Hop til indhold
Gæst

Arbejdsmoral og piger..

Recommended Posts

​Jeg kan godt forstå, at pigerne gerne vil være anonyme overfor kunderne. Men jeg kan ikke forstå, hvorfor man skal være anonym overfor udlejeren og dem man arbejder sammen med. I må da have en fordel ved at kende hinanden, og I er jo alle så at sige i  samme båd?

Det er da klart, at når nogen nødig vil udlevere kvitteringer, eller kun vil give kvittering på et mindre beløb, så er det fordi de ikke opgiver det til skat. Jeg vil sige point til Line for i det mindste at forsøge at have orden i tingene.

Det viser også lidt om, hvor rådden en branche det i bund og grund er ind imellem. Set i forhold til diskussionen mellem Jasmin og Tanja Rahm, så er det da bare et punkt, hvor det vil blive endnu værre af et forbud. Ordnede forhold med mere åbenhed må da klart være at foretrække.

Nej de personlige oplysninger er private. Der er mange rådne kar i vores branche så man skal ikke oplyse hvad som helst. 

Og ja DenRødeBeron jeg kan godt give dig ret i at hun lyder som en der gør noget for at have styr på sagerne og fint med det men kan ikke få det hun skriver til at passe sammen som jeg skrev i min tidliger komentar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej de personlige oplysninger er private. Der er mange rådne kar i vores branche så man skal ikke oplyse hvad som helst. 

Og ja DenRødeBeron jeg kan godt give dig ret i at hun lyder som en der gør noget for at have styr på sagerne og fint med det men kan ikke få det hun skriver til at passe sammen som jeg skrev i min tidliger komentar.

Hvis man synes de rådne kar er et problem, må man jo prøve at undgå dem. Hvis man bare spiller med og tænker "sådan er det nok bare",er man selv en del af problemet. Der skal heller ikke meget fantasi til at forestille sig, at det muligvis er nogen af de samme, der presser pigerne til at gøre ting, de ikke vil, for at de selv kan tjene mere, som det blandt andet blev beskrevet mellem Jasmin og TR. Ergo er disse mennesker, ud over at snyde systemet og samfundet i almindelighed, også vand på møllen for forbudstilhængerne. Så derfor kan jeg kun bifalde dem, der som Line forsøger at skabe bedre forhold. De er forhåbentlig med til at bevise, at det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grunden til man kalder det pigekollektiv er et skalskjul for klinik/bodel pgr skat. Og hvis det er et kollektiv hvor man smider lidt i kassen hver i sær så vil jeg gerne vide hvordan de kvitteringer ser ud? Og hvordan passer det at spytte i kassen med et fast beløb på 1000 kr. Pr pige pr vagt.  Så er det ikke længer et kollektiv men en fast leje. Og det med lejekontrakter ....smiler.....hvem ved sit fulde fem underskriver med sit fulde navn på en kontrakt som både du og revisoren/advokaten kan læse. Fik jeg stukket sådan en i ansigtet så brændte jeg nok også en vagt af uden at have underskrevet lejekontrakten..

 

Det er vel meningen at glædes pigen som lejer pigekollektivet skal underskrive en lejekontrakt, tage den med hjem og få penge tilbage i skat, eller ? Og hvis de skal underskrive en ny kontrakt hver gang de er i pigekollektivet, så er det jo dagsleje.

En del piger er jo cvr. registreret, så der må jo være personlige oplysninger iblandt, og jeg har endnu ikke hørt at nogen er blevet udstillet til offentlig skue af advokat eller revisor.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Grunden til man kalder det pigekollektiv er et skalskjul for klinik/bodel pgr skat. Og hvis det er et kollektiv hvor man smider lidt i kassen hver i sær så vil jeg gerne vide hvordan de kvitteringer ser ud? Og hvordan passer det at spytte i kassen med et fast beløb på 1000 kr. Pr pige pr vagt.  Så er det ikke længer et kollektiv men en fast leje. Og det med lejekontrakter ....smiler.....hvem ved sit fulde fem underskriver med sit fulde navn på en kontrakt som både du og revisoren/advokaten kan læse. Fik jeg stukket sådan en i ansigtet så brændte jeg nok også en vagt af uden at have underskrevet lejekontrakten..

 

​Det gør dem med sine fulde fem, som har rent mel i posen og helt styr på den administrative del af sin forretning. Du kan sagtens underskrive en lejekontrakt med dit ludernavn. Kontrakten forlader aldrig stedet, og ligger kun og venter på en evt. interesse fra Told og Skat.. Finder de dig og din forretning mistænksom, skal de nok finde dig anyway.

Hvis man som mutter eller tovholder i et kollektiv, forsøger at følge alle regler med hjælp fra revisorer og advokater... Så er hun vel også kun interesseret  i, at de piger der søger vagterne, også har interesse i at forholdene og de økonomiske rammer stemmer i  med lovgivningen. Her er sgu da muligheden for at arbejde under trygge forhold, uden frygt for at skulle stå til regnskab for andet end det reglerne selv har sat op.

Hvis man som pige vitterligt ønsker ordnede forhold i denne branche, så skal "MIG SELV" og mine indtægtsmuligheder også være villig til at indgå visse kompromiser..;-) og ikke udelukkende fokusere på hvordan man får flest sorte kontanter ud af anstrengelserne.

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det problem findes i alle brancher sådan er det at Være selvstændig så hehe velkommen i klubben:)

​Du har ret. De selvstændige har ingen arbejdsmoral.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...