=310798

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Ja men hvis du ingen symptomer får og der går et år før du blive testet igen, så kan du gå rundt og smitte andre imens.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja men hvis du ingen symptomer får og der går et år før du blive testet igen, så kan du gå rundt og smitte andre imens.

Ja men hvis du ingen symptomer har og du bliver smittet umiddelbart efter prøven er taget, smitter du jo også andre.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja men hvis du ingen symptomer har og du bliver smittet umiddelbart efter prøven er taget, smitter du jo også andre.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Men du kan godt se forskellen på at blive testet jævnligt fx hver mdr. end hver år ikke ? Så jeg råder folk til at blive testet jævnligt, hvis de er i risiko-zonen, du er i risko-zonen når du modtager og giver oralsex uden beskyttelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men du kan godt se forskellen på at blive testet jævnligt fx hver mdr. end hver år ikke ? Så jeg råder folk til at blive testet jævnligt, hvis de er i risiko-zonen, du er i risko-zonen når du modtager og giver oralsex uden beskyttelse.

Jo det kan jeg sagtens, men det var nu smitte pointen jeg gik efter. Hvis du bliver smittet 2 tm. efter prøven er taget og du bliver testet 1 x om måneden så kan du jo godt smitte nogen i mellemtiden. Men jo længere tid der går mellem kontrollerne, det er vi enige om, ja.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo det kan jeg sagtens, men det var nu smitte pointen jeg gik efter. Hvis du bliver smittet 2 tm. efter prøven er taget og du bliver testet 1 x om måneden så kan du jo godt smitte nogen i mellemtiden. Men jo længere tid der går mellem kontrollerne, det er vi enige om, ja.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Hvis du bliver smittet 2 min efter en test så er der en inkubationstid på 2-3 uger, så smitten bliver fanget ved næste månedlige test og så videre.

I øvrigt forstår jeg ikke at folk er så "bange" for at gå til lægen og blive testet.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...