Hop til indhold

Recommended Posts

​Jeg har nok hukommelse og kan lide at holde mig opdateret med mange ting så har mange faneblade åbne. Firefox er god til at håndtere mange faneblade.

​Problemet er bare at alle 32-bit browsere som for eksempel Firefox til Windows er, ikke kan udnytte mere end maks 4 GB RAM uanset hvor meget RAM man har installeret, det gælder også for alle andre 32-bit programmer. Med mange faner åbne kan man hurtigt få brugt 4 GB op, så computeren bliver langsom når den skal swappe til harddisksen. Slev om man har en 64-bit version af sit styresystem så er Firefox stadig kun 32-bit ind til videre. IE og Chrome findes derimod nu begge i 64-bit udgaver. Firefox er dog på vej med en 64-bit udgave ifølge http://www.ghacks.net/2014/10/03/yes-64-bit-firefox-for-windows-on-its-way/
Der findes allerede en 64-bit udgave a Firefox til Linux.

Har man mere end 4 GB RAM, kan man prøve en 64-bit browser som for eksempel Waterfox, der er en 64-bit afart af Firefox
https://en.wikipedia.org/wiki/Waterfox
https://www.waterfoxproject.org

Waterfox is a high performance browser based on the Mozilla platform. Made specifically for 64-Bit systems, Waterfox has one thing in mind: speed.

Hvis man lukker Firefox og åbner Waterfox forsætter den hvor man slap med alle Firefox faner åbne og favoritter, plug-ins installeret osv. uden at skulle sætte noget op. Waterfox virker med Firfox plug-ins, men der er dog meget få Firefox plug-ins der ikke virker med Waterfox og andre Firefox afarter.
Det eneste Firefox plug-in jeg er stødt på som ikke virker i Waterfox er Dashlane password manager, som er et genialt plug-in til at huske alle ens passwords på tværs af alle browsere. Og endda også på tværs af PC, tablet og smartphone, hvis man abonnerer på deres synkroniseringsservice, hvilket jeg dog ikke gør.
Dashlane er desværre et af de plug-in jeg bruger aller mest, ellers ville jeg have brugt Waterfox konstant nu i stedet for Firefox eller Chrome.

Jeg har desværre problemer med at Firefox tit crasher, når jeg har mange faner åbne, den crasher faktisk flere gange dagligt hvis jeg bruger den meget. Det problem har jeg aldrig med IE og Chrome. Hvis IE crasher er det kun den enkelte fane der crasher og reloader i stedet for hele browseren skal genstarte som tilfældet er med Firefox. Det er en af de få ting der er meget bedre med IE end Firefox.
Når jeg har testet Waterfox så crashede den heller ikke ligesom Firefox tit gør, desværre virker Dashlane bare ikke i andet end release versionerne af Chrome, Firefox, IE og Safari. Det virker ikke i nogen af afarterne af IE, Chrome eller Firefox eller i beta eller alphaversioner af de understøttede browsere.

Chrome har jeg ikke problemer med at den konstant crahser ligesom Firefox, men desværre er Chrome meget sløv til at starte op og loade alle faner sammenlignet med Firefox, hvis man har rigtig mange faner åbne. Firefox loader først fanerne når man klikker på dem, så den er meget hurtigere til at starte op med mange faner åbne.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har prøvet at sjusse mig frem til, hvor dette indlæg skulle ligge, men det er ikke helt åbentlys. Hvorom alting er, så virker "log-in"-funktionen endu ikke optimalt.

Jeg vil dog ikke bebrejde Admin, som jeg fonemmer har fært.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...